Sari la conținut

Joc mare la discuri


Postări Recomandate

Buna baieti. Am si eu o nedumerire. Zilele trecute am miscat de discul de frana fata si avea joc, dar jocul e destul de marisor in opinia mea. Poate cineva cu cunostinte sa imi zica daca e ok sau nu jocul acela? Discurile sunt cam noi pentru ca nu are uzura si nu exista urma aceea intre marginea discului si urma unde calca placuta de frana.

 

Aici aveti clipul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,chiar daca sunt flotante..jocul este cam mare.

Si atunci zici sa schimb discurile?? Eu am vazut kituri de inele care se iau pe marimi si se schimba, fara sa schimbi discurile.

 

Ah, am uitat sa zic ca le-am curatat de 2 saptamani si de atunci s-a cam marit jocul.

Editat de adrian_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba inelele si vezi daca se rezolva. Chiar daca discurile nu au biza e posibil sa aiba ceva km - mai ales daca s-au folosit placute moi

Nu stiu, motorul este in posesia mea din 2015 si are 24000km. L-am luat cu 16000, ceea ce nu stiu ce sa cred daca sunt sau nu reali km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici nu conteaza. Vezi daca poti rezolva cumva. In configuratia actuala pare sa aiba mai mult de jumate din latimea discului joc stanga dreapta. Are si joc in planul de rotatie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca idee...

bun sa zicem ca te apuci de schimbat inelele / capsele alea.

cat de tare le bati?

a facut cineva asa ceva?

 

am vazut romaneasca facuta...

batute alea vechi ca sa se tranga mai bine...

cat de "asa nu" este?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici nu conteaza. Vezi daca poti rezolva cumva. In configuratia actuala pare sa aiba mai mult de jumate din latimea discului joc stanga dreapta. Are si joc in planul de rotatie ?

Dada..are 1 mm fata spate.

» Post actualizat in 12 Apr 2017 08:26

ca idee...

bun sa zicem ca te apuci de schimbat inelele / capsele alea.

cat de tare le bati?

a facut cineva asa ceva?

 

am vazut romaneasca facuta...

batute alea vechi ca sa se tranga mai bine...

cat de "asa nu" este?

Nu le bat nicidecum, nu fac magarii din astea. Sunt de cumparat (nu stiu daca si la noi) inele care se prind cu C-clip.

 

De exemplu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa rost de un manual al mobrei. acolo iti va da clar ce jocuri trebuie sa aiba

Am ceva..manualul normal sau cel de atelier?

» Post actualizat in 12 Apr 2017 08:46

Am ceva..manualul normal sau cel de atelier?

Am cautat si nu am gasit nimic...doar despre montarea si demontarea etrierelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu care din ele contine informatia asta pt mobra ta . Macar unul din ele ar trebui sa aiba informatii despre inspectia discurilor de frana. Daca nu - vezi pe la producatorul discurilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea mare jocul. in video-ul in care tipul schimba inelele arata partea negativa a jocului prea mare. practic mergi infranat tot timpul.

inelele acelea noi par solutia cea mai la indemana

mai poti sa mergi la o presa sa le "strangi" pe cele actuale, dar nah, la ce forta le supui ca sa isi pastreze proprietatile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sunat si la o reprezentanta Aprilia (il cunosc pe sef foarte bine) si mi-a spus ca jocul acela este normal la franele de pe Aprilia. Are frane si etriere Brembo de serie si nu se joaca cu asa ceva. Cica toate piesele trag mai mult spre racing decat spre normale si deaia jocul maibmare sa se aseze bine intre placute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok bullshit bullshit da atunci sa imi explice cineva dece bullshitul ala nu se aplica si la motoarele race. Adica la alea e ok sa balangane acolo ca stea sa cada, dar pe strada nu e safe? Aici intervine problema mea...se zice ca daca balangane nu e safe, iar cei din race le utilizeaza cat mai balanganite... WHY??

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian, exemplul ce l-ai dat nu e chiar OK.

unul la mana, prima moto nu pare a avea bine reglate franele, de aceea se opreste roata dupa nici o tura.

da, la racing, temperaturile la frane sunt mult mai ridicate, ergo piesele se dilata si ajung la parametri.

si la a doua moto din videoclip, pare exagerat jocul.

NU sunt vreun expert, ce stiu despre discuri flotante sunt doar ce am intalnit pe forumuri, ce am studiat ce m-am jucat la moto

din ce stiu, discurile flotante se pot bloca, se minimizeaza jocul de la mizerie, praful de la placute. Nu e ok, se degripeaza cu solutii etc.

Jocul exagerat iarasi nu e ok. Nu stiu sa iti spun cat ar trebui sa fie jocul, nu cred sa difere atat de mult de la producator la producator.

Imi ascult instinctul si logica. jocul ce pare exagerat, ce scoate zgomote anormale trebuie investigat.

din moment ce exista inele de schimb, ma gandesc ca nu sunt de bling ci tocmai ca in timp aceste inele capata joc si trebuiesc schimbate

Your bike, your call. just remeber, your safety


» Post actualizat in 12 Apr 2017 14:24

singurele info ce am reusit sa le sap pe ww, multa lume zice ca nue xista informatii sunt:

Based on what an Auto-brake engineer told me:
axial float: 0.4 mm
radial float: 0.2 mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturora pentru raspunsuri. Acuma am fost la motor si am masurat jocul cu sublerul digital. Va las niste poze si va mai dati cu presupusul, dar eu cred ca joc lateral de 1.5mm maxim ce am masurat tragand la maxim de disc si cu roata blocata nu e de schimbat inca. Am masurat si grosimea discului si nu e deloc uzat, asa ca habar nu am ce concluzie sa trag. O sa mai merg si pe la alti mecanici sa vedem ei ce zic.

post-83265-0-63164200-1492017871_thumb.jpg

post-83265-0-11098000-1492017903_thumb.jpg

post-83265-0-14736800-1492017912_thumb.jpg

post-83265-0-27834000-1492017922_thumb.jpg

post-83265-0-21699100-1492017935_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da roata jos si apoi masoara. S-ar putea sa ai surpriza sa fie mai mare jocul decat ai masurat tu. La mine nu se miscau deloc pe roata, dar umblau rau cu roata data jos. Am cumparat discuri noi care au joc doar axial (sau cel radial e aproape insesizabil).

Din ce gasisem pe net, acele inele sunt dedicate discurilor racing prevazute din fabrica pt a fi servisabile. Ale mele erau discuri de strada si nu se aplica procedura.

 

Foarte probabil ca jocul sa fi aparut din cauza pistoanelor de la etrieri care nu culiseaza la fel (trebuie curatate). Acestea aplica presiuni diferite pe suprafata de franare care in final afecteaza jocul radial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este ca ai vazut filmulete cu un oligofren care "curata" el niturile cu bormasina si ai facut si tu la fel?

 

jocul este maricel, discul are ceva uzura, ce este rahatul alb?

 

serviseaza etrierii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna baieti. Am si eu o nedumerire. Zilele trecute am miscat de discul de frana fata si avea joc, dar jocul e destul de marisor in opinia mea. Poate cineva cu cunostinte sa imi zica daca e ok sau nu jocul acela? Discurile sunt cam noi pentru ca nu are uzura si nu exista urma aceea intre marginea discului si urma unde calca placuta de frana.

 

Aici aveti clipul

 

Discurile sunt bune.

Daca pui vreodata mana pe un disc high-performance si vezi cum zornaie de la jocuri ai sa zici ca e "stricat".

 

Wrong! Asta e motivul pentru care majoritatea japonezelor au frane slabe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este ca ai vazut filmulete cu un oligofren care "curata" el niturile cu bormasina si ai facut si tu la fel?

 

jocul este maricel, discul are ceva uzura, ce este rahatul alb?

 

serviseaza etrierii !

Etrierii au fost scosi afara...curatate pistonasele cu periuta de dinti si spray pt frane. (fata-spate)

Si da...vazusem un oligofren, dar nu cu bormasina,ci cu un surub si o cheie, cu bormasina il invarti de il inebunesti si creezi joc mai mare. Am curatat inelele alea pt ca unele nici nu se mai miscau.

» Post actualizat in 13 Apr 2017 08:58

 

Discurile sunt bune.

Daca pui vreodata mana pe un disc high-performance si vezi cum zornaie de la jocuri ai sa zici ca e "stricat".

 

Wrong! Asta e motivul pentru care majoritatea japonezelor au frane slabe.

Eu am pus mana pe discurile la un r6 fara frane radiale (avea pe stilul vechi si fara furca upside-down) si erau inghetate, nu se misca deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa urma placutelor lăsată pe disc se vede clar ca nu e folosita intreaga suprafata de frânare.

Cauze:

- pistonase de frana blocate;

- plăcute de frana contaminate cu ulei de furca;

- roata nu e aliniata corect, posibil jambe îndoite;

DIscul ar trebui planat si schimbate niturile.(asta daca grosimea materialului este peste limita de uzura)

» Post actualizat in 13 Apr 2017 09:05

Deasemenea, placutele de frana trebuie sa fie noi daca se planează discul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...