D_A_N Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 Cred ca marja este mai mare. La Audi si BMW, pentru clientii corporate care contracteaza flote intregi, discountul este de 18-20%. Nu cred ca in urma discountului dealerul intra pe pierderi, deci marja lui este de peste 20%. Personal, am cumparat un BMW (masina demo), cu 2500 km la bord, discount de 40%. Deci sa nu-i plangem pe dealeri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 Ca sa nu mai vorbim din auzite, sau sa batem campii grav (80% - 100% profit, lol), uite aici niste cifre concrete pentru 2016: https://www.msn.com/en-in/autos/photos/the-20-most-profitable-car-manufacturers/ss-AAq36pf#image=3 VW: 1.75% (scandalul emisiilor) FCA: 2.52% Tata: 3.45% Mazda: 3.99% PSA: 4.34% Ford: 4.48% Hyundai: 5.96% Honda: 6.02% GM: 7.02% Merc: 7.88% Toyota: 7.94% Renault-Nissan: 8.24% Suzuki: 9.31% BMW: 9.80% Subaru: 10.82% Ferrari: 19.4% Si asta e profit pre-tax, nu e profit net. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 (editat) Cred ca marja este mai mare. La Audi si BMW, pentru clientii corporate care contracteaza flote intregi, discountul este de 18-20%. Nu cred ca in urma discountului dealerul intra pe pierderi, deci marja lui este de peste 20%. Personal, am cumparat un BMW (masina demo), cu 2500 km la bord, discount de 40%. Deci sa nu-i plangem pe dealeri. Discounturile astea pt flote nu le da dealerul doar din marja lui! M-am lovit inclusiv de situatia in care stealerul cerea discount de flota pt ca apoi sa vanda vehiculele unor clienti diferiti "la bucata", cu un discount mai mare sau marindu-si astfel marja. La flote mai intervin contracte de mentenanta, iei ochii clientului cu un discount mare si recuperezi apoi prin serviciile post vanzare. Ma cam indoiesc ca altfel poti da 20% jos fara sa intri pe -, desi bmw mai ales are o pozitie privilegiata in piata.Demo car-urile se achizitioneaza de catre dealeri in conditii diferite fata de masinile pt vanzare + in km aia putini le-au hartanit toti gaoziaristii si ceva clienti. Nu vreau sa-ti stric fengshuiu' cu relatari despre cum se intorc masinile dupa un we la presa Editat Aprilie 17, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 Nu vreau sa-ti stric fengshuiu' cu relatari despre cum se intorc masinile dupa un we la presa Spalata e ca noua. Nu am schimbat subiectul, tot despre masini vorbesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 (editat) Spalata cu apa calduta e noua-nouta! O mai avea si "operazione primavera" la kilometraj, se mai practica si asta pt ca exista niste conditii contractuale cu demo astea. Editat Aprilie 18, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Intr-adevar, ca sa nu mai batem campii grav, asa cum spune colegul mihaio07, sa ne culcam pe urechea bleaga si sa consideram ca VW are profit de doar 1,75%. Aproape ca imi vine sa fac eu un credit ca sa ii mai ajut financiar. Ma intreb, asa in treacat, cu ce parte din profitul ala de 1,75% au putut sa fabrice zecile de mii de masini ce stau nevandute prin parcurile auto de prin toata lumea? Si BMW, cu ce parte din profit cumpara inapoi masinile diesel ca sa dea in schimb masini hibrid sau electrice? Pfff... 2% profit... Succes iti doresc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 La astfel de companii (vezi si banci, companii de energie, petroliere, etc), profiturile se ascund. In presa apar acele cifre care ori nu mai pot fi ascunse, ori sunt necesare pentru a arata stabilitatea companiei respective. Pun doua link-uri, oarecum explicative, cu intrebarea: "De unde se platesc acesti bani?" Evident ca din profit. Din ce profit? Din ala mare, mare de tot, ca sa nu se simta. https://www.profit.ro/must-read/un-stoc-de-peste-300-000-de-masini-diesel-noi-stau-nevandute-la-dealerii-din-germania-nemtii-se-tem-ca-vor-fi-interzise-din-cauza-poluarii-17171180 https://www.4tuning.ro/vanzari-economie/cimitirele-de-masini-noi-ce-se-intampla-cu-autoturismele-nevandute-22540.html Nu ma intereseaza ce profit au companiile respective, era doar o discutie in care fiecare isi exprima parerea. Ca unii doresc sa fie agresivi in exprimare doar ca asa se simt ei bine, nu au decat. Oricum, s-a alterat un topic ce avea alt scop, nu acela de a calcula castigurile unuia sau altuia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Din ce profit? Sunt mai multe tipuri de profit. Profitul brut (gross margin) e ala care tine cont doar de pretul de vanzare si costul materialelor. Daca VW vinde un Golf cu 15k si materialele din care e facut Golful sunt 8k, inseamna profit de aproape 100%. Eu il mai numesc si profitul "romanesc", fiindca aparent e singurul luat in calcul in Romania. Profitul operational (EBITDA) e ala care tine cont si de celelalte costuri indirecte. Salariile proletariatului si CEO-ului, taxele platite la stat pentru salarii, chiriile pentru fabrici / birouri. Plus costuri de intretinere, marketing, distributie. Profitul net, profitul adevarat, cel despre care discutam aici, si singurul care conteaza la sfarsitul zilei, mai tine cont si de rata (amortizare) + dobanda platita pentru creditele contractate, si taxele pe profit. +/-, ca nu-s MBA-ist. Deci daca VW era un SRL si tu erai proprietar, profitul net reprezenta banii care iti intra in buzunar. Si banii aia sunt cam 5-8% din cifra de afaceri. Doar ca din cauza scandalului emisiilor, amenzilor si masinilor nevandute, in ultimii ani a fost mai degraba 1-2%. Si spre deosebire de banci si IT, companiile care produc bunuri fizice sunt limitate in optiunile de a ascunde si muta profitul de colo colo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexp50 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Da' voi va ganditi din cat e procentul ala?! Vi se pare putin ca valoare relativa, da' ca valoare fixa, it's a pretty penny! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Nu noi am inventat paradisurile fiscale. Dar nici cei cu profit de 1,75%. Dar asa au ajuns unii la profitul declarat de 1,75%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 17, 2018 Autor Admin Share Postat Decembrie 17, 2018 Hai ca reinviem topicul. Saptamana trecuta m-a lovit unul si momentan Passatul este in service. In schimbul lui a intrat in familie o Skoda Superb cu aceeasi motorizare (2.0 tdi 150 cp) dar cu cutie DSG. Diferenta foarte mare la insonorizare, Skoda este mult mai silentioasa, nu se aud amortizoarele lucrand la viteza mica. Nu am apucat sa merg peste 130 / 140 sa vedem cum se comporta, am mers doar in oras. Consum in oras cam 9-10% La exterior pare a fi Octavia, dar in interior spatiul este imens. In portbagaj intra un TICO si 2 navete de bere. La interior este mult mai ergonomic si gandit lucrata, spatiile de depozitare sunt unde trebuie. Bordul si designul interior mi se par peste Passat. Cutia schimba foarte bine si silentios. Mi se confirma inca odata ca Skoda face masini foarte bune, as lua cu ochii inchisi un Superb din asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Generatia asta noua de Superb imi cam face cu ochiul de cand a iesit. Nu am condus-o , cred ca o sa ma duc la un test-drive asa de curiozitate, dar imi place design-ul masinii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Am un Superb la firma. Masina isi merita toti banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 18, 2018 Autor Admin Share Postat Decembrie 18, 2018 Skodele in general sunt masini de nadejde, dar Superbul este...superb! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
goethaust Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Am detinut un Superb generatia anterioara 2.0 140 Cp, iar acum la firma avem modelele noi de 2.0 150cp DSG, cele vechi de 170 cp si cele si mai vechi de 1.9 115 cp. Cele noi mi se par exact asa cum le-ai descris, iar cele vechi isi fac treaba fantastic, unele la peste 300 000 km. Singura problema problema, daca pot sa-i spun asa, pe care o avea modelul anterior (nu stiu daca au rezolvat-o la cel nou), era confortul banchetei din spate. Cu toate ca spatiul pentru picioare e la nivel de A8 Long, bancheta nu era deloc confortabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Acum 11 ore, l.u.v a spus: Hai ca reinviem topicul. Saptamana trecuta m-a lovit unul si momentan Passatul este in service. In schimbul lui a intrat in familie o Skoda Superb cu aceeasi motorizare (2.0 tdi 150 cp) dar cu cutie DSG. Diferenta foarte mare la insonorizare, Skoda este mult mai silentioasa, nu se aud amortizoarele lucrand la viteza mica. Anul trecut (prin noiembrie) un coleg de munca si-a luat masina noua si a avut de ales intre astea doua (Superb ultima generatie si Passat 2017). Ambele diesele cu automata. Prima data a fost la drive-test cu Superb, i-a placut (oarecum de asteptat avand in vedere ca venea de pe un Megane vechi), era chitit sa dea avansul pt masina aia. Apoi a luat si Passat-ul la o tura si i s-a parut mult peste Superb, cica diferenta de la cer la pamant. Si ala a ramas. Deci el a descris invers experienta la volan cu cele doua :)). O sa-l intreb daca intre timp si-a mai schimbat parerea (buna) pe care o avea in legatura cu Passat-ul. Personal, imi place mai mult Superb-ul cum arata si cum e configurat la interior (l-am examinat de cate ori ma duceam la service), daca s-ar pune problema sa iau masina blind, fara drive-test, as merge pe varianta Skoda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin.moto Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 La multe masini de generatie noua,cu multe calitati,bancheta din spate este o problema.(si spatiu la picioare la fel) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 18, 2018 Autor Admin Share Postat Decembrie 18, 2018 Corect, si la Passat stai la fel de drept si oarecum incomod in spate. Asta cu locul de parcare in nebunia din oras este valabila la orice mai mare decat un Smart sau Tico. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Skoda ca regulă generala are platformă de vw cu o clasă mai jos - Octavia e un golf lungit de exemplu dar are dimensiuni de passat. Dpmdv "navele amiral" de la mărcile de genul care fac mașini pt "săraci" (adică mai multă mașină la mai puțini bani) nu au avut niciodată succes comercial. De ce? Pt că intră într-o categorie în care se mai caută și imagine. Acum na, nici eu nu cred că superbitatea ar trebui să fie mai ok decât păsatul, și-ar tăia vaginul popular craca singur, dar dacă una e în mințile ei și cealaltă hărtănită (sau îmbinată din 2-3 daune totale) e explicabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Hai ca te intreb eu, care e problema cu bancheta spate? Skoda nu are probleme legate de spatiu picioare si spatiu ,la modul general. Acum 3 ore, calin.moto a spus: La multe masini de generatie noua,cu multe calitati,bancheta din spate este o problema.(si spatiu la picioare la fel) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Acum 27 minute, john17 a spus: Acum na, nici eu nu cred că superbitatea ar trebui să fie mai ok decât păsatul, și-ar tăia vaginul popular craca singur, uite, eu de la Passat am trecut la Superb..., nu prea poti compara Passatul cu Superbul, compari mere cu pere... e drept ca primul model de Superb a fost derivat dintr-un Passat, pe care l-au taiat in doua si l-au lungit cu vreo 15-20cm, dar acum deja nu prea mai seamana intre ele deh, n-am avut bani de A6, sunt sarac, si n-am vrut (nu ca nu m-i s-ar fi aprobat cererea de leasing) sa intru intr-un leasing de 65k pt un A6...., iar ca si imagine, nu cred ca e o diferenta mare cand te prezinti cu oricare din astea trei Bine, oricum o sa vina Darco si o sa ne spuna ca toate astea sunt niste cotete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 (editat) Acum 1 oră, Flower-Power a spus: Skoda nu are probleme legate de spatiu picioare si spatiu ,la modul general. Avand ampatamentul unui "frate mai mic" nu poate avea acelasi spatiu ca o platforma mai mare, cu ampatament crescut! Decat daca e mai putin "captusita". Skoda Octavia fata de Golf de exemplu are consolele mai mari, distanta intre punti este fix aceeasi. Reteta "mai multa masina", ca la Clio Symbol, Fiat Linea, Seat Cordoba etc. @apriliacluj, atat Passatul cat si Superb sunt pe platforma MQB a vaginului popular! Care platforma uite ce se zice despre ea: " All MQB cars will share the same front axle, pedal box and engine positioning, despite varyiyng wheelbase, track and external dimensions"! Deci e fix platforma de Passat, poate diferenta pe care o simtiti voi sa fie de la un ampatament mai mare (? nu stiu daca o fi mai mare), generatie sau de grad de rablageala - nu compari un Passat tanar cu unul obosit, e diferenta MARE de feeling, nu stu ce mama naibii au. Chiar daca ii schimbi tot ce inseamna articulatii si suspensii grup motopropulsor, bucse de punte etc. nu isi recapata feeling-ul masinii tinere. Diferenta de imagine este, Skoda nu va suna veci ca Audi! Uite, eu am avut de la firma 2 buc Fiat Croma, 2007 si 2009. Pret de Passat la vremea aia, dar n-a cumparat nimeni desi comparativ eu zic ca e peste ca si masina. Si nu doar eu, ci si un amic care tocmai luase Passat nou si a mers cu ea la un drum. dar Fiat si imaginea - baba si mitraliera! "Riesling" de 65k?!? Ca sa mergi pe drumurile cnair?!? Tre' sa fii dus... Eu unul nu mi-as lua masina noua nici mort, mult prea multi bani pierduti cand iesi pe usa showroomului, plus ca toate au ajuns niste tigai ordinare de unica folosinta. Singurul avantaj e garantia, dar sa zic ca aici eu compensez cu altele. Recent a stat un amic 1 luna in service cu un hyundai NOU, <1000km, caruia i s-a rupt bieleta antirasturnare (tamponul anticuplu). Masina de scoala, omologata cu dubla comanda, chiar daca i-ar fi dat alta de curtoazie nu ar fi avut ce face cu ea, doar poate sa-i ia piesa daca ar fi fost identica Masina din 2017 are alt model care nu potriveste, asta e "imbunatatita" (de fer in loc de Al ca la cea anterioara, si de 2x mai scumpa asta 9 dupa ce ca e material ieftin) si, probabil dandu-si coreenii seama de chifla cauta solutii, iar piesa nu era disponibila nicaieri in Europa. Am ajuns sa sun la un fost coleg care e zone manager la hyu Europa pe vreo 12 tari si mi-a confirmat ca e buba mare cu reperul in cauza. Fac ceva pe garantie, eu as fi reparat-o in maxim 2 zile, chit ca ar fi trebuit sa confectionez piesa de la 0! Editat Decembrie 18, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 18, 2018 Autor Admin Share Postat Decembrie 18, 2018 Ambele masini sunt noi, Passatul condus de la 0 km, Superb are 7500. Lucrurile sunt simple de comparat si nu iti trebuie pricepere, ci o ureche normala, din primii metri in Passat se aud zgomote parazite ale caii de rulare, Skoda le are mult estompate. Ca sunt pe aceeasi platforma sau nu, ca una ar trebui sa fie mai eleganta decat cealalta, lucruri pe care le stiam si m-am mirat si eu, dar realitatea este cea care este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 (editat) Totusi Skoda este cam scumpa comparativ cu VW... Sunt propietar de Golf 2012 si am vazut mici detalii facute mai cu cap la Octavia decat la Golfulete, dar la finalul zilei Skoda este mai "budget" la materiale si finisaje vs Golf, iar pretul pentru nou, ca sa comparam mere cu mere, este prea mare pentru Skoda. Acum 10-12 ani era alta poveste... Editat Decembrie 18, 2018 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HubbaTheButt Postat Decembrie 19, 2018 Share Postat Decembrie 19, 2018 Superbul e Superb. Am unul in curte nou noutz de vreo 3 luni pe care il birjareste consoarta. Motorizarea e diesel motorul de 190 CP, DSG. Papa cam 9-10% in oras. Foarte confortabila, portbagajul e cat o pestera.. Bancheta din spate totusi parca nu asa grozava. Am 1,90, o groaza de spatiu la picioare, da parca dau prea des cu capul de tavan. Bine, o avea si asfaltul (sau lipsa lui pe alocuri) ceva de zis. Passat - nu stiu cum o fi asta de 2017, dar eu m-am lecuit dupa experienta cu "fiabilitatea germana" pe care am avut-o acum 8 ani cu o modelul in cauza. Prefer benzinara mea japoneza, careia ii dau din cand in cand cate un pic de benzina si schimb doar ulei si alte consumabile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.