Sari la conținut

B 199 NIX decedat


myhobby
 Share

Postări Recomandate

Asa cum nu cred ca ma pricep nici sa explic counter steering, dar stiu cum se face. Cand eram pe la inceput si am citit despre asta explicat parea ceva complicat, o tehnica noua, nu m-am prins din prima ca o faceam deja.

 

Counter steering, Sfantul Graal al motociclistilor de tastatura... oare a reusit cineva sa-l gaseasca?

 

Oops, asa se conduce motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 149
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Razi tu, dar acum 2 ani eram la sedinta 6-7 de scoala ceva de genul si am intrebat instructorul cum e cu contravirarea, cu pozitia corpului etc.

 

Mi-a zis stai linistit, contravirarea se foloseste pe circuit, nu pe strada :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Razi tu, dar acum 2 ani eram la sedinta 6-7 de scoala ceva de genul si am intrebat instructorul cum e cu contravirarea, cu pozitia corpului etc.

 

Mi-a zis stai linistit, contravirarea se foloseste pe circuit, nu pe strada :crack:

 

Ia mergi tu cu atentie si incearca sa observi cum virezi in realitate la viteze mari, vei vedea ca prin counter steering numai ca nu realizezi chestia asta pt ca o faci in mod natural.

 

Ca sa conduci safe este mult mai important sa adaptezi viteza conditiilor de drum si sa fii cu ochii in patru decat sa stai pe net sa cauti tutoriale despre counter steering.

Editat de petre81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cam avea dreptate,daca ai ajuns sa o folosesti pe strada insemna ca te dai ca pe circuit!Iar o vorba din batrani zice ca strada nu e circuit!

Nici un instructor de scoala nu o sa te invete mai mult decat sa-ti iei permisul!Restul se invata pe strada sau la un curs de pilotaj pe circuit!

Scuze de offtopic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Razi tu, dar acum 2 ani eram la sedinta 6-7 de scoala ceva de genul si am intrebat instructorul cum e cu contravirarea, cu pozitia corpului etc.

 

Mi-a zis stai linistit, contravirarea se foloseste pe circuit, nu pe strada :crack:

Tu trebuia sa ii raspunzi:stai linistit dom' instructor, ca si dumneata iti iei salarul degeaba. No worries, there's no sugar.

» Post actualizat in 28 May 2017 08:19

Pai cam avea dreptate,daca ai ajuns sa o folosesti pe strada insemna ca te dai ca pe circuit!Iar o vorba din batrani zice ca strada nu e circuit!

 

Esti ironic nu? 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cam avea dreptate,daca ai ajuns sa o folosesti pe strada insemna ca te dai ca pe circuit!Iar o vorba din batrani zice ca strada nu e circuit!

Nici un instructor de scoala nu o sa te invete mai mult decat sa-ti iei permisul!Restul se invata pe strada sau la un curs de pilotaj pe circuit!

Scuze de offtopic!

Sper ca glumesti, countersteering folosesti instinctiv la orice viraj peste 15km/h pentru initiere viraj, chiar daca nu realizezi, Inclusiv pe bicicleta, nu doar pe motor. La vremea respectiva eram la 2 saptamani dupa ce ma urcasem prima data pe motor si doar eram curios daca are vreun sfat sau parere despre subiect. Dupa ce mi-a zis ca e tehnica de circuit :) singurele pareri schimbate intre noi au fost strict legate de luarea examenului, mi-am dat seama ca nu are niciun rost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand te duci la un prof la meditatii pt admiterea in facultate si-l intrebi de notiuni avansate cand el e acolo sa te invete tabla inmultirii pentru avansati evident ca profu' o sa-ti raspunda in doi peri ca sa scape de tine, cam asa si cu instructoru' ala de zice ca counter steering e pt circuit, vrea sa-ti inchida gura si sa te invete cum sa schimbi vitezele si ce face triunghiul rosu de pe stalp, el pentru aia e platit. Te-ai gandit vreo clipa la asta?

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca glumesti, countersteering folosesti instinctiv la orice viraj peste 15km/h pentru initiere viraj, chiar daca nu realizezi, Inclusiv pe bicicleta, nu doar pe motor. La vremea respectiva eram la 2 saptamani dupa ce ma urcasem prima data pe motor si doar eram curios daca are vreun sfat sau parere despre subiect. Dupa ce mi-a zis ca e tehnica de circuit :) singurele pareri schimbate intre noi au fost strict legate de luarea examenului, mi-am dat seama ca nu are niciun rost.

Motorcycle Counter-steering, sau ce inseamna sa nu faci asa ceva:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cand te duci la un prof la meditatii pt admiterea in facultate si-l intrebi de notiuni avansate cand el e acolo sa te invete tabla inmultirii pentru avansati evident ca profu' o sa-ti raspunda in doi peri ca sa scape de tine, cam asa si cu instructoru' ala de zice ca counter steering e pt circuit, vrea sa-ti inchida gura si sa te invete cum sa schimbi vitezele si ce face triunghiul rosu de pe stalp, el pentru aia e platit. Te-ai gandit vreo clipa la asta?

Ai luat-o pe aratura ca de obicei. Contravirarea e un element de baza bazelor, nu am intrebat de trail-braking sau cate click-uri de rebound sa mai scot pe adancata ca nu scot timp bun. Cand pleci de la poligon sa mergi prima data prin trafic, si trebuie sa mergi pe DN cu 70-80 sa ajungi in oras de unde era poligonul, mi s-a parut normal in plm sa intreb de o chestie basic. Una e sa te plimbi cu trocariciul printre jaloane si alta e sa mergi in trafic si pe DN printre tiruri. Aveam B-ul de 12 ani cand am dat de A, nu am facut scoala sa invat sa schimb viteze sau semne de circulatie, ci sa invat lucruri de baza sa merg cat de cat sigur pe strada. Nu compara scoala moto si examenul de acum cu ce se facea acum 10 ani.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contravirarea e un element de baza bazelor, nu am intrebat de trail-braking sau cate click-uri de rebound ...

Pai daca esti asa doxa de ce nu faci tu o scoala de pilotaj? E de datoria ta. Eu nu sunt bun la teorie asa ca incerc alta metoda: se merge pe un drum liber si larg, fara trafic, se merge drept cu o viteza de 40-50 km/h, sa zic, si se impinge usurel de ghidon cu un singur deget, se urmareste ce se intampla si se repeta de multe ori, pe ambele parti, pana la intelegerea completa a fenomenului prin aplicatii practice. Asta coroborat cu exersarea pana la exasperare a privitului in lungul curbei si cat mai departe, acolo unde se termina curba sau raza de bracat ... a gatului, si nu la 3 metri in fata motoretei, si aia e. Slow in, fast out.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am cerut sfaturi, nu te chinui sa explici. Discutia despre countersteering a pornit de la cu totul altceva, eu mi-am adus aminte de o chestie care mi s-a parut funny din scoala. punct. Nu are rost sa continuam, mai ales pe topicul asta.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ti-am dat tie niciun sfat, am zis doar cum am procedat eu. Tot respectul pentru colegul nostru decedat dar discutia asta despre despre mersul corect si safe mi se pare de multe ori mai constructiva decat tonele de "RIPuri, dumnezo sa-l ierte" aruncate in virtual carora personal nu le vad sensul, sunt absolut degeaba. De fapt nu sunt degeaba, periaza ego-ul propriu pe sistemul: "am facut si fapta buna pe ziua de azi si m-au vazut colegii, ce om bun sunt, 1 like=1$, #rezist".

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... De fapt nu sunt degeaba, periaza ego-ul propriu pe sistemul: "am facut si fapta buna pe ziua de azi si m-au vazut colegii, ce om bun sunt, 1 like=1$, #rezist".

Asta incerc sa zic si eu mereu. Se scrie expresia RIP de 1000 de miliarde de ori, pierdem ani de zile sa citim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Counter steering, Sfantul Graal al motociclistilor de tastatura... oare a reusit cineva sa-l gaseasca?

 

Oops, asa se conduce motocicleta.

 

Nu credeam ca o remarca pe care am dat-o ca exemplu o sa genereze 2 pagini de... keyboard countersteering.

 

Nu stiu ce e, il tot caut de ani de zile... m-am dus pe toate drumurile si, la naiba, inca nu am iluminarea sa povestesc ce mi-au spus vocile. Spre norocul meu, nu sunt instructor si nu intereseaza pe nimeni ce parere am.

 

Hai sa o lasam asa... nu stiu, nu prea merge cu glumite pe un topic de accident mortal. Nu erau topicuri de countersteering? :(

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutabil cu conducerea preventiva... cred ca e intotdeauna mai bine sa incerci sa previi decat sa tratezi. Mai ales ca dupa un accident de moto... uneori nu mai ai ce sa "tratezi". :( Ma refer la preventie in sensul de a incerca sa faci tot ce e omeneste posibil de partea ta ca sa stii ca ai sanse mai mici sa o patesti. Respectiv, sa mentii motocicleta in stare tehnica perfecta in primul rand, si multi neglijeaza aspectul asta. Daca stii ca lantul nu mai e ok, cauciucurile sunt duse, nu iesi sa te dai tare ca "merge si asa". Ori o lasi mai usor, ori astepti pana o faci. Sau nah, sa nu bei inainte sa te sui pe moto, chiar daca ti se pare ca ramai lucid dupa (nu e cazul aici, discutie de principiu). Ar trebui sa fie logic, dar pentru unii nu e.

 

Dar am vazut multe stiri cu accidente auto cu morti. Mai multe, pentru ca nr. auto > nr. moto, dar atunci cu ce mai protejeaza airbagurile/carcasele de metal? De la o viteza incolo nu mai conteaza, nici cu moto nici cu masina. Am facut un curs de conducere defensiva auto si ni s-a explicat ca in majoritatea accidentelor de masina care au implicat viteza, problema nu era legata de leziunile externe cat de rupturile generate de socul asupra organelor interne in urma impactului. Moartea e probabil asemanatoare cu moto, ca si cauze, doar ca in masina esti eventual "incarcerat" intr-un ghem de fiare contorsionate...

 

Cred ca in Romania in general ai sanse mai mari sa mori intr-un accident rutier, indiferent cu ce... infrastructura proasta, drumuri rupte, permise luate prea usor, lipsa de educatie rutiera (se da vreo amenda ca se merge numai pe banda 2 cand banda 1 e libera si se fac blocaje in trafic si incepe sa se depaseasca pe dreapta?). Si, in cazul de fata, pedepse mult prea mici pentru cei care intorc pe linie continua. Si regandirea infrastructurii astfel incat sa nu mai fie considerat "acceptabil" sa faci asta (lasa frate, ca doar nu era sa mai mearga 10 km ca sa intoarca...). Nu vrei sa mai apara accidente din astea, le dai variante ca sa nu aiba ce comenta, si ii frigi grav cand nu le respecta, pe principiul - ai avut toate conditiile sa respecti legea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutabil cu conducerea preventiva... cred ca e intotdeauna mai bine sa incerci sa previi decat sa tratezi. Mai ales ca dupa un accident de moto... uneori nu mai ai ce sa "tratezi". :( Ma refer la preventie in sensul de a incerca sa faci tot ce e omeneste posibil de partea ta ca sa stii ca ai sanse mai mici sa o patesti. Respectiv, sa mentii motocicleta in stare tehnica perfecta in primul rand, si multi neglijeaza aspectul asta. Daca stii ca lantul nu mai e ok, cauciucurile sunt duse, nu iesi sa te dai tare ca "merge si asa". Ori o lasi mai usor, ori astepti pana o faci. Sau nah, sa nu bei inainte sa te sui pe moto, chiar daca ti se pare ca ramai lucid dupa (nu e cazul aici, discutie de principiu). Ar trebui sa fie logic, dar pentru unii nu e.

 

Dar am vazut multe stiri cu accidente auto cu morti. Mai multe, pentru ca nr. auto > nr. moto, dar atunci cu ce mai protejeaza airbagurile/carcasele de metal? De la o viteza incolo nu mai conteaza, nici cu moto nici cu masina. Am facut un curs de conducere defensiva auto si ni s-a explicat ca in majoritatea accidentelor de masina care au implicat viteza, problema nu era legata de leziunile externe cat de rupturile generate de socul asupra organelor interne in urma impactului. Moartea e probabil asemanatoare cu moto, ca si cauze, doar ca in masina esti eventual "incarcerat" intr-un ghem de fiare contorsionate...

 

Cred ca in Romania in general ai sanse mai mari sa mori intr-un accident rutier, indiferent cu ce... infrastructura proasta, drumuri rupte, permise luate prea usor, lipsa de educatie rutiera (se da vreo amenda ca se merge numai pe banda 2 cand banda 1 e libera si se fac blocaje in trafic si incepe sa se depaseasca pe dreapta?). Si, in cazul de fata, pedepse mult prea mici pentru cei care intorc pe linie continua. Si regandirea infrastructurii astfel incat sa nu mai fie considerat "acceptabil" sa faci asta (lasa frate, ca doar nu era sa mai mearga 10 km ca sa intoarca...). Nu vrei sa mai apara accidente din astea, le dai variante ca sa nu aiba ce comenta, si ii frigi grav cand nu le respecta, pe principiul - ai avut toate conditiile sa respecti legea.

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@northern_freyja

 

Am si eu un mic comentariu legat de mersul pe prima banda...in oras evit sa o folosesc (si cu masina si cu moto). De ce?

Am 2 motive:

1. viteza un pic marita pe banda 2 (astfel incat sa nu incurc traficul) ma fereste de idiotiicare ies de pe stradute fara sa se asigure\

2. de multe ori, prima banda este plina de gropi (brasov- cartierul stupini): de regula e prost drumul pe prima banda, dar ultima data cand am fost pe acolo, daca as fi continaut sa merg pe banda 1, sigur m-as fi dus in service, pentru un pivot, un capat de bara. E drept ca e mai usor cu moto sa ocolesti....

 

Pe autostrada sau pe drumurile cu 2 benzi pe sens, folosesc banda 1, ca doar nu sunt idiot...(sper).

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa nu intram in discutii pe care nu le intelegi. Una e sa mergi cu 70 la ora si sa dai cu pieptul de un stalp sau camion purtand o geaca si alta e sa dai de un volan care absoarbe energie dupa ce ai fost incetinit de o centura de siguranta cu limitare de efort si un airbag de 50 de litri. Vitezele la care ai sanse de traume care ameninta viata sunt foarte diferite intre masina si Motoreta, indiferent de echipament.

Cretinatatile astea cu "de la o viteza incolo tot mori" sunt valabile pentru viteze neadaptate infrastructurii pe care circuli (gen 150 pe drum fara parapeti cu copaci pe margini) si sunt strict vina aluia de la volan, nu a statului sau fabricantului masinii.

https://www.google.fr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi0hL_mgJfUAhXEvRoKHaZsBFkQtwIIKzAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D4wMog93zd1g&usg=AFQjCNHRnkBbhRNB4CyezTHJ_uQFCO-xHg&sig2=8IcMVeZtcfSHokX4mIsUOA

 

Te asigur ca inteleg perfect orice fel de discutie. :)

 

Stiu care e diferenta, dar "cretinatatea" cu "de la o viteza incolo tot mori" e valabila fix "pentru viteze neadaptate infrastructurii pe care circuli (gen 150 pe drum fara parapeti cu copaci pe margini) si sunt strict vina aluia de la volan, nu a statului sau fabricantului masinii." pentru ca exact despre asta scriam mai sus. Nu vad nicio neintelegere, asta am spus si eu. Reciteste te rog ce am scris in ultimul paragraf, inainte sa spui ca debitez "cretinatati"...

» Post actualizat in 30 May 2017 11:46

Apropos, discutia ajunsese la modul general, nu mai era legata de topic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Counter steering, Sfantul Graal al motociclistilor de tastatura... oare a reusit cineva sa-l gaseasca?

 

Oops, asa se conduce motocicleta.

Bun comentariu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta e ca daca NIXul era cu o masina la o aceiasi viteza murea (eventual) baba si nu el, asa a fost invers desi el respecta legea.

Poate nu am fost inteles, pe motoreta mori la viteze la care in masina te dai jos pe picioarele tale. Da poate mori si in masina (tot din acelasi cauze ca la motoreta), dar deja ai sanse mai mari sa nu. Mor oameni zilnic si in Logane, vinovati sau nu.

 

Da, e ok, nu te lega strict de replici luate separat. Ideea mea era ca si in masina mori cand mergi cu 50 km/h si se suie unul pe tine cu <insert viteza de la care o masina se face acordeon>. Asta era "asemanarea" - intre moartea unui motociclist sau a unui sofer care e strivit in masina de alt vehicul, nu intre dinamica accidentelor auto/moto... in fine, o dam in chestii morbide.

 

Inteleg ce vrei sa zici, poate nu am dat cel mai fericit exemplu sau nu am exprimat foarte clar ceea ce am vrut sa spun. Nu vorbeam despre situatii asemanatoare - ca da, daca lovesti ceva la 50 km/h cu masina aproape sigur nu patesti mare lucru. Cu motorul... depinde de noroc. La circuit se cade la viteze mari dar riderii sunt bine echipati si nu prea au obstacole in drum de care sa se loveasca - dar nu raman pe motocicleta. Daca lovesti ceva cu masina la viteza de moto de circuit, iar nu scapi pentru ca te strivesc fiarele. Dar toate astea nu se pot compara echitabil, nu comparam mere cu pere si nu are sens sa dezbatem asta aici pentru ca e clar ca nu e acelasi lucru.

 

In Romania se moare si cu motocicleta si cu masina pentru ca se incarca si regulile de circulatie, si cele de bun simt. Unii efectiv nu gandesc. Cum a fost tanti care a intors aici, si era foarte "senina" pentru ca nu pricepea gravitatea faptei ei. Nu intelegea, nu era nimic de explicat. Nu ar fi inteles nici daca facea scoala auto mai ca lumea. Atat putea. Si sunt multi asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...