Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Si eu am schimbat uleiul insa nu s-a intarit dupa ce am schimbat decat dupa ce am bagat cateva pompe in el.De desfacut am desfacut doar surubul acela lateral nu cu imbus dedesupt.Si surubul acela lateral ptr asa ceva ii facut ptr a da jos uleiul din telescoape :cheers: . PS eu am pus 538 Repsol 10W ptr furca si nu s-a intarit , nu cred ca din cauza uleiul sa ti se fi intepenit oricum daca producatorul da 538 cu atat trebuie sa functioneze,acum ca ai pus 500 nu e o diferenta ftr mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu am schimbat uleiul insa nu s-a intarit dupa ce am schimbat decat dupa ce am bagat cateva pompe in el.De desfacut am desfacut doar surubul acela lateral nu cu imbus dedesupt.Si surubul acela lateral ptr asa ceva ii facut ptr a da jos uleiul din telescoape :cheers: . PS eu am pus 538 Repsol 10W ptr furca si nu s-a intarit , nu cred ca din cauza uleiul sa ti se fi intepenit oricum daca producatorul da 538 cu atat trebuie sa functioneze,acum ca ai pus 500 nu e o diferenta ftr mare

 

 

Păi pe acolo am dat Âşi eu drumu la uleiul vechi, dar nu Âştiam sigur dacă de băgat se bagă pe sus pe unde am băgat eu sau trebuie desfăcut în partea de jos Âşi băgat pe acol. Aer nu i-am băgat deloc. Trebuia oare să fie furca liberă când i-am băgat ulei? Deci erau aerisite telescoapele Âşi nu se lăsau aproape deloc la denivelări. Ăla de la care am cumpărat motocicleta (care în 3 ani cât a avut-o nu i-a schimbat decât uleiul din motor) mi-a spus că nu trebuia să bag ulei pe sus că acol este numai aer Âşi că nu ar trebui să comunice partea cu aer cu cea în care se găseÂşte ulei Âşi de aceea am vrut să vad voi cum ați procedat pentru că mă gândeam că din cauza asta sunt aÂşa tari. Tot din acest motiv mă gândeam sa desfac Âşurubul de jos ca să o desfac toată Âşi să văd eu exact ce îi acolo.

PS Ulei i-am pus 10 W Valvoline Fork oil.

Editat de tot_raz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru desfacerea surubului imbus din capatul de jos al telescoapelor se foloseste fie o cheie speciala pentru tinut contra, fie o cheie cu percutie cum au cei de la vulcanizari.

Dupa spalarea pieselor si inlocuirea cuzinetilor si a simeringurilor de ulei si a celor de praf se toarna cate 538 g de ulei de furca 10 W in fiecare telescop. Pe deasupra. Apoi se comprima si se destinde telescopul de cateva ori. Telescopul este inca fara capac. Pe urma, cu telescopul comprimat total si fara arc in el, se completeaza uleiul pana ce suprafata lui ajunge la 155 mm de marginea de sus a jambei. In final se monteaza arcul, distantierele (daca e cazul) si capacul de sus al telescopului.

Am citat din manualul de reparatie gasit pe manualedereparatie.info

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vă mulțumesc pentru răspunsuri. O să fac eu cumva să desfac Âşurubul ăla de jos Âşi să curăț pe acolo dacă trebuie sau dacă mai trebuie schimbat ceva o să schimb. Mă apuc săptămâna asta de ea că acum am fost prea ocupat. O să vă spun ce am reuÂşit să fac după aceea. Toate cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te duci cu ele demontate ar trebui sa fie manopera 25 lei / bucata si cum ai deja probleme, e recomandabil sa mergi la unu' care stie sa desfaca suruburi fara sa strice altceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am rezolvat problema cu telescoapele. Le-am dat jos fain frumos si m-am dus la un prieten care avea pistol dinala pe aer ce se foloseste si la vulcanizare si asa am reusit sa desfac surubul din partea de jos. Am dat afara uleiul ce l-am bagat eu si i-am pus ulei ATF. Am pus si 0.5 aer in telescoape dupa aceea am montat totul la loc. Suspensia se comporta foarte bine acum. Cred totusi ca a fost de bai si uleiul ce l-am bagat eu initial Valvoline 10w fork oil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema cu capritza mea si am sa scriu aici ca sa nu poluez forumul cu alt topic.

 

Capra: Yamaha XT 3TB 600 K din 1992 (K=kick starter, deci fara electromotor pentru cine nu stia deja).

 

Problema e ca se comporta ciudat de la o vreme in sensul ca imediat dupa pornire trage extrem de slab si parca mai si intrerupe (parca nu s-ar alimenta suficient, insa daca trag socul nu se simte nicio schimbare)...in sarcina se tureaza foarte lent si nu ajunge la turatia maxima la care ar trebui sa ajunga in mod normal nici macar in treapta intai. Dupa pornire, ori am eu impresia, ori chiar se incalzeste prematur, mai exact se incinge...dar repet...poate mi se pare mie si din cauza temperaturii mediului din perioada asta.

 

Dupa 10-15 minute de functionare, ca prin minune isi revine la normal si trage nebuneste zburdalnica de zici ca nu e ea.

 

In ultima saptamana am facut aprox 600 de km cu ea si in ultimii 350 a inceput sa faca nazbatiile astea si posibil sa aiba o legatura cu faptul ca am spalat-o si ras-spalat-o cu pompa cu presiune inainte de a parcurge ultimii 350 de km.

 

Saptamana urmatoare am sa ii scot carburatorul si sper sa gasesc apa in el, dar daca aveti alte idei/sugestii rog sa-mi comunicati :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema cu capritza mea si am sa scriu aici ca sa nu poluez forumul cu alt topic.

 

Capra: Yamaha XT 3TB 600 K din 1992 (K=kick starter, deci fara electromotor pentru cine nu stia deja).

 

Problema e ca se comporta ciudat de la o vreme in sensul ca imediat dupa pornire trage extrem de slab si parca mai si intrerupe (parca nu s-ar alimenta suficient, insa daca trag socul nu se simte nicio schimbare)...in sarcina se tureaza foarte lent si nu ajunge la turatia maxima la care ar trebui sa ajunga in mod normal nici macar in treapta intai. Dupa pornire, ori am eu impresia, ori chiar se incalzeste prematur, mai exact se incinge...dar repet...poate mi se pare mie si din cauza temperaturii mediului din perioada asta.

 

Dupa 10-15 minute de functionare, ca prin minune isi revine la normal si trage nebuneste zburdalnica de zici ca nu e ea.

 

In ultima saptamana am facut aprox 600 de km cu ea si in ultimii 350 a inceput sa faca nazbatiile astea si posibil sa aiba o legatura cu faptul ca am spalat-o si ras-spalat-o cu pompa cu presiune inainte de a parcurge ultimii 350 de km.

 

Saptamana urmatoare am sa ii scot carburatorul si sper sa gasesc apa in el, dar daca aveti alte idei/sugestii rog sa-mi comunicati :)

verifica gaturile/gusele dintre carburi si cilindru,dupa ce zici tu acolo pare sa traga aer fals (insa daca trag socul nu se simte nicio schimbare).ciudat e ca zici ca isi revine dupa ce se incalzeste( cu motorul incins se dilata unele componente,prin urmare o posibila fisura la unul dintre gaturi va creste),mai incearca sa mai inchizi putin din aer.fa amestecul mai bogat sa vezi cum se comporta la rece si da un pm cv sunt curios ce are,bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa verific si gaturile respective....deci dupa aprox. 15 minute de functionare, ca prin minune, isi revine si trage normal si sta la relanti o idee mai turat decat statea imediat dupa pornire. Am uitat sa mai precizez si faptul ca pornirea la cald e o adevarata aventura fiind nevoie de 20-25 de pedale (date cu forta numai din momentul compresiei) si cateva injuraturi. Am sa o desfac saptamana viitoare cand prind un pic de timp liber (si vreme buna).

 

Mersi de ajutor, va tin la curent cu evolutia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica socul, apoi nivelul !

 

 

sti cum ?

 

Incerc sa fug azi mai rapid de la lucru si sa o desfac. Gaturile respective cred ca stiu cum sa le verific....prima data ma uit din exterior daca au crapaturi si in cazul in care au crapaturi le verific si din interior sa vad cat is de profunde.

 

Nivelul stiu cum se regleaza, socul in schimb nu prea stiu cum sa il verific, dar cred ca daca il desfac ma prind eu :D Am sa mai consult si capitolul cu carburatoare din manualul de reparatie si sper sa-i dau de capat.

 

Mersi!

 

Cat de rau/bine tine frana pe tambur a unui 43F? Pe asfalt, cu 80 km/h se simte nevoia de disc?

 

Parerea mea e ca simti nevoia de disc in cazul in care traversezi un rau sau o apa mai adanca...in rest..e mai important sa tina bine frana fata ca acolo se transfera cea mai mare parte din masa cand franezi si acolo ai nevoie de o frana si de o aderenta mai buna, mai ales la viteza mai mare.

 

Ok..am scos carburatorul ieri...nivelul era ok, nu a trebuit sa il modific pt ca era exact cum zice Cartea Sfanta, in camera nici urma de apa sau mizerici. Suportii carburatorului (dintre carb si cilindru) sunt intacti, arata ca noi...preventiv am scos si jicloarele pe care le-am suflat un pic, desi erau foarte ok si ele. Am mai scos si sita (filtrul) din suportul cuiului pontou pe care am curatat-o, desi era destul de ok si asta.

Am verificat si bujia care arata bine, zic eu (e uscata, electrodul e maroniu-cenusiu--->e bujie cu iridium).

 

Rezultatul: Merge fix la fel :)

 

Intrebare: Stie cineva ce dracu poate avea?

Editat de dantu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dantu: ai incercat sa mai reglezi amestecul? si mai ceva,nici fostul xt si nici actualul tenere nu se impaca cu iridium,nu mergea rotund motoru.oricum la tine trebuie sa fie cv carburatistic,fa-i amestecul mai bogat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, am sa incerc sa-i dau mai multa benzina...mersi de idee. Apropos de iridium...pana acuma a mers perfect cu bujia asta, nu am ce sa-i reprosez, insa nu stiu daca ce se intampla e de natura electrica. Ciudat e ca dupa o perioada de functionare isi revine si merge in parametrii normali...eu asa ceva nu am mai vazut :)

Editat de dantu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am citit problema pe care o ai la XT.

 

1: Treaba cu aerul fals se verifica foarte usor folosind un spray. Poate fi orice spray numai sa nu fie foarte vechi. Pornesti motorul, eventual il incalzesti, apoi la turatie de ralanti te apuci sa pulverizezi pe langa galeriile de admisise, pe langa carburatoare, etc Daca trage aer fals, turatia va creste timp de 1-2 secunde sau o vei percepe ca o variatie a turatiei.

 

2: Joc supape - asigura-te ca este ca in manual, daca nu, regleaza-l. In caz ca nu asta este rezolvarea, du-te la un service auto sa iti masoare compresia. Compresia se masoara cu acceleratia trasa la maxim, in timp ce ii dai voios pedale. In cazul tau, motorul va trebui sa fie rece, altfel degeaba o masori. Este posibil sa ai o supapa care nu inchide bine la rece. Daca compresia iese slaba pe aparat si crezi ca de vina sunt segmentii sau motorul rece, pune o lingurita de ulei prin gaura bujiei si masoara-i din nou compresia. Uleiul va lua jocurile segmentilor si nu va influenta supapele in nici un fel. Compresia este la fel de slaba => supapa vinovata; compresia creste mult => segmenti uzati.

 

3: Zici ca motorul are nevoie sa ajunga la temperatura, ca apoi sa functioneze normal. Intr-adevar poate fi ceva mecanic, care se dilata si apoi lucreaza bine dar la fel de probabil poate fi si ceva electric. Nu sunt putine cazuri in care o piesa electronica uzata, isi schimba comportamentul odata cu temperatura sa.

 

- senzor aprindere - verificat cu ohmetru la rece si la cald

- curata papucii de pe firele senzorului

- bobina inductie, masurata la rece si la cald

- fisa + pipa, desfacuta, curatata sau mai bine pusa una auto provizoriu, pentru un test. Neaparat sa stii ca e buna.

- bujie inlocuita cu alta buna (nu ocnteaza ca e uzata). Nu ai idee in cat de multe moduri se manifesta o bujie defecta.

- imprumutat TCI bun, pentru proba

============================================

ultimul lucru de verificat, foarte putin probabil dar posibil: spre deosebire de CDI, TCI-urile au nevoie de baterie buna pentru a alimenta bobina. Baterie lesinata + incarcare slaba rezulta intr-o aprindere care nu functioneaza in parametri. Posibil ca dupa ce motorul se incalzeste putin, incarcarea sa isi mai revina si sa ajute TCI-ul. Se verifica foarte simplu masurand incarcarea cu motorul rece, farul aprins, turatie de mers la drum, trebuie sa ai cam 14,4 - 14,8. Intre 14 si 15V, in orice caz.

 

 

Spor la treaba!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Andrei D Mersi mult de indicatii, e foarte posibil sa necesite un reglaj la supape, insa voi incerca sa mai schimb cateva piese de pe alta motocicleta sa vad cum se comporta (baterie, bujie, aprindere, bobina, etc). Sper sa ii dau de capat in cursul saptamanii asteia si apoi am sa scriu aici care era problema.

 

Mersi inca o data pentru indicatiile folositoare! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc sa fug azi mai rapid de la lucru si sa o desfac. Gaturile respective cred ca stiu cum sa le verific....prima data ma uit din exterior daca au crapaturi si in cazul in care au crapaturi le verific si din interior sa vad cat is de profunde.

 

Nivelul stiu cum se regleaza, socul in schimb nu prea stiu cum sa il verific, dar cred ca daca il desfac ma prind eu :D Am sa mai consult si capitolul cu carburatoare din manualul de reparatie si sper sa-i dau de capat.

 

Mersi!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Intrebare: Stie cineva ce dracu poate avea?[/b]

baga benzina intr-un puf de ala pt geamuri si pulverizeaza peste tubulatura (de la filtru pana la chiulasa)in timp ce mobra functioneaza la relanti, daca nu se modifica turatia, atunci este etans ;) , daca se modifica turatia inseamna ca pe o fisura trage aer sau benzina din flacon. Nu se va intampla nimic, dar ca sa fi asigurat tine pe langa tine un stingator (obligatoriu daca ai autoturism :D ).

 

La ce pozitie stau acele de dozaj ? cu filtru standard ar trebui sa fie la mijloc.

La mine acele erau la mijloc, dar fiind bujia putin inegrita l-am cobaorat o trepta pe cel de la carburatorul secundar (cel mare, fara plutitor) , daca plec de pe loc, e rece si accelerez brus da in nas(chiar si cu socul la jumate), dar numai prima daca ulterior nu se mai intampla asta ... nu ma deranjeaza deloc asa cum nu ma deranjeaza consumul de 4.5 :D comparativ cu 6.5

 

Apropos - decand e canicula relantiu mi-a scazut de la 1300 la 1100 :-L nu mai stiu daca aerul este 2 si 1/2 (cum cere manualul) sau numai 2 ture.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu noutati: am verificat daca trage aer fals cu ajutorul unui spray de lant...turatia nu s-a modificat deloc si am incercat in repetate randuri si cu motorul rece si cu motorul cald. Lucrul ciudat e ca la rece porneste extrem de usor, in maxim 2-3 pedale o ia, dar apoi nu trage calumea nici cand e rece si nici dupa ce se incalzeste. In plus, dupa incalzire, porneste fff greu. Inca o chestie pe care mi-o face si am uitat sa o precizez (dar chestia asta o facea si inainte la fel cum o face si acuma): dupa ce accelerez si revin cu acceleratia imi da bombite-se intampla si in frana de motor, dar si stand pe loc daca o turez si dau drumul brusc la acceleratie. Ma gandesc sa ii imbogatesc amestecul, insa daca ar fi asta problema, atunci nu ar porni usor la rece si greu la cald ci invers.

 

Momentan nu am posibilitatea sa ii verific nici jocul supapelor, nici compresia...daca o sa mai am noutati am sa le scriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La rece iti porneste usor pt ca actionezi socul. Adica intra in actiune circuitul de pornit la rece care se pare ca la tine functioneaza bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revin cu problema bicicletei mele...dupa cum spuneam si mai devreme, pentru cine a deschis televizorul mai tarziu:

 

XT 600 K din 1992-> porneste normal la rece (la prima pedala), insa imediat dupa pornire, pentru o perioada de 10-15 minute de functionare, nu are deloc vlaga; deci trage un pic mai tare decat un scooter. Dupa 10-15 minute de functionare isi revine BRUSC, fara ca eu sa-i fac nimic deosebit.

 

De exemplu, ieri urcam o panta cu a treia si tragea extrem de greu, acceleratia o tineam in capat (motorul fiind cam la 1/2 din turatia maxima)...dintr-o data si-a revenit si a inceput sa traga de parca as fi apasat un "buton rosu".

 

Pana acuma am facut urmatoarele:

 

Am verificat carburatorul, l-am curatat, am modificat debitul de benzina (mutand cuiul pe prima treapta ca sa il tina cat mai sus), am verificat toate contactele electrice, am verificat bujia (iriudium-maroniu inchis, curat), am verificat daca trage aer fals (nu trage)...toate astea fara sa simt nicio schimbare semnificativa in comportamentul ei...adica tot ca p*#@ merge in primele 10-15 minute dupa care isi revine.

 

Mentionez faptul ca nici la pornirea la rece, nici la cald, nu simt o schimbare a compresiei cand dau la pedala..deci se da fix la fel de greu...din pacate nu am cum verifica compresia.

 

Daca mai are cineva idei...astept cu nerabdare :)

 

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revin cu problema bicicletei mele...dupa cum spuneam si mai devreme, pentru cine a deschis televizorul mai tarziu:

 

XT 600 K din 1992-> porneste normal la rece (la prima pedala), insa imediat dupa pornire, pentru o perioada de 10-15 minute de functionare, nu are deloc vlaga; deci trage un pic mai tare decat un scooter. Dupa 10-15 minute de functionare isi revine BRUSC, fara ca eu sa-i fac nimic deosebit.

 

De exemplu, ieri urcam o panta cu a treia si tragea extrem de greu, acceleratia o tineam in capat (motorul fiind cam la 1/2 din turatia maxima)...dintr-o data si-a revenit si a inceput sa traga de parca as fi apasat un "buton rosu".

 

Pana acuma am facut urmatoarele:

 

Am verificat carburatorul, l-am curatat, am modificat debitul de benzina (mutand cuiul pe prima treapta ca sa il tina cat mai sus), am verificat toate contactele electrice, am verificat bujia (iriudium-maroniu inchis, curat), am verificat daca trage aer fals (nu trage)...toate astea fara sa simt nicio schimbare semnificativa in comportamentul ei...adica tot ca p*#@ merge in primele 10-15 minute dupa care isi revine.

 

Mentionez faptul ca nici la pornirea la rece, nici la cald, nu simt o schimbare a compresiei cand dau la pedala..deci se da fix la fel de greu...din pacate nu am cum verifica compresia.

 

Daca mai are cineva idei...astept cu nerabdare :)

 

Mersi!

 

Nu stiu daca s-a mai zis, sau nu.

Ceva de genu' pateam si eu la XTZu, din cauza infundarii orificiului de la busonul rezervorului. Ca sa-mi dau seama, cand nu mai aveam multa benzina in rezervor am mers fara buson si mergea mult mai bine. La mine se simtea aproape la fel, fara vlaga (nu chiar ca un scuter, dar se simtea) si mergea in hopuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...