Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

singura pb cred c-ar fi racirea, vara in oras...

ms mult pt informatii...

 

Nu e o problema prin oras racirea, am folosit XT-ul intensiv prin oras anu trecut in vara cand au fost caldurile alea si nu am avut deloc senzatia ca s-ar fi supraincalzit (daca o folosesti cum se cuvine). E o moto super pentru oras si abia dupa ce am vandut-o si am luat alta incep sa descoper tot felul de damburi si gropi in asfalt de care nu aveam nici o grija cu XT-ul. Si la drumuri mai lungi e buna daca nu esti foarte grabit si daca mai faci pauze sa dezmortesti dosul. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, o sa le pun cam in ordine inversa cum le-am dat jos. Momentan am de facut niste lucrari inainte sa ma pun sa-l montez: curatat carb, cumparat vaseline (litiu, molybden), curatat toate suruburile de rugina, pamant, ce-o mai fi avant ele, gresat tot ce-i de gresat, schimbat rulmentii roata spate, poate si bascula, cumparat ghidon :P

 

O sa fie distractie, sper sa termin in 2 sapt. E destul de ok si manualul ala vechi, intr-adevar, majoritatea chestiilor sunt la fel, iar acolo sunte poze explodate cu absolut tot.

 

Wish me luck :D

 

daca esti din baia mare te rog ajutama si pr mine...nu stiu sa montez senzorul de kilometraj digital pt un XT125R Yamaha! Am mare nevoie de ajutor..Ce zici? ai vreun nr de telefon? 0740324261 Ciao!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca esti din baia mare te rog ajutama si pr mine...nu stiu sa montez senzorul de kilometraj digital pt un XT125R Yamaha! Am mare nevoie de ajutor..Ce zici? ai vreun nr de telefon? 0740324261 Ciao!

 

Sunt DIN Baia Mare, dar sunt IN Cluj. Senzorul de kilometraj zici ... hmm. Ti-am vazut mesajul si dincolo, si nu stiu de ce are 3 fire. La mine are unu care se infileteaza direct in bord si mere la roata. Deci nu stiu cum e la tine ... sorry.

 

Nu ai gasit pe net manualul de service?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si rulmentii jugului :

 

post-3763-1211833831_thumb.jpg

 

am fost la un mester, a verificat. Nu sunt rulmentii de la jug, nici cei de la roata, nu sunt amortizoarele. El zice ca trepideaza placuta de frina si se transmite zgomotul in furca. Adevarul ca etrierul cu totul misca (un pic mai tare decat cel de pe spate); jocul se observa la boltul/surubul care tine/ghideaza placuta de frana. Frana prinde bine dar la denivelari tot se aude infundat o bataie ca o trepidatie.

Ce sa fie fratilor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost la un mester, a verificat. Nu sunt rulmentii de la jug, nici cei de la roata, nu sunt amortizoarele. El zice ca trepideaza placuta de frina si se transmite zgomotul in furca. Adevarul ca etrierul cu totul misca (un pic mai tare decat cel de pe spate); jocul se observa la boltul/surubul care tine/ghideaza placuta de frana. Frana prinde bine dar la denivelari tot se aude infundat o bataie ca o trepidatie.

Ce sa fie fratilor?

 

 

Hai salut!

Spui ca etrierul misca cu totul. Daca e asa, strange-i suruburile care-l prind de telescop. Altfel risti sa-l pierzi sau sa cedeze la o frana mai puternica. Dar eu nu cred ca e asta. Cand ai pus mana pe el s-a miscat, intradevar. Dar nu tot. Doar o parte din el. Etrierul are 2 pistonase dar amandoua sunt pe aceeasi parte, pe aceeasi placuta. Pentru ca apasarea sa fie egala, cealalta placuta trebuie sa culiseze si ea. Asta se face cu o parte din etrier. E un etrier "flotant". Ca la Dacie. Eu am avut un MZ ETZ cu etrier pe fata. Avea 2 pistonase, dar opuse. Fiecare apasa pe placuta lui. E un etrier "fix". Revenind la etrierul flotant de la Tenere al tau, faptul ca cele 2 parti ale sale se misca atat de liber incat zangane in mers e ingrijorator. Nu ai altceva de facut decat sa-l demontezi de tot si sa vezi ce are. Ce e uzat, ce poate fi inlocuit etc. Atentie, insa, sa nu zgarii pistonasele.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi motoristi :)

 

vad pe aici mai multe minti luminate si cunoascatoare motoarelor Yamaha Tenere...am si eu o mica intrebare...un sfat sau o parerea in plus nu strica

Ma bate gandul sa-mi iau Yamaha Tenere modelul 2008 aveti cunostinte legate de modelul asta?

Eu am cam 1.86m si cam 105 kile... ma tine sau...o sa arat draq ca o ciftea pe un enduro...+ daca mai iau si pasager....mai are unde???

Cam ce consum are sa zicem la 80 km/h

Intretinerea cum e....lantul ala e pacatos asa?

 

Multumesc ...iar!

Editat de sangre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Daca are cineva nevoie de un pinion de 15 pentru XT 3tb sau cred ca e bun si la Tenere...dati un PM.

 

Am schimbat raportul pe 14/45 si mi-a ramas.

 

E nou-nout! in punga!

 

Numai bine!

 

 

 

scuze...am uitat: preferabil Arad/Timisoara sau aveti rabdate pana ma tarasc la posta :P

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P iar am probleme. In prima zi cand mi-am luat permisul si am dat o tura prin Bucuresti mi s-a oprit motorul pe la Piata Matache si nu a mai vrut sa porneasca. l-am lasat in jur de o ora, credeam ca se incinsese mult prea mult, dar degeaba. Pana la urma a venit un coleg si mi-a dat curent de la motocicleta lui. Am zis bine, sunt doua posibilitati: ori bateria nu se incarca, ori daca se incarca se descarca imediat si probabil era din cauza ca trecuse vremea ei. A doua zis am cumparat o baterie noua, toate bune si frumoase, a pornit in fiecare zi dar azi cand veneam acasa iar s-a oprit la semafor.

 

Care sa fie problema? Releul de incarcare?

 

Si mai e ceva. cand fac frana de motor cateodata da rateuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care sa fie problema? Releul de incarcare?

 

ca sa elimini o posibila cauza, masoara tensiunea de incarcare cu un voltmetru la bornele bateriei. trebuie sa-ti arate intre 12,5 si 13,4 V in functie de turatie si consumatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci am masurat tensiunea mai intai de la bornele conectate cu bateria 12.5V (ceea ce mi se pare logic pentru ca eu masor tensiunea bateriei) si cu bornele deconectate de la baterie cu motorul pornit in jur de 3V (la relanti)... sa inteleg ca e dus?

Editat de bogdan!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci am masurat tensiunea mai intai de la bornele conectate cu bateria 12.5V (ceea ce mi se pare logic pentru ca eu masor tensiunea bateriei) si cu bornele deconectate de la baterie cu motorul pornit in jur de 3V (la relanti)... sa inteleg ca e dus?

sa nu mai faci masuratori cu bornele deconectate de la baterie. belesti releul de incarcare. ideea e ca trebuie sa-ti arate PESTE 12,5V (fara consumatori si cu bornele conectate la baterie, evident)

logica ta e doar pe jumate. peste tensiunea baterie de 12,5V trebuie sa ai si surplusul necesar incarcarii

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut o prostie cu masuratul cu bornele deconectate, dar si asa, nu trebuia sa imi arate o tensiune de 12 V? Eu stiu ca bateria se incarca atunci cand ii aplici o tensiune electromotoare inversa, dar egala cu cea a bateriei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut o prostie cu masuratul cu bornele deconectate, dar si asa, nu trebuia sa imi arate o tensiune de 12 V? Eu stiu ca bateria se incarca atunci cand ii aplici o tensiune electromotoare inversa, dar egala cu cea a bateriei.

 

 

Bineinteles ca trebuie sa-ti arate 12V. Sau peste. E clar. Bateria nu se mai incarca. Cand ai deconectat bornele aveai motorul pornit? S-a oprit? Totusi e riscant sa lasi motorul sa mearga fara baterie. Se poate strica releul de incarcare (daca nu cumva e deja dus) sau chiar CDI-ul. Fa o proba: monteaza un alt releu de incarcare (de ex. de Dacie) si masoara din nou. E bine sa folosesti un voltmetru cu ac ca sa nu fie influentat prea mult de bobina de inductie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog frumos sa nu mai dati sfaturi care includ relee de Dacie sau de masina, care nu au nici o treaba cu cele de moto (vorbesc de gama XT-Z de la Yamaha, pentru ca mai exista unele moto gen Bandit sau GSXF care folosesc alternator tip auto).

 

Daca vrei sa masori cum trebuie, scoti bateria de pe moto si masori tensiunea (sa aiba peste 12V si sa duca un bec de fac macar citeva minute).

Daca bateria e OK, o pui pe moto, conectezi toate bornele si cablurile, pornesti moto si masori tensiunea la borne: la relanti, in turatie (in jur de 3000rpm), cu consumatori cuplati. In toate cele 3 cazuri ar trebui sa ai minim 12V, ideal in jur de 13-14V (nu va asteptati la valori constante sau absolute ca nu e cazul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un manual pentru o Yamaha XTZ 660 tenere?

L-am cautat si pe forumuri si pe torenti si nu l-am gasit decat in rusa sau pe forumul pro-bik de unde nu poate fi downloadat.

Am nevoie disperata de el.

Multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un manual pentru o Yamaha XTZ 660 tenere?

L-am cautat si pe forumuri si pe torenti si nu l-am gasit decat in rusa sau pe forumul pro-bik de unde nu poate fi downloadat.

Am nevoie disperata de el.

Multam!

nu ai cautat suficient de bine.

vezi aici

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi motoristi :bigstar:

 

vad pe aici mai multe minti luminate si cunoascatoare motoarelor Yamaha Tenere...am si eu o mica intrebare...un sfat sau o parerea in plus nu strica

Ma bate gandul sa-mi iau Yamaha Tenere modelul 2008 aveti cunostinte legate de modelul asta?

Eu am cam 1.86m si cam 105 kile... ma tine sau...o sa arat draq ca o ciftea pe un enduro...+ daca mai iau si pasager....mai are unde???

Cam ce consum are sa zicem la 80 km/h

Intretinerea cum e....lantul ala e pacatos asa?

 

Multumesc ...iar!

 

poate ti-ar sta mai bine pe un BMW sau mai astepti noul supertenere.

Lantul trebuie uns mereu si nu totdeauna ai chef de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procycle 10W50 sintetic, Mobil 10W40 semisintetic, merge si un mineral de calitate. Dar pentru sintetice sa ai grija sa fie ulei moto (JASO MA).

 

Despre Motul...au francezii o vorba..."avec Motul on s'encule"...

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Astazi am vazut acest site (link la o prietena pe YM):

 

http://www.motonomad.com/samarkand.html

 

O initiativa frumoasa, laudabila si pe care pe mine m-a pus foarte tare pe ganduri :crack: .

In timp ce eu ma cert cu papagali pe forum si ma tot vaiet de una si alta (ba ca serviciul, ba ca banii, ba ca am de reparat prin casa, etc...) cei care stiu ce vor pleaca in tururi de continente.

 

Din partea mea respect, un gand de bine si va tin pumnii stransi, domnilor si doamnelor !

GODSPEED :bigstar: :laugh: !

 

P.S. - Rasfoiti tot site-ul !

Exista imens de multe informatii corecte si punctuale pentru cei care vor sa le urmeze exemplul.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmaresc topicul de mai mult timp. Info utile si multi baieti de treaba! Cat de Yamaha, numai cuvinte de lauda!

 

Azi, a venit randul meu de a da cu subsemnatul in acest topic, adica... de azi, 3 iulie anul de gratie 2008 sunt proaspatul posesor, ce-i drept in acte, al unui frumos, extraordinar, lifetimer, advendurer an´ so on Yamaha XT660Z Tenere! Azi am semnat actele si acum, abia acum, urmeaza lunga asteptare: 21 de zile! O vesnicie!!!

 

Dupa un an de stat pe bara, un an de cautari si razgandiri (ma tot invarteam dupa un KTM)... dupa un an greu... SUNT GATA! Sunt sigur ca nu o sa regret nicio clipa alegerea facuta!

A mea sotie mi-a facut o extraordinara surpriza... un adevarat cadou de schimbat prefixul... La 30 de ani pot sa zic ca visul a devenit realitate! Un motor nou care abia asteapta aventura.

 

Lume, pregateste-te!!! VENIM!!!

 

O sa revin cu detalii peste 21 de zile. Ce stiu deja, pe langa datele tehnice, este ca frumusetea este neagra, exact ca si continentul pe care abia astept sa il descoperim impreuna, Africa!

 

Ca dotari extra... am optat pentru ambele protectii de motor si pentru protectiile de maini. Coferele... desi frumoase si estetice... scumpe rau, doar 700?! Sa ne revenim un pic cu banii si o sa optez pentru ceva mai ieftin...

 

Va saluta cu respect,

 

Alex.

Editat de newprofiler1978
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmaresc topicul de mai mult timp. Info utile si multi baieti de treaba! Cat de Yamaha, numai cuvinte de lauda!

 

Azi, a venit randul meu de a da cu subsemnatul in acest topic, adica... de azi, 3 iulie anul de gratie 2008 sunt proaspatul posesor, ce-i drept in acte, al unui frumos, extraordinar, lifetimer, advendurer an´ so on Yamaha XT660Z Tenere! Azi am semnat actele si acum, abia acum, urmeaza lunga asteptare: 21 de zile! O vesnicie!!!

 

Dupa un an de stat pe bara, un an de cautari si razgandiri (ma tot invarteam dupa un KTM)... dupa un an greu... SUNT GATA! Sunt sigur ca nu o sa regret nicio clipa alegerea facuta!

A mea sotie mi-a facut o extraordinara surpriza... un adevarat cadou de schimbat prefixul... La 30 de ani pot sa zic ca visul a devenit realitate! Un motor nou care abia asteapta aventura.

 

Lume, pregateste-te!!! VENIM!!!

 

O sa revin cu detalii peste 21 de zile. Ce stiu deja, pe langa datele tehnice, este ca frumusetea este neagra, exact ca si continentul pe care abia astept sa il descoperim impreuna, Africa!

 

Ca dotari extra... am optat pentru ambele protectii de motor si pentru protectiile de maini. Coferele... desi frumoase si estetice... scumpe rau, doar 700?! Sa ne revenim un pic cu banii si o sa optez pentru ceva mai ieftin...

 

Va saluta cu respect,

 

Alex.

Salut sunt sigur ca nu o sa regreti,e foarte frumos si mie imi place mult.sa ne pui poze cu el .bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...