Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

de aia intreb...

consuma cam 600-900 ml / 4000 km ... nu este vizibil fum nici la pornire, nici dupa si nici miros ... am folosit mai multe marci 10w40, acum voi pune un ulei mai gros semi...

Imi umezeste ff putin pe la garnitura de cupru de la orificiul de vizitare unde se verifica/regleaza distributia (semn pe volanta), dar nu poate sa piarda atat ulei pe acolo :laugh:

 

Pai in carte scrie 20W 40 pt vara. Incearca uleiuri mai groase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am 15W50 semi-sintetic si merge brici

Mesaj completat

Si-a luat cineva crash-bar pt XT 600?

Eu am gasit pe Louis ceva in genul dar nu stiu daca merge la sigur sau nu...ca nu as da 115 euro doar ca sa aflu ;)

http://www.louis.de/_40180b05da3a772b331d6...tnr_gr=10023900

 

De asemenea am gasit si parbriz, dar nu stiu cum se prinde....direct pe masca farului ce o am acum sau se da masca jos si are masca inclusa cu tot cu parbriz?:D

http://www.louis.de/_40180b05da3a772b331d6...tnr_gr=10007299

Daca aveti ceva sfaturi, sunt pregatit sa le ascult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si-a luat cineva crash-bar pt XT 600?

De ce nu iti faci unu?

Feri 0741132335

Mesaj completat

Mi-au venit simeringurile supape si garnitura de chiulasa, dar am o mare problema: mi s-a cerut manopera 250-300 euro :( fara piese, pt ca alea le am.

Motive: trbuie rectificatte supapele, trbuie data jos distributia, rectificata chiulasa, reglat joc supape, remasurat compresie.

 

Nu sunt zgarcit de felul meu...dar suma asta depaseste capacitatea mea de a intelege preturile practicate in Cluj.

In concluzie, caut documentatie sa mi le fac singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu iti faci unu?

Feri 0741132335

Mesaj completat

Mi-au venit simeringurile supape si garnitura de chiulasa, dar am o mare problema: mi s-a cerut manopera 250-300 euro :( fara piese, pt ca alea le am.

Motive: trbuie rectificatte supapele, trbuie data jos distributia, rectificata chiulasa, reglat joc supape, remasurat compresie.

 

Nu sunt zgarcit de felul meu...dar suma asta depaseste capacitatea mea de a intelege preturile practicate in Cluj.

In concluzie, caut documentatie sa mi le fac singur.

Extrem de muuuuult

eu am platit rectificarea la supape 100 ron pe dambul rotund si atentie am 10 supape.

mi-am schimbat lantul de distributie si mi-am reglat eu supapele. La mine e cu pastile si negasind de dimensiunea dorita am luat un micrometru si le-am polizat pe cele vechi. Motorul a mers super dupa operatiune. nimic nu e imposibil daca vrei cu adevarat.

Editat de mezutu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva ieri mi-a vandut un pont: probabil service-ul respectiv nu avea chef de lucrarea respectiva (cu toate ca in urma cu doua luni mi-a zis ca a fost prima data cand a mers cu 700 de lei acasa, in rest aducand bani de la el pt chirie si alte cele) si mi-a zis un pret de dumping.

Problema lor, dar daca citesc acest post, le transmit sa nu uite ca la un moment dat vine si iarna. Stiu ei ce inseamna d.p.d.v motociclistic asta.

Mesaj completat

La XT-ul 600 E pt a schimba simerigurile supape si a recrifica chiulasa trebuie dat motorul jos din cadru?

Mesaj completat

Service manual XT 600 E in limba engleza: http://moto-andalucia.com/wp-content/uploa...shop_Manual.pdf

 

Se incarca mai greu, dar merita esteptarea. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meshtere Yzu, de parbriz la XT nu stii nimic? Ai mai vazut la cineva montat?Ca daca stii raman dator (ca toti de pe forum) :)

Editat de herur
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti poate aduce Sebi de pe Rebreanu nr. 34 la 70 euro parbrizul plus 33 euro kitul de prindere.

Personal, nu mi-as monta pt nimic in lume.

Mai tare de 80-90 nu prea merg cu XT-ul, deci curentul de aer nu e o problema.

 

Catalog MRA pt XT-uri

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie cineva dimensiunea semeringului dintre cablul turometrului si motorul xtz660? (angrenajul ala are 2 semeringuri, cel dinspre motor l-am gasit ,iar cel dinspre cablu nu ) ... aparent este 18/7mm care nu exista la magazin si nu l-am scos pt masuratoare mai exacta ca sa nu il deteriorez total.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
stie cineva dimensiunea semeringului dintre cablul turometrului si motorul xtz660? (angrenajul ala are 2 semeringuri, cel dinspre motor l-am gasit ,iar cel dinspre cablu nu ) ... aparent este 18/7mm care nu exista la magazin si nu l-am scos pt masuratoare mai exacta ca sa nu il deteriorez total.

 

Melcul acela are in interior 2 axuri care se intersecteaza perpendicular si transmit rotatia in L, de pe cablu catre motor. A fost unul dintre primele cosmaruri de incepator pentru mine. Eram mic si prost si gasisem un gunoi de mecanic care mi-a cerut 150 de euro sa imi schimbe melcul (in jur de 100 euro costa melcul nou). Uleiul ce il pierdea pe acolo nu era cantitate f. mare dar pica pe motor si toba iar la semafor fumegam ca un cort de tigani.

Intr-un final mi-am luat inima in dinti, am bagat surubelnita in el si am scos cele 2 simeringuri.

Simeringul original ce sta pe directia inainte si cum arata piesa fara el:

post-3763-1280655960_thumb.jpgpost-3763-1280655967_thumb.jpgpost-3763-1280655980_thumb.jpg

 

Unul dintre ele sta exact pe directia inainte si primeste toata apa si namolul ce vin din fata, aruncate de roti. Dupa ce montati totul inapoi (poate chiar si cablu de turometru nou), va recomand sa puneti ceva banda izolatoare sau, preferabil, tub contractil pe portiunea marcata in poza. Banda izolatoare se va intari si dezlipi in cam jumatate de an din cauza caldurii motorului iar tubul contractil intra mai greu peste piulita de la celalalt capat al cablului si trebuie sa se contracte bine peste bucsa aceea de metal, dar sunt infinit mai bune decat nimic.

post-3763-1280655817_thumb.jpg

 

Dupa ce am scos primul simering, am gasit arcul rupt in mai multe bucati + rugina macinata.

post-3763-1280655838_thumb.jpg

 

Axul dinspre motor nu arata nici el prea bine. Am mers cu axul la mecanicul meu, l-am strunjit la 1 mm mai mic pentru a disparea imperfectiunile acelea care ar fi taiat noul simering imediat dupa montare si am montat s. cu 1 mm mai mic la interior.

post-3763-1280655877_thumb.jpg

 

A trebuit sa pun si bucsa aceea de bronz fiindca nu gaseam deloc simering cu exterior de 18 (daca ma uit in poze si imi aduc bine aminte).

Simeringurile au costat in jur de 2.5 roni bucata. Lucrarile de strungarie si bucsare m-au costat cateva beri ca atata omenie mai avem si noi in lumea asta.

post-3763-1280656035_thumb.jpgpost-3763-1280656039_thumb.jpgpost-3763-1280656045_thumb.jpg

 

P.s. - M., musai sa schimbi si o-ring-ul acela, de la partea care intra in capacul chiulasei. Simeringuri, daca nu gasesti in Sibiu, iti cumpar eu din TM si ti le trimit cumva rapid si ieftin.

Mesaj completat

P.s. 2 - Parerea mea e sa bagi surubelnita si sa le dai afara linistit, M.. Nu stiu daca gasesti pe undeva, dinainte, dimensiunile simeringurilor, fiindca eu, pe unde am cautat, toti vindeau doar melcul cu totul. Uita-te pentru orice eventualitate la Autonet/Romimoto piese.

Doi la mana - nu stii daca nu ai si tu axul uzat si nu trebuie sa il strunjesti.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o problema cu motoru la capra mea:

 

1. consuma ulei dovada fiind si si fumul care il scoate cand o solicit

2. scoate un pic de fum si pe decelerare, asta tradeaza starea garniturilor la supape

3. nu mai are toti caii, porneste, merg cu ea dar nu mai trage ca la inceput, probabil din cauza garniturilor la supape si segmentilor...

 

Vreau sa i cumpar segmenti, garnituri supape la care se aduga si garnitura de chiloasa si nu prea stiu cat ma poate ajunge aceste piese fara manopera.

 

Manopera o fac yo si cu un prieten care e mecanic auto dar mai repara scutere si comuniste , nu am mai facut asa ceva la motor asa mare dar ma gandesc ca nu i imposibil dac cunosti un pic cum sta treaba.

 

Rectificarea supapelor e obligatorie in cazul in care schimbi garniturile?

 

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
am o problema cu motoru la capra mea:

1. consuma ulei dovada fiind si si fumul care il scoate cand o solicit

2. scoate un pic de fum si pe decelerare, asta tradeaza starea garniturilor la supape

3. nu mai are toti caii, porneste, merg cu ea dar nu mai trage ca la inceput, probabil din cauza garniturilor la supape si segmentilor...

Vreau sa i cumpar segmenti, garnituri supape la care se aduga si garnitura de chiloasa si nu prea stiu cat ma poate ajunge aceste piese fara manopera.

Manopera o fac yo si cu un prieten care e mecanic auto dar mai repara scutere si comuniste , nu am mai facut asa ceva la motor asa mare dar ma gandesc ca nu i imposibil dac cunosti un pic cum sta treaba. Rectificarea supapelor e obligatorie in cazul in care schimbi garniturile?

Multumesc.

 

Din cunostiintele mele (nu prea multe ce-i drept) as zice ca pierzi compresie - varsta, segmentii, pistonul, din astea...

Fumul pe decelerare este de la simeringurile de la supape. Din ce stiu eu. Daca gresesc, corectati, va rog.

 

Daca o sa cumperi setul de garnituri, poti opta doar pentru garniturile din partea superioara a motorului, nu neaparat kitul complet. Sunt ceva mai ieftine.

Vezi pe Wemoto.com si la romimoto.ro/piese (sau Autonet, same s^&).

 

 

 

A propos, daca va intereseaza pe careva - am de vanzare kitul de piston din semnatura.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o problema cu motoru la capra mea:

 

1. consuma ulei dovada fiind si si fumul care il scoate cand o solicit

2. scoate un pic de fum si pe decelerare, asta tradeaza starea garniturilor la supape

3. nu mai are toti caii, porneste, merg cu ea dar nu mai trage ca la inceput, probabil din cauza garniturilor la supape si segmentilor...

 

Vreau sa i cumpar segmenti, garnituri supape la care se aduga si garnitura de chiloasa si nu prea stiu cat ma poate ajunge aceste piese fara manopera.

 

Manopera o fac yo si cu un prieten care e mecanic auto dar mai repara scutere si comuniste , nu am mai facut asa ceva la motor asa mare dar ma gandesc ca nu i imposibil dac cunosti un pic cum sta treaba.

 

Rectificarea supapelor e obligatorie in cazul in care schimbi garniturile?

 

 

Multumesc.

 

 

 

Preturile la garnituri si segmenti le gasesti pe romimoto.piese.

Daca tot dai jos chiulasa, e bine sa slefuiesti supapele. Exista pasta de slefuit supape la magazinele auto. O lucrare mai ampla ar fi si rectificare scaunelor supapelor cu cutite speciale de rectificat scaune de supape. Dimensiunile cutitelor sunt date in manualul tehnic al motoretei( www.manualedereparatie.info).

Foarte important: la montarea chiulasei trebuie musai cheie dinamometrica si stranse suruburile in ordinea si la cuplul specificat in manual. Altfel dai banii degeaba pe garnitura de chiulasa.

PS: Pt cei cu XTZ: avand in vedere consumul mare de ulei al acestor modele si faptul ca, la drum intins, motorul merge mai tot timpul rece, a incercat cineva sa puna o bucata de carton peste jumate din radiator, atat iarna cat si vara? Cu scopul de a mentine motorul mai cald si de a reduce consumul de ulei. La viteze mici si in oras, oricum porneste ventilatorul si jumatea lui de radiator va fi descoperita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o problema cu motoru la capra mea:

 

1. consuma ulei dovada fiind si si fumul care il scoate cand o solicit

2. scoate un pic de fum si pe decelerare, asta tradeaza starea garniturilor la supape

3. nu mai are toti caii, porneste, merg cu ea dar nu mai trage ca la inceput, probabil din cauza garniturilor la supape si segmentilor...

 

Vreau sa i cumpar segmenti, garnituri supape la care se aduga si garnitura de chiloasa si nu prea stiu cat ma poate ajunge aceste piese fara manopera.

 

Manopera o fac yo si cu un prieten care e mecanic auto dar mai repara scutere si comuniste , nu am mai facut asa ceva la motor asa mare dar ma gandesc ca nu i imposibil dac cunosti un pic cum sta treaba.

 

Rectificarea supapelor e obligatorie in cazul in care schimbi garniturile?

 

 

Multumesc.

Garnituri mai ieftine eu am gasit pe kedo.de la ST-ul meu, iar de adus colaborez cu romi. Ieftine nu prea sunt, dar daca trebuie trebuie...

Multa atentie la suruburi si la ordinea de desfacere si strangere, mai ales cele care trebuie stranse cu cheie dinamometrica. Dar cu un mecanic ordonat si cu cartea tehnica langa tine nu cred ca ar trebui sa ai probleme. Spor. :)

Mesaj completat

@andrei belcic, pasta aia de slefuit supapele merge si la slefuit si capul pistonului?

Garnituri mai ieftine eu am gasit pe kedo.de la ST-ul meu, iar de adus colaborez cu romi. Ieftine nu prea sunt, dar daca trebuie trebuie...

Multa atentie la suruburi si la ordinea de desfacere si strangere, mai ales cele care trebuie stranse cu cheie dinamometrica. Dar cu un mecanic ordonat si cu cartea tehnica langa tine nu cred ca ar trebui sa ai probleme. Spor. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@andrei belcic, pasta aia de slefuit supapele merge si la slefuit si capul pistonului?

 

Dar, ce? Capul pistonului trebuie sa fie oglinda? Pistonul e din ceva aluminiu. Pasta e pt otel. Cred ca merge dar nu este necesar. Spalata calamina aia cu benzina sau un diluant puternic cred ca e suficient. Grosul l-am luat cu peria de sarma. Cu grija sa nu zgarii pistonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea e ca imi trebuiesc semeringuri supape si segmenti, pe aici pierde compresie si din aceasta cauza a scazut si puterea plus ca mai tradeaza si fumul care il scoate in sarcina sau la turarea violenta a motorului in gol ...

 

nu cred ca o sa fie nevoie de piston pentru ca nu am avut probleme de blocare a motorului sau gripare...

dar cine stie ce au mai facut precedentii stapani cu, capra mea :) ... tin sa spun ca am facut 11000km in care mi a cam consumat ulei cu toate ca am incercat mai multe marci de ulei diferite (castrol 20w40semisintetic, yacoo 15w40 fullsintetic de doua ori iar acum am motul 20w50)

 

multumesc pentru pareri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
@ Raul: sa nu vinzi kit-ul, pt ca il cumpar eu!!!

 

:P

 

 

Gratie spiritului meu intreprinzator, stau cu el prin casa de mai bine de 6 luni, asa ca .... sa il stapanesti cu placere.

Sunt un pic cam happy si ametit acum (plecaaam in club) ... Sterg maine semnatura.

MI-AM SCOS TARFA MICA AZI !!!!!!!!!!!

 

Ura ....XT-ul de 350 RULES :) :D :) !

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.s. - M., musai sa schimbi si o-ring-ul acela, de la partea care intra in capacul chiulasei. Simeringuri, daca nu gasesti in Sibiu, iti cumpar eu din TM si ti le trimit cumva rapid si ieftin.

Mesaj completat

P.s. 2 - Parerea mea e sa bagi surubelnita si sa le dai afara linistit, M.. Nu stiu daca gasesti pe undeva, dinainte, dimensiunile simeringurilor, fiindca eu, pe unde am cautat, toti vindeau doar melcul cu totul. Uita-te pentru orice eventualitate la Autonet/Romimoto piese.

Doi la mana - nu stii daca nu ai si tu axul uzat si nu trebuie sa il strunjesti.

semeringul dinspre motor il am, mie imi trebuie cotele la ala dinspre cablu, am presupus/masurat (nu incape sublerul bine :D )fara sa scot semeringul (ca sa nu il stric) ca are 18mm/7mm si magazinul nu il are in catalog... pe exterior canalul in care intra are 19mm dar scaunul semeringului este mai mic, se vede o gatuire acolo :P

Daca tot e posibil sa-mi faci "catarul" asta masoara-l si pe ala dinspre motor... am unul nou 19/11mm (grosimea nu cred ca ar conta...).

Ca sa ma pot da in concediu, am strans arcul semeringului dinspre motor, iar in intre semeringul exterior si capatul camasii cablului am fortat oringul cablului vechi :) deci mecanicosul pe care il injuri este un carpaci mai slab decat mine... nu-mi curge nici un mililitru, dar stiu ca e o improvizatie. Axul dinspre motor nu e uzat (iese pt ca are dintii mai mici decat interiorul semeringului), axul dinspre cablu nu iese decat daca scoti semeringul... ceea ce eu nu voi face pana nu am semeringul nou in mana,

Mesaj completat

PS- pe semeringul meu cu problema scrie A36 cum scrie la tine A12 ... este aceeasi sigla/marca... dar indescifrabil pentru mine :)

Mesaj completat

post-3763-1280655960_thumb.jpg
Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
semeringul dinspre motor il am, mie imi trebuie cotele la ala dinspre cablu, am presupus/masurat (nu incape sublerul bine :) )fara sa scot semeringul (ca sa nu il stric) ca are 18mm/7mm si magazinul nu il are in catalog... pe exterior canalul in care intra are 19mm dar scaunul semeringului este mai mic, se vede o gatuire acolo :D

Daca tot e posibil sa-mi faci "catarul" asta masoara-l si pe ala dinspre motor... am unul nou 19/11mm (grosimea nu cred ca ar conta...).

Ca sa ma pot da in concediu, am strans arcul semeringului dinspre motor, iar in intre semeringul exterior si capatul camasii cablului am fortat oringul cablului vechi :P deci mecanicosul pe care il injuri este un carpaci mai slab decat mine... nu-mi curge nici un mililitru, dar stiu ca e o improvizatie. Axul dinspre motor nu e uzat (iese pt ca are dintii mai mici decat interiorul semeringului), axul dinspre cablu nu iese decat daca scoti semeringul... ceea ce eu nu voi face pana nu am semeringul nou in mana,

Mesaj completat

PS- pe semeringul meu cu problema scrie A36 cum scrie la tine A12 ... este aceeasi sigla/marca... dar indescifrabil pentru mine ;)

Mesaj completat

 

 

Yuk, mane, sorry, dar pozele postate de mine sunt vechi de vreo 2 ani. Eu am pozat cam tot ce am lucrat la Tenere, in ideea ca intr-o zi le voi folosi sau vor folosi cuiva.

Ramane valabila oferta cu simeringurile cumparate din TM. Si ti le pun pe autocar, mecanic de tren, ceva de genul, ca sa iti ajunga repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yuk, mane, sorry, dar pozele postate de mine sunt vechi de vreo 2 ani. Eu am pozat cam tot ce am lucrat la Tenere, in ideea ca intr-o zi le voi folosi sau vor folosi cuiva.

Ramane valabila oferta cu simeringurile cumparate din TM. Si ti le pun pe autocar, mecanic de tren, ceva de genul, ca sa iti ajunga repede.

numai una bucata 18mm x 7mm x grosime ... trimis PM ;)

Mesaj completat

primit :P

saru'mana conashule!

Mesaj completat

dimensiunile(int-ext-grosime) semeringurilor cu care se rezolva scurgerea de la intrarea cablului turometru in chiulasa xtz660 sunt

11-18-4 (gosime potriveste 4, 5 sau 6mm) si 7-18-5 (posibil chiar grosime de 5,6 sau 7)

Mai exact, cu 6 lei se evita cumpararea unei piese de 130euro (fara taxe), in cazul in care pinioanele sunt OK

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

In cazul in care intereseaza pe cineva...vand tiriboanta, ca n-am vreme de ea.

E in perfecta stare, set motor nou (115 km ).

Detalii in semnatura.

 

^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...