Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Uite cum as face eu:

-daca pe furci as avea neoprene, protectii, etc, le-as da jos si as vedea urma de pe telescoape cat de mult s-au comprimat pana in prezent..maximul, sa zice. Si de acolo as face masuratorile.

Nu stiu exact, dar o groapa zdravama s-ar putea sa iti comprime mai mult fata decat o saritura.

 

Cu privire la bec:

- parerea mea e ca alternatorul ar trebui sa suporte un consum de 55w in plus, tinand cont ca se monteaza multe brizbrizuri, gen manere incalzite (~35 w ) fara a se umbla la instalatie. Oricum, iti recomand un releu de protectie pus pe instalatia proiectorului.

 

Aici ai atasata o schema cu legarea releului.

 

 

 

relay-diagram-final.jpg

 

 

 

Mai multe de cum se leaga poti citi AICI

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nici eu nu l-as pune intre jambe, dar daca tot te mananca, prinde-l cat mai in fata si fa-i o prindere care sa-i permita sa se roteasca spre in sus si inainte, eventual pune-i jos o rotila care sa "alunece" pe aripa.

Si ca sa fie treaba perfecta, fa-i articularia aia cu arc, ca sa revina inapoi :)

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Tin sa te contazic!

Cu ce sunt mai mediocre Modelele Xt/Tenere vechi fata de cele noi(pentru ca le comparam cu aceleasi modele nu KTM-uri)?

Poate singura lor "probema" e ca au 20 de ani,dar stau si ma intreb care sunt diferentele reale si evolutile la

aceste motociclete de-a lungul vremii?!

 

Radu, spuneam ca sunt mediocre, ba chiar slabe la capitolul performante. Nu rastalmacesc nimic din ce am spus anterior. Pentru utilizatorul "civil" sau "casnic" clasa Tenere/XT este foarte-foarte bine gandita.

Motocicleta asta tine o viata, dar, comparata cu omoloagele ei, la performante (nu la fiabilitate) este printre ultimele.

Exceptie fac, poate, doar primele modele de Tenere si XT (perioada 83-86).

Imi priveam astazi Tenerele la garaj si singura chestie sensibil gandita pentru eventuale modificari de curse (daca pot spune asa ceva) este ca pe stanga, sub sa, nu au pus un plastic plat ca la 1VJ ci au montat unul bombat sub care poti masca lejer un rezervor manufacturat din aluminiu, pentru raliu, cu o forma si o marime identica cu a evacuarii finale.

In rest:

- suspensiile sunt de-a dreptul banale. Feeling-ul terenului este aproape inexistent si reactioneaza tarziu. Zero progresivitate. Si se simt ca un mare minus cand mergi pe suprafete valurite. Cand mergi, nu cand te plimbi. Pe sosea poti sa mergi o viata cu ele, dar in off-road sunt maxim medii. Avantaj ca poti baga aer in ele (zero relevanta in off-road, unde mergi fara pic de aer). Punct pozitiv la telescop ca are f. multe reglaje, dar feeling tot slab.

- frane progresive zero.

 

 

Motociletele se faceau gata pregatite pentru curse la vremea respectiva,vezi dellii gen:prindera rapida a axului fata,stifturi/sigurante la piulitele aceluias ax,sculul metalic sanatos in varanta standard,portbagaj,protectii la maini,mansoane din burete,roti din aluminiu DID de calitate si lista poate continua....

 

 

Din lista de mai sus :

- axurile rotilor fata asa s-au prins si asa se prind de cand lumea la motociclete, indiferent de categorie

- scuturile metalice - motocicletele de teren au nevoie standard de asa ceva indiferent de epoca. Numai la Transalp nu am sa inteleg niciodata ce a fost in capul lor. Sau poate si-au dat seama ca o sa fie folosite mai mult pe strada si soft-enduro (deci nu zone cu pietre multe si mari + viteza mare).

- portbagajul - sa zicem. Erau obligatorii si la moda in acea vreme trusele de scule din piele, prinse pe prtbagajul spate

- protectiile de maini standard la clasa XT/Tenere sunt bune doar la lupta cu crengi, frunze si pietre aruncate de cel din fata. Nu protejeaza deloc manetele la rupere, lucru foarte important cand te dai tare si nu ai timp de despachetat scule si schimbat.

- XT/Tenere nu au venit niciodata cu mansoane de curse. Care sunt fie compozitia aceea stil neopren cum are cristi_mic pe care eu nu vreau sa le mai vad de cand am avut asa ceva pe o bicicleta (cand se uzeaaza serios - mai ales de la apa - iti innegresc mainile ca de la carbuni si se rup mereu franjuri-franjuri), fie acelea cu 3 canale pe circumferinta pentru a le lega cu sarma (arhicunoscut scenariul mansoanelor care nu rezista tensiunilor dintr-o cursa sau dintr-un parcurs off-road serios si incep sa se invarta pe ghidon sau tubul acceleratiei)

- rotile DID sunt niste roti ok, dar cam atat. Adica, nu stiu, eu nu am inteles niciodata de ce zice lumea, asa, la stil de reclama "roti DID, fii atent, etc...". La fel: "Excel, oauuu!", etc (vorbim de niste Excel standard, nu avioane).

Adica, eu unul nu am auzit de alte marci de jante care sa se rupa ca lemnele, carora sa le pocneasca zeci de spite deodata...

In schimb cam toate japonezele enduro-touring au DID.

Inteleg, niste jenti de carbon, magneziu sau cine stie ce alte delicatese, dar nu inteleg, repet, ce este asa de "DID" la Did-uri si nu au si rotile standard de la Gilera, Aprilia, etc.

Eu pot sa iti arat un cerc DID care se topeste ca o pilula efervescenta de cand l-a lasat un neamt dobitoc in ploaie de nu am mai putut inlatura oxidul de aluminiu de pe el. Bine, are cam 24 de ani, asa ca, are si el dreptul la o moarte.

- Mie imi place mult de tot urmatoarea chestiune gandita sa micsoreze serios timpii - sistemul de reglare a lantului, cu acele semicercuri gradate. Din pacate nu este prezent pe toate modelele Tenere. Nu il pot compara in materie de usurinta si timp mic necesar reglajelor cu nici un alt sistem observat la alte motociclete, indiferent de categorie si an de fabricatie.

 

Ce am apreciat mereu la Tenerele 34L (modelul care a inventat mitul Tenere, dpmdv) este faptul ca a reprezentat motocicleta de raliu pentru mase. Intr-o epoca de mare succes mediatic pentru Dakar si pentru exemplarele XT500 modificate, Yamaha a inteles ca ar putea lua marele pot inventand o motocicleta de raliu pentru toata lumea. Fiindca in acele vremuri nu erau multe modele de 600 (multi cereau cilindree mai mare pentru viteza mai mare, cuplu mai mare, dar si pentru o fiabilitate mai mare) si nu erau rezervoare de fabrica serioase la capitolul litraj. 34L a aparut cu un rezervor de 30 de litri...

Da, 34L, a fost o revelatie. Si poti spune ca a fost ready to race cu modificari minore. Dar 3AJ si XT-urile au o foarte mica taina cu revolutia si cursele in aceeasi propozitie.

 

 

Cam cu ce poate fi mai performant un tenere 2008(11D) fata de unul 1988(3AJ)? Oare poate sa fie mai buna o furca PAIOLI italiana in comparatie cu una KAYABA jponeza care nu curge nici dupa 15 ani de folosinta?!?!Sa fie greutate de 185kg care care ramas aceasi si la modelul actual....sau poate rezervorul care are tot 23 de litri?

Puterea evoluat intr-adevar la 48 fata de 43 de cp!

 

Cu ultimul Tenere nu am mers dar am mers cu XT660X. Daca o racire mai performanta, injectia si modalitatea mult mai agresiva de livrare a puterii (chiar fie ea doar sensibil mai mica) nu sunt plusuri...

Greutatea au tinut-o sus ca sa mentina fiabilitatea si exploatabilitatea si pe strada/autostrada. Cred eu.

Iar rezervorul de 23 de litri este arhisuficient la cat consuma. Este poate singura motocicleta care a atacat serios suprematia F650-ului de la Bmw, daca nu l-a si invins in batalia asta. Se chinuie serios acum cu G650 XCountry-ul, care s-ar parea ca are un consum sensibil mai mic...

In materie de furci nu discut despre marci ci doar despre faptul ca, uneori, daca as avea banii, cred ca as merge mai degraba pe o furca aftermarket Paioli decat pe un good old Kayaba. Daca m-as baga la curse stiu sigur ca raspunsul meu ar fi clar in favoarea inlaturarii furcii japoneze standard. Revenim la vechea discutie. Furcile si telescoapele japoneze tin o viata (sau, na, 20 de ani ca a mea, care tocmai a clacat anul trecut si a pierdut tot gazul dupa 2 ani alaturi de mine) dar nu au mari tangente cu sectorul numit performanta.

 

 

Concluzionand:

- XT/Tenere sunt niste motociclete genial de simple si fiabile. Dar atat. Nu performance.

 

 

Sunt si posesorul si al unui model 3AJ,care tocmai ce a depasit 110 000 de km! Oare este fiabila?

motocicleta o am de la tatal meu care a achizitionat-o la randul lui in anul 1993 de la neamt

venit sa se catere pe muntii Romaniei si avea 9000 de km pe bord

Eu zic ca trebuie sa trecem peste prejudecatile legate de anul de fabricatie,pentru ca important este sa mergi!Mai putin cu ce( asa cred)!

Ravin cu poze de-indata ce le gasesc!

 

- Bine ai venit printre impatimitii acestor modele :P :) Salutari tatalui tau si sa stapanesti/stapaniti cu placere exemplarul in cauza! Al meu mai are ceva pana la valorile celui aflat in posesia ta (73.000).

- Sper sa nu te superi de aceasta discutie in contradictoriu si sa intelegi ca mi-a facut placere sa vad efervescenta si pareri pertinente pe acest topic.

Mesaj completat

 

 

 

Este poate singura motocicleta care a atacat serios suprematia F650-ului de la Bmw, daca nu l-a si invins in batalia asta. Se chinuie serios acum cu G650 XCountry-ul, care s-ar parea ca are un consum sensibil mai mic...

 

Am incurcat borcanele. X Challenge vroiam sa zic. Desi, in mare, tot pe acolo is.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci!

voi urmari eventualele semne sub burdufe si imi voi lasa 2-3 cm marja de eroare, altfel voi renunta la proiector.

Voi monta releu, dar intreb care e rolul sau? (sunt afon la electrica) ce s-ar putea intampla daca leg direct de la baterie 2 sarme groase si un intrerupator pe masura?

Sper sa fie un surplus de 51W si sa gasesc sa cumpar un nenorocit de HB4 , altfel voi monta un proiector de Logan 55W.

Nu stiam ca manerele au un consum atat de mare...

Tenereul cu 2 faruri are becuri 2x35 sau 2x55 ?.... ma gandesc, ca prima varianta ar insemna ca proiectorul meu de 51W este probabil cam "mare"... in farul meu exista deja un 60/55W

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci!

voi urmari eventualele semne sub burdufe si imi voi lasa 2-3 cm marja de eroare, altfel voi renunta la proiector.

Voi monta releu, dar intreb care e rolul sau? (sunt afon la electrica) ce s-ar putea intampla daca leg direct de la baterie 2 sarme groase si un intrerupator pe masura?

Sper sa fie un surplus de 51W si sa gasesc sa cumpar un nenorocit de HB4 , altfel voi monta un proiector de Logan 55W.

Nu stiam ca manerele au un consum atat de mare...

Tenereul cu 2 faruri are becuri 2x35 sau 2x55 ?.... ma gandesc, ca prima varianta ar insemna ca proiectorul meu de 51W este probabil cam "mare"... in farul meu exista deja un 60/55W

 

Releele se pun pt a proteja contactul principal. In nici un caz nu protejeaza generatorul (alternator, magnetou...). E f bine legat direct la baterie si intrerupator separat. Aici ai putea intercala un releu comandat de contactul principal. In ideea de a nu da sansa copiilor sa-ti aprinda proiectorul cand motoreta sade frumos in parcare.

Standard, Tenerele cu doua faruri are becuri fie 2x35 fie 1x55. In nici un caz 2x55.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Le-am cumparat pentru 350, care va sta mai mult pe coclauri, dar poate va ajuta cu ceva informatia de mai jos.

Am gasit in piata de w-e, la o tanti ce are chiosc cu piese pentru biciclete si scutere semnalizarile urmatoare:

post-3763-1273418649_thumb.jpgpost-3763-1273418687_thumb.jpg

 

Aveam nevoie de ele datorita pretului si dimensiunilor muuult mai mici decat ale celor originale.

Prefer sa cheltui, in caz nefericit sa distrug, 9 lei (7 semnalizarea si 2 becul) decat semnalizarile originale care si SH ma costa cel putin dublu.

Am cumparat doua pentru a le monta in partea din fata. Pentru spate inca mai caut niste semnalizari mici, in genul celor amplasate la autoturisme pe aripile laterale, care sa aiba acelasi tip de bec si pe care sa le atasez pe plasticul coditei motocicletei.

Din fabrica vin cu bec de 10W in interior. Partea buna este ca becul de 21W nu este atat de mare comparativ cu primul si incape lejer sub plasticul portocaliu.

post-3763-1273418715_thumb.jpgpost-3763-1273418729_thumb.jpg

 

Asa arata la interior:

post-3763-1273418778_thumb.jpgpost-3763-1273418956_thumb.jpg

 

P.s. - Stiam de acest tip de becuri doar din pozele de pe net. Pana acum nu am folosit niciodata si nu stiam prea multe detalii tehnice. Am scris postul de mai sus in ideea ca poate mai sunt si altii in situatia mea si ii va ajuta.

P.s. 2 - Mai erau cateva modele diferite. Mie astea mi-au placut la nebunie de cand am vazut ceva in genul pe O Husqvarna si pe un KLR. Ca sa nu mai vorbim de nostalgia scumpelor semnalizarilor rusesti pe care tot vroiam sa le pun pe Simson.

Cu putina diplomatie cred ca le convingeti lejer pe vanzatoare sa va lase sa le desfaceti si sa vedeti ce becuri au la interior :P :) .

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becurile astea erau folosite la butoanele de jocuri electronice... Aveam o gramada, dar le-am aruncat :)

 

Semnalizatoarele au "din fabrica" papucii d-aia "japonezi"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Becurile astea erau folosite la butoanele de jocuri electronice... Aveam o gramada, dar le-am aruncat :blink:

Semnalizatoarele au "din fabrica" papucii d-aia "japonezi"?

 

 

Tare...

Da. Din fabrica. De-asta am si pus ambele poze, ca sa se vada si papucii.

O alta mica diferenta este si faptul ca diametrul exterior al filetului ce iese din ele este ceva mai mic decat al semnalizarilor originale - 10 mm. Piulita este de 14. Nu este cine stie ce tragedie, dar ca idee.

Originalele mele stiu sigur ca au 17, fiindca mereu ma chinui cu o imensitate de fixa prin carene :) :moto: .

Partea buna (pentru mine cel putin) este ca bratele nu sunt cauciucate ci din plastic rigid. Poate parea straniu, dar de ce zic asta? Am mai avut niste semnalizari chinezesti cu brate din cauciuc (prost turnat insa; si usor casant), la care, cand le-am strans piulita m-am trezit ca s-au rupt cele doua componente una de alta - a ramas filetul cu piulita pe motor si semnalizarea atarna ca un cremvuste. La o pereche din 4..., acuma na :P .

Cele cumparate astazi sunt destul de mici incat nu sunt expuse in caz de cazaturi. Au si o saiba cauciucata, asa ca sper sa fie suficient si pentru scuturaturi. Om vide...

 

 

A propos de papuci - am mai gasit astazi ceva in piata, chiar daca nu ma declar 1000% multumit. Era un nene (nu stiu de unde taiase atatea) ce vindea gramezi de papuci din astia japonezi. Partea proasta e ca nu erau noi, nemufati, ci ii vindea cu cate un crampei de 10 cm de cablu pe fiecare, dar am zis ca sunt ok si asa, fiindca veneau la bani ok si cu tot cu protectiile de plastic.

Eu am dat pe gramda de mai jos (aprox. 2o de perechi) - 5 ron. Cel mai mare teanc (am renuntat pana la urma la el) avea peste 50 de perechi si il dadea in 15 ron.

post-3763-1273420617_thumb.jpgpost-3763-1273420752_thumb.jpg

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Vezi ca ai unu' stricat :blink:

 

:P

Cand am deschis prima data poza, l-am observat si eu.

Ma si gandeam:

- Ia sa vezi, daca nu se ia carcotasul de @vis-a-vis de el nu stiu ce sa cred!

 

:)

 

Cand o ramane ultimul :moto: , ma inarmez cu rabdare si il indrept.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releele se pun pt a proteja contactul principal. In nici un caz nu protejeaza generatorul (alternator, magnetou...). E f bine legat direct la baterie si intrerupator separat. Aici ai putea intercala un releu comandat de contactul principal. In ideea de a nu da sansa copiilor sa-ti aprinda proiectorul cand motoreta sade frumos in parcare.

Standard, Tenerele cu doua faruri are becuri fie 2x35 fie 1x55. In nici un caz 2x55.

 

"Releele se pun pt a proteja contactul principal"....Sa protejeze comutatorul pentru lumini, am vrut sa zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Releele se pun pt a proteja contactul principal"....Sa protejeze comutatorul pentru lumini, am vrut sa zic.

daca iau "+" din mufa becului original de far (legata la contact si care trece prin releu) si cu "-" vin de la baterie printr-un intrerupator ... ce are? Intreb asta ca sa nu mai merg pe la electrician... complicatii... sa-l mai platesc si pe ala :agree:

 

Sau releul principal e special pt becul de 60/55 si nu mai "duce" inca unul? ;)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca iau "+" din mufa becului original de far (legata la contact si care trece prin releu) si cu "-" vin de la baterie printr-un intrerupator ... ce are? Intreb asta ca sa nu mai merg pe la electrician... complicatii... sa-l mai platesc si pe ala :agree:

 

Sau releul principal e special pt becul de 60/55 si nu mai "duce" inca unul? ;)

 

Plusul din mufa becului original de far nu vine de la nici un releu. Vine din baterie prin contactul principal (ala cu cheia) si comutatorul de lumini. Nu exista releu principal. Tu vrei sa dublezi, practic, luminile. Prin urmare dublezi si curentul. Problema care apare este la comutatorul de lumini. Daca dublezi curentul prin el, risti sa se strice. Releele suplimentare se pun pentru a proteja comutatorul de lumini. Un releu pt faza scurta si un releu pt faza lunga. Se pot lega la contactul principal sau, mai bine, direct la baterie dar comandate prin comutatorul de lumini de plusul de la contactul principal, protejand astfel si contactul principal.

In schema ta, dublezi curentul atat prin comutatorul de lumini original cat si prin contactul principal.

Poti sa renunti la comutatorul de lumini original si sa folosesti altul care sa suporte curenti mai mari. Sau poti sa lasi comutatorul de lumini original pt far si sa pui un alt comutator pt proiector, luand plusul de la contactul principal. Sau iei plusul direct de la baterie dar trecandu-l printr-un releu. In felul asta protejezi si contactul principal.

 

Rezumat:

1- doua relee (pt fiecare faza)

sau

2- alt comutator baban cu doua pozitii (pt cele doua faze) - renunti la comutatorul original

sau

3- un comutator cu doua pozitii doar pt proiector, montat dupa contactul principal

sau

4- doua relee si un comutator cu doua faze (asa fac majoritatea celor care monteaza proiectoare)

 

In cazul 1 si 2 proiectorul functioneaza simultan cu farul. In cazul 3 si 4 proiectorul poate fi aprins separat de far.

In cazul 1 si 4 protejezi de curenti mari atat contactul principal cat si comutatorul de lumini original cat si comutatorul suplimentar.

 

Mai ramane problema cu debitul magnetoului. Aici nu exista remediu. Daca se monteaza consumatori care depasesc capacitatea magnetoului, acestia isi vor lua curentul necesar din baterie pana la consumarea acesteia. Luminile se vor stinge, manerele se vor raci, boxele vor tace :D , bobina de inductie nu va mai da scanteie si motorul se va opri. Dar, pt doar 60W suplimentari, nu sunt probleme.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plusul din mufa becului original de far nu vine de la nici un releu. Vine din baterie prin contactul principal (ala cu cheia) si comutatorul de lumini. Nu exista releu principal. Tu vrei sa dublezi, practic, luminile. Prin urmare dublezi si curentul. Problema care apare este la comutatorul de lumini. Daca dublezi curentul prin el, risti sa se strice. Releele suplimentare se pun pentru a proteja comutatorul de lumini. Un releu pt faza scurta si un releu pt faza lunga. Se pot lega la contactul principal sau, mai bine, direct la baterie dar comandate prin comutatorul de lumini de plusul de la contactul principal, protejand astfel si contactul principal.

In schema ta, dublezi curentul atat prin comutatorul de lumini original cat si prin contactul principal.

Poti sa renunti la comutatorul de lumini original si sa folosesti altul care sa suporte curenti mai mari. Sau poti sa lasi comutatorul de lumini original pt far si sa pui un alt comutator pt proiector, luand plusul de la contactul principal. Sau iei plusul direct de la baterie dar trecandu-l printr-un releu. In felul asta protejezi si contactul principal.

 

Rezumat:

1- doua relee (pt fiecare faza)

sau

2- alt comutator baban cu doua pozitii (pt cele doua faze) - renunti la comutatorul original

sau

3- un comutator cu doua pozitii doar pt proiector, montat dupa contactul principal

sau

4- doua relee si un comutator cu doua faze (asa fac majoritatea celor care monteaza proiectoare)

 

In cazul 1 si 2 proiectorul functioneaza simultan cu farul. In cazul 3 si 4 proiectorul poate fi aprins separat de far.

In cazul 1 si 4 protejezi de curenti mari atat contactul principal cat si comutatorul de lumini original cat si comutatorul suplimentar.

 

Mai ramane problema cu debitul magnetoului. Aici nu exista remediu. Daca se monteaza consumatori care depasesc capacitatea magnetoului, acestia isi vor lua curentul necesar din baterie pana la consumarea acesteia. Luminile se vor stinge, manerele se vor raci, boxele vor tace ;) , bobina de inductie nu va mai da scanteie si motorul se va opri. Dar, pt doar 60W suplimentari, nu sunt probleme.

multumesc de lauriri!

nu ma intereseaza comutatorul principal si nici daca cineva (gura-casca) imi aprinde becul.... m-ar interesa sa treaca prin contactul cu cheie, ca sa nu uit lumina aprinsa, desi noaptea nu prea se poate intampla asta

Voi pune un contact separat si un releu , iar becul va fi numai cu o faza... lunga :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o nelamurire in legatura cu uleiul pentru XT-ul meu..

 

de care sa pun mineral sau 100% sintetic...? ;)

 

Din ce am auzit si citit yo am inteles ca ala mineral e mai bun dar, ala sintetic il poti folosi mai multi km, adica vreo 6500 7000 km.Diferenta la bani la un schimb de ulei intre sintetic si mineral e de 50 ron.. nu ar fi o problema si mai ales ca merg mai mult cu ala sintetic.

 

voi de care folositi si care credeti ca e mai bun ?

 

MULTUMESC.

Editat de tiger tank
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o nelamurire in legatura cu uleiul pentru XT-ul meu..

 

de care sa pun mineral sau 100% sintetic...? ;)

 

Din ce am auzit si citit yo am inteles ca ala mineral e mai bun dar, ala sintetic il poti folosi mai multi km, adica vreo 6500 7000 km.Diferenta la bani la un schimb de ulei intre sintetic si mineral e de 50 ron.. nu ar fi o problema si mai ales ca merg mai mult cu ala sintetic.

 

voi de care folositi si care credeti ca e mai bun ?

 

MULTUMESC.

 

Pai uleiul sintetic s-ar putea sa tina mai mult in sensul ca sa mergi mai multi kilometri cu acelasi schimb. Ce ai omis tu este faptul ca uleiul sintetic e mai subtire si va fi consumat mai repede de catre motor. Si va trebui sa completezi mai des. Deh,... monocilindru vechi XT-ul... Pana faci kilometri propusi pana la urmatorul schimb, s-ar putea sa completezi cu ulei in valoare de un schimb complet. Dar, se pare ca au aparut uleiuri sintetice groase: 20W 60. Facute pentru Harley sau BMW, nu mai stiu. Astea nu stiu cat de repede sunt consumate de catre un monocilindru.

Eu folosesc un compromis atat dpdv al calitatii cat si din pdv al pretului: semisintetic 15W 50.

Mesaj completat

multumesc de lauriri!

nu ma intereseaza comutatorul principal si nici daca cineva (gura-casca) imi aprinde becul.... m-ar interesa sa treaca prin contactul cu cheie, ca sa nu uit lumina aprinsa, desi noaptea nu prea se poate intampla asta

Voi pune un contact separat si un releu , iar becul va fi numai cu o faza... lunga :agree:

 

Atunci ia plusul pt comanda releului de la firul albastru al contactului principal (ala cu cheia). Firul albastru duce la doua mufe. Iar plusul pentru proiector il iei de la firul rosu. Firul rosu leaga intre ele bateria, contactul principal si releul de incarcare.

Legaturile pentru montajul tau poti sa le faci oriunde pe traseele de mai sus. Adica unde gasesti tu ca e mai comod.

In montajul asta ai proiectorul independent de farul original, nu incarci comutatorul de lumini original cu un curent in plus si proiectorul devine inoperabil o data cheia scoasa din contact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt.andrei belcic: multumesc!!!

Un raspuns scurt, la obiect, in care iti demonstrezi motivatiile pt care ai ales uleiul....m-ai ajutat si pe mine sa mi-l aleg pe cel pe care il voi folosi. Si mai ales, nu ai dat peste scafarlie incepatorilor care nu stim atatea informatii ;) (sau cum se zice, nu dam search pe forum)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te-as sfatui cu multa caldura sa folosesti sintetic ,din motivele enumerate mai sus si din cauza ca iti va afecta discurile de ambreiaj ,cel putin in cazul meu ,se observa difenta intre un ulei si altul ( ma refer la functionarea ambreiajului ).

Acuma tu fa cum crezi ,sunt banii tai .

Numai bine !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai uleiul sintetic s-ar putea sa tina mai mult in sensul ca sa mergi mai multi kilometri cu acelasi schimb. Ce ai omis tu este faptul ca uleiul sintetic e mai subtire si va fi consumat mai repede de catre motor. Si va trebui sa completezi mai des. Deh,... monocilindru vechi XT-ul... Pana faci kilometri propusi pana la urmatorul schimb, s-ar putea sa completezi cu ulei in valoare de un schimb complet. Dar, se pare ca au aparut uleiuri sintetice groase: 20W 60. Facute pentru Harley sau BMW, nu mai stiu. Astea nu stiu cat de repede sunt consumate de catre un monocilindru.

Eu folosesc un compromis atat dpdv al calitatii cat si din pdv al pretului: semisintetic 15W 50.

 

 

Pt.andrei belcic: multumesc!!!

Un raspuns scurt, la obiect, in care iti demonstrezi motivatiile pt care ai ales uleiul....m-ai ajutat si pe mine sa mi-l aleg pe cel pe care il voi folosi. Si mai ales, nu ai dat peste scafarlie incepatorilor care nu stim atatea informatii ;) (sau cum se zice, nu dam search pe forum)

 

Nu te-as sfatui cu multa caldura sa folosesti sintetic ,din motivele enumerate mai sus si din cauza ca iti va afecta discurile de ambreiaj ,cel putin in cazul meu ,se observa difenta intre un ulei si altul ( ma refer la functionarea ambreiajului ).

Acuma tu fa cum crezi ,sunt banii tai .

Numai bine !!!

 

Am mai mai multe tipuri de uleiuri, de la 5w40 pana la 15w50. Sinteticul il arde cel mai rapid (a trebuit sa completez cu aproape 2L la 4mii km la sintetic). Acum am pus semisintetic, Motul 5100 15w50 si sunt foarte multumit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorex la 4 mii km am pus 2,7 litrii, am completat pana la 4 litrii si am scos fix 2 lirii ;) Adevarul ca motorul suna mai bine... dar cred ca este ca si cum ai face cartofi prajiti cu ulei de masline :agree:

De stresul cu verificatul nivelului nu mai vorbesc...

Si semi consuma, dar mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 litru, 2 litri :agree:

 

Eu stiu ca motoarele mai vechi au tolerante mai mari, facute pentru uleiurile mai groase de atunci. Daca bagi sintetic, pelicula e subtire si il arunca in camera de ardere. Plus de asta nici ungerea nu se face corespunzator, mai ales ca in baie ramane intotdeauna putin ulei.

Cel mai bine e sa pui ulei cum scrie in carte, macar la vascozitatea pentru care a fost proiectat motorul. Vorba cuiva de pe aici, daca romanii erau asa destepti, faceau si ei motociclete ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 litru, 2 litri :D

 

Eu stiu ca motoarele mai vechi au tolerante mai mari, facute pentru uleiurile mai groase de atunci. Daca bagi sintetic, pelicula e subtire si il arunca in camera de ardere. Plus de asta nici ungerea nu se face corespunzator, mai ales ca in baie ramane intotdeauna putin ulei.

Cel mai bine e sa pui ulei cum scrie in carte, macar la vascozitatea pentru care a fost proiectat motorul. Vorba cuiva de pe aici, daca romanii erau asa destepti, faceau si ei motociclete :agree:

 

 

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am mai citit pe aici ..cred ca 20W50 mineral MOTUL o sa fie uleiul pt capra mea, am gasit la 129ron la bidon de 4l.

 

Adevarul e ca daca pui sintetic trebuie sa fi cu ochii pe joja .. :P .. mai ales daca tragi un pic de ea il cam papa si aici ma refer la 15W50..

 

Si nu in ultimul rand..vine vara si temperatua o sa fie mai ridicata si uleiul mineral isi pastreaza mai bine vascozitatea.. din ce am inteles yo.

 

MULTUMESC PENTRU SFATURI..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...