Adrian D Postat Noiembrie 7, 2007 Share Postat Noiembrie 7, 2007 Salut! De aproximativ o luna sunt detinatorul unui xtz660 si de ceva mai mult(3 luni)motociclist cu acte! N-am facut mai mult de 2000 de km si deja ma gandesc ca la anul o sa-mi iau sora ei mai mare:xtz750. Deocamdata ma confrunt cu o problema si de aceea va rog a ma ajuta cu un manual de reparatie pentru modelul 1995. Problema e urmatoarea:imi curge ulei,insa am verificat nivelul si e ok. Este vorba de acel ulei rezidual ce se aduna in cutia de langa sa. Imi curge direct pe toba si creaza un disconfort mai ales prin mirosul specific de ulei ars. Cauza e un surub care nu se strange corespunzator.Vrea sa desfac cutia sa vad ce e de facut,eventual sa schimb garnitura dar,evident, trebuie sa golesc uleiul de tot!Spunet-mi voi ce se intampla apoi?Cum se reumple acea cutie?Care e scopul ei mai precis? Astept un raspuns cat mai rapid din partea voastra! Va mai intreb totodata ce se mai intampla cu site-ul promis teneristilor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 7, 2007 Share Postat Noiembrie 7, 2007 cutie? vorbesti de camera filtrului de aer?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Noiembrie 7, 2007 Share Postat Noiembrie 7, 2007 Problema e urmatoarea: imi curge ulei,insa am verificat nivelul si e ok. Este vorba de acel ulei rezidual ce se aduna in cutia de langa sa. Imi curge direct pe toba si creaza un disconfort mai ales prin mirosul specific de ulei ars. Cauza e un surub care nu se strange corespunzator.Vrea sa desfac cutia sa vad ce e de facut,eventual sa schimb garnitura dar,evident, trebuie sa golesc uleiul de tot!Spunet-mi voi ce se intampla apoi?Cum se reumple acea cutie?Care e scopul ei mai precis? Astept un raspuns cat mai rapid din partea voastra! Salut ! Poate ma bag aiurea in seama (fiindca nu sunt posesor de asa ceva) dar uite ce cred eu: Din cate stiu Yamaha XTZ660 - ul are racire pe apa cu radiator. Probabil cutia de care vorbesti tu este cea cu lichidul de racire, care de vechi ce e arata ca naiba. Cred. Nu bag mana in foc. Cel mai bine ar fi sa pui o poza aici. oricat de neclara, ca sa te poata lamuri cineva. Deocamdata ma confrunt cu o problema si de aceea va rog a ma ajuta cu un manual de reparatie pentru modelul 1995. Eu nu am reusit sa gasesc manuale de Tenere de dupa `90. M-am uitat ca sa imi fac o idee pe un manual de SZR 660, care (daca nu gresesc) are acelasi motor. Ia vezi, nu cumva de cutia asta este vorba: Va mai intreb totodata ce se mai intampla cu site-ul promis teneristilor? Muncim la el . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 7, 2007 Share Postat Noiembrie 7, 2007 O ipoteza (cam pe nevazute, dar asta e....): Presupun ca e vorba de vaporii de ulei care sint recuperati in airbox (cutia filtrului de aer, mai pe scurt). Acum e frig, si acesti vapori condenseaza mai usor, transformindu-se in ulei, in loc sa fie absorbiti de motor. Toate astea se intimpla datorita unui usor blow-by (scapari de compresie), dar nu e grav pentru motor. Sub airbox trebuie sa existe un furtunas de purjare (trebuie cautat bine, nu stiu exact unde este la XTZ660). Daca nu exista, uleiul curge liber pe acolo si face mizerie. Dace este, periodic se goleste uleiul si gata. Site-ul este in lucru, traducem si scriem de zor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 7, 2007 Share Postat Noiembrie 7, 2007 O ipoteza (cam pe nevazute, dar asta e....): Presupun ca e vorba de vaporii de ulei care sint recuperati in airbox (cutia filtrului de aer, mai pe scurt). Acum e frig, si acesti vapori condenseaza mai usor, transformindu-se in ulei, in loc sa fie absorbiti de motor. Toate astea se intimpla datorita unui usor blow-by (scapari de compresie), dar nu e grav pentru motor. Sub airbox trebuie sa existe un furtunas de purjare (trebuie cautat bine, nu stiu exact unde este la XTZ660). Daca nu exista, uleiul curge liber pe acolo si face mizerie. Dace este, periodic se goleste uleiul si gata. Site-ul este in lucru, traducem si scriem de zor furtunasul exista...eu nu am problema asta, dar am vazut-o la un F 650 si la un ATV linhai. Camera era full de ulei.... Acum ca s-a racit, nu ai probleme cu consumul? motorul ti se incalzesrte suficient? A trebuit sa obturez radiatorul sa mi se incalzeasca motorul cum trbuie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat Noiembrie 7, 2007 Share Postat Noiembrie 7, 2007 furtunasul exista...eu nu am problema asta, dar am vazut-o la un F 650 si la un ATV linhai. Camera era full de ulei.... Acum ca s-a racit, nu ai probleme cu consumul? motorul ti se incalzesrte suficient? A trebuit sa obturez radiatorul sa mi se incalzeasca motorul cum trbuie... Dar eu la racirea pe aer ce sa ii obturez, ca am mers in seara asta cu ea si nu s-a incalzit in timpul cat am mers? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 7, 2007 Share Postat Noiembrie 7, 2007 eu am aripioare de racire, ulei in cadru si un radiator nesimtzit...a trebuit sa obturez tot radiatorul sa mi se incalzeasca motorul....inainte de asta imi lua 10-11. Cnd l-am dus, cu obturarea facuta, mi-a luat 4.5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat Noiembrie 7, 2007 Share Postat Noiembrie 7, 2007 Aripoare, ulei in cadru am si eu, n-am radiator, dar am senzatia ca nu e incalzit. Consum nu i-am facut insa. Chiar sunt curios ce se face la racirea cu aer cand mergi la 0 grade pentru ca motorul sa functioneze totusi in parametri. (nu ca am sa ma omor eu pe vremea asta cu mersul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 8, 2007 Share Postat Noiembrie 8, 2007 Adrian D Mai e si restul manualului, dar nu merge incarcat... Pot sa-l trimit altfel, direct, daca vrei.... 1___general_information.pdf 5___cooling.pdf 6___carburation.pdf 11___2nd_supplementary.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian D Postat Noiembrie 8, 2007 Share Postat Noiembrie 8, 2007 Intre-adevar futunul exista! Vroiam sa dau demult drumul la ulei, insa nu am vrut sa fac vreo prostie!Nu stiam care este rostul acelui ulei!Nu mai zic de panica in care am intrat atunci cand am venit cu el acasa. L-am luat pe la sfarsitul lui septembrie din Tg. Mures.Am venit pe el calare in aceeasi zi!Seara pe la 21 cand am ajuns in Bucuresti motorul mirosea ca naiba.Am crezut ca am mers fara ulei!!Eram distrus!Apoi zilele urmatoare am observat ca,datorita vibratilor,suruburile de la cutie erau aproape complet desfacute! Am discutat si cu fostul proprietar care mi-a spus ca e vorba de uleiul rezidual si asa se mai intampla sa curga,la motociclete enduro,putin ulei.In rest alte probleme nu am!Consumul e obisnuit 5% iar motorul se incalzeste relativ usor! In curand o sa va arat si niste poze.Motorul a fost bine intrtinut si arata f. bine.Inca un motiv in plus ca sa am si eu cel putin la fel de mare grija cu el! Va multumesc mult pentru raspunsurile voastre promte! --- Mesaj completat în 08 Nov 2007 10:08 ------------- Salut ! Poate ma bag aiurea in seama (fiindca nu sunt posesor de asa ceva) dar uite ce cred eu: Din cate stiu Yamaha XTZ660 - ul are racire pe apa cu radiator. Probabil cutia de care vorbesti tu este cea cu lichidul de racire, care de vechi ce e arata ca naiba. Cred. Nu bag mana in foc. Cel mai bine ar fi sa pui o poza aici. oricat de neclara, ca sa te poata lamuri cineva. Eu nu am reusit sa gasesc manuale de Tenere de dupa `90. M-am uitat ca sa imi fac o idee pe un manual de SZR 660, care (daca nu gresesc) are acelasi motor. Ia vezi, nu cumva de cutia asta este vorba: Muncim la el . Da, despre cutia aceea este vorba!Poze nu cred ca mai are rost sa pun legat de cutie(poate cu motorul),caci datorita voua am aflat despre ce e vorba. Astazi,am luat si eu manualul unui SZR 660 si fragmentele puse Cristi-Mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_c Postat Noiembrie 9, 2007 Share Postat Noiembrie 9, 2007 Vin si eu cu o intrebare. Ce ulei recomandati la un xt 600 din 92. Si cat intra in el, total, cu schimbare de filtru cu tot. Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
challenger Postat Noiembrie 9, 2007 Share Postat Noiembrie 9, 2007 Conform, cartii tehnice :2,1 l cu schimbul filtrului de ulei ,capacitatea totala fiind de 2,4 l. Si a mea e din `92 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Noiembrie 10, 2007 Share Postat Noiembrie 10, 2007 (editat) Ma bucur prea tare de obiectul activitatii mele actuale (extraprofesionale bineinteles ) asa ca simt nevoie sa impartasesc aici vestea cea buna : Are aproximativ 150 de pagini si 15 Mb. Denumirea ? "Demontarea motorului motocicletei Yamaha XT 600 Z Tenere 3AJ". Duminica seara sper sa fie gata. Este primul (si sigur cel mai mare) dintr-o lunga serie de tutoriale foto pe care le veti gasi in curand (suntem la inceput ) pentru download pe site-ul posesorilor de XT / TT / Tenere / Super Tenere din Romania - www.tenereclub.ro. Vor urma (pentru Yamaha Tenere 3AJ - dar se potrivesc la mai multe modele) tutorialele de demontare/montare a discurilor de ambreiaj, demontare/montare a placutelor de frana, schimbarea uleiului si a filtrului de ulei, schimbarea filtrului de aer si o serie de mici tutoriale cu sfaturi (ce si cum sa faceti, imbunatatiri). Multumirile pentru punerea pe picioare a acestui site merg la domnul "Lebadake" prezent aici pe forum. Cristi-Mic mi-a luat-o deja inainte si a postat primul tutorial - cel despre schimbarea uleiului la Super Tenere. Manualele pentru toate modelele mai sus amintite (plus inca cateva pentru SZR 660 si XT 500) sunt deja in stand-by pentru a fi lansate. Cei care aveti in plan redactarea de asemenea tutoriale sau orice alte idei, mai ales ca vine iarna si multi vom surubari la mandrele noastre, luati legatura cu Lebadake. He`s the mastermind . Bafta si numai bine ! Editat Noiembrie 10, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 Ajutati-ma va rog cu un sfat pt demontarea pinionului de atac. N-am reusit nici cu tubulara, nici cu dalta. Banuiesc ca ultima solutie este la o vulcanizare. Alta problema referitor la manerele incalzite..este vre-o problema ca le-am legat direct la baterie(in afara de faptul ca as putea sa opresc mobra si sa le uit pornite)? Ce pot sa pun pe mansonul de acceleratie ca e prea subtire pentru noile grip-uri.? Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 (editat) Ajutati-ma va rog cu un sfat pt demontarea pinionului de atac. N-am reusit nici cu tubulara, nici cu dalta. Banuiesc ca ultima solutie este la o vulcanizare. Alta problema referitor la manerele incalzite..este vre-o problema ca le-am legat direct la baterie(in afara de faptul ca as putea sa opresc mobra si sa le uit pornite)? Ce pot sa pun pe mansonul de acceleratie ca e prea subtire pentru noile grip-uri.? Mersi. 2 dn problemele tale le-am rezolvat. De a treia nu am mai avut timp. Asa ca : - Daca rugata cu frumosul nu vrea deloc piulita aia, bagi un WD 40. Slabe sanse sa mearga, dar na, ca etapa intermediara. Dar mai bine faci ce am facut si eu si ai intuit deja si tu - masina de insurubat/desurubat cu impact. Gasesti asa ceva cam la orice vulcanizare. - Teneroana mea a venit de prin tari straine cu manerele incalzite cuplate direct la baterie. O fi bine, o fi rau ? - Problema nerezolvata la mine mansonul stang. Se misca foarte incet. Ma gandesc la leucoplast. Pana una alta sta prins in dulcele stil oltenesc cu un colier de plastic. Am avut niste idei turbate cu lipici pana mi-am dat seama ca va trebui sa il mai si scot de acolo cu alte ocazii. Bafta ! Editat Noiembrie 11, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 Alta problema referitor la manerele incalzite..este vre-o problema ca le-am legat direct la baterie(in afara de faptul ca as putea sa opresc mobra si sa le uit pornite)? Ce pot sa pun pe mansonul de acceleratie ca e prea subtire pentru noile grip-uri.? Mersi. M-am confruntat exactu cu problema ta acu 2 sapt, eu si inca un amic. Ne-am luat gripuri incalzie de la louis. www.louis.com si dai la search: 10032046 Noah, pe stanga intra relativ ok, statea bine, iar pe dreapta, tot asa, putin largut. Problema era ca trebuia sa plec in tura intr-o ora ... Am fost la Baumax si mi-am luat un adeziv resistent la temperatura (rezista la 250 grade, dar cred ca orice adeziv resista la temp de la gripuri ... cred ca a fost mai mult o chestie de perfectionism si lipsa de experienta la mine asta). Pe adeziv scria ca tre lasat 24h sa se lipeasca si 1 sapt sa "settle down". Evident ca nu a tinut si mi s-a invartit manerul pe acceleratie. Imi luasem insa ala original si l-am inlocuit sa pot continua drumul fara pb. Sapt trecuta insa l-am relipit cu acel adeziv si l-am lasat 3 zile, iar acum in weekend am fost in tura si a tinut bine. PRoblema cu spatiul acela mic a fost rezolvata de adezivul in sine, care l-a umplut (insa nu era mai mare de 1mm). Colegul meu nu a vrut sa-l lipeasca, a zis ca poate vrea sa le dea jos ... etc, si si-a bagat ceva sub el (un soricel din ala de plastic si niste carton ). Pana acum a tinut Oricum nu-i grav daca iti iese, te opresti si-l dai jos si poti merge si fara. Daca te mai pot ajuta cu alte informatii referitor la asta, spune-mi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 2-3 straturi de banda izolatoare si gata.... Eu personal am inlocuit mansoanele alea scirboase de cauciuc cu neopren de la mansoanele de bicicleta, izoleaza perfect vibratiile, este elastic si cald la atingere (cind e frig). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 2-3 straturi de banda izolatoare si gata.... Am inteles ca ar fi o problema cu asta. Eu am incercat sa pun insa mi se strangea si aluneca si nu ramanea SUB grip. Insa in afara de problema asta, in timp lipiciul ala de pe banda se coace ... nu stiu cum sa explic exact si devine foarte naspa si se intinde, mai ales de la caldura. Dupa aia o sa te enervezi numa curatandu-l, deci io n-as recomanda banda izolatore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 Nu e chiar asa de rau, depinde de calitatea benzii izolatoare. Pe vremuri, la IJ aveam doar banda, infasurata peste cauciucul ala odios al mansoanelor. Incercati si cu neopren, o sa aveti o surpriza placuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 Incercati si cu neopren, o sa aveti o surpriza placuta. Cum cu neopren? Adica ce neopren? Si ala vine pus PESTE cele normale? Aveti un link, o poza? Nu cred ca stiu exact la ce te referi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 La magazinele velo (de biciclete) se gasesc mansoane de neopren pentru ghidon, de toate culorile si lungimile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Noiembrie 23, 2007 Share Postat Noiembrie 23, 2007 da aici toti au murit? nu mai avem "teneristi"?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
criofix Postat Noiembrie 23, 2007 Share Postat Noiembrie 23, 2007 da aici toti au murit? nu mai avem "teneristi"?? Pana una alta uite aici XT-ul meu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Glad1ator Postat Noiembrie 23, 2007 Share Postat Noiembrie 23, 2007 da aici toti au murit? nu mai avem "teneristi"?? Salut! Teneristii n'au murit! si chiar "avem" . Dar ca si mine cred ca, cu totii asteptam ca site-ul sa se finalizeze, sa functioneze. Fiecare va avea ceva de adaugat acolo!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 23, 2007 Share Postat Noiembrie 23, 2007 Ai auzit Lebadacule ? Treci la treaba ca te asteapta lumea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.