Jump to content
Sign in to follow this  
Ovidiu M

Review Kymco X-Citing 300Ri 2008

Recommended Posts

Salutare colegi.

 

Intrucat topicurile incepute de userul Scarabel pentru Majesty si SilverWing mi se par forte utile si pentru ca la randul meu si eu m-am lovit de lipsa de pareri despre acest maxiscuter, m-am gandit sa pornesc acest jurnal de bord si de asemenea jurnal de pareri (personale) despre el. Asadar: de aproximativ 3 luni sunt posesorul unui Kymco Xciting 300 RI, fabricatie 2008, injectie, 19500 km in momentul cumpararii. A fost procurat de la Motomus Dej (pe care sincer ii recomand, dupa al 2-lea motor cumparat de la ei), fara sa il vad/probez in prelabil la pretul de 1300 E. Initial mi-am dorit foarte mult un SilverWing 400, dar din lipsa de bani m-am oprit la acesta.

 

Din pacate la noi in tara informatile despre produsele Kymco sunt ca si inexistente, si sunt pareri de genul "e chinezarie". In consecinta am studiat mult forumurile din afara (in special SUA si Italia) si parerile de foarte bine spre superlativ. Cateva detalii tehnice:

-Motor: monocilcindru, 270CC, injectie, 23 CP

-195 kg la gol, omologat pentru 2 persone, viteza maxima (cred) 130-140 km/h. Se simte foarte bine la 90-110 km/h. Pe la 125 intra pe rosu. Are un demaraj foarte bun, trage tare si constant pana la 100km/h.

-pana acum am o medie la consum de 3,5L/100km. In teorie rezervorul are 12 L, dar eu nu am reusit sa bag mai mult de 8,5 L dupa ce se aprinde becul de atentionare.

I-am schimbat (mai mult din preventie decat din necesitate) cureua (200 lei), rolele (45lei) si sliderele (17 lei). Capacitate ulei: 0.9L; filtru de aer: 23 lei

Eu il folosesc in special in oras, pentru naveta la locul de munca (aprox.20 km/zi). Se misca foarte, foarte bine, indraznesc sa spun ca dupa plecarea de pe loc se misca ca un moped de 50 cc. Eu am 1,8m si ajung foarte bine cu picioarele jos, are o sa foarte lata si comoda. Din pacare nu imi pot intinde picioarele la maxim, dar stau foarte bine. Are si spatar reglabil pentru persoane mai scunde. Pasagera spune ca sta foarte bine, are manere laterale foarte solide si topcase-ul original are si spatar (si o cred pe cuvant pentru ca eu nu am stat nicioadata pe locul pasagerului). Bordul este complex, cu afisaje atat in km cat si in mile pentru viteza, km totali si trip. Are si "ceasuri" pentru turometru, vitezometru, temp. lichid de racire si combustibil.

Spatii de depozitare: unul cu cheie in zona stanga a bordului, unul foarte util in capatul seii (intre picioarele soferului), sub aceasta este loc pentru o casca flip-up si cateva maruntisuri. In top case au loc 2 casti de orice tip + maruntisuri.

Prin comparatie cu alte maxiscutere (italiene), Kymco este mai mare, mai masiv si mai comod. Are un singur far cu bec H4 (ilumineaza perfect, nu am folosit niciodata faza lunga pentru ca nu am simtit nevoia), buton pentru avarii, stop spate cu tehnologie LED si transparent.

L-am studiat foarte atent, in special pentru calitatea fabricatiei si pot sa spun ca desi scuterul are aproape 10 ani, nu are nici un plastic imbatranit, decolorat, casant sau care sa joace (a fost scapat usor pe o parte si se vede la o zgarietura ca are un plastic foarte sanatos, grund si vopsea perlata care e in stare foarte buna). Nu are nici un gram de rigina si toate comenzile functioneaza perfect. Are 2 discuri de frana pe fata si unul pe spate si sistem de franare combinat (levier frana stanga: un disc fata + discul spate; levier frana drepta: celalalt disc fata). Puterea de franare este foarte buna, eu folosesc tot timpul doar 2 degete pentru a frana. De asemenea are si furtune de frana cu insertie metlica. Pe sub carene totul pare foarte atent lucrat si gandit. Toate, absolut toate comonentele sunt fabricate de Kymco si au marcate pe ele sigla. De asemenea sunt lucrate frumos, toate cablurile si conductele sunt prinse foarte frumos de cadru sau carene cu coliere speciale.

Suspensia: lucreaza foarte bine si se descurca onorabil la drum prost (am fost si pe drum neasfaltat). Il ajuta si roata fata de 15 inch si cea spate de 14 inch. Suspensia spate are 2 amortizoare reglabie in 5 pozitii (foarte usor de folosit).

Minusuri observate pana cum: fiind versiunea "R" al meu Kymco vine din fabrica cu etrieri rosii foarte aratosi si parbriz fumuriu care este de asemenea asepectuos, dar care, fiind mai mic decat cel de la versiunea normala, nu protejeza prea bine la vantul ce vine spre casca (la viteza de 100km/h vartejurile de aer care lovesc casca sunt foarte deranjante). La o persoana mai inalta sau mai scunda acest lucru poate nu deranjeaza. De asemenea spatile de depozitare puteau sa fie mai multe sau cel putin mai mari. Nu are frana de parcare. Si cel mai important: motorul are 270 cc si se descurca excelent in oras si are un consum foarte bun. Problema lui este ca isi arata limitarile in afara orsului. Un mers constatnt pe autostrada de exemplu este dificil, iar prezenta pasagerului se simte destul de tare in demaraj. Cu pasger, depasirile la peste 90km/h sunt greoaie. Tote aceste neajunsuri au insa o rezolvare foarte usoara: versiunea de 500cc (care m-a impresionat la un drive-test)

Concluzie: in ciuda prejudecatilor, acest model de maxiscuter este impresionant. Mie imi place, ma simt bine cu el si pentru ce am eu nevoie (momentan) imi este sufucient. Il recomand persoanelor care au nevoie de un utilaj pentru oras sau neveta scurta intre localitati. Se descurca foarte bine si in afara orasului, atata timp cat esti o persoana responsabila si fara pretentii de super-sport. Il consider ideal pentru mersul la piata (duce 12 sticle de 2L de suc la nevoie).

P.S; Pentru orice detalii va stu la dispozitie (gen manuale, impresii, consiliere si partener de plimbari)

P.S.2: Am facut 5000 km cu el pana acum.

post-69440-0-03072500-1496645786_thumb.jpg

post-69440-0-10132400-1496645799_thumb.jpg

post-69440-0-04746600-1496645812_thumb.jpg

post-69440-0-36324400-1496645820_thumb.jpg

post-69440-0-29945800-1496645828_thumb.jpg

post-69440-0-57256700-1496645940_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun review. Sa încerci niște role Dr. Pulley. Vei simți o diferență considerabila la accelerație, dacă cumperi mai ușoare cu 1g sau la top speed dacă iei mai grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yoyo_man: multumesc pentru sfat. Am citit in trecut impresii pozitive despre Dr.Pulley si poate in viitor am sa folosesc. Rolele originale au 18g si cele pe care le-am pus acum au 16,5g pentru ca numai asa am gasit pe stoc. Cea mai mare schimbare este la finetea cu care cupleaza cum. Inainte imediat dupa plecarea de pe loc dade sa "agate" si vibra putin. Acum totul este foarte lin si fara nici o vibratie (apropo, cilindrul este dispus orizontal si nu vibreaza indiferent de turatie). De asemenea rolele noi ii permite sa stea mai turat si implicit este mai "infipt" la plecarea de pe loc. Ca fapt divers, pana la 60-70km/h am fost mai rapid decat un Hornet 600. Dar doar pana acolo :bounce:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are cum să demareze mai bine decat o motocicleta cu 300 cm si 75 cp in plus, sa fim seriosi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu are cum să demareze mai bine decat o motocicleta cu 300 cm si 75 cp in plus, sa fim seriosi!

Depinde de pilotul de pe Hornet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are cum să demareze mai bine decat o motocicleta cu 300 cm si 75 cp in plus, sa fim seriosi!

 

Pe un scuter sau mobra de putere mai mica skillul necesar ca sa pleci tare de pe loc este de level mult mai mic decat cel necesar pe o mobra de +100cp. Pur si simplu pe troaca tragi ca maimuta de gaz si pleaca tare fara sa ridice fata. Pilotul de pe hornet va trebui sa fie foarte antrenat sa matchuiasca plecarea ta de pe loc. Se intampla la fel iar pe chopperele de mare capacitate cu cuplu distrugator, grele si ampatament mare, care pot face praf un fazan pe o plasticata frumos colorata pe distante scurte/medii. Ca dupa ce intra in ture 4L se intoarce roata e altceva. Caii aia multi nu sunt disponibili instantaneu ca te dai peste cap, la maxi pericolul asta nu exista. Cum s-a zis deja, mana pilotului face diferenta.

 

 

Misto review, si arata si bine maxi-ul.

Edited by paulynos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru piese/ consumabile,îți recomand- piese kymco.ro

Vinde doar oem uri

Sunt extrem de fiabile,au preturi mult mai bune la consumabile. Eu urmăresc achiziția unui gt300, pe viitor

250 ul actual,are peste 61k dar merge în parametrii

Doar ce am mers 900km în 2 zile.... Cu crize de personalitate din partea carburatorului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băieți, eu nu sunt stilul de a mă prinde în polemici. Am vrut doar să vă prezint o situație de fapt. Ca idee, la plecare în forţă (neapărat asfalt uscat) are 7000 rot/min. Cu Hornetul nu cred ca se poate a rupe aderenta. Posibil ca prietenul meu sa ma fi lăsat Si pe mine sa ma simt bine :-) P.S. Am condus 1 h un Suzuki SV1000 şi şi după 1 h tremuram (din cauza cuplului)mi s-a părut o bestie. Nu vreau sa exagerez şi să laud Kymco excesiv. Este şi va fi un maxiscuter cu toate avantajele şi dezavantajele implicite. Eu doar vreau sa îi pun în lumină avantajele şi dezavantajele (raportate la prețul de achiziție sh) pentru o persoană interesată.

Mai adaug: are priză de 12v sub şa, iluminare şi telescop de ridicare a acesteia. Şaua are 52 cm lățime (maximă), 102 cm lungime dintre care 60 pentru şofer (cu spătarul la maxim în spate). Leviere de frână reglabile (4 poziții).

@caracterincompatibil: mulțumesc mult pentru pont. În viitor am sa apelez a ei (sper sa nu fie nevoie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Printre cateva motociclete am avut vreun an jumate si vreo 15.000 km un Burgman 650, eu zic ca practic am o idee despre cum trage un maxiscuter si o motocicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este vorba de tras, ci la demarajul de pe loc, in primii 100 de metri, sa zic. Eu am avut mobra de 63 de cp si am reusit sa surprind destui baeti fazani cu dublul puterii intre craci, sau mai mult, intre doua semafoare, din cauza faptului ca troaca nu se ridica de fata si punea toata puterea la sol fara a fi nevoie de mare skill din partea mea, trageam de gaz ca maimuta si ma tineam bine :laugh:. Daca faci asta pe o racheta fara sa stii cu ambreiajul, nu bine ci foarte bine, esti in papusoi si ar fi bine sa ai niste lumanari in buzunarul de la piept.

 

Un biker cu o experienta mica/medie va pleca intotdeauna mai tare de pe loc cu o mobra/maxi cu putere mai mica decat folosind o racheta de 180 cp, mai ales daca nu exerseaza multe plecari tip drag cu racheta.

Pur si simplu e mai usor, face sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu! Eu de ex, cu motoreta de vreo 190 cp am plecat mai tare din loc de enspe ori consecutiv mai repede decat o masina cu dublul si inca ceva cai. Adica un m3 e92.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu! Eu de ex, cu motoreta de vreo 190 cp am plecat mai tare din loc de enspe ori consecutiv mai repede decat o masina cu dublul si inca ceva cai. Adica un m3 e92.

 

Mai om bun, ma faci sa ma simt ca in zona crepusculara. E92ul ala putea sa aiba si de 3x si ceva puterea motoretei tale ca tot nu te facea, greutatea cui i-o lasam? Raportul cp/kg conteaza in primul rand, nu poti compara o mobra cu raportul asta egal cu 1 sau eventual supra-unitar cu o masina cu acelasi raport de 1/3, sau p-acolo, este absolut exclus. Daca bagi pe mobra launch controlul s-a terminat smecheria, ala cu E92 poate fi cel mai talentat din lume ca mai bine se duce sa linga o inghetata. Asa-i in tenis.

 

Pick on someone your own size.

Edited by paulynos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai despre ce vorbim? Si atunci cum poate sa apara un tip cu un scuter si sa fie mai rapid decat o motocicleta?! S a spus si mai sus, deci un scuter nu poate pleca mai tare decat hornet-ul , este clar pt toti, ma rog, aproape toti :).

In afara daca pe hornet nu este unul pamant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S a spus si mai sus, deci un scuter nu poate pleca mai tare decat hornet-ul , este clar pt toti, ma rog, aproape toti :).

In afara daca pe hornet nu este unul pamant.

 

Teoretic ai dreptate, practic se intampla de mai multe ori decat iti imaginezi., din nou, doar pe distante scurte, cum de altfel a zis si initiatorul topicului. Viata bate filmul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las ca făceam și eu pe liniuțe de 200m un harley,cu 250 ul

Trepida furca balaurului la semafor.dar tot ala mic al meu tasnea primul de la semafor

Ca era fazan și nu știa treaba demarajul de pe loc,fix problema lui

Tot i am tras o de 2x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. S-a înțeles cum e cu plecarea de pe loc. Sunt multe variabile în calcul (rider, greutate, skill, putere, etc) deci rezultatul poate sa difere. Putem sa fim cu toții de acord ca plecam primii de la semafor (faţă de mașini) şi asta contează :-)

Aş vrea dacă se poate să ne întoarcem la tema topicului, şi anume la Kymco şi ce poate el. Vă mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos review! Despre fiabilitatea kymco nu prea am citit nici eu sa se planga lumea . Marele minus al gamei kymco este, dupa pararea mea, locul de sub sa. Daca tot iti iei maxi macar orice asca fullface sa intre sub sa. Asfalt uscat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@popicadi: Multumesc. Asa cum ai subliniat si tu, spatiul de sub sa nu este cel mai generos din segment (in comparatie cu Burgmanul de exemplu). Mie imi au loc 1 casaca flip-up (marimea M) si 2 perechi de manusi. Conteaza foarte mult pozitia in care pui casca, altfel s-ar putea sa nu intreAm noroc cu topcase-ul in care au loc lejer 2 casti (cea flip-up si una jet cu viziera mare, ambele marimea M). Postez si 2 poze pentru exemplificare.

Astazi am facut si a 2-a revizie din sezonul acesta: ulei, bujie si suflat filtrul de aer. Pentru a ajunge la acesta este necesara inlaturarea carenei interioare (portbagajul). Timp aproxmiativ de manopera: 30 de minute cu o puza de suc inclusa. Ma uimeste cat de mult si cat de repede se depune praful pe motor si anexele lui (nu are scurgeri de lichide).

post-69440-0-83398000-1496775468_thumb.jpg

post-69440-0-15300300-1496775553_thumb.jpg

post-69440-0-10002900-1496775658_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, în burgman intra două căști plus geaca , mănuși. Eu mă bucur că am scăpat de top case😀. Înainte de burgman mă gândeam la exiting de 500 dar tocmai lipsa locului de sub sa m-a făcut să-l scot din calcule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de aer se schimba.risti sa zapacesti alimentarea

 

Suna la nenea de care ți am spus.filtrul de aer la mine costa 40 lei și îl schimb anual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de aer are aprox. 4000 km (l-am schimbat la revizia precedentă). De obicei si eu îl schimb în fiecare an sau 8000 km.Acum l-am curățat pentru ca am mers ceva km pe drum neasfaltat şi prăfuit.
@caracterincompatibil: te invit la păreri, sfaturi, etc despre maxi-ul tău. Le consider bine-venite întrucât cele 2 modele sunt aproape identice, cu diferențe doar la motorizare.
Eu am o întrebare: cum sunt oglinzile prinse de carene? Nu încurcă în trafic? Mie îmi par mai bune ca şi câmp vizual. Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Ma bucur ca te-ai gandit sa ne impartasesti parerile despre maxi-ul tau. Consider ca e un maxi "fair" din toate punctele de vedere si o optiune de luat in seama pentru cei cu un buget de "mijloc". Ai spus ca rezervorul e de 12 L dar tu nu ai resit sa pui niciodata mai mult de 8 L si ceva. Banuiesc ca 4 L e rezerva si tu nu ai mers chiar pana sa ramai fara benzina. De accea cred ca e posibil ca capacitatea reala sa fie chiar de 12 L. Nici eu nu cred ca ai procedat foarte bine "sufland" filtrul de aer pentru ca astfel ai "deschis" pori mai mari prin hartie pe unde pot trece particule mai mari de praf. Eu in locul tau l-as schimba la intervalul dat de producator sau eventual mai devreme daca circuli pe drumuri neasfaltate sau pe ploaie fara sa-l mai suflu in acest interval. Oricum, cred ca unul dintre cele mai bune motoare produse de Kymco sunt cele puse pe modelul Downtown 300i de unde ar scoate undeva la 29-30 CP. Dar maxi-ul detinut de tine cred ca e varianta ideala pentru cei care fac preponderent deplasari urbane si semiurbane. Sper sa ne tii informati si pe viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari ptr descrierea scooterului tau. Am avut Kymco Downtown 350 (anul tecut) si e super. Kymco sunt f fiabile asa cum ti-ai dat seama. Sper sa imi iau luna asta ceva un pic mai mare... Xciting 400i ABS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea multe nu pot spune despre 250 ul meu

L am cumparat la 35k(reali) la sfarsitul lui 2015 iar acum are peste 61k

În ziua achizitiei am mers aprox 600km de la satu mare pana în București.nu s a făcut de ras

A necesitat schimbarea transmisiei. La 60k i am cumpărat ambreiaj nou.stiu pe cineva cu dink 300 pe care îl freacă în oraș.are 79k iar motorul nu da semne de oboseala

În martie a crăpat membrana carburatorului.schimbata

Anul trecut la schimbul placutelor de frana spate.am observat ca un piston s a blocat.cumparat garnituri, urmează sa le schimb.chiar și cu frânarea într un singur piston i am distrus anvelopa spate schimbata în mai 2016.acum e opinca.

Fata e ok.pure de la Michelin.pe spate am sa iau un City grip

Am avut alte 2 maxiuri.yamaha și un italian cu motor piaggio. Motorul piaggio a fost de departe cel mai prost iar piesele au preturi ridicol de mari

La asta un set motor e 200e.segmentii sunt 85 lei,oem

La yamaha 500 lei un piston cu segmenti-aftermarket

 

Consumul e de 3/3,2 extra,la 90/95

 

Pe viitor cred ca o sa rămân fan kymco

As vrea People gt 300,rotile pe 12 sunt bune la prețul de achiziție al anvelopelor.in rest.imi chinuie coloana pe drumurile proaste

Într un an și jumătate am investit aprox 2000 lei în consumabile.dar merita.

Dat fiind prețul mic al consumabilelor și al pieselor de schimb.la mine o sa îmbătrânească,chiar dacă intenționez sa cumpăr altul mai nou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu informatii despre consum. Alimentat cu 8,72 L si am facut 254 km. Consumul facut prin metoda "bec rosu la bec rosu". Reiese un consum de 3,43%, in conditii de mixt oras-afara din oras, si cam 50% din timp cu pasagera. Am mers normal spre usor mai tare (in limitele in care poate un maxiscuter de tare).


» Post actualizat in 01 Jul 2017 14:20

Salutare. Atasez pentru cei interesati manualul de utilizare care este comun pentru toata gama Kymco Xciting (250; 300 & 500). Mai atasez si catalogul cu codul pieselor. Cine are nevoie de manualul de reparatii (foarte detaliat si ilustrat) sa imi dea de stire.

P.S. Al meu Kymco este folosit in continuare, zilnic, fara probleme pana acum.

post-69440-0-52627200-1497544747_thumb.jpg

post-69440-0-79187500-1497544825_thumb.jpg

Xciting250-300-500.pdf

XCitingR300i-SB60AB.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...