Sari la conținut

Presiune in Cauciuc


Postări Recomandate

@apriliacluj - Pai aparent este relevant cu ce presiune mergi. Uite, colegu' nervOptik toceste Supercorsa in 5K umflate la 2.9, pe o motoreta care are... cat are Thundercat-ul? 100cp in hartii si 85 la roata? ... deci clar e ceva in neregula acolo. Probabil mai trebuie inca 5 pagini ca sa aflam de ce :P


Iti dai seama ca daca dupa faza asta, dezumfla la 2.4 si tine mai mult, doar n-o sa vina aici sa spuna, ca doar nu-si da cu firma-n cap :D

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 228
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Recapitulam. Daca variatia temperaturii asfaltului are si 40 gr de la vara la toamna tirziu, nu ar trebui sa tinem cont de parametrul asta? 40gr C este imens ca variatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Constructorul moto este cel care, in functie de particularitatile motocicletei (greutate, putere motor, ciclistica, incarcatura, etc, etc, stabileste parametrii in care trebuie sa se incadreze presiunea, pentru o functionare optima. Pentru cauciucurile cu care vine din fabrica

Yamaha R1 2016, vazuta de mine la Smaeb. Cauciucurile din fabrica Pirelli Supercorsa SP V2. Pe bascula scrie.... 2.5/2.9

de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha R1 2016, vazuta de mine la Smaeb. Cauciucurile din fabrica Pirelli Supercorsa SP V2. Pe bascula scrie.... 2.5/2.9

de ce?

tu ce presiune pui pe K5 cu PilotPower ?

 

R1 2016 stiu ca vine cu bridgestone din fabrica :)

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recapitulam. Daca variatia temperaturii asfaltului are si 40 gr de la vara la toamna tirziu, nu ar trebui sa tinem cont de parametrul asta? 40gr C este imens ca variatie.

Pana in 14%, e mult, e putin?

De la nivelul marii pana la 2000m ai o variatie de 20%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu ce presiune pui pe K5 cu PilotPower ?

 

R1 2016 stiu ca vine cu bridgestone din fabrica :)

am scapat de pilot power, doamne ajuta, dar nu am mers niciodata cu mobra mai mult de 2.4 si aia pe autostrada. Cand mi-au montat niste dorei pneuri noi cu 2.7 pe fata (masurat de mine in omv) imi fugea fata cand schimbam banda pe drept...

nu e vorba de mine, eu doar am spus ce am vazut si contrazice unele argumente de aici: mobra veche, cauciucuri vechi, s-a mai schimbat tehnologia, samd...

Yamaha R1 noua in showroom cu pneurile pe care le-am precizat si cu stickerul pe care l-am precizat.

 

http://www.tyrepress.com/2015/08/yamaha-chooses-pirelli-for-yzf-r1/

 

motoreta este cea rosie din topicul asta /index.php?/topic/725633-poze-smaeb-2015/

este si o poza in care se vede stickerul de pe bascula

Editat de Zimbrutza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si daca nu ai mers cu mai mult de 2.4 in Romania de ce ma intrebi de 2.9? Tot ce pot eu sa inteleg, sau ca sa zic, sa aiba sens pentru mine, e ca presiunile alea de 2.4 si 2.9 ar trebui sa fie presiunea la cald, dupa ce s-a `balonat` guma deja, deci undeva la rece 2.2 si 2.5. In rest la 2.9 la rece nu ai cum sa deschizi gazul cu asa ceva, sau daca il deschizi sta TC aprins continuu :)

Iar daca pe R1 ala vrei sa schimbi marca de gume sa zicem, sa iti pui tot Road legal dar aderente, ca doar nu ti-ai luat R1 ca sa pui Enduro-street, pui tot ce zice pe bascula? Uite ce recomanda Dunlop pentru 2017 ca presiuni:

https://www.drrs-moto.com/docs/Tire-inflation-pressure-recommendations-2017.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit doar 2 pagini pana au aparut inginerii, fizicienii si alchimistii cauciucurilor. am venit prea tarziu sau e ok sa va zic ca eu merg cu 1.4 pe spate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

64, mi s-a intins pielea. 2.1 pe fata.

si cati km te tine spatele la 1.4 stradal? Ca @superbec zice ca mi-a dat mie Cesar 3 seturi de D211 pe bani de 1 :P Desi toata lumea pe care o cunosc (si cunosc cativa cu gp racer) scoate cam 8-10k cu spatele pe supersporturi de 600, ala umflat la 1.4 si blamat de multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe mine ma tinea 5-6000 de km gp racer d211. acum sunt la primul set de d212

Editat de zahei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si daca nu ai mers cu mai mult de 2.4 in Romania de ce ma intrebi de 2.9? Tot ce pot eu sa inteleg, sau ca sa zic, sa aiba sens pentru mine, e ca presiunile alea de 2.4 si 2.9 ar trebui sa fie presiunea la cald, dupa ce s-a `balonat` guma deja, deci undeva la rece 2.2 si 2.5. In rest la 2.9 la rece nu ai cum sa deschizi gazul cu asa ceva, sau daca il deschizi sta TC aprins continuu :)

 

Iar daca pe R1 ala vrei sa schimbi marca de gume sa zicem, sa iti pui tot Road legal dar aderente, ca doar nu ti-ai luat R1 ca sa pui Enduro-street, pui tot ce zice pe bascula? Uite ce recomanda Dunlop pentru 2017 ca presiuni:

 

https://www.drrs-moto.com/docs/Tire-inflation-pressure-recommendations-2017.pdf

Eu am intrebat general. Nu conteaza cu ce am mers eu sau de ce. Stiu f bine ca nu poti deschide gazul cu 2.9 la rece pe R1 2015 nici pe R1 2003. intrebare e: Yamaha nu stie? E o intrebare retorica.

De ce ar scrie 2.9 pe bascula cand atatia oameni inclusiv pe acest topic iau de bun ce scrie acolo?

Si alta intrebare legata de fisierul dat de tine de la Dunlop.

Luat cu copy paste

 

All recommendation listed in this document refer to race track use only.

*2 >> For safe operation never run below the minimum pressure.

# Setting pressures are a guide to achieve desired operating pressure.

For all use on public roads, refer to the vehicle owner's manual pressure recommendations

 

Comentarii/pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cati km te tine spatele la 1.4 stradal? Ca @superbec zice ca mi-a dat mie Cesar 3 seturi de D211 pe bani de 1 :P Desi toata lumea pe care o cunosc (si cunosc cativa cu gp racer) scoate cam 8-10k cu spatele pe supersporturi de 600, ala umflat la 1.4 si blamat de multi.

00 ... eu scot 12k cu un sport touring pe spate ...5-6k cu un sportsmart , 6-7k cu un s20 , ... cifre date si de producator si de alti utilizatori, numai tu scoti 12k cu un dot ... ceva nu se leaga .... si motocicleta mea e cu 50 cai mai slaba si diferenta mare de greutate ... plz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@NervOptik - vorbesti despre multe chestii pe care nu le stapanesti, nu le-ai incercat si/sau nu le cunosti.

 

De amorul artei...

Pe 636 de multi multi ani pun doar D211 si merg cu 1.3 in spate (doar singur) - fac cam 9-10mii pe an cu el. Inainte de D211 pe sportive puneam 1.9 spate(Metzeler rennsport, SC2 etc).

Pe 1290 am Scorpion Trail 2 - fabricate martie 2017 - Au 5500km pana acum, merg cu 2.7 sigur / 2.9 + pasager / 3.0 + bagaje. Estimez ca tine spatele in jur de 13K. Gumele arata asa :

 

 

@superbec - n-am zis nicaieri 12k, man, ti-a ramas tie in cap un rand mai jos de la ADV. Eu faceam cam 1000km pe luna cu vitezana: Dus la munca mers cat de cat civilizat, mai o plimbare seara, mai o intrare pe AMC o data pe luna. In ritmul asta imi luam cate un spate de D211 la fiecare inceput de sezon. Sau un sezon + inca 1-2 luni. Sezoane de Km intre 8 si 10K(trasi de par). Ma duceam cu el pana la markeri de era foita. Ce-i drept in ultima luna nu-i mai dadeam `blana orbitoare` dar fiind ca era oricum toamna si frig mergeam simtit. Deci sa zici ca ultima mie km din sezonul ii fac neobraznic. La fel si cu prima luna din sezon. Mai stiu baieti care o cam ard cam la fel. Am obiceiul sa verific regulat presiunea la 2 sapt. Vara pe canicula 1.3, toamna/primavara 1.4. Da-le naiba, ca n-am luat eu cele mai carnoase GPracere dintre toate.

Zimbruta e martor vara trecuta la adancata cum am venit cu guma si cum am plecat :)

 

De mentionat ca nu ma dau pe-o roata. Nu inteleg ce e asa de speriat 9K la un spate GP Racer ca 1000km faci doar daca te duci la mare te plimbi un pic pe acolo si vii inapoi, iar guma nu pare consumata mai deloc la un trip din asta.

 

 

Scorpion Trail 2 asta de pe 1290 sa vedem cat o sa tina. Inca experimentez cu el. Toate plimbarile in afara orasului le fac cu pasager si bagaj.

 

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am intrebat general. Nu conteaza cu ce am mers eu sau de ce. Stiu f bine ca nu poti deschide gazul cu 2.9 la rece pe R1 2015 nici pe R1 2003. intrebare e: Yamaha nu stie? E o intrebare retorica.

 

Comentarii/pareri?

Simplu. Se presupune ca pe strada mergi preventiv si prudent. Teoretic nu ar trebui sa ai nici un motiv pentru care ai deschide gazul nici macar 50%, brusc, deabia plecat de acasa. Repet: pe strada, mers "normal" ceea ce inseamna pentru multi batraneste. Chiar si cu r1 :)

De aici si recomandarile astea generice.

Intreba Jagi ce se intampla pe franare: acolo te scoate in parte skillul iar pe orice mobra din secolul asta, abs-ul.

 

 

Repet a treia oara: on topic, voi ce presiuni ati folosi pe o mobra de cilindree medie dar grea ca un porc, cu pasager si bagaje si cauciucuri sport touring.

Nu gume de curse DOT pe circuit si alte sf-uri.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bandit 600 naked 2001, tur Buc-Nordul Scotiei, pe Dunlop Roadsmart, Eu + pasagera + cutii laterale + topcase + tankbag...2.2-3 fata 2.5 spatele (valori de pe bascula). M-am intors cu gumele la aprox 60% daca nu mai bine...multa autostrada dar si multe curbe, variatii mari de temperatura ambientala (dimineata 8 grade, dup-amiaza 28).

 

2 probleme:

- pe un drum sinuos din Scotia, dar cu curbe largi si asfalt rugos, la o temp prox 25 grade, am topit putin gumele pe margini....mers pe curbe la 100-110 continuu timp de aprox 2 ore...si-au revenit (s-au dus mucii si tearingul) pe urmatoarul drum sinuos.

- pe ud/umed, dupa ploaie, tot in Scotia mi-a fugit spatele de vreo 2-3 ori in curbe.

- aderenta mai slabuta fata de PP, dar este relativ normal...cre'ca cu PP-urile ma intorceam la markerii de schimbare.

 

la VTR (miar, V2, ~110 CP, ST) cu PP-urile am cam 7 mii deja, mers cu 2.3-.2.4 fata si 2.6-2.7 spatele... pe bascula scrie 2.5 cu 2.9

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe mine ma tinea 5-6000 de km gp racer d211. acum sunt la primul set de d212

Atat ma tinea si pe mine....7000 tras de el :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simplu. Se presupune ca pe strada mergi preventiv si prudent. Teoretic nu ar trebui sa ai nici un motiv pentru care ai deschide gazul nici macar 50%, brusc, deabia plecat de acasa. Repet: pe strada, mers "normal" ceea ce inseamna pentru multi batraneste. Chiar si cu r1 :)

De aici si recomandarile astea generice.

Intreba Jagi ce se intampla pe franare: acolo te scoate in parte skillul iar pe orice mobra din secolul asta, abs-ul.

 

 

Repet a treia oara: on topic, voi ce presiuni ati folosi pe o mobra de cilindree medie dar grea ca un porc, cu pasager si bagaje si cauciucuri sport touring.

Nu gume de curse DOT pe circuit si alte sf-uri.

eu zic ca e un fel de disclaimer. Adica 'road use' e un termen foarte general. Dar totusi te uiti la R1 si la un Z1000SX de exemplu si e acelasi etalon stupid (2.9) cand e evident ca mobrele sunt complet diferite si vor fi utilizate in moduri diferite si in conditii diferite de incarcare. Si mai stupid e ca e acelasi etalon de cand ma stiu eu. Adica si pe R1 2003 e 2.9. Cine a mers cu pneuri de generatia 2003 sa ne zica daca se compara in vreun fel cu cele de azi ca si constructie.

Ca sa nu fie atacati in instanta in urma unor incidente, pun acest disclaimer. O sa alunece la 2.9 si atunci dpdv legal, tu esti de vina ca nu ai 'adaptat viteza la conditiile de drum' dar daca bubuie ii poti da in judecata.

Pe pista pneul se incinge foarte tare si ajunge oricum la presiune destul de mare (acel running pressure). Pe strada nu il incingi la fel si astfel nu ajungi la presiunea optima daca pleci cu el desumflat, de aceea pleci 'mai de sus' daca NU mergi la rupere, astfel incat sa ai stabilitate si sa nu distrugi pneul prematur. Eu zic fiecare sa foloseasca fiecare pneu de pista pe pista si pneu stradal pe strada. Diferenta dintre ele e range-ul de temperatura la care are aderenta maxima. Pneul stradal are o fereastra mai mare de temperatura si in general tine mai bine la rece, la 80 de grade incepe sa devina alunecos pe cand un slick sub 80 de grade e degeaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GP racer, presiune 1.5 spate(endurance) 2.1 fata...montate pe 2 motorete...2k cu prima 7k cu a 2a si dupa ce ii s-au facut poze a intrat direct la garaj...


» Post actualizat in 29 Jun 2017 07:12

80%stradal, 5% plimbari, 15%amckart

post-6340-0-62071700-1498720263_thumb.jpg

post-6340-0-05372900-1498720277_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....

 

 

nu stiu ce sa zic, mie mi se pare fantastic cati km faci tu cu un dot ... mergi un sezon cand altii merg un week-end .. plm

 

 

 

oamenii care merg cu dot-uri nu merg cu touring si invers .... intrbi capsunarii de cum se pune faianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut pana acum 3 seturi de D211 si sunt acum la primul set de D212. Toate Endurance spate si Medium pe fata.

 

Primul si al 2lea set D211 (2015 respectiv 2016) m-au tinut cam 9-10k km fiecare si deja era aproape chel pe spate pe mijloc. Al 3lea set nu l-am tinut decat pana la 4k jumate (estimativ) kilometri parcursi si apoi l-am vandut lui Zimbruta si mi-am luat setul curent de D212. El poate confirma care era starea anvelopelor dupa 4k-ish km. Cel putin jumate din "carne" mai era prezenta.

 

Acum, am in jur de 2.5 km cu D212 si estimez ca in ritmul asta o sa tina cel putin la fel de mult ca D211.


Ca si idee de ce fac cu anvelopele si in ce regim fac cei aprox 10k km :

 

- Mers de cand sunt 5-7 grade celusis afara (februarie-martie) pana cand aproape da zapada (noiembrie-decembrie).

- Amckart cam la fiecare 1-2 saptamani, cate 2-3 intrari.

- 2-3 sesiuni de Tg. Secuiesc pe an

- Mers la munca zi de zi (in jur de 18-20km pe zi)

- Excursii cand se poate (in jur de 4-5k km pe an)

 

Pe strada presiunea fata/spate e intotdeauna cat mai aproape de 2.1 si 1.4 verificata la fiecare cateva zile. La circuit, modific presiunea in functie de temperatura de afara.

 

Asa ca nu se poate spune ca le consum doar pe mjloc. Chiar folosesc tot ce e acolo :D

Editat de Kinkey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...