B.B. Postat Iulie 26, 2017 Share Postat Iulie 26, 2017 Eu stiam ca punctuletu' ala galben se pune la 180o fata de valva, da nu' sunt sigur ce-i drept. Ultima oara am montat tot pneuri de-alea si asa le-au pus baietii la o de-asta profi, vulcanizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iulie 26, 2017 Share Postat Iulie 26, 2017 mai sa fie, o avea rimlock inclus si nu stiam eu stiu ca iti place sa faci pe injineru , totusi ti se pare ok sa te contrazici aiurea cand e clar ca tu ai experienta ZERO? nu-i frumos .. rade alexen de tine ... nu compara ce stii tu de la jantele de F650 cu o janta lanta , de ss si o guma dunlop sau bridgestone ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 26, 2017 Share Postat Iulie 26, 2017 ia explica tu dece nu poti face manevra aia ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 26, 2017 Share Postat Iulie 26, 2017 Probabil n-a citit ca ai zis ca dai taloanele jos de pe buza jentii pe ambele parti. Daca-cauciucul e desprins de janta spre interior nu tre sa exite nimic care sa te opreasca sa-l rotesti de cate ori vrei tu, 180, 360, 540, 2453534540 de grade. Daca are taloanele urcate (dupa facutu poc la umflare) probabil nu merg rotite asa usor si nici nu se recomanda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Iulie 26, 2017 Share Postat Iulie 26, 2017 (editat) Eu am avut pana acum doar gume cu doua semne si s-au echilibrat perfect cu valva montata intre cele doua puncte,dar mecanicul la care am fost la echilibrat mi-a spus ca a intalnit si gume care se echilibreaza cu semnul montat in partea opusa valvei ,so... Poate acolo e spilul,doua semne la valva,un semn in partea opusa... Editat Iulie 26, 2017 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iulie 26, 2017 Autor Share Postat Iulie 26, 2017 (editat) Am reusit in seara aceasta sa scot cauciucul de pe janta si sa echilibrez janta. A trebuit sa pun 30g de plumb langa ventil, exact acolo unde mersesera cele 90 cu pneul montat. Din pacate a trebuit sa opresc lucrarea pentru ca eram asteptat undeva insa dupa aceasta "mutare" pot trage urmatoarele concluzii: 1. Daca janta are -30g langa ventil, inseamna ca -60g sunt sanse sa aiba cauciucul in zona marcata cu galben. Practic daca pun partea cea mai grea a acestuia langa ventil se pare ca va trebui sa compensez doar cu 30 g, ceea ce este mult mai "uman" decat cu 90. 2. Sfatul cu intorsul cauciucul la 180 de grade este foarte bun. Daca mergeam pe varianta aceasta si intr-adevar in zona marcata cu galben cauciucul este cel mai usor, acum treaba era terminata. 3. Se pare ca pneul nu este atat de defect incat sa nu poata fi folosit. Voi merge insa si de dragul experimentului, dar si de a fi impacat ca am facut tot ce se putea, pe planul initial: adica cu janta echilibrata voi determina cel mai greu punct al cauciuculi, pe care ulterior il voi pune deasupra celui mai usor punct al jantei. Apoi voi compensa cu plumbi pana la echilibrare. Sunt curios daca va iesi dupa cum mi-am calculat. Cand va trebui sa schimb si fata voi face din prima operatiunea aceasta pentru a merge "la sigur". Voi scrie aici evolutia lucrurilor poate mai este sau va fi cuiva de folos. Editat Iulie 26, 2017 de Fiziflash Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 26, 2017 Share Postat Iulie 26, 2017 E normal ca janta sa fie mai usoara in dreptul valvei, e materialul lipsa din gaura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 27, 2017 Share Postat Iulie 27, 2017 nu are 30 grame materialul din gaura aia e normal sa existe dezechilibre, altfel reperele alea ar costa ff mult daca ar fi facute perfect echilibrate. Smenu e sa le compensezi initial intre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 27, 2017 Share Postat Iulie 27, 2017 nu are 30 grame materialul din gaura aia e normal sa existe dezechilibre, altfel reperele alea ar costa ff mult daca ar fi facute perfect echilibrate. Smenu e sa le compensezi initial intre ele. or fi jante din fonta.... una peste alta, la dezechilibrari mai mari de 40-50g este de bun simt sa verifici si ca este dreapta janta - poate fi stramba dar echilibrata in gol, iar cu guma sus este catastrofa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iulie 27, 2017 Autor Share Postat Iulie 27, 2017 Dupa cum am promis, finalul povestii: Am mers astazi sa finalizez lucrarea. Dupa determinarea punctelor grele si usoare de pe janta (marcate cu corector pe interior, sa ramana pentru posteritate), si cu janta perfect echilibrata, am determinat si punctele usoare si grele de pe anvelopa. Le-am potrivit "la ata" usor de pe cauciuc cu greu de pe janta si surpriza la care sincer nu ma asteptam: nu a mai fost nevoie de nici macar un plumb. Am roata perfect echilibrata doar din invartirea cauciucului. De la 90 g plumb si griji ca e defect cauciucul si/sau janta, la roata perfect echilibrata fara plumbi este foarte mare progresul. Sper sa invete si altii din aceasta intamplare. Eu am invatat si stiu ce am de facut pe viitor cand imi cumpar cauciuc nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 27, 2017 Share Postat Iulie 27, 2017 Ce o sa faci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 27, 2017 Share Postat Iulie 27, 2017 Bravos, felicitari pentru rabdarea de care ai dat dovada. p.s. explica-i lui superbec cum se invarte guma pe janta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 27, 2017 Admin Share Postat Iulie 27, 2017 merg la un prieten cu vulcanizare si schimb anvelopa. Schimba-ti prietenul sau macar convinge-l sa inceapa alta afacere, pana nu da faliment! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 27, 2017 Share Postat Iulie 27, 2017 Dupa cum am promis, finalul povestii: Am mers astazi sa finalizez lucrarea. Dupa determinarea punctelor grele si usoare de pe janta (marcate cu corector pe interior, sa ramana pentru posteritate), si cu janta perfect echilibrata, am determinat si punctele usoare si grele de pe anvelopa. Le-am potrivit "la ata" usor de pe cauciuc cu greu de pe janta si surpriza la care sincer nu ma asteptam: nu a mai fost nevoie de nici macar un plumb. Am roata perfect echilibrata doar din invartirea cauciucului. De la 90 g plumb si griji ca e defect cauciucul si/sau janta, la roata perfect echilibrata fara plumbi este foarte mare progresul. Sper sa invete si altii din aceasta intamplare. Eu am invatat si stiu ce am de facut pe viitor cand imi cumpar cauciuc nou. De curiozitate, ce greutate de plumbi a fost nevoie pentru echilibrarea jantei (fara anvelopa)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 27, 2017 Share Postat Iulie 27, 2017 30g Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iulie 28, 2017 Share Postat Iulie 28, 2017 p.s. explica-i lui superbec cum se invarte guma pe janta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 28, 2017 Share Postat Iulie 28, 2017 Eu am inteles ca n-a mai pus nici un plumb.. Pur si simplu a potrivit janta cu cauciucul pana diferentele au dat 0. Pana la urma punctu' ala galben de pe cauciuc unde a ramas? (fata de gaura valvei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iulie 28, 2017 Autor Share Postat Iulie 28, 2017 Diametral opus supapei. Astazi curatand janta am vazut lipici de la plumbi mai vechi a fostului proprietar tot in dreptul supapei. Cred (dar inca nu e verificata informatia) ca punctul marcat pe anvelopa este cel mai usor al acesteia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iulie 29, 2017 Share Postat Iulie 29, 2017 Diametral opus supapei. Astazi curatand janta am vazut lipici de la plumbi mai vechi a fostului proprietar tot in dreptul supapei. Cred (dar inca nu e verificata informatia) ca punctul marcat pe anvelopa este cel mai usor al acesteia. daca ai echilibrat janta fara cauciuc apoi ai pus cauciucul si nu a mai necesitat plumbi aditionali inseamna ca ?...puteai sa pui punctul oriunde? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldgeorge59 Postat Iulie 29, 2017 Share Postat Iulie 29, 2017 Diametral opus supapei. Astazi curatand janta am vazut lipici de la plumbi mai vechi a fostului proprietar tot in dreptul supapei. Cred (dar inca nu e verificata informatia) ca punctul marcat pe anvelopa este cel mai usor al acesteia. „Puncte colorate (albe, roşii, galbene): acestea indică cel mai uşor loc de pe anvelopă faţă de centrul de rotaţie. Dacă pe cauciuc sunt totodată şi punctul galben (sau alb) şi punctul roşu, cel din urmă indică locul cel mai greu de pe anvelopă.” https://tasta.ro/tehnologie/trebuie-sa-schimbam-cauciucurile-ce-nu-stiai-despre-marcajul-de-pe-anvelope/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Iulie 29, 2017 Share Postat Iulie 29, 2017 daca ai echilibrat janta fara cauciuc apoi ai pus cauciucul si nu a mai necesitat plumbi aditionali inseamna ca ?...puteai sa pui punctul oriunde? Ha ha ha! Logica ne omoara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 29, 2017 Share Postat Iulie 29, 2017 Eu am înțeles că nu mai era nevoie de nimic, nu de nimic adițional Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Iulie 29, 2017 Share Postat Iulie 29, 2017 Singura chestie care trebuie inteleasa este ca depinde de producator.Eu am cateva perechi de Pirelli care au doua puncte rosii la distanta de 1 cm ,adica facut ca pentru prosti ,sa inteleaga ca valva se pune intre cele doua puncte . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iulie 31, 2017 Autor Share Postat Iulie 31, 2017 Ca intre cele doua puncte se pune punctul cel mai greu al jantei. Pentru ca de exemplu la mine punctul cel mai usor era la valva, lucru care a si generat multimea de plumbi pe care i-am avut initial. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 1, 2017 Share Postat August 1, 2017 Zici ca ai echilibrat janta. Cum? Fara plumbi, ai dat gauri in ea sau? Sau din compensarea cu dezechilibrul anvelopei? Zau daca am priceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.