Sari la conținut

[ Jurnal ] Honda CBR 600 F4i


DrLexic
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

Am luat-o cu ~42500 km (cat or fi de reali; am facut max 500km pana acum), e fabricata in 2002.

 

Long short story: pe 11 august am luat traseul si la 5 zile am achizitionat-o pe inculpata.

Am ales sa deschid un topic aici pentru a invata de la voi (deja am rasfoit forumul dar e bun si aici un topic) si de a tine un jurnal al motocicletei.

 

Saptamana trecuta, cand ma indreptam spre GRG pentru un reglaj + intretinere de lant, m-a lasat releu de incarcare. Am impins de ea 6.2km (de la Aviatorilor). In final am ales sa montez un releu Schendingen, cu tranzistori mosfet, in ideea in care vreau sa tin motorul macar 2-3 sezoane . JAGI m-a ajutat.

 

Apoi poate ma indrept spre un 600rr 2005, daca raman intreg si daca nu ma ia vreo boala pana atunci. Am 1.88m si 80kg si am inteles ca e la limita inaltimea mea (din ce-am citit pe forumuri straine).

 

Impresii personale (pentru eventuali viitori detinatori):

- foarte puternica (cel putin pentru mine)

- se lasa frumos pe curbe (s-ar lasa si mai bine daca as avea anvelope noi)

- designul mi se pare foarte reusit pentru anul 2002

- nu-mi place ca nu are portbagaj. Am loc pentru cateva hartii.

- de consum nu pot spune, doar m-am bucurat de ea (exceptand perioada in care am avut problema cu releul :D )

 

Intretinere:

 

- am placute de frana noi, nemontate, de la fostul proprietar. Le montez in primavara cel mai probabil, daca va fi nevoie.

- am aflat ca lantul are uzura inegala, fapt pentru care in iarna asta cumpar un kit de lant si il montez in primavara.

- anvelopele sunt Michelin PR3 si merg sezonul asta. Din ce-am citit, sunt foarte apreciate. O sa cumpar altele sezonul urmator.

- imi vibreaza o carena (cred) pe la 5-6k ture. O rezolv curand cu niste burete probabil.

 

Manerele incalzite nu functioneaza. Se pricepe cineva? Sunt Oxford. Prefer intai o diagnosticare si, daca merita pretul, sa le repar.

Fostul cumparator mi-a spus ca uleiul este 7100. Ce recomandati? Am gasit asta. E ok?

 

Voi posta aici imediat ce am noutati sau intrebari.

 

Asfalt uscat!

 

 

 

post-91681-0-80315200-1505035303_thumb.jpg

post-91681-0-71965100-1505035324_thumb.jpg

post-91681-0-22239500-1505035363_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Imi spune cineva daca lantul asta de distributie este bun pentru motocicleta mea? Un intinzator manual gasesc la voi sau la vreun cunoscut? Nu ma grabesc, il pot comanda de pe ebay, ca oricum ii fac distributia (mai mult preventiv;nu sunt sigur daca am zgomot specific) in primavara.

 

Intre timp i-am cumparat piesele pentru revizie (uleiul e la Ploiesti; e 7100 10w40; filtrele sunt in poza) si pentru mine niste manusi de pe olx.

 

Numai bine!

post-91681-0-38642900-1507096268_thumb.jpg

post-91681-0-59938800-1507096274_thumb.jpg

post-91681-0-75461000-1507096280_thumb.jpg

post-91681-0-53241900-1507096569_thumb.jpg

post-91681-0-41043400-1507096629_thumb.jpg

Editat de DrLexic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La manusi si cizme nu trebuie sa faci rabat la calitate. La un accident, fie el minor, miinile si picioarele se lovesc primele.Exteriorul degetelor, incheietura miinilor nu sint deloc protejate cu manusile acelea de pe OLX.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

In primavara vreau sa ii fac servisare de furca, asa ca vreau sa ii cumpar de acum simeringuri, capace de praf si ulei. Pe primele doua le-am gasit la 45+48 de lei.

Ce ulei sa cumpar? Din ce scrie in manual, intra vreo 482 ml in fiecare jamba. Am atasat poza, poate foloseste si altcuiva :)

 

 

post-91681-0-10201000-1512960203_thumb.png

Editat de DrLexic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti pune ce vrei tu. Vascozitatea recomandata de Showa o gasesti la Silko.

Pe langa asta, Motul Medium e un ulei mineral sinistru, VI:114.

Bel Ray Fork Oil este si el un ulei mineral slabut - VI: 123

Bel Ray HVI 10 e o varianta buna, cu un VI de 308 si costa 95 de lei litrul.

Silkolene PRO RSF 7.5 are VI 339 si costa 75 de lei litrul.

(VI= viscosity index)


» Post actualizat in 11 Dec 2017 11:05


Pt simeringuri iti recomand NOK sau SKF. Sunt mai scumpe dar nu ai cum sa dai gres cu ele.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Multumesc din nou pentru raspunsuri, Cesar!

@ChrissRR, doua persoane de aici cu ceva experienta mi-au recomandat intinzator manual (caci este mai ieftin) dar cel mai probabil voi merge tot pe unul OEM. Astept un semn din partea lui JAGI :D. Nu cumpar din tara pentru ca sunt preturi considerabil mai mari.

 

 

Imi poate explica cineva cate ore dureaza schimbul unei distributii? Lant si intinzator. Mi se par enorme preturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie pretul pentru manopera mi s-a parut aberant in conditiile in care reprezinta cam 150% din costul pieselor. Daca le iau din tara, procentul e mai mic dar pur si simplu nu vreau sa le cumpar de aici.

Daca tu ai dat, de ex, 550 lei pe piese, sa zicem ca mi se pare ok manopera de 350 lei. Daca eu dau 340 de lei, mi se pare enorm, cum am mai spus.

 

Alta chestie. Operatiunea asta cat dureaza? Stiu ca se lucreaza la ora in unele cazuri.

 

Mie mi s-au cerut 50 lei sa mi se spuna ca o piesa electrica este defecta. Diagnoza a durat maxim 10 minute. Despre ce vorbim?

 

Nu sunt genul care vrea servicii gratis dar nici sa se arunce preturi pentru ca am motor si sunt cat de cat bine imbracat.

Editat de DrLexic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dureaza destul de mult: dat ulei jos, antigel, desfacut carene+capac distributie, dupa care trebuie pusa la punct cu atentie.Ai grija cu intinzatorul, eu la a mea i-am schimbat doar intinzatorul iar dupa 1000 si ceva de km a inceput brusc sa faca urat, dar urat rau de tot ca imi era rusine sa o mai pornesc.Intors la alt mecanic si diagnosticat:schimbat intinzator+lant+patina mobila=total 200E doar piesele iar vechiul intinzator (al 2-lea, care a costat 70E) a mers direct la gunoi ca scapa ulei si nu mai era bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, multumesc pentru raspunsuri! Apreciez.

 

@andrei111, tocmai, uneori prefer sa fiu taxat la ora.

@Minu, o sa schimb lant si intinzator. Sper sa nu fie nevoie de patine la momentul respectiv. M-am documentat pe yt asupra zgomotului si nu pare a da semne (dar are 43k km in bord) si nu foarte tarziu o voi rezolva. Doi oameni care au experienta cu motoarele mi-au zis ca nici vorba de zgomot. Intreb acum pentru ca imi place sa fac research inainte, dar si calcule.

 

@Minu, nu te-am vazut deloc prin Ploiesti, chiar daca nu am motorul in posesie de mult timp.

 

 

Sarbatori fericite si un an nou plin de impliniri! Stay safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea mai ies prin oras de mult mult timp, mai mult duminica si bagam ture lungi, anul asta am iesit weekend de weekend, e drept ca nu mai sunt vremurile alea cand ne strangeam 10-15 motoare dar noi tot iesim.Plus ca eu nu stau exact in Ploiesti, ci langa.Apropo de distributie, vorbeste cu Dili (Marius), eu la el am facut-o si nici nu te jupoaie ca altii de bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca ti se pare scumpa manopera poti sa bagi tu degetelele acolo si sa iti schimbi singurel piesele, eu ca sa schimb o distributie iau 100euro manopera nu stiu daca e mult sau putin, eu atat consider ca este ok ca sa imi aloc timpul pentru asa ceva, daca cineva considera ca e scump nu ma intereseaza, poate sa mearga la altul sa o schimbe. Asta le-am spus si celor mai buni prieteni fara nici un fel de suparare.

Vad ca ai grija de moto, nu te juca cu intinzatoare manuale, schimba lantul de disributie daca tot vrei sa faci o treaba, daca lantul este intins ce treaba sa mai faca intinzatorul original, iar daca fabricantul considera ca e ok intinzator manual ii punea el din start si iti specifica sa il intinzi odata la n/km/ore de functionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Distributia o rezolvi in 2-3 ore cu atentie si cateva scule , nu trebuie dat jos nici uleiul , nici antigelul,

 

Trebuie demontat capacul mic din lateral si capacul de la axe , sunt o gramada de tutoriale pe youtube.

 

dai bataie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am avut F4 incepuse sa faca zgomot si am schimbat intinzatorul cu OEM (desi unii spun ca exista cazuri cand sursa zgomotului este vibratia surubului din capat si nu intinzatorul propriu-zis). Dupa aceea am mai mers 10 . 000 de km si nu a mai facut nici o problema.

 

Am vandut motorul si inca vorbesc cu actualul proprietar, nu s-a plans de probleme.

 

Nu as schimba din prima si lantul si patinele, mai ales ca la acest model este arhi-cunoscuta problema cu intinzatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Si-am incalecat pe-o sa, si-am facut revizia la aproximativ 44350 km, la Marius (Dili) din Boldesti-Scaieni, pe care-l recomand. Are preturi ok, raspunde la intrebari.. Aceasta a constat in:

 

- schimbare ulei + filtru ulei

- schimbare filtru aer

- schimbare antigel

- schimbare lichid de frana

- reglare lant

 

Multumesc pentru posturile legate de distributie! O am in plan. Revizia furcii am inteles ca a fost facuta anul trecut, am sarit peste ea.

 

Acum nu-mi ramane decat sa ma bucur de vremea frumoasa care va veni... candva.

post-91681-0-98625500-1521301855_thumb.jpg

post-91681-0-24245000-1521301869_thumb.jpg

post-91681-0-43861600-1521301881_thumb.jpg

Editat de DrLexic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Intre timp, m-a lasat bateria. Se pare ca nu mai retinea curent. Cea veche e TopLite. Cea noua, cumparata de la motodiscount, este Exide. O testez duminica. Nu am reusit decat sa pun electrolitul in ea.

post-91681-0-22097700-1526619452_thumb.jpg

post-91681-0-50725000-1526619501_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te supara, cat ai dat pe mobra? :)

..si cat ai mai bagat? :tomato:

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salut.am o fasaiala la.motor(honda cbr f4i) in treapa 1 si la acceleratie am joc de ma smunceste cateodata...care ar fi cauza...si alta intrebare cum asi putea sa refac carena din fata ca sa pot sa ii prind ramair-urile bine....imi vibreaza la ture mari...ps sunt nou in tainele motoarelor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...