SONYC Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 (editat) "Asule", mai devreme afirmai ca m-am dus pe TF ca sa iti demonstrez ceva, esti intr-o cu totul alta lume. Daca un om in 8k parcursi nu isi da seama ca inclinarea se face in functie de viteza/curba (ce zici, le-am pus in ordinea care trebuie?) inseamna ca n-are treaba cu fenomenul. Generalizezi, din nou. Este desigur varianta cea mai la indemana. Nu o scot la capat cu tine, tu stii una si buna, ca esti "AS" iar restul praf si pulbere. Te-ai urcat pe un piedestal, nu iti mai ajunge nimeni la nas. Te-ai gandit, asa, doar pentru o secunda, ca nu toti oamenii sunt la fel? Ca unii au inclinatii catre anumite domenii si ca le este mult mai usor sa asimileze? Ma cunosti? Stii cum merg? Si atunci de ce faci afirmatii nefondate? Ca e usor, nu? Bine "Asule", te las sa iti dai in petec, serios, ma obosesti si chiar am si altele de facut. Stii, unii dintre voi, la "ASI" ma refer, ati avut anumite dificultati pana ati ajuns la nivelul la care sunteti si vreti, cu orice pret, sa credeti ca si ceilalti care incep sunt la acelasi nivel, daca nu mai jos, decat voi atunci cand ati inceput. Nici macar nu concepeti ca cineva poate deprinde anumite lucruri intr-un interval de timp mult mai scurt, nu nu, asa ceva nu exista! Acum o sa o dai din nou in balarii, ca ma cred urmatorul "Rossi" s.a.m.d. Incearca alta placa, asta ti-am fumat-o deja, ma retrag. Toate bune. Editat Octombrie 16, 2017 de SONYC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 sonyc, sper sa nu te supere remarca mea, dar eu cand aveam 7000 de km vorbeam foarte putin si ascultam foarte mult. de la toata lumea, inclusiv de la “ASI”. intelegi ca toata lumea cu care te-ai certat pe aici, inclusiv “ASII”, te baga in buzunar la orice iesire stradala, nu? si cand ai invatat sa franezi de la 60 km/h in 6 metri? sa stiu si eu cat mai am de asteptat pana la momentul ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ashtray. Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 Jignesc gratuit cei care pretuiesc mai mult siguranta decat secundele, sa imi fie cu iertare, nu pot sa fiu de acord cu asa ceva. In fraza asta vrei sa spui ca pe strada esti mai in siguranta decat pe circuit? » Post actualizat in 16 Oct 2017 17:26 sonyc, sper sa nu te supere remarca mea, dar eu cand aveam 7000 de km vorbeam foarte putin si ascultam foarte mult. de la toata lumea, inclusiv de la “ASI”. intelegi ca toata lumea cu care te-ai certat pe aici, inclusiv “ASII”, te baga in buzunar la orice iesire stradala, nu? un sfat bun pentru orice incepator...atata timp cat si filtreaza acea informatie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 Ma cunosti? Stii cum merg? Nu, tocmai de-aia ti-am cerut poza Asta pe langa faptul ca te da de gol felul cum vorbesti despre chestii. Stai linistit, oricat de fat frumos ai impresia ca esti si ca cresti, o sa ajungi la punctul in care o sa intri pe niste curbe (sau poate pe un circuit) si o sa iti dai seama ca nu stii Dar asta se intampla doar daca te trage ata sa inveti. Sunt unii carora nu le pasa de chestiile astea si-i inteleg. Dar permite-mi sa nu ma doara cand o comit, ca nah, e treaba lor, deci uite ca nu putem chiar toti sa impartim aceeasi pasiune. Asta e o gandire socialista. Diferenta intre mine si tine e ca eu cand am fost mic (si nici acum nu ma consider cine stie ce, dar ai tu un complex de inferioritate aparent) nu am luat la plua pe toata lumea care mergea mai tare ca mine sare care avea ceva sa-mi zica in caz ca se sinchiseau. Din contra, cascam urechile, ca nu prea aveai de unde sa afli. Moto erau putine, pe internet nu prea gaseai asa multe chestii pt ca in Ro cel putin era fenomenul mic. Si informatia era pretioasa, ca mai bine furi meserie decat sa dai carena pe jos si poc 500E. Nu era toata generatia asta de politically corect si user friendly de trebuie sa le dai mestecat si nici atunci nu baga la cap ba mai mult au si gura mare. Acum n-ai voie sa mai zici nimic ca vorbele doare. Apropo de dat seama, eram la un stop odata cu moto si din lateral trec niste baieti tot asa zmei ai strazii, membrii ai unei anumite gasti ca sa nu zic mai mult. Si dupa ce trec, da jos geamul soferul de tir din dreapta mea si zice : `Astia nu stie sa ia curbele, io-i vad dupa cum sta pa ele` --- priceless Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei111 Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 Merg de 11 ani exclusiv stradal. Am mers pe multe tipuri de mobre. Nu ma consider nici mai bun nici mai slab decât cel de lângă mine de la semafor. Observ ca sunt unii care abia invata sa-si tina echilibrul dar le merge gura precum o moara stricata. Cealaltă categorie, din rautate, sau poate lipsa de rabdare, nu le explica primilor ce si cum. Atasez o poza cu guma mea spate. Sa înceapă rasetele:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ashtray. Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 (editat) in afara de modelul gumei de altceva nu avem de ce sa radem Editat Octombrie 16, 2017 de Ashtray Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 Andrei, tie n-are ce sa-ti zica lumea... pt nu asa se incepe, colegu`. Ia aminte de la astia noi. Ca sa auda lumea de numele tau, mai intai trebuie sa participi la un scandal monden. Altfel nu ajungi consacrat, ramai pleava. Acum ca sa iesi din anonimat vorba aia, mai acuzi cate-un fotbalist de vreo hartuire, una-alta. Trebuie sa fie can-can. Omu` nostru nici nu s-a terminat sezonul si deja era pe prima pagina c-a luat in sabie cate-o curatatorie moto, cate-un Cesar. Si apoi pe toata lumea care nu zice ca el. Nu asa se face... vii aici si trantesti poza. Te rog frumos sa reconsideri acest comportament Ash e hater, lasa-l Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei111 Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 in afara de modelul gumei de altceva nu avem de ce sa radem Ce are modelul? Cauciucurile au cam 6k, le-am pus la începutul sezonului. Dot 2016 spre final. Nu fac misto, doar intreb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ashtray. Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 Nu au nimic, este doar o parere PERSONALA cum ca nu ar fi asa bune....fiind o tehnologie invechita si lumea le cumpara ca sunt ieftine...personal as opta pentru dunlop sportsmart sau touring roadsmart... Hater nu sunt ca si eu am michelin acum dar pr4 pe care o sa le schimb cu niste roadsmart 3 la anu Relax, esti ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 @ andrei111 Nu e vorba nici de rautate nici de lipsa de rabdare, e...mai mult ...ceva de genul fiecare cu pasarica lui.A mea este sa-i buzaresc pe moralisti .Si nu ma aduce in mod de atac mai nimic asa cum o face un incepator care se da moralist . » Post actualizat in 16 Oct 2017 19:14 L-am cunoscut personal pe LimpTA si nu se pune problema de rautate fata de un incepator dar cand pufuletele are si atitudine mai greu de vazut dincolo de orgoliu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai85 Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 Ma bag si eu in seama si cred ca toti au dreptate in felul lor. Pentru mine ca incepator mersul pe circuit m-a ajutat sa ma temperez pe strada. Am descoperit ca pentru 20 de lei la amc imi iau doza de adrenalina pentru o saptamana. Iar la adancata am vazut ce inseamna mersul pe motocicleta. In felul asta am invatat sa folosesc motocicleta ca mijloc de transport si imi dau seama ce penibil eram cand ii dadeam gorneta de la un semafor la altul sau cum se trezea reisarul din mine cand ma intalneam prin trafic cu alti motociclisti ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 si cand ai invatat sa franezi de la 60 km/h in 6 metri? sa stiu si eu cat mai am de asteptat pana la momentul ala probabil dupa primii 400.000 km pe sosea si cativa pe circuit. nu-mi mai amintesc, a trecut ceva vreme de atunci. mai asteapta, deci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ettore Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 Eu n-am generalizat nimic, ti-am cerut specific sa pui o poza cu guma ca sa ne miram si noi ce e asa de indurat Cu 1 (unu) bar in anvelopa spate ii dai capat pana la paine si inapoi =))) P.S. parca suna mai frumos prezumptie, m-ai asumptiat cu atatea asumptii . Evident merg ambele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 bravo, dottore! uite un baiat care s-a prins. Incercam sa imi gasesc si eu un tic pe care sa-l scot la inaintare, ca omu` mi-a sangerat ochii cu atatea ghilemele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 @ SONYC Poate gasesti o gaurica mica in orgoliul ala si macar pe zahei nu il bagi la ignore pentru ca organizeaza cursuri de initiere...poate intr-o zi iti este de folos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 Si asa si este colegu, dar in cazul ala te prinde mai bine sa ramai critic al naturii si mai moale in aprecieri fata de ce fac restul de colegi. Parerea mea personala este ca incepatorii nu au ce cauta in bransa moralistilor iar cei cu experienta daca au fost doar peisagisti toata viata ,mai usor cu pianul pe scari pentru ca prea repede aruncati cu termeni de genul "victorieni" si doar in cazuri de colegi putin mai dezghetati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Octombrie 16, 2017 Share Postat Octombrie 16, 2017 De ce o fi asa greu de acceptat ca unii au acordat mai mult interes tehnicii pilotajului si, chiar daca au alte pareri cu privire la utilizarea motocicletei, se gandesc mai mult la circuit decat la plimbari, ar trebui totusi ascultati cand vine vorba de folosire in siguranta a motocicletei? Dincolo de simpatii si opinii prsonale, oamenii sunt sau au devenit mai priceputi. Ce-o fi asa greu sa acorzi atentie si sa incerci sa-ti insusesti cate ceva de la ei? Evident ca oamenii, in majoritatea cazurilor, stiu ce zic, ce-i cu orgoliul asta prostesc si cu argumentele "strada nu e circuit". Evident ca nu e, dar nu cred sa existe lectie invatata la circuit care sa nu te ajute sa fii mai bun si mai in siguranta pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 17, 2017 Share Postat Octombrie 17, 2017 (editat) @WotRU2me: Fundamental GRESIT! Mersul pe strada este cu totul alta poveste decat mersul pe circuit! Pe circuit se slefuieste cel mai bine skill-ul conducerii motocicletei, in sensul optimizarii reactiilor si formarea unor automatisme neuro-musculare. Dar toate astea au foarte putin de-a face cu defensiv driving, cu anticiparea traficului si a bizonilor din trafic, cu condusul in conditii meteo dificile si pe perioade extinse de timp, pe suprafete de rulare variate sau aflate in diverse stadii de degradare, planificarea repaosului si refacerii, navigatie, orientare in teren, etc. Pe circuit urmaresti performanta maxima prin impingerea limitelor, asumandu-ti ca ocazional vei depasi aceste limite si vei mai cadea. Pe strada urmaresti pastrarea in parametri medii a tuturor indicatirilor de performanta, depasirea lor fiind numai accidentala si apare ca o reactie de aparare. Pe strada viteza iti e dictata de conditiile de trafic si suprafata de rulare, nu de skill, moment in care componentele ultra-performante ale motocicletei (ex: cauciucuri) nu mai performeaza! Pe strada nu trebuie sa cazi, orice ar fi! Remember Freyja! Cea mai buna comparatie daca vreti, e cu a unor practicanti de shotokan cu spagaturi, flick-flackuri, sen-no-sen, mizu no kokoro, be water my friend, bullshitetcaetera, pe care ii lasi sa se descurce la balul de la "cooperativa" dintr-o comuna vasluiana... Am scris cele de mai sus cu tot respectul meu pentru cei care merg pe circuit in mod regulat! As vrea doar sa se inteleaga ca exista pe strada un numar infinit de variabile neintalnite pe pista, iar strada inseamna supravietuire, nu performanta maxima. Supravietuirea nu e frumoasa, nu e spectaculoasa, nu aduce premii sau aplauze. Dar castigi de fiecare data cand te intorci acasa intreg, si tu si motorul. Editat Octombrie 17, 2017 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Octombrie 17, 2017 Share Postat Octombrie 17, 2017 probabil dupa primii 400.000 km pe sosea si cativa pe circuit. nu-mi mai amintesc, a trecut ceva vreme de atunci. mai asteapta, deci. au trecut, performanta aia n-a venit tot astept o demonstratie pentru oprirea aia in 6 metri de la 60, pe celalalt topic ai disparut imediat ce am cerut asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Octombrie 17, 2017 Share Postat Octombrie 17, 2017 @WotRU2me: Fundamental GRESIT! Mersul pe strada este cu totul alta poveste decat mersul pe circuit! Pe circuit se slefuieste cel mai bine skill-ul conducerii motocicletei, in sensul optimizarii reactiilor si formarea unor automatisme neuro-musculare. Dar toate astea au foarte putin de-a face cu defensiv driving, cu anticiparea traficului si a bizonilor din trafic, cu condusul in conditii meteo dificile si pe perioade extinse de timp, pe suprafete de rulare variate sau aflate in diverse stadii de degradare, planificarea repaosului si refacerii, navigatie, orientare in teren, etc. Pe circuit urmaresti performanta maxima prin impingerea limitelor, asumandu-ti ca ocazional vei depasi aceste limite si vei mai cadea. Pe strada urmaresti pastrarea in parametri medii a tuturor indicatirilor de performanta, depasirea lor fiind numai accidentala si apare ca o reactie de aparare. Pe strada viteza iti e dictata de conditiile de trafic si suprafata de rulare, nu de skill, moment in care componentele ultra-performante ale motocicletei (ex: cauciucuri) nu mai performeaza! Pe strada nu trebuie sa cazi, orice ar fi! Remember Freyja! Cea mai buna comparatie daca vreti, e cu a unor practicanti de shotokan cu spagaturi, flick-flackuri, sen-no-sen, mizu no kokoro, be water my friend, bullshitetcaetera, pe care ii lasi sa se descurce la balul de la "cooperativa" dintr-o comuna vasluiana... Am scris cele de mai sus cu tot respectul meu pentru cei care merg pe circuit in mod regulat! As vrea doar sa se inteleaga ca exista pe strada un numar infinit de variabile neintalnite pe pista, iar strada inseamna supravietuire, nu performanta maxima. Supravietuirea nu e frumoasa, nu e spectaculoasa, nu aduce premii sau aplauze. Dar castigi de fiecare data cand te intorci acasa intreg, si tu si motorul. +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Octombrie 17, 2017 Share Postat Octombrie 17, 2017 Eh, poate nu chiar pe topicul asta, aici continua duelul pornit prin alte parti. Caci o tabara "stradala" s-a cam constituit si e reticenta si mandra tare ☺ Si eu ma dau exclusiv pe strada, am ceva experienta (ani si km, sa zicem ca stiu ce fac), dar ciulesc urechile in continuare. De cele mai multe ori, mai bine ii e superior lui mai incet in materie de siguranta si delectare. Chiar intentionez sa iau un curs de perfectionare sau sa fac niste track days pentru a imbunatati pe cat pot motociclitul. Ca idee, cand astia bat apa-n piulita cu sesiunile de perfectionare, stiu ei ce zic. Te duci, inveti, faci, pleci de acolo cu creierul umflat de nu incape in oala kukta. Unii inteleg ca e investitia potrivita. Altii prefera taraiala la viteze trabantine crezand ca asta e cheia si se consoleaza cu ideea ca ei nu vaneaza secunde, isi apara pozitia de motociclist stradal, etc. Cand lucrurile se precipita, adio optiuni (nu e valabil pentru toti, evident). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Octombrie 17, 2017 Share Postat Octombrie 17, 2017 Supravietuire pe strada? Iar faza asta ridicola? Iar ne vaneaza conservarii si copacii ne alearga? Exagerari sunt in ambele tabere si, ca mai totdeauna, adevarul este undeva la mijloc. Diferenta este ca de la “asi” mai ai de invatat una-alta daca treci peste mistourile aferente, de la incepatorii condescendenti care le stiu ei pe toate ce inveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Octombrie 17, 2017 Share Postat Octombrie 17, 2017 Ziceam de circuit la nivel hobby, antrenat reflexe si intuit limite la modul general, nu performanta pura. Nu sa mergi apoi pe strada ca la curse, doar sa dobandesti pricepere mai buna a fenomenului numit mers pe doua roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 17, 2017 Share Postat Octombrie 17, 2017 Te crezi safe pe strada? Am zis eu ceva de vanatoare? Daca atat ai avut de zis @paulinos, imi dau seama exact cat ai inteles. Ideea era ca mersul pe pista are foarte putin de-a face cu utilizarea in siguranta a motocicletei pe strada. E o componenta doar, una mica intre altele multe alte deprinderi necesare pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Octombrie 17, 2017 Share Postat Octombrie 17, 2017 Normal ca mersul pe strada e diferit si ca, daca te bagi in rahat din punct de vedere tactic, nu te mai scoate nici mama skill-ului. Eliminand insa cazurile de lipsa crasa de constientizare a mediului inconjurator sau de perceptie foarte gresita a situatiei de trafic, tehnica constituie baza sanatoasa a sigurantei pe doua roti. Stii sa faci si ce faci si adaptezi in functie de conditii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.