Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

Vizitator goe 75

S-a inceput cu formule care nu scadeau distanta aia nici cum sub 14m.Dupa ce o sa apara si rezultate cu sportive sunt sigur ca o sa gasiti si formula care sa scoata rezultatul respectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 633
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Deci, decelerari mult mai aproape de performantele din motogp decat preconiza fizica de...(ce clasa era?) cu pegaso single disc, suspensii si geometrie de DHS pe cauciucuri nu tocmai performante si condusa de un motociclist normal pe asfalt de 18 grade. Nu tu ruperi de aderenta, nu tu cupluri de răsturnare, Mangustica, ce magie ati facut voi acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumim pentru exemplificare.

Interesante rezultatele. E clar, calculele noastre sunt aproximative, netinand cont de f multe variabile. Doar sunt simplificari ale formuleleor de calcul mult mai complexe. Sper ca pana la epuizarea subiectului, sa si obtinem aia 6 m.

Insa, ce va place să puneti vorbe in gura. Prima mea postare dincolo a fost ca pe net umbla informații ca distanta e de 14m. Si am spus clar imediat, fraza urmatoare,ca sunt sigur ca de poate obtine sub, dar ca sunt sceptic legat de cei 6m, si ca eu is banana.Dar sa spui ca de la 6 la 7 m nu e diferenta mare, e gresit. Ba e, de fix 16.66%. Cum ar fi ca azi sa vina seful sa zica, de azi aveti o reducere salariala infima, de 16.66%. Eee??? :D

As fi vrut sa casc gura, data viitoare poate se anunta, si pe pm, daca nu se vor carduri de spectatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu va spun ceva .

In Elvetia, e proba practica la examen franarea de urgenta.

De la minim 50 km/h ( cu radar) adica viteza e undeva la 55-60 pe bord. trebuie sa opresti in sub 10m. Am facut asta cu un Kawa er6n . cu ABS .

am facut asta cu un Transalp 650 2003 fara abs, Am facut asta cu un Triumph America 2012 (cruiser) fara ABS greutatea la gol era 250 kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 lungimi de moto, pana la roata fata. La 50km/h. La 2.1 m cat are un er6n de ex, rezulta 8.4m. Ok, era la 50. Ms de film, nu il stiam.

» Post actualizat in 23 Oct 2017 05:34

Si daca o dati intoarsa, ca aia 6 m erau pana la roata spate, sunteti troli :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Limpta:hehe,treaca de la mine cat mai putini metri, asta e si scopul. :) Eu doar sustin ca e f greu sa atingi acel "etalon" de 6m. Acei metri ar fi cu adevarat importanti daca @Zahei ar fi facut niste masuratori exacte. Dar, pt ca nu a fost altceva decat "eu pot dar am masurat cu pasul" e aproape irelevant. Sincer, ma gandesc ca si eu pot scoate lejer sub 9m,dar ramane de vazut daca am o impresie prea buna despre mine. :D Oricum, pt cei amatori de formule:lasati formulele ca oricum nici voi nu le intelegeti pe deplin si puneti mana de exersati just for fun orice aspect legat de moto. Nu aruncati contre doar de dragul forumitului agresiv bazat pe premisa "eu sunt destept si voi prosti".

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1George. Eu am tot probat frane , insa pe langa mine, in poligon Ilioara. Nu e cea mai buna solutie, betonul ala are aderenta praf. Wekeendul urmator, ma duc si eu in Baneasa, unde au postat colegii, sa mai exersez. N-am ce masura sau compara pe subiectul dat, nu sunt un etalon, aia e clar. Just for fun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Horror Ilioara ala. In desele vizite la Bucuresti acum cativa ani, mergeam des acolo(loc de adunare la povesti) si ma ingrozeam de conditiile pe care trebuie sa le infrunte cursantii. Am asistat la N cazaturi pentru ca praf, pentru ca ciment infect, pentru ca apa statuta in crapaturi, etc. Imi luasem inima in dinti sa fac cateva "prostii", dar mi-a trecut repede după prima aproape cazatura(nu sunt un tip tocmai fricos).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1George. Eu am tot probat frane , insa pe langa mine, in poligon Ilioara. Nu e cea mai buna solutie, betonul ala are aderenta praf. Wekeendul urmator, ma duc si eu in Baneasa, unde au postat colegii, sa mai exersez. N-am ce masura sau compara pe subiectul dat, nu sunt un etalon, aia e clar. Just for fun.

Mathe, daca e frumos we viitor, count me in. Asa, cu cauciucuri varza, vedem ce iese - vaca ta cu etireri ei frane de R1/R6 pe fata si gume noi vs a mea cu cauciucuri mai vechi si CBS! Am un GoPro si un aparat foto Sony ce filmeaza bine.

 

Paca, cum lucrezi in weekend? :)

 

Legat de rezultatele de aici, ma asteptam ca Fazerul sa aibe cea mai buna distanta de franare.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metale, ai uitat sa spui de placute noi, revizie completa, si furtune cu insertii metalice. Toate inutile, raportat la bananier:)) dar mergem. Chiar vreau sa experimentez gradual, spate, fata combinat, pe asfalt ok. Ne povestim. Taomao munceste, e sclav pe plantatie, parca vad:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Limpta ...sunt total de acord cu voi , ca fata de un avarege user , care a scos 10-12 cu o mobra comuna , voi scoateti mult mai putin . Un 8, este acceptabil dpmdv, 7 poate cu ceva special cum spuneti ca are Zahei . Insa de la 7 la 6 este muuuult mai greu decat de la 12 la 7 ....doar parerea mea.

Sincer , sunt convins ca participarea ''for fun'' a cat mai multor mobristi in paralel cu asii la astfel de '' intreceri'' ...poate deschide ochii multora

Barosane, nu stiu daca tollezi in mod intentionat dar am mai zis eu cuiva pe topicul celalalt, grija cum iti croiesti filmul propriu si apoi traiesti in el ca in realitate. Ia si rasfoieste celalalt topic si ai sa vezi ca probabil ai citit ceva si ai inteles altceva.

Cateva aspecte pe care vreau sa le lamuresc.

Zahei a zis ca nu are ce sa va demnostreze si daca vreti sa vedeti ce si cum va duceti voi in mediul lui si va arata. Nu imi aduc aminte sa fi fost vorba de bani. Cursuri ca sa va invete, nu ca sa va arate. E o mica mare diferenta.

Eu am zis ca nu tin cursuri(ca replica la -- daca venim si noi si spargem seminte de acolo poate plecam si cu skill). Ca doar ce plm, asa inveti motociclism. Pt cursuri va duceti voi unde vreti. Bafta si succes.

 

Daca in mintea ta tu ai luat aceste 2 sintagme si le-ai legat ca sa iasa cum ai vrut tu adica "veniti sa platiti bani ca sa vedeti 6m" este fix rationamentul tau peste care nu ma bag dar iti pot da un indiciu ca e fix in detrimentul tau. Eu stiu ca meseria de troll e si ea bratara de aur dar eu zic sa nu bagam vorbe in gura. Ia si rasfoieste celalalt topic cat vrei.

 

2 la mana, inclusiv mentalitatea asta de la pomana "ah pai sa ne arate ala sa vedem ca e posibil si abia dupa aia incercam si noi" ... altfel nu ne miscam. Pai bro... hello, voi va motivati sa invatati motociclism doar daca vedeti la altii ca e posibil? Cu ce te incalzeste ca crema din GP franeaza ca nimeni altii dar voi va lipiti de masini? Mie mi se pare super deficitara aceasta gandire. Eu cand m-am urcat prima prima oara pe motoreta, a fost sa ma gandesc mai intai cum ma opresc, ca de accelerat stiam ca accelereaza. Eh si de acolo a pornit un proces de invatare. La voi nu se vede asta, ba mai mult in afara de aratat cu degetul n-ati pus osul cu nimic la topicul celalalt.

Eu daca am avut nelamuriri, neclaritati sau insuficienta experienta in domeniul asta am pus osul si am incercat. In liniste, treaba mea. Testul ala pe zi cu 636-le e facut acum 2 ani si nu s-a vrut o masuratoare la milimetru ci voiam sa-i demonstrez unuia dintre prieteni ca michelinurile lui sunt de rahat si prin urmare a iesit o distanta de vreo 3 motorete intre noi (da, da, la pas, I get it). Cui i-am mai aratat una alta sunt baieti buni, se stiu ei care sunt, iar faptul ca suntem prieteni inseamna ca in niciun caz nu sunt romanache-trollasi, pt simplu fapt ca sunt foarte selectiv in general :D Mai mult de atat v-am mai zis ca atitudinea de tip "si guraliv si cu stomacul gol" este doar in defavoarea voastra. Cand expuneti problema asa, si de-ar fi vrut cineva sa va arate, n-o s-o mai faca.

 

Dupa cum era de asteptat topicul asta s-a transformat intr-o mutare a reflectoarelor de pe "n-aveti cum sa scoateti sub 10... toate masuratorile arata 14m-20-24-X-baba cloanta" pe "AHAA!!! vedeti? 7.... pai 7m nu-s 6 frateeeeemeleeeu"

 

O sa va ignor de acum. Succes in artele motociclismului virtual :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@ mathe adrian.

 

Colegu ,stai linistit ca nu esti atat de important sa iti puna cineva cuvinte in gura toctai tie.Ati fost mai multi care ati luat o pozitie ,dar cu argumente diferite si nivele diferite de aroganta.S-a raspuns la pozitia comuna(daca eram mai rau spuneam capra) nu individual .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@george e ok si cu pasul si nu la milimetru stii de ce? Pt ca nicaieri in viata reala n-o sa poti sa reproduci exact testul ala pt ca ai o gramada de factori diferiti -- calitatea si temperatura asfaltului, tipul si temperatura gumei, praf, etc.
Testele mele au fost ca sa stiu pe unde ma aflu, ca nu ma incalzeste ca in mediu controlat difer la centimetri si pe DN se mai adauga si timp de gandire si altele. Ideea era sa vedem in cat ne oprim si rezultatul oricum a fost parfum. N-am treaba cu Zahei, n-am franat cu el. Am fost cu niste amici.


Dar anyhow, brace yourselves: 10 pagini de 7 nu e 6 are coming :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa o lasam asa, ca nu ajungem nicaieri. Eu sunt ok cu partea mea de mea culpa, faptul ca s a obtinut deja sub 10 e o chestiune clara, la care aveam rezerve. Repet a n a oara, eu am postat strict la afirmatia aia de 6 m. Dar nu sunt atat de important, bine zici, sa mi se raspunda. Nu i problema, nici nu imi doream.

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este extrem de mare plaja de factori care influenteaza chestia asta cu x metri pe franare. In conditii ideale cu pilot ff bun si cu motorul brici de la placute / licid / pompa / discuri / gume etc, ma doare capu cate sunt implicate in chestia asta, eu cred fara probleme in 7-8 metri. e greu dar nu imposibil.

Pe strada, in trafic... sansele scad enorm de mult. Asfalt lisa, majoritatea covarsitoare a motoarelor nu sunt brici, pilotii ff buni sunt mai putini decat aia medii sau sub medie, etc. Plus timpul de reactie.

Ca unu poate, posibil, insa media trebuie sa se astepte la 12 ca ochiu, daca nu mai mult.

La draqu sa nu se bazeze nimeni pe 10 sau sub in viata reala ca si-o ia!

Editat de jerry_mcrie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt. Adica la vreo 600 km de Buc, pe linga Cluj. Imi pare rau ca nu am putut veni. Am avut si mai am de munca ....

Culmea era sa opresc eu cu GW in 6 m :).

Raman in continuare sceptic cu cei 6 m.

Rezultate chiar neasteptate. Da, 10 m nu este o distanta imposibila.

@Fiziflash Nu este cazul sa suspectam ca nu au avut viteza pe care au spus-o. Iar diferentele afisate pe vitezometru fata de real nu sunt mari, cateva procente.

 

Sa ma pregatesc pentru umilinta finala din primavara cand o opri cineva in 6m?

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer#Error

 

10% in general e abaterea standard a unui vitezometru

depinde de producator, in general la masini marcile premium au abateri mai mici daca folosesti cauciucurile cu care a venit ea incaltata din fabrica (pentru audi standardul era 6%, nu stiu de altii sa aiba eroare mai mica, loganul e la 10% sau peste)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@misionaru

 

Daca ai de gand sa mai "exersezi" pana vine cu adevarat frigul, da-mi de veste, vin fara doar si poate. N-am stiut, desi oricum am fost plecat din Bucuresti, de aceasta intalnire, altfel imi faceam timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, "testul de franare" real pe care l-au incercat baietii de aici, si testele(sper sa fie la plural) de la primavara nu ar trebui sa tina cont de factori gen asfalt, praf, soare, material tehnic, timo de reactie. De ce? Pai simplu dpmdv. Fiecare face testul in acel loc pe care el il considera "perfect" si cu acel motor pe care-l detine si care eu sper ca e la parametrii maximi, altfel e complet irelevant ca bagam in ecuatie tot felul de aspecte si le dam "fizicienilor" de lucru si trollilor satisfactie . La fel cum real-life every day use brakes n-au relevanta, pt ca asta e un TEST relativ controlat(mediu+material tehnic) si atat. Un test friendly, just for fun, pt "cautat zecimea", nu pt a-l transpune in viata de zi cu zi. Nu? Asa ca, back off cei cu calcule si alte gugaliri. :D

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai putin pomenesc adventistii pe Iisus decat au inceput inginerii sa-l pomeneasca pe 6.

Acum ca 14 a devenit standard pentru frana pe tambur, nu va mai legati de 6. Cinstit ar fi sa gasiti explicatia stiintifica pentru distanta sub 10 in conditii nu tocmai optime cu mobre nu tocmai performante. Ca niciunul nu a zis "am incercat eu, imposibil sub 14". Toti ati zis "am calculat eu, imposibil sub 14". Ma rog...ceva pe acolo.

Fizica nu va fi invinsa in veci (motto-ul meu ori de cate ori ma urc in sea, fara gluma) deci vreu sa aflu cam care ar fi cauza? Sa fie legat de faptul ca pe franare cota centrului de greutate scade si tinde sa plece in fata (migreaza cumva), existand si alte componente ale acceleratiei care influenteaza? Gen, motocicleta vrea sa intre in pamant pe franare, dar, neputand, se opreste?

Nu e ironie, (da-l dreaq de misto, il mai facem ca sa nu ne contrazicem doar academic) chiar sunt curios care ar fi explicatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, "testul de franare" real pe care l-au incercat baietii de aici, si testele(sper sa fie la plural) de la primavara nu ar trebui sa tina cont de factori gen asfalt, praf, soare, material tehnic. De ce? Pai simplu dpmdv. Fiecare face testul in acel loc pe care el il considera "perfect" si cu acel motor pe care-l detine si care eu sper ca e la parametrii maximi, altfel e complet irelevant ca bagam in ecuatie tot felul de aspecte si le dam "fizicienilor" de lucru) . La fel cum real-life every day use brakes n-au relevanta, pt ca asta e un TEST relativ controlat(mediu+material tehnjc) si atat. Un test friendly, just for fun, pt cautat "zecimea", nu pt a generaliza un anume aspect. Nu? Asa ca, back off cei cu calcule si alte gugaliri. :D

 

atunci de ce te mai uiti la vitezometru? de ce mai masori?

mai bine marchezi unde ai oprit prima data si incerci sa opresti din ce in ce mai bine

 

toata discutia a pornit de la

de la 60 kmh opresti complet in 6, maxim 8 metri. daca calculezi si timpul pentru reflex, da, distanta poate ajunge si la 20 de metri.

 

acolo zice clar viteza si distanta

asa ca ambele trebuiesc masurate corect daca vrei sa faci o aroganta

 

Mai putin pomenesc adventistii pe Iisus decat au inceput inginerii sa-l pomeneasca pe 6.

Acum ca 14 a devenit standard pentru frana pe tambur, nu va mai legati de 6. Cinstit ar fi sa gasiti explicatia stiintifica pentru distanta sub 10 in conditii nu tocmai optime cu mobre nu tocmai performante. Ca niciunul nu a zis "am incercat eu, imposibil sub 14". Toti ati zis "am calculat eu, imposibil sub 14". Ma rog...ceva pe acolo.

Fizica nu va fi invinsa in veci (motto-ul meu ori de cate ori ma urc in sea, fara gluma) deci vreu sa aflu cam care ar fi cauza? Sa fie legat de faptul ca pe franare cota centrului de greutate scade si tinde sa plece in fata (migreaza cumva), existand si alte componente ale acceleratiei care influenteaza? Gen, motocicleta vrea sa intre in pamant pe franare, dar, neputand, se opreste?

Nu e ironie, (da-l dreaq de misto, il mai facem ca sa nu ne contrazicem doar academic) chiar sunt curios care ar fi explicatia.

 

daca masori academic obtii rezultate academice

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia simpla e ca realitatea ne arata ca un test facut de niste oameni normali pe motorete normale si variate au dat niste rezultate care inclina balanta mai mult spre mit decat spre grafice. Ca despre aia era vorba, sa vedem cine are dreptate. Uite ca "reisarii" (urasc termenul asta) au vorbit mai in cunostinta de cauza decat tastaturistii. Si cum am zis cu 20 de pagini in urma pe celalalt topic, realitatea va va demonstra altceva.

N-am batut apa in piua prea mult pe pasi vs ruleta pt ca la distantele alea mici 6-7-8 pasi vs 6-7-8m poti sa ai o marja de eroare hai sa zici jumatate de metru dar e irelevant pt ca in trafic o sa ai alti factori. Ideea e sa stii cam cat iti ia sa te opresti si sa-ti ajustezi mersul in permanenta constient de mai multi factori.


Eu v-am zis, vin in primavara si va arunc o galeata cu apa pe jos, tot asa, just for fun :D
Aparent multumita lui @misionaru si celorlalti baieti, povestea s-a terminat repede si nu mai e nevoie de inca 100 de pagini de fantezii.

Nu ma prea bag in general in discutii si-am dat replici in ultimele 2 sapt cat n-am scris ultimii 3 ani la un loc insa uneori cand vezi cum balivernele ating niveluri extratereste parca iti vine sa "ba, da mai las-o-n plm" si vii si zici, apoi lumea te ia de dusman, ca asa-i romanu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...