Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 640
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

imi plac baieteii sub 12 ani, sunt mai fini

 

 

ok, si legatura cu franarea si ce am zis eu unde e?

 

problema e ca noi nubetii oricate am face tot nu ajungem la 6 metri, ne trebuie unul d-asta mai visator, care nu stie fizica sa ne arate

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Gata m-am prins,campionatul nostru este atat de slab pentru ca toti expertii in telemetrie s-au strans aici si nu a mai ramas nimeni sa dea indicatii pe la boxe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata m-am prins,campionatul nostru este atat de slab pentru ca toti expertii in telemetrie s-au strans aici si nu a mai ramas nimeni sa dea indicatii pe la boxe.

 

asa e cand ai piloti care cred ca pot frana cu 50 de metri inainte sa se termine linia dreapta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Superbec. Eu am cautat valori de referinta pentru miumiumiu ala. Pe bune ca gasesc in literatura specifica, valori maxime de referinta 1.2, ce se introduc in calcule. Daca ai asa ceva, da si tu cu share. E usor sa spui, am vazut eu, voi nu stiti, fraierilor, cautati. Daca ai gasit clar undeva, da si tu sa ne educam. Egoistule :P

eu vad ca voi in continuare tot nu intelegeti ca discutam despre o motocicleta de pista cu gume de pista incalzite , nu un scuter de 1200 cu gume touring ...

 

nope, informatia e corecta dar nu vreau sa va dau referente ,oricum va depaseste capacitatea de intelegere si voi mergeti pe credinta aici

 

Gata m-am prins,campionatul nostru este atat de slab pentru ca toti expertii in telemetrie s-au strans aici si nu a mai ramas nimeni sa dea indicatii pe la boxe.

nope pentru ca sunt chiloti care n-au avut curiozitatea sa faca un curs pe afara... na tot zeama de forumisti, stiu ei mai bine si in plus cand e indubitabil ca sunt lenti sau prosti ... li se naruie realitatea

e greu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@siuperbec : miu amigu?

feliz navidad despacito

 

ok

mie imi plac fetele dar mai batrane nitel , nu-ti mai lasa subconstientul sa scrie pe internet ...

» Post actualizat in 24 Oct 2017 16:02

Bec, ba chiar am inteles. Si cautat. Tu nu vrei sa intelegi cand cineva intreaba serios si dezinteresat un lucru. Daca ai sursa, da o in papucii ei aici ca vreau sa citesc. Ce e asa greu?

am si eu o placere si p-aia vreti sa mi-o rapiti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bec, ba chiar am inteles. Si cautat. Tu nu vrei sa intelegi cand cineva intreaba serios si dezinteresat un lucru. Daca ai sursa, da o in papucii ei aici ca vreau sa citesc. Ce e asa greu?

 

 

https://www.redbull.com/au-en/the-motogp-tracks-which-ask-most-of-riders

 

bec e zice 4, brembo zice pe la 1.4

pe cine crezi?

 

miu e simplu de aflat la motoare

longitudinal te uiti la brembo cati g obtin baietii pe franarile cele mai bengoase (1.4)

lateral faci un tan de unghiul maxim de inclinare (tan(60o) = 1.7)

 

aici intra aerodinamica si modificarea centrului de greutate prin mutarea corpului deci miu e de fapt putin mai mic decat cifrele astea, astea sunt valorile maxime

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca depinde imens cum faci testele si ce masori.

 

Daca tragi linie pe asfalt, mergi constant cu 60 si incerci sa incepi franarea acolo si-i dai in gura, e posibil sa te apropii de aia 6. Gume noi, incalzite, frane faine, totul pregatit.

 

Daca pe de alta parte, pui telemetrie pe mobra, si-l rogi pe colegul sa faca circuitul la 60 constant si cand aude bip in casca sa franeze cat mai scurt, dupa care masori distanta intre bip si oprire... tare cred ca sare binisor de dublu. Eu as da bipul cand accelereaza dupa vre-un ac de par, de exemplu.

 

Daca faci acelasi test pe strada, sa zicem cu succesiunea vopsea marcaj/ denivelare/ ciment lucios/linie de tramvai/groapa pe trasa, probabil ca ajungi la distantele alea imense din grafice. Nu mai zic de salvarea din spate, de gagica cu fusta mini care s-a aplecat de pe dreapta, de camionul lui tanti Firea care tocmai ce stropeste cu vaselina din Dambovita si de faptul ca vroiai sa prinzi verde urmatorul stop.

Ori ai venit tarziu, ori n-ai citit celalalt topic, ori vrei sa arati ca nu iti place sa citesti :D

 

Problema s-a pus in cat poate opri moto la test. Simplu, tragi ca maimuta de maneta cand ai roata la linia alba. Lasa camioanele lu` Firea, ca s-a dat la o parte clar din graficele puse de baieti `thinking distance` de `braking distance`. Subiectul este strict pe distanta de oprire in test si mediu controlat. Vorbim doar de cazul cand stii markerul dinainte. Fetishurile cu ce ai vrea tu sa le piui in urechi la oameni pe curbe, poti sa le pastrezi pt tine.

 

Si bineinteles ca s-a deviat topicul de la `nu puteti sub 14` in `7 nu e 6` adica fix ce-am zis eu in primele 2 pagini ale acestui topic :D

 

Dar e ok, ne dixtram :D

 

 

 

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

https://www.redbull.com/au-en/the-motogp-tracks-which-ask-most-of-riders

 

bec e zice 4, brembo zice pe la 1.4

pe cine crezi?

 

miu e simplu de aflat la motoare

longitudinal te uiti la brembo cati g obtin baietii pe franarile cele mai bengoase (1.4)

lateral faci un tan de unghiul maxim de inclinare (tan(60o) = 1.7)

 

aici intra aerodinamica si modificarea centrului de greutate prin mutarea corpului deci miu e de fapt putin mai mic decat cifrele astea, astea sunt valorile maxime

pamflet: Colegu noi vorbeam de miu nu de tangenta =))

Se reduce si nu prea, pentru ca baietii in moto gp sunt fie pe frana fie pe gaz, ceea ce scade din miu-ul maxim lateral. Eu am vazut un grafic cu un peak pe la 1.8 (banuiesc latteral). Cel longitudinal este un pic mai mic decat cel lateral.

Editat de ettore
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@ superbec

 

Cred ca ironia mai evidenta era ca suntem atat de adanc in nivelul hobby chiar si in randul celor care mai pun cate o roata pe circuit ,ca nici pe acolo nu o sa vezi atat de multi sa discute telemetrie la fel de mult si "competent" cum o fac tastaturistii nostrii.Faptul ca au nevoie de asa ceva si pentru o miuta cu exercitii de franare...este cireasa de pe tort.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silver, pentru tine :))

http://openlib.tugraz.at/download.php?id=565316e131a71&location=browse

Nu inteleg decat 10%, dar contine si multe chestii interesante :D

@Superbec. Eu am cautat valori de referinta pentru miumiumiu ala. Pe bune ca gasesc in literatura specifica, valori maxime de referinta 1.2, ce se introduc in calcule. Daca ai asa ceva, da si tu cu share. E usor sa spui, am vazut eu, voi nu stiti, fraierilor, cautati. Daca ai gasit clar undeva, da si tu sa ne educam. Egoistule :P

M-am uitat peste ce mi-ai trimis. Este superdetaliata, mergand de exemplu pina la faptul ca materialul din care este facuta anevelopa are un anumit histerezis la deformare si se comprima intr-un fel si isi revine in alt fel si nebunii de genul acesta.

Oricum interesant este ca lucreaza cu miu=1 iar coeficient de frecare la rostogolire 1% (exact acelasi coeficient luat in calcul si la rostogolirea rotilor metalice pe sine). Ia in calcul ca in cazul masinii poti avea coeficienti de frecare la alunecare diferiti pe roata stanga si pe roata dreapta iar soferul compenseaza asta prin volan, sau ca pe durata franarii apar variatii ale coeficeintului de frecare (suprafata de rulare diferita). Oricum nu se discuta de franarea la limita posibilitatilor

 

Nu doresc sa ajungem la astfel de fineturi ca doar nu ne dam doctoratul..

 

Si atunci am sa incerc sa vad care ar fi distanta minima de franare pe care o poti obtine, avand toate conditiile necesare pentru a o obtine. Am sa o fac pentru BMW-u. Sunt si eu curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e o teza de doctorat aia. Interesanta ca si studiu analiza. Ma depaseste, asta clar. Dar principial, stabileste niste chestiuni clare. Cumva offtopic, n are treaba cu dezbaterea in cauza.

@goe, cu cine te certi mai? Ca lumea s a calmat, se mai troleaza intre ei doar, unii.:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

asa e cand ai piloti care cred ca pot frana cu 50 de metri inainte sa se termine linia dreapta

 

Pai daca nu esti tu acolo sa le explici ce si cum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

@goe, cu cine te certi mai? Ca lumea s a calmat, se mai troleaza intre ei doar, unii. :P

 

Daca am fost ocupat si nu am putut sa-i dau omului replica pe care o aveam pe teava ,nu mai am voie sa o fac mai tarziu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si atunci am sa incerc sa vad care ar fi distanta minima de franare pe care o poti obtine, avand toate conditiile necesare pentru a o obtine. Am sa o fac pentru BMW-u. Sunt si eu curios.

si uzinele porsche testeaza franele si motoarele de pe 911 cu un golf 3 break 1.9 SDI !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si uzinele porsche testeaza franele si motoarele de pe 911 cu un golf 3 break 1.9 SDI !

 

911-le din 94 franeaza putin mai prost ca un golf 7

am nimerit comparatia?

 

sau tu crezi in continuare in magia franelor de r1 din 99?

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

911-le din 94 franeaza putin mai prost ca un golf 7

am nimerit comparatia?

 

sau tu crezi in continuare in magia franelor de r1 din 99?

in acelasi mod in care un r1200rt franeaza mai bine ca un hp4 nitel mai vechi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...