Jump to content
Sign in to follow this  
Bigfoot

Lada Niva - pareri obiective/experiente

Recommended Posts

Mutumesc frumos de reply-uri celor care au pastrat cat de cat nota topicului.

 

Ce atita nevoie de info ai ? Stii si tu foarte bine ca pt mers pe camp , noroaie ,pt carat mortaciuni , rahat , lemne , branza , e ok daca gasesti una in mintile ei . Ce pretentii sa ai de la o masina de genul asta ? Daca nu vrei sa te simti ca un tovaras comunist din anii 72 si esti realist ca e in realitate e un cotet numai bun pt ce am zis mai sus , atunci e ce ai tu nevoie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niva mea e din 2008, am luat-o anul trecut in iulie de la un nene trecut de 70 ani. El a cumparat-o din bulgaria ca era mai ieftin. Avea 36k la bord, AC, GPL, proiectoare bara fata, inchidere centralizata cu alarma, portbagaj si cutie pe capota, carlig remorcare. 4000 euro. Am luat B anul asta la sf lui august si am mers cu ea 4k pana acum. Fac naveta zilnic 50 km plus doua iesiri la mare si una la munte. Am schimbat ambreiajul ca nu mai tinea. Pe coclauri am mers destul cand nu aveam carnet si nu am ramas niciodaa in noroaie, in zapada da. Mie imi place f mult dar nu imi pot da cu parerea pt ca nu am mers cu altceva, dar sa te plangi de confort si zgomot la o masina cand esti motociclist si se presupune ca ai facut drumuri de peste 500 km pe dou roti mi se pare caraghios. Alege cu inima si nu o sa-ti para rau, ce a scris nenea ala de la jalopnik in primul link pus de mine surprinde perfect esenta masinii. Cine sta in București sau imprejurimi si vrea sa testeze masina e binevenit la mine la tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niva mea e din 2008, am luat-o anul trecut in iulie de la un nene trecut de 70 ani. El a cumparat-o din bulgaria ca era mai ieftin. Avea 36k la bord, AC, GPL, proiectoare bara fata, inchidere centralizata cu alarma, portbagaj si cutie pe capota, carlig remorcare. 4000 euro. Am luat B anul asta la sf lui august si am mers cu ea 4k pana acum. Fac naveta zilnic 50 km plus doua iesiri la mare si una la munte. Am schimbat ambreiajul ca nu mai tinea. Pe coclauri am mers destul cand nu aveam carnet si nu am ramas niciodaa in noroaie, in zapada da. Mie imi place f mult dar nu imi pot da cu parerea pt ca nu am mers cu altceva, dar sa te plangi de confort si zgomot la o masina cand esti motociclist si se presupune ca ai facut drumuri de peste 500 km pe dou roti mi se pare caraghios. Alege cu inima si nu o sa-ti para rau, ce a scris nenea ala de la jalopnik in primul link pus de mine surprinde perfect esenta masinii. Cine sta in București sau imprejurimi si vrea sa testeze masina e binevenit la mine la tara

 

in principiu tu zici niste chestii dar pe de alta parte si ca ce zici e irelevant :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i spectaculoasă, își face treaba decent... ca și motocicletele rusești. post-22583-0-62142700-1512317795_thumb.jpg


» Post actualizat in 03 Dec 2017 16:48


și ghidul cumpăratorului cu subtitrare AICI

Share this post


Link to post
Share on other sites

dc nu te uiti la un hilux vechi. pana in 1500-200euro gasesti una (un cotetz probabil) dar cred eu ca e mai fiabila per total decat Niva

 

avand in vedere ca o folosesti pe offroad nu conteaza ca volanul e pe stanga sau dreapta :D

 

https://www.olx.ro/oferta/toyota-hilux-ID8QKFl.html#761c303374

https://www.olx.ro/oferta/vand-toyota-hylux-surf-2-4-tdi-ID9k4HP.html#761c303374

https://www.olx.ro/oferta/vand-toyota-hillux-surf-4x4-ID9L5xJ.html#761c303374

 

sau patrol.. iar de jimny nu cred ca are rost sa mai discutam legat de fiabilitate. nu trebuie sa arate de nota 10 ca pe offroad o sa incepi sa plangi dupa prima zgarietura sau tabla indoita. mecanic sa fie ok si cam aia e cel mai important.

 

parerea mea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Daca vrei gpl, vezi sa fie o instalatie segventiala altfel vei pierde din putere in zonele de teren dificile, noroaie etc. Nu este o masina iubita de mecanici, asta sa vazut si aici, iar despre laude sau, critici asta depinde de om, sint persoane mai exigente sau mai putin, ca la motoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dc nu te uiti la un hilux vechi. pana in 1500-200euro gasesti una (un cotetz probabil) dar cred eu ca e mai fiabila per total decat Niva

 

avand in vedere ca o folosesti pe offroad nu conteaza ca volanul e pe stanga sau dreapta :D

 

https://www.olx.ro/oferta/toyota-hilux-ID8QKFl.html#761c303374

https://www.olx.ro/oferta/vand-toyota-hylux-surf-2-4-tdi-ID9k4HP.html#761c303374

https://www.olx.ro/oferta/vand-toyota-hillux-surf-4x4-ID9L5xJ.html#761c303374

 

sau patrol.. iar de jimny nu cred ca are rost sa mai discutam legat de fiabilitate. nu trebuie sa arate de nota 10 ca pe offroad o sa incepi sa plangi dupa prima zgarietura sau tabla indoita. mecanic sa fie ok si cam aia e cel mai important.

 

parerea mea :)

Hilux la banii aia, doar flinstone cu volan pe dreapta, bun de dat la piese peste 3 luni....

 

4x4 "adevarat" la mai putin de 3000 eur slabe sanse, bani la care mai adaugi revizia generala si inmatriculatul.

 

Cilindree peste 2000 devine fiscal interesanta, iar peste 2500 prohibitiv.

 

Fara 3500 eur nu prea ai ce misca in liga asta.

Edited by 1xu1xf1xu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off road in banii aia e doar o dorinta .Omu vrea o troaca cu care sa treca un deal si doua santuri . Plus ca el viseaza spalat de Niva dupa fiecare iesire prin noroaie :crack: . In loc de troliu i pune suport de carat vap-ul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hilux la banii aia, doar flinstone cu volan pe dreapta, bun de dat la piese peste 3 luni....

 

4x4 "adevarat" la mai putin de 3000 eur slabe sanse, bani la care mai adaugi revizia generala si inmatriculatul.

 

Cilindree peste 2000 devine fiscal interesanta, iar peste 2500 prohibitiv.

 

Fara 3500 eur nu prea ai ce misca in liga asta.

...iar cilindree sub 2000 la 4x4 e motor inutil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi...

 

Pana una alta, produsele auto-moto din fostul bloc comunist tind sa fie doar niste produse sinistre, tinute in viata doar de nostalgici si/sau impatimiti.

 

Sunt jucarii interesante cat timp nu te indeparatezi de domiciliu mai mult de 10km (raza utila de tractare de catre ceva cunoscut, ca dupa 1-2 platforme sigur iesi cu minus major in buget).

 

Chestia cu offroadul este delicata, iar limita este exclusiv de buget, incepe cu tigai inmatriculate in Bulgaria, gume resapate si sasiuri peticite, trolii chinezesti, kit-uri de inaltare taiate si sudate din teava de gaz, diferentiale blocate prin sudura.... si chestii mai fine, la care pretul echiparii este 5000+ eur.

 

Cat inca fiscalitatea este permisiva la cilindree sub 2000cmc, ar fi absurd sa dai bani pe impozite, combinatii bulgaresti, autoutilitate & stuff, cand foarte bine poti sa folosesti diferenta de bani pentru chestii mai interesante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...iar cilindree sub 2000 la 4x4 e motor inutil.

Asta pana trece un Jimny pe langa tine impotmolit in Patrol de 3000....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

N-am rabdare sa citesc tot dar banuiesc care e trendul sfaturilor. Am avut o Lada Niva 1.7i cumparata noua.

 

Iti pot spune cu tot echilibrul ca e o masina cu care te poti distra grozav, asa cum nu te poti distra cu nicio "vestica" la preturi de X ori mai mari. In off multe din cele scumpe devin caraghioase pe langa Niva.


E varza la plastice, la zgomot, la imbinari etc. Dar in offroad RUPE. De ruginit n-a ruginit, dar s-au intamplat tot felul de nimicuri care trebuiau schimbate in garantie (macaraua de la geam, blocul de lumini care scartaia etc) si dupa. S-a decolorat/matuit culoarea de la soare foarte repede, plasticele s-au copt dar cui ii pasa? E masina de frecat nu de lustruit.

 

Cu reductorul si cu diferentialul blocabil am iesit din orice situatie. Sentimentul e ca poti merge pe oriunde.

 

Service-ul din Cluj (cel mai apropiat de mine era varza rau). Asta a fost marele dezavantaj pentru mine, un service cat de cat competent si totala mea nepricepere in materie de reparatii. Motorul mi-a placut mult, la cutie insa mi-au aparut ceva probleme, sarit din viteza a 4-a ocazional, chestiune cu care m-am adaptat/obisnuit, neavand chef, nervi si timp de service.

 

Poate te ajuta.


» Post actualizat in 04 Dec 2017 11:23

Update, am mai rasfoit putin topicul.

 

Baga caldura de mori, mai repede e imposibil s-o reglezi sa fie mai "domoala". Si vara baga caldura, vine de la cutia de viteze.

 

Despre siguranta in habitaclu, nu stiu ce sa zic, nu are airbags, perdele sau alte avioane, dar atunci cand a fost nevoie de reparatia macaralei de la geam am vazut ca de jur-imprejurul masinii are bari groase de protectie. Nu stiu cum se numesc. Masina e din tabla si din fier greu nu din plastic sau fibra. Un bullbar si bari laterale cred ca ajuta si ele in caza de accident, daca ai centura pusa - care apropos e aproape imposibil sa ti-o pui daca masina e deja in mers.

 

Toata masina e amuzanta, contactul e pe partea stanga a volanului, portbagajul se deschide numai de la o maneta de pe stalpul din stanga al masinii (apropo si asta se cam f...), pe post de "airbag" ai roata de rezerva exact in fata volanului sub capota (care si ea avea o smecherie ca sa o deschizi).

 

Poti merge cu 110km/h, ar merge ea si mai tare, dar scoate sunete mari si nu risti, e si greu te mai intelegi cu pasagerul. Cu consumul nu-mi amintesc sa fi avut ceva stress, am facut vreo 70 000km. Motorul e de FIAT daca nu ma insel.

 

Dupa ce s-a nascut copilul n-am mai batut dealurile, si intre timp m-au prins alte pasiuni, dar recunosc ca daca as fi in fata plutonului de executie cu 3 dorinte disponibile, nefiind fumator, as vrea sa ma mai pot da pe dealuri cu o Niva. :)

 

Gata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nitsugua

Ia mai bine lada 1200, copiata dupa Polski FIAT, copiata dupa FIAT, cu pistoane copiate dupa compresoare industriale, da tot de FIAT. Glumiam. Ia mai bine Niva si o sa ai un start bun la voucherul rabla pentru Dastar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

N-am rabdare sa citesc tot dar banuiesc care e trendul sfaturilor. Am avut o Lada Niva 1.7i cumparata noua.

 

De unde a fost cumparata? Si unde a fost servisata in garantie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principiu tu zici niste chestii dar pe de alta parte si ca ce zici e irelevant :)

 

Ca incepator nu imi permit sa fac afirmatii categorice.

 

Legat de service si piese in buc am gasit asta http://www.ladaniva-shop.ro/

 

Piese originale (cele mai bune se zice) se gasesc si la un nene Serghei, basarabean, eu am luat de la el kit de ambreiaj cu 300 lei, manopera a costat 500 lei. E undeva in zona Obor - Mihai Bravu, cine doreste am numarul lui. Eu o repar la mine in sat, am un mecanic acolo care a mesterit la niste Niva de-a lungul timpului si vad ca a schimbat bine ambreiajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti merge cu 110km/h, ar merge ea si mai tare, dar scoate sunete mari si nu risti, e si greu te mai intelegi cu pasagerul.

genial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta pana trece un Jimny pe langa tine impotmolit in Patrol de 3000....

 

Offroad-ul nu prea e sport solitar. Cu Patrolu scoti un Jimny impotmolit. Invers nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niva se descurca onorabil! Repet, ecartamentul mai mic pe spate deranjeaza la sleauri. Asa am scos Patrol cu o amaraciune de Frontera, gumele reprezinta 80% cand e vorba de namol.

Era pe olx o flota, 5 Nive la 2000 euro toate! De la ceva firma de paza, probabil moarte si impaiate, dar pretul/unitate e imbatabil daca or fi actele OK. In rest oricum repari la ea mai devreme sau mai tarziu :crack:Daca le-ar vinde la bucata as lua si eu una pt cele 2-3 zile cat le ia vredniceilor de la romprest de cand da zapada pana baga plugul la mine pe strada, i-as pune si lama in fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 Nive la 2000 euro toate!

moaaa vreu si io ... sa vad cum arde o niva !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut, nu mai vreau. Ma rog, am vazut de departe fumul si mai era ceva jaratec cand am ajuns...

Punem de un group buy? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

niva si jimny/samurai au fost cele mai folosite de vanatori, dar si de pescari. cum nu te intereseaza jimny, iar banii tai sunt putini...nu prea ai de ales.

desi am vazut mai sus cum ca 4x4 sub 2000cmc e inutil, ca ce harleyul lui...ori ca sub 3500 euri nu ai ce cauta in liga asta... eu iti recomand niva. am avut, si nu era la prima ei tinerete. 5 ani am tras de ea, fara sa ma lase vreodata. o singura data imi iesise un furtun de alimentare. daca iei pe cineva care cunoaste si iei una in mintile ei, avand grija de ea, o vei avea mult si bine. din pacate rugina e inamicul ei.

in seara asta am vazut cateva in germania, italia, bulgaria, polonia. pana in 10 ani si cu mai putin de 2000e. succes! si bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci n-am fost singurul caruia i-a sarit furtunul de alimentare?!? Eu am presupus ca a fost mulsa de combustibil de bajetii care lucrasera la ea inainte sa o luam si n-a fost bine cuplat... Mi-a sarit pe Timis, intr-un ac de par, am facut >1km de coloana in spate. Si pana am simtit candeala de benzina am dat la demaror de cateva ori. Benzina siroia pe bobina de inductie... Dar nu atunci a luat foc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offroad-ul nu prea e sport solitar. Cu Patrolu scoti un Jimny impotmolit. Invers nu.

omu nu face trial, ci isi face treaba. Acu vrei sa plece la paine sau dupa lemne cu caravana dupa el si minim un kraz?

Un jimny scoate alt jimny, un troliu scoate un jimny, plm, 5 oameni am scos un jimny din zapada de 25 de cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana va luati toti Nive, sa vorbim despre consumul de GPL al acestei minuni tehnologice: eu merg 15 km in si prin sate, cu 70/h, apoi ma cocot pe autostrada si mai bag 4-5 km cu 90-100/h, apoi cobor pe Maniu si dumnezeu cu mila inca vreo 4-5 km pana la Apusului. In aceste conditii bag gaz de 27-28 lei/100 km. Avand in vedere ca porneste pe benzina si o tine asa pana ajunge motorul pe la 70 grade, un cost real ar fi de vreo 30 lei/100 km. Pe autostrada cu 90/h constant, la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...