Sari la conținut

O bujie innegrita din 4


Sei
 Share

Postări Recomandate

Motorul in cauza este un f4i 2003.

 

Bujiile sunt de pe cilindrii 1,2,3,4 de la stânga la dreapta cum te uiți la poza.

Bujia de pe cilindrul 3 e mai afumata. Bujiile au pana în 10 000km, sunt schimbate la începutul sezonului 2017, sunt cele care trebuie, cumpărate după codul din manual.

Care ar putea fi motivele?

 

Jocurile la supape pe cilindrii 1,2,4: evacuare 0.27-0.29, pe cilindrul 3 este 0.30. Standard este 0.28.

 

Admisia este 0.19-0.21 pe toți 4 și standard este 0.20.

 

Tolerante sunt - + 0.03,deci sunt toți cilindri ok. Compresia este ok.

 

 

Se pare ca s-au întors pozele invers. Ar fi cilindrii 4,3,2,1 de la stânga la dreapta.

 

post-62483-0-12759300-1515935113_thumb.jpg

post-62483-0-46652600-1515935152_thumb.jpg

Editat de Sei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce vad eu in poze nu mi se pare a fi o bujie problematica.?

A facut figuri in functionare sau doar te-a ingrijorat aspectul?

Cauze posibile ar putea fi:

- injector decalibrat un pic pe acel cilindru

- consum de ulei un pic mai mare pe acel cilindru (segmenti ,zgarietura pe cilindru sau simeringuri supape)

- clapete de acceleratie desincronizate

- bobina sau fisa obosita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a făcut nici o figura în mers, doar fac verificarile și schimburile de început de sezon.

Consum de ulei, sau segmenți nu se pune problema, am făcut test de compresie și au toți aceeași compresie mare.

Clapetele au fost sincronizare în 2017.

Editat de Sei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, care ar putea fi cauzele posibile?

 

In poza nu arata la fel,dar pe viu,bujiile de pe cilindrii 1,2,4 sunt aproape la fel ca aspect, culoare.

Editat de Sei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa ai un injector decalibrat. Ai putea schimba injectorul acela cu unul de pe alt cilindru si sa urmaresti dupa ceva timp pe care mai inegeste. Doar ca iti cauti treaba.

 

Motocicleta ta va functiona in parametrii daca va fi ingrijita muulti ani dupa ce o vei fi vandut ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cum arata bujiile si cum nu ti-a facut probleme eu nu mi-as bate capul.

Pentru citirea corecta a bujiilor conteaza f mult cum a functionat motorul inainte de ultima oprire.

Daca ai frecat-o prin oras inainte sa o bagi in garaj , sau mai rau a avut porniri in garaj fara sa mergi cu ea,aspectul bujiilor nu este relevant.

Referitor la ulei , poate consuma ulei chiar daca compresia e in parametri si poate consuma suficient de putin incat sa nu sesizezi intre schimburi dar suficient de mult cat sa-ti afecteze bujia.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Între schimburi, 5000-6000 km, nu sesizez vreo schimbare a nivelului de ulei. Merge cu motul 7100 10w40.

 

In oraș nu prea merg, doar touring.

 

A fost pornita in garaj pentru testul de presiune ulei și compresie. A stat pornita, pe loc, cam o ora. Poate fi de aici culoarea neagra?

 

Un simptom ar fi consumul mai ridicat decât la alte f4i.

Editat de Sei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar de aici poate fi problema.

Consumul depinde de f multi factori si poate diferi mult intre 2 motociclete identice in functie de stilul de mers, traseu, trafic, conditii meteo dimensiuni si greutate pilot/pasager, cu sau fara bagaje, presiune in pneuri, stare filtru de aer, calitate benzina, etc...

Mie mi se pare ca bujiile tale arata super ok avand in vedere ca motorul a stat pornit 1 ora in garaj inainte de demontarea bujiilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

binox, foarte complet si bine punctat.

 

@sei > in momentul in care vrei sa verifici bujiile, este recomandat mers mai turat (nu mai tin minte cam in ce plaja trebuie sa mergi, parca peste 4-5 000) cand ai ajuns la garaj ai si oprit-o (nu o lasi in rpm mic) si apoi verifici.

 

Vad ca ai foarte mare grija de motocicleta si asta e laudabil. Si eu sunt perfectionist si am cautat pentru toate motocicletele (inclusiv F4 dar carburatie) sa fac totul sa mearga in super-parametrii. Totusi daca imi permiti un sfat, de multe ori facand asta din pasiune ne pierdem in detalii, si incepem sa vedem probleme acolo unde nu sunt.

 

F4 de care iti spuneam, l-am vazut portind la cheie, la -15 grade stat afara, dupa ce l-am vandut. Actualul proprietar sper sa aiba mai multa grija de el.

 

Ai si topicul acela cu power commander. La aceste motociclete, care sunt foarte versatile, daca schimbi doar mufflerul (nu si filtrul de aer) raportul benzina/aer se modifica insesizabil. Dupa cum vezi ca bujiile nu sunt albicioase.

 

Chestia este ca din grija investesti bani si apoi daca o vinzi pierzi foarte mult. In rest, respect pentru grija ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, motoarele nu se tin pornite si lasate sa mearga la ralantiu. Se accelereaza progresiv pina pe la 5-6 000tr, se lasa acceleratia, se repeta pina se incalzeste motorul. Lasat la ralantiu, se depune funingine pe supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfat mai prost n am citit pana acum.

In principiu, motoarele nu se tin pornite si lasate sa mearga la ralantiu. Se accelereaza progresiv pina pe la 5-6 000tr, se lasa acceleratia, se repeta pina se incalzeste motorul. Lasat la ralantiu, se depune funingine pe supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul asta am finala slip-on arrow, filtru stock, totul în rest stock.

 

Eu nu vreau power commander pt putere. Vreau sa fie mai smooth și sa consume mai puțin.

Harta de injecție stock este mai bogata decât ar fi trebuit.

 

Și pe lângă asta modelul 2003 nu are sonda lambda și consuma mai mult decât celelalte. Cu pc se poate rezolva problema asta.

 

O întrebare bună ar fi, sa pun pc sau instalația pt sonda lambda? Sonda, mufa și firele,nu e mare lucru.

 

L-am lăsat pornit sa se încălzească pt testul de presiune la ulei.

Editat de Sei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfat mai prost n am citit pana acum.

Stie el ce stie. Sunt manuale de motoare care recomanda pornirea si accelerarea in gol (fara sarcina) pana la un punct si alternarea cum zice Jagi. E drept ca am vazut asta la motoare navale cu ochii mei si nu motorete, insa sunt o gramada de videouri pe net cu tipi care au motorete/masini pregatite de curse si fac pornirea astfel, deci or sti si aia ceva ceva. Dar parca nici eu nu as face asa ceva.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie el ce stie. Sunt manuale de motoare care recomanda pornirea si accelerarea in gol (fara sarcina) pana la un punct si alternarea cum zice Jagi...., insa sunt o gramada de videouri pe net cu tipi care au motorete/masini pregatite de curse si fac pornirea astfel, deci or sti si aia ceva ceva.

Procedura corecta de pornire si aducere la temperatura de lucru este descrisa in user manual pentru fiecare motocicleta in parte, cu plaja de turatii, cu tot.

De la motoarele pregatite de curse de viteza sau sprint (dragrace) nu se asteapta nimeni sa duca 80-100k fara interventii in motor. De fapt la acele motoare, se intervine in motor inainte de fiecare cursa. La F4i-urile voastre faceti la fel, o segmentare dupa fiecare iesire pe Cheia?!

On topic, bujiile arata bine pentru felul in care au fost testate. Dar si cam irelevant, pentru mersul in sarcina al motorului.

Caramiziul ala frumos din pozele manualelor de mecanica nu se mai intalneste de cand se foloseste benzina fara plumb.

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia cea mai afumata e si cea cu soclul cel mai corodat. As sugera o curatare a orificiului de drenare a apei pe acea gaura pentru bujie a chiulasei. De obicei e praf/mizerie in acea zona. Recomandat e sa faci curatarea cu bujia infiletata in chiulasa.

Verifica fisa si mufarea bujiei in lulea (bobina e deasupra). Adesea se slabesc acele cleme din sarma si contactul e slab.

 

Ai un mic consum de ulei - se vede pe toate bujiile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia cea mai afumata e si cea cu soclul cel mai corodat. As sugera o curatare a orificiului de drenare a apei pe acea gaura pentru bujie a chiulasei. De obicei e praf/mizerie in acea zona. Recomandat e sa faci curatarea cu bujia infiletata in chiulasa.

Verifica fisa si mufarea bujiei in lulea (bobina e deasupra). Adesea se slabesc acele cleme din sarma si contactul e slab.

 

Ai un mic consum de ulei - se vede pe toate bujiile.

care ar fi cauza consumului de ulei vizibil pe bujii ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar , cum iti dai seama pe bujii ca exista consum de ulei? Mi se pare interesant.

 

Si daca are consum de ulei nu ar fi trebuit sa piarda oare si ce compresie, care sa se vada la test?

 

Salut!

Consumul de ulei e infim, din ce pot sa afirm pe baza unor imagini. Se poate, cu siguranta, mult mai rau. Din ce se vede, consum foarte mic de ulei se vede pe toti cilindrii dar nu dezastruos. Bujia cea mai neagra pare sa aprinda mai slab decat celelalte. Daca bujia e neagra-mat, aprinderea nu functioneaza corect sau acel cilindru merge bogat. Pe toate bujiile se vad usoare urme de depuneri, neuniforme, care cel mai probabil sunt de la uleiul de motor.

Valorile indicate la testul de compresie nu sunt afectate de pierderile de ulei la simeringurile de supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...