Sari la conținut
Momoah

Surub rupt

Postări Recomandate

Salut , am rupt surubul in etrier, ce pot sa ii fac ? De mers nu cred ca pot merge asa si de scos nu cred ca il pot scoate .. exista vreo solutie in afara de a cumpara altul ?

post-98100-0-76111500-1528620535_thumb.jpg

post-98100-0-45599200-1528620551_thumb.jpg

Editat de Momoah

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Demontezi etrierul dai gaura in surub,bati un torx de marimea gauri si in scoti.

Sfat!

Pe viitor sa nu mai umbli la moto,daca ai reusit sa rupi acel surub,esti departe de mecanica..

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce elegant! Adica sfatul TNG mai pe intelesul nostru este ""baaah! esti un prost daca ai rupt surubul in etrier, nu mai umbla la moto"

De parca voi nu ati rupt vreun "surup" pina acuma.

 

on topic:

daca tot esti pasionat sa iti repari mobra, ceea ce este foarte fain, in ciuda "sfatului" de mai sus, atunci mergi si cumperi de la orice magazin mare de scule (cred ca gasesti si astazi pe la un Hornbach, Dedeman, Praktiker etc) un set de dornuri costa in jur de 80 de lei. Si apoi dupa ce demontezi etrierul il asezi cu partea unde a ramas surubul blocat pe o suprafata plana cu o gaura un pic mai mare decat diametrul surubului. Bati usor si pe o parte si pe alta pina iese. Eventual incerci cu un spray de deblocare suruburi sa il deblochezi. Poti sa il pui si pe o falcile unei menghine deschisa cat surubul. Operatiunea ar fi bine sa o faci in 2 oameni.

 

Pe viitor este bine sa ai in dotare o cheie dinamometrica cu care sa strangi fiecare surub de pe motor. Poti incerca sa si desurubezi cu cheia dinamoetrica si daca vezi ca esti la cuplul maxim nu mai tragi de surub. Cauti alta solutie de deblocare.

 

Gasesti cheie dinamometrica tot pe la magazinele de mai sus.

 

Succes! Si data viitoare mai multa atentie.

 

Nu ar fi rau sa ai un manual de service in care gasesti multe lucruri utile.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da ce angoasa ai bre de te-ai pus sa-l strangi in halul asta? Data viitoare pune un pic de pasta de blocat (un pic!) si strange omeneste (eventual cu o dinamometrica calibrata). Si sa nu mananci spanac inainte de operatiune.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Faci așa cum ți-a explicat TNG sau dai gaură și folosești un extractor de șuruburi rupte.

 

Pe viitor, când mai întâlnești șuruburi care se desfac greu, lovește scurt cu un ciocan mic în capul șurubului, cu forță medie, face minuni :)

Editat de vandrash

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Faci așa cum ți-a explicat TNG sau dai gaură și folosești un extractor de șuruburi rupte.

 

Pe viitor, când mai întâlnești șuruburi care se desfac greu, lovește scurt cu un ciocan mic în capul șurubului, cu forță medie, face minuni :)

Daca prietenul nostru nu a mai facut o astfel de operatiune, nenea TNG a uitat sa ii spuna lucrul esential: cum asezi piesa inainte sa bati in ea.

Plus ca daca esti profesionist nu bati cu torx-ul....

Daca o pune pe marginea mesei si ii arde una cine stie ce minune mai face cu etrierul.

Editat de Silver Arrow

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

TNG a explicat cat de omeneste s-a putut. Extractor de suruburi poate n-are pe acasa intiatorul (si nici nu cumpara), dar un torx tot gaseste. Ce nu-mi dau seama e: surubul s-a rupt la desfiletat sau la infiletat (strans)? Ca daca e vorba de infiletat, sorry, nu mai folosi teava ca sa strangi suruburile. Am mai rupt si eu suruburi, dar erau de diametre mici. Acolo ai ceva metric 8, daca nu ma insel. SI nu, NU pune suruburi din dedeman la etrieri!!! Parerea mea.

 

LE: nici la cadru, motor etc. Ce e pentru franare sau rezistenta- cauta suruburi cu duritati identice, nu fier mort din dedeman. Alea le folosesti la altceva.

Editat de Lucian_M

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

TNG a explicat cat de omeneste s-a putut. Extractor de suruburi poate n-are pe acasa intiatorul (si nici nu cumpara), dar un torx tot gaseste. Ce nu-mi dau seama e: surubul s-a rupt la desfiletat sau la infiletat (strans)? Ca daca e vorba de infiletat, sorry, nu mai folosi teava ca sa strangi suruburile. Am mai rupt si eu suruburi, dar erau de diametre mici. Acolo ai ceva metric 8, daca nu ma insel. SI nu, NU pune suruburi din dedeman la etrieri!!! Parerea mea.

 

LE: nici la cadru, motor etc. Ce e pentru franare sau rezistenta- cauta suruburi cu duritati identice, nu fier mort din dedeman. Alea le folosesti la altceva.

In general ar fi de recomandat ca la un element de siguranta cum este ertierul de frana sa pui doar suruburi originale.

» Post actualizat in 10 Jun 2018 10:13

@Lucian_M Ce o fi aia fier mort?

 

Orice surub are o anumita grupa marcata pe capul acestuia. Uzual este un marcaj format din 2 numere, de ex. 8.8 sau 10.9 sau 6.4. Mai aexista si alte marcaje cu forme geometrice. Orice surub se pune cu grupa corespunzatoarea din manual.

 

Primul numar inmultit cu 100 da rezistenta la rupere la tractiune. De ex. la un surub 4.6 : 4x100= 400 N/mm2

 

Apoi se inmulteste primul numar su al doilea si cu 10 si iese limita de curgere aparenta. La surubul 4.6 4x6x10 = 240 N/mm2

 

Nu intotdeauna surubl cu rezistenta la rupere cea mai mare este cel potrivit. De ex. un surub cu grupa mare 10.9 are rezistenta la oboseala mai mica decat unul 8.8..

 

Asadar mereu inlocuiesti un surub cu cel de grupa indicata de producator.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca a iesit ceva bucata de surub pe partea cealalta a etrierului, si ar trebui sa iasa, apuci cu un cleste reglabil (cu falci) si desfiletezi sa poti scoate etrierul, comanzi alt surub original. Provizoriu merge un surub normal pana ajungi acasa

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e prima data cand fac mentenanță la etrieri. Nu e prima data cand repar moto singur. Am curatat etrierul si din păcate surubul a fst slab. Cand am stras a pocnit. Celelalte trei au fst ok. Surubul asta a fst vagabond

Editat de Momoah

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e prima data cand fac mentenanță la etrieri. Nu e prima data cand repar moto singur. Am curatat etrierul si din păcate surubul a fst slab. Cand am stras a pocnit. Celelalte trei au fst ok. Surubul asta a fst vagabond

Ai strans cu o cheie dinamometrica?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

"Silver Arrow" imi pui cuvinte in gura pe care nu le-am rostit!Niciodata pe acest forum nu mi-am permis sa fac pe cineva prost direct sau cu subinteles.

Tu stii foarte bine ce am vrut sa spun cu sfatul meu...dar ai vrut sa-mi tragi o palma virtuala...

Dar ca sa fiu mai explicit,ce am vrut sa spun este asta:

Sa rupi un surub de la etrier care este de regula ca duritate 10.9 (depinde de moto)asta inseamna ca mecanica nu este punctul lui forte.

De aceea am recomandat sa fie atent, pentru ca acum a scapat destul de usor, ca s-a rupt si intr-o zona accesibila de lucrat si extras,si mai ales ca nu a plecat cu surubul tensionat si aproape rupt. Iar la o frana mai energica sa se forfecat si etrierul sa pivoteze pe surubul bun blocand roata...undeva pe la 200km/h..ca parca este roata de gsxr..

Ca si parte tehnica..daca rupi un surub in bloc sau in alta parte a motorului importanta..o miscare de genul asta te costa foarte mult.

Cam asta am vrut sa spun,dar fiecare dintre noi poate interpeta un sfat bun(zic eu) in modul pe care si-l doreste.

Cu respect TNG.

Editat de TNG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am strans tare, cred ca fiind vechi a cedat. Moto a stat 3 ani. Cred ca din cauza asta nefiind umblat acolo a corodat. Am strans cu o tubulara. Si deloc nu am forțat pentru ca stiu ca se pot rupe suruburile. Din fericire cred ca o sa i dau de cap. A iesit putin pe partea cealalta. Respect ce spune tng dar nu am acctionat fara cap cand am lucrat. Fac de mai bine de 10ani intretinere si mecanica moto dar pana acum nu am rupt nici unul. Mulțumesc . Apreciez sfaturile voastre.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca faci mecanica de 10 ani inseamna ca eu m-am inselat si imi cer scuze,dar sa intrebi cum scoti un surub rupt cand practici aceasta meserie de 10 ani...

Surubul rupt pe stragere, daca nu a fost bagat fortat, este usor de scos...mai greu cu cel care se rupe la demontare.

Bafta!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gata am rezolvat. M am panicat degeaba. A iesit cu un patent . Pt ca nu rămase blocat. Mulțumesc !

» Post actualizat in 10 Jun 2018 12:08

Cautam metoda ce a mai ieftina : )) .. fara sa cumpar nimic. Pana mi am dat seama ca merge cu un patent ca rămase putin din el in exterior. Daca era fix pe fix si nu l puteam prinde , atunci trebuia altcva.

post-98100-0-17109400-1528632309_thumb.jpg

post-98100-0-84260100-1528632325_thumb.jpg

post-98100-0-66331900-1528632339_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In general ar fi de recomandat ca la un element de siguranta cum este ertierul de frana sa pui doar suruburi originale.

» Post actualizat in 10 Jun 2018 10:13

 

@Lucian_M Ce o fi aia fier mort?

 

Orice surub are o anumita grupa marcata pe capul acestuia. Uzual este un marcaj format din 2 numere, de ex. 8.8 sau 10.9 sau 6.4. Mai aexista si alte marcaje cu forme geometrice. Orice surub se pune cu grupa corespunzatoarea din manual.

 

Primul numar inmultit cu 100 da rezistenta la rupere la tractiune. De ex. la un surub 4.6 : 4x100= 400 N/mm2

 

Apoi se inmulteste primul numar su al doilea si cu 10 si iese limita de curgere aparenta. La surubul 4.6 4x6x10 = 240 N/mm2

 

Nu intotdeauna surubl cu rezistenta la rupere cea mai mare este cel potrivit. De ex. un surub cu grupa mare 10.9 are rezistenta la oboseala mai mica decat unul 8.8..

 

Asadar mereu inlocuiesti un surub cu cel de grupa indicata de producator.

Teoria chibritului aplicată dijeaba. Mai știu și eu una-alta, "fier mort" = pentru mine un șurub de calitate inferioară, de obicei luat din market. Nu o mai lungesc, se răcește cafeaua.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

"Sfat!
Pe viitor sa nu mai umbli la moto,daca ai reusit sa rupi acel surub,esti departe de mecanica."

sau puteai sa ii spui asa:
"ca sa nu mai intampini astfel de probleme pe viitor este indicat ca la montarea sau demontarea suruburilor sa lucrezi cu o cheie dinamometrica"

Parca suna altfel si nu lasa loc de interpretare. Mai ales cand tu il inveti sa bata intr.un surub 10.9 cu o scula - cheia torx - care are alt scop. S-au inventat dornurile.

Si asa cum am spus suruburile de grupa mare, cum este si acel 10.9 se poate rupe splendid chiar la demontare si desurubat cu blandete. Iar motivul este, ce sa vezi, chiar o strangere prea slaba la ultima montare. Prin cuplul de strangere dat de producator trebuie sa se asigure o anumita forta de frecare intre etrier si suprafata de montare, care trebuie sa fie mai mare decat cea data de forta de franare. In acest fel etrieul nu se tine in surub. La o strangere slaba forta este mica si determina aparitia unor forte de forfecare in surubul de strangere al etrierului. Cu timpul apar fisuri in surub care se tot maresc iar la demontare se va rupe surubul.

Nu am acuma cum dar promit sa iti trimit mai pe seara o poza cu un surub grupa 10.9 care s-a rupt la un efort mult mai mic decat limita calculata. Motivul: o fisura aparuta de la oboseala.

Din punctul meu de vedere formularea catre coleg a fost cu un aer de superioritate. Si nu cred ca se justifica.

Bine ca si-a rezolvat omul problema.

@Lucian_M surubul potrivit la locul potrivit. Nu exista suruburi de calitate inferioara, doar de grupa inferioara. Cei din Market vand suruburi de grupa inferioara pentru ca sunt mai ieftine. Daca pentru tine socoteala = teoria chibritului atunci iti doresc succes.

Editat de Silver Arrow

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tot pe a ta o ții... Știu despre ce e vorba, chiar dacă nu lucrez in domeniu. O zi frumoasă!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Loc de interpretare...pai doar tu ai facut asta si dupa parerea mea nu inteleg de ce..

Iar despre batut si teoria dornului...mai citeste inca o data ce am scris!

Cheia torx se bate intr-o GAURA pe care a dat-o inainte in surub, sa poata sa-l desurubeze.

Dar..ce sa faci este mai usor cu interpretatul si "datul peste bot"de cat sa citesti textul corect.

O zi buna iti doresc!

» Post actualizat in 10 Jun 2018 13:13

Si daca vrei sa despicam firul ce ai sps aici este total gresit si nu "interpretez"nimic.

 

"Si apoi dupa ce demontezi etrierul il asezi cu partea unde a ramas surubul blocat pe o suprafata plana cu o gaura un pic mai mare decat diametrul surubului. Bati usor si pe o parte si pe alta pina iese"

 

Este un surub rupt..nu un stift.sa-l bati cu dornul pana iese.

Daca iesea in acest fel filetul a fost distrus...😉

Editat de TNG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

"Sfat!

 

cum a fost la mitingu psd? ai invatat ceva nou si ai venit sa ne explici cum se strang surupele?

 

serios ca am strans mii de suruburi dar pe strangere nu am rupt nici unu !

 

vineri am rupt fix 3 pt ca injineri .. si manualu de organe... si dupa ce ca nu prea stiti voi decat teorie va ucide practica .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

"Sfat!

Pe viitor sa nu mai umbli la moto,daca ai reusit sa rupi acel surub,esti departe de mecanica."

 

sau puteai sa ii spui asa:

"ca sa nu mai intampini astfel de probleme pe viitor este indicat ca la montarea sau demontarea suruburilor sa lucrezi cu o cheie dinamometrica"

 

Parca suna altfel si nu lasa loc de interpretare. Mai ales cand tu il inveti sa bata intr.un surub 10.9 cu o scula - cheia torx - care are alt scop. S-au inventat dornurile.

 

Si asa cum am spus suruburile de grupa mare, cum este si acel 10.9 se poate rupe splendid chiar la demontare si desurubat cu blandete. Iar motivul este, ce sa vezi, chiar o strangere prea slaba la ultima montare. Prin cuplul de strangere dat de producator trebuie sa se asigure o anumita forta de frecare intre etrier si suprafata de montare, care trebuie sa fie mai mare decat cea data de forta de franare. In acest fel etrieul nu se tine in surub. La o strangere slaba forta este mica si determina aparitia unor forte de forfecare in surubul de strangere al etrierului. Cu timpul apar fisuri in surub care se tot maresc iar la demontare se va rupe surubul.

 

Nu am acuma cum dar promit sa iti trimit mai pe seara o poza cu un surub grupa 10.9 care s-a rupt la un efort mult mai mic decat limita calculata. Motivul: o fisura aparuta de la oboseala.

 

Din punctul meu de vedere formularea catre coleg a fost cu un aer de superioritate. Si nu cred ca se justifica.

 

Bine ca si-a rezolvat omul problema.

 

@Lucian_M surubul potrivit la locul potrivit. Nu exista suruburi de calitate inferioara, doar de grupa inferioara. Cei din Market vand suruburi de grupa inferioara pentru ca sunt mai ieftine. Daca pentru tine socoteala = teoria chibritului atunci iti doresc succes.

Cheia dinamometrica se foloseste doar la strins ! (asta daca tii la ea)....... Ar mai fi o problema , TNG a fost finut in raspuns, fata de intrebarea adresata in subiect , mai ales cind a aflat ca omul e mecanic de 10 ani....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

cum a fost la mitingu psd? ai invatat ceva nou si ai venit sa ne explici cum se strang surupele?

 

serios ca am strans mii de suruburi dar pe strangere nu am rupt nici unu !

 

vineri am rupt fix 3 pt ca injineri .. si manualu de organe... si dupa ce ca nu prea stiti voi decat teorie va ucide practica .

Ai avut tu bulan ca nu ai prins sa rupi si pe strangere. Dar poti face o incercare pe ceva la M3 sau M4 si cred ca vei reusi.

Acuma te cred ca din alea de M32 de strangi tu pe la locomotiva sunt mai greu de rupt. :).

 

Basca ca dupa logica TNG la 3 surupuri rupte esti departe rau de mecanica aproape paralel cu ea.

Ia stai ca te-am prins!! Nu cumva esti din statul paralel cu mecanica? Vezi ca nu degeaba am fost la miting.

 

@TNG omul a spus ca a ramas surubul intepenit in etrier. Pina acuma inca nu am vazut etrier cu filet. Sunt constient ca sunt limitat si de accea nu emit pretentii. Atata ma duce capul. Dar am vazut poza si am priceput ce a patit omul. Filet nu era pe gaura de la etrier.

 

Din raspunsul omului mi s-a parut ca s-a simtit privit de sus. Dar probabil am eu ceva cu voi.

 

Incheiem discutia. Scoateti in continuare suruburile din gauri filetate cu o gaura data in surub in care apoi bateti torx-ul pina se infige bine. Merge si asa. Extractoarele de suruburi sunt pentru fraieri. Adevarul este ca un set de extractoare la 30-50 Lei este o investitie nu gluma.

Doar traim intr-o tara libera si ne dorim numai masini si masinarii nemtesti, nu alea romanesti ca e naspa. Oare de ce?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

@TNG omul a spus ca a ramas surubul intepenit in etrier. Pina acuma inca nu am vazut etrier cu filet. Sunt constient ca sunt limitat si de accea nu emit pretentii. Atata ma duce capul. Dar am vazut poza si am priceput ce a patit omul. Filet nu era pe gaura de la etrier.

 

 

Din pacate nu ai priceput nimic...toate etrierele moto au filet in gaurile de prindere.

post-15340-0-43159300-1528654497_thumb.png

Editat de TNG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Auzi, tu ai mașină romanească? Motoreta sigur nu e.

Că mi-aș fi luat și eu Logan MCV, dar când m-am uitat la preț, mi-a trecut instant.

 

Revenind la subiect, dacă omul le are cu mecanica, ar cam trebui să aibă un set de extractoare prin trusă. Dacă nu are, rezolvă românește cu un torx, iar pe filet poate pulveriza un pic de wd40. Ulterior va căuta un șurub cu specificațiile celui original.

Am formulat corect ipoteza?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Auzi, tu ai mașină romanească? Motoreta sigur nu e.

Că mi-aș fi luat și eu Logan MCV, dar când m-am uitat la preț, mi-a trecut instant.

 

Revenind la subiect, dacă omul le are cu mecanica, ar cam trebui să aibă un set de extractoare prin trusă. Dacă nu are, rezolvă românește cu un torx, iar pe filet poate pulveriza un pic de wd40. Ulterior va căuta un șurub cu specificațiile celui original.

Am formulat corect ipoteza?

100% corect. Mai ales daca ai patit treaba in mijlocul pustiului.

 

Doar ca in Bucuresti dai o fuga in orice mega super hiper market si contra sumei de 30-50 lei iei extractoarele de suruburi pe care asa cum ai spus trebuie sa le ai in trusa.

Ca sa faci treaba nemteste. Si mai iei si un set de dornuri ca sa nu bati cu surubelnita sau torx-ul.

 

Masina nu mai am romanesca pentru ca pina sa apara Duster-ul imi luasem deja Koleos-ul. Deci tot frantuzeasca. Iar acuma am vrut una automata hidramata si cum Duster nu are am luat un Nissan batran de 10 ani. Am avut trei Dacii 1310 si o SuperNova. Si-au facut treaba foarte bine.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×