Sari la conținut

Accident petrache poenaru 13 iunie 2018


riderontornadoes
 Share

Postări Recomandate

Nu pleci ca racheta pt ca tu ai target sa depasesti suta pana ai traversat intersectia.

 

Apropo de plecatul racheta! In primavara eram la Unirii la semafor, asteptam pasnic la fel ca si alt coleg motociclist de pe sensul opus. La verde, colegu a plecat racheta iar eu am ezitat pentru a ma asigura si bine am facut. Prin spatele colegului, pe rosu, a trecut milimetric un nenorocit. Nu vreau sa stiu ce se intampla daca colegul nu pleca racheta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 383
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

Vorba reclamei - ne relaxam, gandim problema, c-avem minte, nu suntem animale. Nu pleci ca racheta pt ca tu ai target sa depasesti suta pana ai traversat intersectia. Te asiguri etc. Dar ar fi o idee sa ai macar o lungime de mobra in fata masinilor de pe sensul tau. Mie mi se pare linistitor faptul ca nu are cine schimba brusc banda peste mine.

Tu nu cu aia care schimba benzile ai avut treaba, "lungimea de mobra" de siguranta n-a fost de ajuns in fata Mamei Natura (nu aleia cu tzatze mari de aparea la teve).
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Guys, eu personal ca incepator nu mi se pare deloc logic sa merg cu viteza coloanei de masini si luand exemplu anterior cu 80 km/h pe un drum de 50 km/h.

In primul rand daca mergi in coloana cu masiniile si cu viteza aceea clar distanta de franare este mai mica, cel cu masina se va opri clar inaintea ta insa daca iei in considerare toate aspectele carosabilului sansele sunt mult mai mari sa patesti ceva la viteza aceea decat daca ai merge in conditii legale iar aici vorbesc de treceri de pietoni, gropi ori alte evenimente neprevazute etc.

Nu stiu dc toata lumea considera ca te agata ceilalti daca mergi cu o viteza mai mica decat coloana, recunosc ca nu am fost pus in aceasta situatie in cele cateva luni de zile ale mele de motociclist insa as vedea situatia un pic diferit. Daca este o singura banda si tu mergi prea incet si te pozitionezi langa marginea drumului atunci clar toti te vor depasi si se vor urca pe tine mai ales ca iti vor forta spatiul ca ei sa nu iasa asa mult pe contrasens. Insa daca tu te pozitionezi langa axul drumului va fi mai dificil sa te depaseasca si atunci cand o vor face va fi mult mai bine planuita pentru ca vor face o efectiv o depasire nu o devansare si sa va ingramaditi amandoi pe aceasi banda de mers.

 

Insa nu inteleg de ce se recomanda si se considera corect ca motociclistii sa mearga cu viteza mai mare decat masiniile sau in aceasi ilegalitate cu ei. Deduc ca numarul accidentelor datorita neadaptarii vitezei conditiilor de drum sunt mai numeroase decat atunci cand se urca masina pe tine sau te forteaza in afara carosabilului.

 

Pana la urma nu toti suntem la fel de iscusiti si talentati cu ghidonul incat sa putem reactiona asa cum trebuie in toate situatiile aferente si desigur nu in fiecare zi dai acelasi randament ca motociclist :) .

Daca esti incepator nu ai ce sa cauti pe strazi unde e aglomerat si se merge cu 80, indiferent ca mergi cu 50 sau 80 sau 100. E bine sa te limitezi initial la zone/momente mai lejere pana iti faci mana- asta daca esti constient de faptul ca vei fi luat sub niste roti in cazul in care pici. Daca te simti prost intr-o zi mai bine alegi alt mijloc de transport si lasi motorul acasa. Daca dupa o perioada mai lunga tot o sa mai simti ca nu esti comfortabil la 70-80 in rand cu masinile... e foarte bine ca esti sincer cu tine dar ar trebui sa te gandesti daca are rost sa mai insisti sau doar risti aiurea sa faci o activitate pentru care chiar nu esti facut.

 

Legat de masinile care franeaza mai rapid- teoretic e 100% adevarat. Practic la cate coji au anvelope terminate, frane fier pe fier si lichid neschimbat niciodata, in multe cazuri se mai egaleaza din diferente daca tu mergi pe ceva pus la punct si cu anvelope bune. Tot practic, daca nu esti pe vreun chopper (daca esti... ghinion) stai mai inalt decat majoritatea soferilor si ar trebui sa vezi (si implicit sa reactionezi) cu cel putin cu 1-2s mai rapid decat primele cateva masini din fata ta. In plus, daca esti cat de cat constient ca oasele tale sunt mai proaste chiar si decat tabla unei masini cu 1 stea la NCAP, vei fi oricum permanent mai prezent si mai atent decat majoritatea soferilor auto (din nou timp de reactie mai rapid decat masinile), poate vei mai face si niste exercitii de franare de urgenta, etc. Per total, as zice ca un motociclist de "talent" mediu eventual cu ceva dorinte de imbunatatire, aflat pe o motocicleta de strada in stare buna, si care beleste ochii la trafic, va frana cel putin egal cu un sofer mediu intr-o masina medie.

 

"Deduc ca numarul accidentelor datorita neadaptarii vitezei conditiilor de drum sunt mai numeroase decat atunci cand se urca masina pe tine sau te forteaza in afara carosabilului." cel putin realitatea accidentelor ajunse pe internet te-ar contrazice.

 

Pentru cei care daca ar exista parfum din basina de neamt l-ar cumpara maine- in toate orasele mari din Germania pe unde am fost, mai ales prin zonele de tranzit (sa zicem echivalente Baneasa), cand traficul permite se merge cu 70-100 in loc de 50-70. Daca viitoare cand mai trec pe acolo sper tin minte sa merg cu 50, eventual pe o banda cat mai din stanga. Asa le voi demonstra ca: 1-sunt unic si nonconformist (nu ma las ca fraierul dus de turma), si 2-cunosc si respect legea (nu ca gloata de anarhisti illegalisti).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti incepator nu ai ce sa cauti pe strazi unde e aglomerat si se merge cu 80, indiferent ca mergi cu 50 sau 80 sau 100.

 

Tot secretul este sa iti lasi spatiu de manevra! Cu alte cuvinte sa lasi distanta destul de mare fata de masina din fata daca circului in coloana. Nici foarte mare nu este bine, ca cine stie ce bou se baga de pe contrasens in depasire si ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In teorie sunt perfect de acord. As lasa si 20 de lungimi de masina. In practica, daca este trafic cat de cat aglomerat, un spatiu prea mare fata de cel din fata este o invitatie de a fi depasit de cel din spate, de multe ori atat la limita de a fi agatat din spate cat si fortat sa pui frana cand animalul pur si simplu trage peste tine. Eventual si claxonand si urandu-ti ceva cu mortii, ca prin cei 4 metrii extra pe care ti i-ai lasat tu pentru siguranta il pui in situatia de a intarzia cu 1 secunda sau doua. Am patit de multe ori asta conducand cate o duba omorata (frane catastrofa), incarcata si full size , daramite pe motor unde esti practic pisul lumii.

 

Acum, pentru teoreticieni propun traseul otopeni- casa preseli libere, cand e "semi aglomerat". Limita e 70 mai peste tot. Pe banda 1 se circula cu 110-120. Banda 2 cu 70-90. Banda 1 80-20, cu intreruperi frecvente in functie de cei care frecvent intra pe cate jumate de banda din mutiplele stradute si curti, precum si de cei de pe banda 2 care tocmai si-au adus aminte ca trebuie sa faca dreapta. Ai urmatoarele variante:

1- mergi incet pe banda unu, o tii numai in frane, si risti sa te agate atat cei de pe banda 2, cat si cei care intra/"scot botul". Incadrare: Daca mergi pe dreapta esti carne de tun pentru toti care au intrat "decat putin sa se uite". Pe stanga incurajezi maxim iesitul de pe stradute. Daca mergi pe centru ai doar dezavantaje

2- mergi pe banda 2 si risti sa traga peste tine cei de pe banda care tocmai s-au trezit cu banda ocupata, precum si sa-ti puna frana in fata cei care tocmai s-au trezit ca vor sa faca dreapta, precum si cei de pe banda 3 care vor trage brusc pe banda 2 in speranta ca le va iesi o depasire prin dreapta si vor mai "ciuguli" 1-2 masini. Incadrare: pe stanga nu te vad cei de pe banda 1, pe dreapta idem pt cei din banda 3, pe centru ai ambele dezavantaje. Sa zicem ca alegi sa stai in stanga, ca mai bine te vede cel care merge cu 100 decat cel care merge cu 60.

3- mergi pe banda 3 in rand cu masinile. Risti sa traga peste tine din banda 2 dar e previzibil, mai ales ca atentia e alocata doar spre dreapta, stanga fiind sigura multumita parapetului. Multi de pe banda 2 observa ca pe banda 3 sirul e compact si merge cu 20-30 in plus si nu ar avea timp asa ca stau in banda lor, sau incerca se depasesca prin dreapta prin golurile facute dupa intrarea/iesirea celor de pe banda 1. Cei care vor decide totusi sa forteze vor da semne in 99,9% din cazuri, pentru ca vor avea cateva secunde de ezitare (uitandu-se in oglinda si/sau cugetand se vor plimba putin in banda, si/sau modifica distanta fata de cel tin fata).

Mergi tare si destul aproape de cel din fata, deci riscul sa nu poti opri daca iti franeaza sau trage brusc in fata e mediu spre crescut. Totusi, fiind parapent, nu ar avea cine sa se trezeasca ca trebuie sa fac urgent stanga si sa intre fortat din banda 2. De asmenea, sa apara un obstacol (om, mingie, caine) care sa atraga o franare brusa e putin probabil. Mai sar unii parapetul dar sunt vizibili din timp. Iar daca apare ceva din stanga, se vede ca au franat cei de pe 1 si 2 deci pana franeaza si cel din fata tot ai timp si rastimp. Incadrare: in stanga o sa fie invitatie la intrat de pe 2 peste tine, pe centru nu vad rostul, iar pe 3 esti maxim de vizibil pentru cei de pe 2, si lasi si impresia ca ai ocupat toata banda deci descurajezi (intr-un anumit %, bineinteles) ca cel din spate sa incerce sa te depaseasca rapid prin dreapta. Bonus- iti ramane si un spatiu de ~2m in lateralul stang.

 

Intrebare retorica: pe ce banda si cu ce incadrare se merge cel mai sigur?

Editat de walking^human
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare retorica: pe ce banda si cu ce incadrare se merge cel mai sigur?

 

In Romania nu exista siguranta, pe orice banda ai fi tot apare unul care vrea sa te omoare. Pe traseul mentionat de tine mergeam intr-o zi linistit, de regula merg mai tare decat turma de tampiti pe patru roti numai ca de data asta mergeam conform traficului. Pe orice banda stateam riscam sa ma omoare unul, chiar am calculat la un moment dat ca intre P-ta Presei Mincinoase si Fantana Miorita era sa fiu dat jos de patru ori pe un cakat de segment de drum care are trei benzi pe sens fara nici un obstacol.

 

Trebuie sa intelegeti ca nivelul soferilor a scazut foarte mult iar lucrurile nu se vor imbunatatii sub nici o forma, ba din contra, situatia se va agrava.

Editat de petre81.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar am calculat la un moment dat ca intre P-ta Presei Mincinoase si Fantana Miorita era sa fiu dat jos de patru ori pe un cakat de segment de drum care are trei benzi pe sens fara nici un obstacol.

Pe mine "erau sa ma omoare" maxim 5 soferi intr-un an de motociclit in București (adica drum zilnic la munca plus plimbat prin oras doar ca sa invart roata). Pe segmentul mentionat de tine, care are sub 1 km pe google maps, nu am avut evenimente. Ai hateri si in trafic? Hmm....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine "erau sa ma omoare" maxim 5 soferi intr-un an de motociclit in București (adica drum zilnic la munca plus plimbat prin oras doar ca sa invart roata). Pe segmentul mentionat de tine, care are sub 1 km pe google maps, nu am avut evenimente. Ai hateri si in trafic? Hmm....

 

Stai locului ma, tu ai hateri si printre copaci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe DN1 merg pe banda 3 cu traficul sau ceva mai tare dacă e liberă banda, tin distanta fata de cel din fata si ocup partea dreaptă a benzii. Orice alta optiune sau strategie nu imi pare nici mie sigura acolo. Dacă nu ar exista parapetul ala ar fi tragic acolo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va certați cam aiurea. Nu exista reguli generale de mers cu motocicleta, care sa se aplice peste tot. Singura regula este sa te adaptezi la situația data. Legat de viteza și Bucuresti, de ex, e o tâmpenie sa mergi cu 70-80 pe Uverturii, dar e la fel de mare tâmpenia sa mergi cu 50 între Crangasi și Lujerului. De fiecare data vezi care e situația și alegi dacă e mai puțin riscant sa mergi în rand cu mașinile sau sa te lași depasit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Plecat de la 07:05 din Aschaffenburg catre Nurberg si inca mai am cca 50 km.La radio zice ca-i o coada de cca 20 de km in fata mea. Normal ca nu-i nici un pupincurist de nemti pe drumul asta acum.

» Post actualizat in 28 Jun 2018 07:43

ai camion de lenesi, cu 2 pedale??? altfel pare decenta media aia, sau e pe autostrada?

Dude ,vorbim de mers exclusiv pe A3 care este cea mai mare autostrada de tranzit din E. Numai ca 50% din lungime este in constructii

» Post actualizat in 28 Jun 2018 07:46

Nu prea te pricepi la numerele alea asa ca te ajut :

 

La 130 km de autostrada media este in mod normal 78 km /h si consumul 28/100

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu este asa, colegu einstein1984.Si Franta si Italia sunt la fel de aglomerate si la fel de sparte de constructii dar sunt doua diferente majore:

 

1 Aia stiu sa faca mai bine zonele de presemnalizare si reducere benzi.

 

2 Pe acolo nu sunt asa de multi nemtalai total retarzi si speriati de bombe.

 

Oricum realitatea din teren este crunt de diferita de fanteziile unora care cica traverseaza jermania in viteza pt ca autostrazi.

» Post actualizat in 28 Jun 2018 10:27

 

Consumul ala de 40% este real sau e impreuna cu ce furi pe returul de la injectoare?

Iti iese si tie o gluma la o mie.

» Post actualizat in 28 Jun 2018 10:29

1 luna de bagat Germania regulat si la 90% din specialistii care tranziteaza 1 data/an cu auto sau mobra li s-ar schimba opinia legat de ce minunat e pe autostrazi in Germania.

+1

 

Soferii stiu ca jermania are cel mai de rahat trafic din toata Europa dar folositorii ocavionali insista ca nu.

» Post actualizat in 28 Jun 2018 10:32

Poza facuta acum.Odiseea continua.

post-69648-0-83921500-1530181949_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

uite si prostii astia, nu stiu sa foloseasca banda aia speciala din dreapta

Doar pentru ca prima iesire era la distanta de peste 2km si era situatie de stop & go.Daca era de stat pe loc cate un sfert de ora,devenea cea mai aglomerata banda.Sau daca incepeau sa se auda sirene de politie la fel.Politia nu foloseste banda de urgenta cand se prezinta la accidente ,asteapta sa se desparta sirurile de masini. Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ia uite ma ca nu a trecut mult si a aparut o situatie in care oamenii nu se sfiesc sa foloseasca "banda aia speciala din dreapta".Bine ,asta e peste granita in Austria ...nu se pune.

post-69648-0-21525500-1530195314_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia uite ma ca nu a trecut mult si a aparut o situatie in care oamenii nu se sfiesc sa foloseasca "banda aia speciala din dreapta".Bine ,asta e peste granita in Austria ...nu se pune.

Incepand cu 01.01.2017 in Austria este obligatorie formarea unui culoar pentru ambulante/politie/pompieri numit RETTUNGSGASSE.

 

Oamenii aia s-au aranjat cum trebuie.

 

Trebuie doar sa mai te pui la punct cu legislatia sau sa citesti afisele puse pe ici pe colo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Incepand cu 01.01.2017 in Austria este obligatorie formarea unui culoar pentru ambulante/politie/pompieri numit RETTUNGSGASSE.

 

 

 

Oamenii aia s-au aranjat cum trebuie.

 

Trebuie doar sa mai te pui la punct cu legislatia sau sa citesti afisele puse pe ici pe colo.

Ha ha ! Ai muscat pana la urma .Bravo ai mai invatat ceva teoretic ...dar la practica inca varza dar cu figuri in cap.

In practica acel culoar se formeaza extrem de rar imediat ...de obicei se incepe formarea doar cand se aud sirenele exact asa cum s-a intamplat mereu in ultimii cca 7 ani.

Nu se lasa pentru motorete dar sunt fericiti sa se foloseasca de acel spatiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ha ha ! Ai muscat pana la urma .Bravo ai mai invatat ceva teoretic ...dar la practica inca varza dar cu figuri in cap.

In practica acel culoar se formeaza extrem de rar imediat ...de obicei se incepe formarea doar cand se aud sirenele exact asa cum s-a intamplat mereu in ultimii cca 7 ani.

Nu se lasa pentru motorete dar sunt fericiti sa se foloseasca de acel spatiu.

Toata treaba este sa nu te prinda militia ca ai mers cu motorul pe culoar pentru ca ai pus-o.

Bine, nu se pune pentru cei capabili precum esti tu care dai cu flit la militie.

Ai un stil sa o intorci ca la Ploiesti absolut unic.

Asta pe langa stilul de zeflema, superior, de mare cunoscator.

Daca asa esti tu esti fericit, iti dai seama ca nu iti stric eu fericirea.

Am invatat ca daca atata urca la unii ascensorul nu am ce face.

Culoarul se formeaza de cum apare blocajul. Si in teorie si in practica. Evident valabil exclusiv la cei varza ca mine.

 

Sa ajungi cu bine acasa.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...