Sari la conținut

Defectiuni Electrice CBR 600 RR


Postări Recomandate

Salutari. Am nevoie de putin ajutor.

 

Sambata seara am spalat mobra intr-un service cu aparat de apa sub presiune. Am spalat-o pana acum de N ori la spalatorii cu jet (altele fata de sambata) si de alte X ori in spatele blocului cu sticla cu apa si pompita. Pana aseara nu am avut probleme de vreun fel.

Aseara dupa ce am spalat-o (la jet) cum am spus mai sus, am lasat-o vreo 30-45 de minute sa se usuce si apoi am pornit spre casa. De la Luica pana in Timpuri Noi la mine, absolut nicio problema... Intru la mine pe stradute si cum se inserase afara, aprind faza lunga (ca sa nu sara vreun prost direct de pe stradutele laturalnice, cum se mai intampla).

In momentul in care am apasat intrerupatorul pt faza lunga, Shut Down total... Se stinge lumina din bord, se sting toate farurile... Trag ambreiajul sa nu ma arunce in cap si opresc la coltul strazii. Incerc sa o repornesc, caraie dar nimic... Ma dau jos si cand incerc inca odata sa rasucesc cheia pe on si dupa ce apas butonul rosu, observ ca pompa de benzina nu se mai activeaza (nu se mai aude sunetul ei specific), deci de acolo concluzionez ca nici pompa de benzina nu mai primeste curent. O imping pana la bloc ca mai aveam vreo 200 de metrii si o las acolo pana a doua zi.

 

Duminica ma apuc sa dau carenele jos, verific baterie, borne, siguranta principala de la baterie, mufele, sigurantele laterale, releele alea 3 specifice pt RR (citesc pe net ca e posibil sa se fi ars releul de pornire asa ca il schimb cu alt releu de la semnale fiind acelasi model si aceleasi specificatii si tot nimic), verific cablurile sa nu fie topite pe undeva... Nu am reusit sa aflu ce are.

 

Concluzia cu ce probleme are (sau cred ca are) acum:

-Farurile nu se aprind deloc, nici semnalele pe fata.

-Lumina din bord nu se mai aprinde desi merg martorii, acul si afisajul digital

-Pompa de benzina nu se armeaza

-Semnalele de pe spate stau mereu aprinse continuu (nu palpaie) concomitent cu stopul.

 

Pe langa textele cu "daca o speli ca bo$$u' la jet, d'aia!", poate gasesc si niste solutii de la cineva mai priceput. Sau un electrician bun care sa vina la locul faptei sau sa aiba o platforma sa o ducem la "clinica" lui.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In partea stanga pe sub sa(cum stai pe motocicleta) ai niste cabluri. desfaci unde simti ca este o mufa si o sa ai 10 fire cred unite intre ele printr-o tablita. Am inteles ca sunt niste cabluri de masa. incerc sa pun si poza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica contactul si/sau butonul de start.

 

Ce model e?

 

Nu ar trebui sa intre apa la conectori, si, daca intra, nu ar trebui sa fie catastrofal.

CBR 600 RR 2006.

Am verificat butonul de start, adica atunci cand cuplez pe on se aprinde martorul ala rosu din bord de ulei sau turatii, nu mai stiu acum exact care, deci cumva intrerupatorul face ceva.

 

 

In partea stanga pe sub sa(cum stai pe motocicleta) ai niste cabluri. desfaci unde simti ca este o mufa si o sa ai 10 fire cred unite intre ele printr-o tablita. Am inteles ca sunt niste cabluri de masa. incerc sa pun si poza

m-am uitat la si la mufa aia galben de pe partea stanga sub sa, dar nu pare sa aiba ceva ars, topit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa o scoti in soare si sa o lasi o zi intreaga (cu bateria deconectata daca e posibil).

de ieri sta cu bateria deconectata si sta cumva pe coltul blocului unde este curent. Nu stiu daca sa ma mai rog la miracolul de a porni singura fara interventie.

 

Asta este mufa

Exact la aia ma gandeam si eu. Nu pare nimic suspect la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta spuneam ca am verificat sigurantele si cele 3 relele (le-am inlocuit intre ele si tot nimic), ce-i drept nu le-am masurat cu aparat, pentru ca nu aveam la indemana. Am facut rost de unul si o sa incerc dupa munca azi, probabil o sa fac inca o facultate ca sa vad cum se foloseste corect, dar aia e, asa inveti...

Daca nu reusesc sa-i dau de cap, ai timp si chef sa iti bagi nasul domnu' Cesar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta spuneam ca am verificat sigurantele si cele 3 relele (le-am inlocuit intre ele si tot nimic), ce-i drept nu le-am masurat cu aparat, pentru ca nu aveam la indemana. Am facut rost de unul si o sa incerc dupa munca azi, probabil o sa fac inca o facultate ca sa vad cum se foloseste corect, dar aia e, asa inveti...

Daca nu reusesc sa-i dau de cap, ai timp si chef sa iti bagi nasul domnu' Cesar?

Daca stai prin zona timpuri noi si chiar nu te descurci, pot sa te ajut eu la masurat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta spuneam ca am verificat sigurantele si cele 3 relele (le-am inlocuit intre ele si tot nimic), ce-i drept nu le-am masurat cu aparat, pentru ca nu aveam la indemana. Am facut rost de unul si o sa incerc dupa munca azi, probabil o sa fac inca o facultate ca sa vad cum se foloseste corect, dar aia e, asa inveti...

Daca nu reusesc sa-i dau de cap, ai timp si chef sa iti bagi nasul domnu' Cesar?

 

teoretic da, daca nu te descurci si o aduci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calm. E doar munca de chinez, pentru ca trebuie sa iei la mana toata instalatia. Iti recomand sa incepi cu cele doua mufe cu multe fire, aflate sub semighidonul stang, sub acele bucati mici de carenaj, langa traseul aerului.

Nu-ti face griji de pompa, pentru ca asa e construita, sa nu porneasca daca check ul gaseste o problema pe electrica.

Trebuie doar sa pui un fir la locul lui, teoreic ceva banal, practic, munca de chinez. Poate ai bafta sa incepi chiar de acolo :))

Succes.

Daca nu reusesti, vb cu TNG, e specialitatea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic da, daca nu te descurci si o aduci.

pai... o sa leg cainele de ea sa o tractez. N-am cu ce sa o aduc.

 

A fost facuta vreo adaptare la instalatia electrica vreodata? Priza incarcare sau usb, mansoane incalzite, proiectoare, orice treaba unde un nene a umblat cu letcon si fludor? Daca da, cauta acolo.

Singurele adaptari, au fost semnalele led. Am verificat si alea, nimic.

 

Calm. E doar munca de chinez, pentru ca trebuie sa iei la mana toata instalatia. Iti recomand sa incepi cu cele doua mufe cu multe fire, aflate sub semighidonul stang, sub acele bucati mici de carenaj, langa traseul aerului.

Nu-ti face griji de pompa, pentru ca asa e construita, sa nu porneasca daca check ul gaseste o problema pe electrica.

Trebuie doar sa pui un fir la locul lui, teoreic ceva banal, practic, munca de chinez. Poate ai bafta sa incepi chiar de acolo :))

Succes.

Daca nu reusesti, vb cu TNG, e specialitatea lui.

O sa desfac si mufele alea desi sunt foarte bine "capsulate" cu banda izolatoare de ultimul mecanic care a umblat la ea...

Editat de marian90
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai... o sa leg cainele de ea sa o tractez. N-am cu ce sa o aduc.

 

Singurele adaptari, au fost semnalele led. Am verificat si alea, nimic.

 

O sa desfac si mufele alea desi sunt foarte bine "capsulate" cu banda izolatoare de ultimul mecanic care a umblat la ea...

 

A sunat cam urat cum ai raspuns....

Cauta o duba, remorcuta etc si du-o la mecanic, daca nu te pricepi risti sa strici si altceva.

Du-o impinsa daca nu.....

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

O sa desfac si mufele alea desi sunt foarte bine "capsulate" cu banda izolatoare de ultimul mecanic care a umblat la ea...

Nu-i vb de cat de capsulate sunt ele ci de firele care intra in spatele mufei. E o prb des intalnita, mai ales dupa multe spalari. Pui contactul si misti fiecare fir din spatele mufei pana auzi ca porneste pompa.

 

Fa-i toate testele cu contactul pus. In momentul in care electrica e ok si isi face check ul, pompa porneste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

A sunat cam urat cum ai raspuns....

Cauta o duba, remorcuta etc si du-o la mecanic, daca nu te pricepi risti sa strici si altceva.

Du-o impinsa daca nu.....

:)

Iti dai seama ca am glumit nu? :))

Incerc si azi dupa munca sa mai fac treaba aia cu mufele, daca nu merge nici asa, o imping in garla ca spartanii in groapa aia fara fund. :D

 

 

Nu-i vb de cat de capsulate sunt ele ci de firele care intra in spatele mufei. E o prb des intalnita, mai ales dupa multe spalari. Pui contactul si misti fiecare fir din spatele mufei pana auzi ca porneste pompa.

 

Fa-i toate testele cu contactul pus. In momentul in care electrica e ok si isi face check ul, pompa porneste.

O sa ma mai uit pe schema electrica si mai incerc tot ce pot azi.

Editat de marian90
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca si asta

 

There's a "test plug that you need to ground, and count the flashes of the FI light. The plug is under the seat, right side of the bike, near the ECM , at the right rear of the battery. There are 2 wires to the plug, and you need to jump them, then turn the key "on", with the kill switch on "run".

If there's a code, the FI will flash your code(s). Count the flashes.

There's long blinks amd short blinks.

Long = 1.3 seconds

Short = .5 seconds

If you have a long blink, the 3 short ones.....that's 13.

A long blink = 10

A short blink = 1

9 short blinks = 9....and so on.

Let us know....

CODES:

0 - bank angle sensor, ECM, PGM-FI fuse
1 - MAP sensor
2 - MAP sensor vacuum hoses, or sensor itself
7 - ECT sensor poorly connected or open circuit
8 - TP sensor, TP senspr wiring
9 - IAT sensor connection, or open wire
10 - Baro sensor, or connection, or wiring
11 - Vehicle speed sensor, or connection or wiring
12 - #1 injector connection, or faulty injector
13 - #2 injectior connection or faulty injector
14 - #1 connection or open/shorted circuit
15 - #2 connection or open/shorted circuit
18 - Cam pulse sensor, connection or loose sensor
19 - Ignition pulse sensor, connection or loose sensor
20 - faulty E-PROM in ECM.

Editat de iocapa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta de 30Ah si soclul ei de pe releul de pornire...cea verde ai verificat-o?

Am fost cu el aseara si am verificat impreuna relee, sigurante, killswitch-ul. Toate sunt ok.

Tind sa cred ca e cum a spus un coleg mai inainte. Nu se autorizeaza ceva si nu se aclanseaza releul pe care e pompa (din ce am observat eu acolo, semnalul vine de la ECU direct).

Initial am zis ca ar fi de la ceva senzor, de asta am si sugerat sa ruleze diagnoza.

Ideea e ca electromotorul invarte, si pompa de benzina e functionala.

Ma gandesc sa nu lipseasca un rail de alimentare de pe la un conector.

Ar trebui si contactele curatate, erau destul de oxidate unele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca nu porneste pompa benzina acum,(trecem peste asta momentan) dar nu trebuia sa dispara tensiune in bord sau in faruri

Bordul si in special farurile sunt alimentate pe linia de "forta" sa zic asa.

Adica baterie contact.etc

Verifica totusi daca borba de minus de la baterie si de pe motor nu este slaba.

Plus firele de la contactul cu cheie si mufa responsabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...