Sari la conținut
R4DIKL

Comportament nefiresc ambreiaj?

Postări Recomandate

Salut,

 

Ieri, din comoditate, am uns lantul mobrei intr-o maniera in care nu o fac, de regula, adica am suspendat-o pe stander spate, am bagat-o in viteza si am lasat-o la relanti. Apoi, fas, fas, cu sprayul pe lant. Am terminat in cateva secunde toata treaba, apoi am scos mobra din viteza si am vrut sa opresc motorul, doar ca, surpriza roata nu s-a oprit din rotatie, asa cum credeam eu ca ar fi normal. Am pus mana pe roata si am incercat sa o opresc fortat, sa vad ce rezistenta opune. Destul de mare, as zice, in sensul in care am fost nevoit sa fac manevra asta de 3 ori, pt ca imi dadea incheietura peste cap. Roata a stat nemiscata 5 secunde apoi a inceput sa se invarta din nou pe liber, dar mai usor. Sigur ca atunci cand sunt calare roata nu are forta sa impinga mobra pe liber, dar nu stiu daca este un comportament firesc. Cablul de ambreiaj a fost schimbat de curand, cu tot cu camasa, deci, este nou-nout. Toleranta la maneta am suficienta, 5-7 mm... Vreo parere? Multumesc.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

E normal, insa nu recomand sa repeti operatiunea, poti sa ramai fara degete.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

E perfect normal ce se întâmpla.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ce va impinge sa opriti chestii in miscare cu mainile?

 

darwin ftw

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ai scos mobra din viteza sau ai tras ambreiajul??? ai ideee cam ce inertie are roata aia? Daca ai avea ai folosi frana spate nu mana.

cum ziceau colegii, si unsul de lant se poate solda cu deste lipsa.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ce va impinge sa opriti chestii in miscare cu mainile?

 

darwin ftw

:10:

» Post actualizat in 03 Aug 2018 10:56

Salut,

 

Ieri, din comoditate, am uns lantul mobrei intr-o maniera in care nu o fac, de regula, adica am suspendat-o pe stander spate, am bagat-o in viteza si am lasat-o la relanti. Apoi, fas, fas, cu sprayul pe lant. Am terminat in cateva secunde toata treaba, apoi am scos mobra din viteza si am vrut sa opresc motorul, doar ca, surpriza roata nu s-a oprit din rotatie, asa cum credeam eu ca ar fi normal. Am pus mana pe roata si am incercat sa o opresc fortat, sa vad ce rezistenta opune. Destul de mare, as zice, in sensul in care am fost nevoit sa fac manevra asta de 3 ori, pt ca imi dadea incheietura peste cap. Roata a stat nemiscata 5 secunde apoi a inceput sa se invarta din nou pe liber, dar mai usor. Sigur ca atunci cand sunt calare roata nu are forta sa impinga mobra pe liber, dar nu stiu daca este un comportament firesc. Cablul de ambreiaj a fost schimbat de curand, cu tot cu camasa, deci, este nou-nout. Toleranta la maneta am suficienta, 5-7 mm... Vreo parere? Multumesc.

 

eu nu stiu sa ung lantul altfel. Motor oprit, treapta N, cheie scoasa din contact... eventual o vrajitoare care face vraji sa nu porneasca motorul ca urmare a unei minuni dumnezeiesti. Suspend acaretul pe stander spate, iau la manuta si la perie lantul, desfac protectia pinionului de atac, fac ceva menaj si pe acolo ... DUPA CARE... pornesc mobra, treapta 1 si incep sa smecleiesc cu lube lantul... Din nou ... nu prea stiu cum as putea face altfel.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce trebuie uns lantul cu motorul pornit. Mi se pare periculos plus ca juma din sprei sare. Mari lenesi de nu puteti da cu mana de 3-4 ori de roata.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aprilica musca ..dar daca ai o jafoneza docila cum aveam si io ...nu merita chinul :P

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, de parca daca iti prinde o jafoneza docila un deget intre lant si pinion ii moare motoru si tu esti Wolverine in timpul liber.

 

Ii da roata incheietura peste cap si el nu se lasa pana n-o opreste. Trebuie oprit cumva si exodul doctorilor din tara...

 

Lenesule :laugh:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce treaba are ambreiajul atata timp cat maneta e libera si cutia in N?!?

E normal, frecarea dintre pinioane si arborele cutiei iti invarte roata.

Cat despre uns lantul cu motorul pornit consider ca "dificultatea" de a invarti cu mana nu merita riscurile asumate. Nici pe departe!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La mine se învârte roată spate dacă e tras șocul.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@cativa dintre voi

Din nou constat ca bietul caine a fost victima drumului lung... Pentru completarea zicalei cautati pe google, cei care sunteti interesati.

 

Am precizat ca nu folosesc aceasta metoda, de regula. Am precizat ca nu am curatat lantul, doar l-am uns cu spray de la o distanta sigura, fapt pentru care inca am 5 degete la mana, iar roata am incercat sa o opresc cu podul palmei pe anvelopa, nu bagand degetele printre spite, asa cum unii dintre voi baga bete prin gard.

 

@colegi de bine

Va multumesc pentru precizari. Cu ocazia asta am aflat si eu ca este normal sa se invarta roata chiar si in pozitie neutra.

» Post actualizat in 03 Aug 2018 15:22

Am dat report pt inchidere. Multumesc de precizari.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

R4dikl. Daca pornesti motocicleta, chiar si "pe liber" sau cu ambreiajul tras, daca uleiul este rece (vascozitate crescuta) roata spate se va invarti in momentul in care motocicleta este pe crick central si stander. La toate motocicletele pe care le-am avut, in momentul in care uleiul se incalzea si ii scadea vascozitatea, roata se oprea.

 

Nu inseamna ca ai o problema la ambreiaj. Pur si simplu asa este normal.

 

Spor.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine asa face , si am vazut si pe multe clipuri pe youtube ca se rotesc rotile usor pe neutru. Tot timpul m am intrebat de ce :))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tot timpul m am intrebat de ce :))

 

Inca exista speranta pentru tine.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Petre tu ma bagi cam des in seama :)) ai vreun crush pe mine ?

Editat de Klaus Cata

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Te testez... de regula oamenii inteligenti suporta umorul meu acid. Tu il suporti?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e un topic pe care tu nu ești prost. Ești prost grămada!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e un topic pe care tu nu ești prost. Ești prost grămada!

 

:crack:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×