Metal Heart Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 E mai spartana motocicleta, nu prea e de don'soare. Mie Ducati Monster de 600 mi se pare una dintre cele mai ok moto pentru o incepatoare si nu numai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 Si eu am vazut multe fete pe MT03. Dar nah, daca @Flower Power e sfioasa si nu zice prea multe despre dumneaei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 13 minutes ago, GoodKat said: trebuie sa schimbi distributia la 20.000 km sau 2 ani Schimbarea distribuției este treabă de o oră de manoperă* și 100€ cost total. Intervalul de 2 ani este (foarte) pesimist și stabilit de italieni pentru a acoperi cele mai apocaliptice condiții (motocicletă ținută afară constant, variații de temperatură importante, etc). Personal dacă nu am făcut numărul de km, am schimbat curelele la 3-4 ani și nu am avut nici cea mai mică problemă. *un mecanic bun și cu sculele la-ndemână va face schimbul în 10-15 minute efectiv, lucru care te ajută să înțelegi "complexitatea" operațiunii 13 minutes ago, GoodKat said: reglajul valvelor se face cam la jumatea intervalului fata de trotinetele japoneze Nu este vorba de reglaj, ci de verificare. 14 minutes ago, GoodKat said: reglatul valvelor inseamna sa iti dai cu tesla in c*aie si ca te costa destul de mult cand incepi sa schimbi pastile si ce mai este necesar din ansamblul desmodromic Verificarea jocului la supape presupune desfacerea unor capace (4 capace, unul pe supapă, fiecare având 4 șuruburi) care se află în capul cilindrilor și măsurarea distanței dintre camă și pastilă. Capacele sunt accesibile în mod direct, nu trebuie să desfaci nimic pentru a ajunge la ele. Sistemul desmodromic este teribil de fiabil, nu "se strică" și nu are nevoie "de servisare". 25 minutes ago, GoodKat said: mecanicii care se pricep la Ducati ii numeri pe cateva degete de la oricare dintre maini Sunt câțiva, iar operațiunile respective sunt considerate bazice. Pentru a schimba cuzineți la un 1098 ai nevoie de un mecanic Ducati bun. Pentru a schimba curele de distribuție sau pastile la un Monster răcit pe aer, ai nevoie de un mecanic Ducati. Și mulțumim lui allah, avem service-uri autorizate Ducati. 31 minutes ago, GoodKat said: In rest da, faptul ca e racit pe aer este un avantaj sau dezavantaj...depinde din ce punct de vedere privesti. Se încinge mai rău între picioare vara prin traficul urban, da. Și poluează ceva mai rău. În rest este un motor mai rudimentar, deci mai simplu, mai ușor și teoretic mai fiabil. Credeam că în anul de grație 2019 am scăpat de sintagma "motoreta japoneză și mașina nemțească e dumnezeu și isus cristos". Dar se pare că m-am înșelat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 Domnita cumpara ce.ti permiti si care.ti face cu ochiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Asta cu "brutalitatea" incredibila in ture mici la un 650 v2 e cel putin o exagerare. Unii le folosesc pentru scoala de soferi... Vorbind de nakeduri entry level de 70-80hp si 190-210kg, orice detalii tin strict de preferinte. Diferenta intre a cadea si a nu cadea NU e data de faptul ca ai luat sv650 in loc de xj6, sau invers. Mai degraba te preocupi cu starea tehnica, pentru ca de cativa ani s-a umplut piata de sh cu epave din "occident" carpite la minim si vandute ca "impecabile". Si sa-i pui anvelope foarte bune, adica varful de gama din categoria sport-touring de la orice producator mare. Mai te poti uita si la ktm 390 duke, in vara erau cateva la vanzare de la primul proprietar. Cele 30-50kg in minus il vor face mult mai agil in oras, iar in afara pana in 100-120 va fi mai rapid pe viraje decat orice naked mediu entry level. Bonus, va fi si putin mai ieftin la intretinere. Editat Ianuarie 15, 2019 de walking^human Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 4 minutes ago, walking^human said: Diferenta intre a cadea si a nu cadea NU e data de faptul ca ai luat sv650 in loc de xj6, sau invers. La viteză medie sau mare, nu. La viteză mică (acolo unde un începător își va petrece mai mult timp, mai ales în oraș), un 4 în line va fi mai docil, mai ușor de controlat, mai predictibil și liniar. Un V2 va fi mai iregulat, va smuci și va merge mai sacadat. De aici până la "brutalitate" e cale lungă, dar un 4 în linie va fi mai ușor de manevrat în anumite cazuri. 10 minutes ago, walking^human said: ktm 390 duke Sau surorile mai sexy, Svartpilen/Vitpilen 401. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Detin atat l4 600 ca si v2 1000 si sunt familiar cu caracteristicile fiecaruia. Pentru mine, as alege oricand l4 600 in loc de v2 650. Insa toate astea intra in categoria "detalii si preferinte", si sunt irelevante subiectului discutiei. Din nou, NU cade nimeni pentru ca a cumparat sv650 in loc de xj6, care la nu stiu ce turatie mica avea cativa hp in plus si niste foarte mici smucituri. Cade pentru ca i-a "scapat" mana blana in acceleratie, cade pentru ca a blocat frana, cade pentru ca are niste petarde de anvelope, cade ca nu a belit inainte ochii la ce jeguri acopera asfaltul etc. E imposibil ca la un mers in regim de incepator (sau chiar si mai avansat) smucitul cauzat de functionarea mai sacadata a motorului (avand 2 impulsuri de putere/ rotatie in loc de 4) sa depaseasca capacitatea maxima de aderenta a unei anvelope bune. Astea sunt mituri din seria "am simtit nevoia sa o culc" sau "am cazut ca am uitat ca era furca reglata cu 2 clickuri in plus". Editat Ianuarie 15, 2019 de walking^human Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 Impulsurile intermitente ale V2-ului la turații joase te pot dezechilibra. Mai ales când mergi încet, printre mașini, poate nu ajungi foarte bine jos, nu ai multă putere în mâini și gambe, nu simți încă motocicleta și nu ai reflexele necesare. În cazuri de genul ăsta, un 4 în linie e mai docil. Asta am spus. Te mai poate eventual surprinde dacă bagi mâna (voit sau nu) în gaz, având o altă curbă de cuplu și putere față de un L4. Nu vorbim despre aderențe și anvelope. @OP: asta nu trebuie să te descurajeze în a-ți lua un V2 dacă-și place cum trage, cum se aude, ș.a.m.d. Trebuie doar să ai ceva mai multă grijă în anumite situații. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 Eu de asta am zis ca @Flower Power e reticienta in a da amanunte de genul: - experienta pe moto - inaltime / kg (daca esti o mignona, clar n-ai ce cauta pe un... V-Strom) - ce se vrea a se face cu motocicleta (commuting, plimbari ocazionale in we pe distante scurte/medii/lungi, touring sanantos, racing, sa dea bine in poze, colorata si plina de plastice ca e cool samd) - cauta o recomandare de tip de motocicleta sau vrea sfaturi concrete pe ceea ce gaseste ea pe net (in cazul asta discutiile sunt punctuale pe modelul prezentat) - merge cu sau ca si pasagera - protectie la vant - injectie / abs / moduri de selectare a puterii - intr-un cuvant gizmouri cat mai recente - si nu in ultimul rand... B U G E T U L - degeaba visezi cai verzi pe pereti daca tu ai 3 lei in buzunar. Ceea ce OP ar trebui sa inteleaga e ca aici nu e pe mistocareala, ci ea prezinta niste date si noi ii dam niste info de care poate tine cont au ba. Daca vrea sa-si ia Fireblade 1000RR, degeaba-i spunem noi ca modelul ala e pacatos ca mananca ulei si are nevoie de o mentenanta mai atenta, ca e periculoasa pt o incepatoare, ca nu poti face touring cu ea in conditii foarte ok si ca e obositoare daca mergi zi de zi cu ea la munca incaltata cu tocuri (ca asa cere jobul), decizia tot la ea va fi... Exemplul meu: cand am tinut cont de parerile prietenilor, am facut cele mai bune alegeri, cand am ales eu "pentru ca asta-mi place", alegerile s-au dovedit in timp a nu fi tocmai cele mai ok. Deci intotdeauna o parere sau o un pont de ultim moment este binevenit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 O fi L4 mai docil in joase dar v2 e mult mai fun de condus, chiar si pentru un incepator, parerea mea. Orice din zona 60-70cp e in regula de inceput, indiferent de configuratia propulsorului. Mi-e greu sa cred ca daca ajungi in situatia sa o trantesti poate cu un L4 n-o faceai, cat ghinion sa ai tocmai ca asta sa faca diferenta, slabe sanse. Si daca o tavalesti ce? Te scuturi si pleci mai departe,fii barbata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Ianuarie 15, 2019 Share Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Quote Impulsurile intermitente ale V2-ului la turații joase te pot dezechilibra. Mai ales când mergi încet, printre mașini, poate nu ajungi foarte bine jos, nu ai multă putere în mâini și gambe, nu simți încă motocicleta și nu ai reflexele necesare. În cazuri de genul ăsta, un 4 în linie e mai docil. Sunt de acord 100% ca in cazul asta ti-ar fi mai usor fara sa mai faca si v2-ul par-par-par sub tine. Dar de fapt ai avea alte probleme: ce cauti pe o motocicleta mult prea grea si prea inalta, in plin trafic, cand tu inca nu ai nici minimul de reflexe formate? De ce nu incepi cu ceva mai usor si mai jos? De ce nu mergi intai cat ai tu nevoie, 1-2-10-nspe ore prin zone fara trafic, pana simti ca macar stapanesti plecatul de pe loc si schimbatul benzii? Poate te simti mai bazat ca n-ai inceput cu o motocicleta "de fraieri" sau "de fete", dar pe termen lung iti furi singur caciula. In loc sa incepi pe ceva care sa-ti fie potrivit (ca inaltime, greutate, putere), si sa progresezi de la inceput si constant, tu incepi pe ceva care te depaseste si sperie, iti creste sansa sa faci buf, si in loc sa progresezi esti concentrat mai degraba pe cum sa nu te striveasca/dea jos/omoare fierul. Editat Ianuarie 15, 2019 de walking^human Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Ianuarie 16, 2019 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2019 (editat) Acum 15 ore, Djenavar a spus: Domnita cumpara ce.ti permiti si care.ti face cu ochiul. Cam asta fac sau incerc sa fac. Multu:) Va multumesc tuturor inca o data pentru feedback. Incerc sa raspund punctual nu inainte de a clarifica faptul ca pana acum m-am dat cu cateva motoare si pentru ca nu am experienta mi-as lua un motor cu care m-am dat si m-am inteles. La scoala am mers pe mai multe variante de motociclete si am constatat ca nu cu toate ma inteleg. cel mai bine a fost cu er6n ,er5n. Dupa absolvire am închiriat cb 500 care mi s-a parut greoi si no fun comparativ cu sv650. Cu sv m-am simtit mai ok, e mai vioi ,parca mai simplu de condus. De precizat :pot conduce motoare ce au ghidoane, nu semighidoane. Nu stiu cum as merge pe mt03 sau orice alt motor cu care nu m-am dat si am o oarecare retinere sa cumpar unul cu care nu m-am dat nici macar o data, mai ales ca au existat si motoare pe care nu am putut sa le controlez. Bun, pana acum am lamurit partea cu asa -zisa experienta 173/58 - ce se vrea a se face cu motocicleta commuting ,plimbari ocazionale in we pe distante scurte/medii pentru inceput. Nu voi merge zilnic cu motorul la job pentru ca e distanta mica si nu are sens si pentru ca mai exista si alte motive personale care ma impiedica sa fac asta. Editat Ianuarie 16, 2019 de Flower-Power Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 OK then Atunci mergi pe ER6N (gasesti multe si cu ABS, e pacat sa nu iei asa ceva) si pe SV650 (aici, daca mai pui ceva banuti, te poti orienta catre Gladius - aceeasi motocicleta ca si SV_ul, acelasi motor, dar putin mai "rotunjoara", mai de fetite ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Ianuarie 16, 2019 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2019 (editat) - de ce topicul asta, pentru ca voiam pareri despre sv , pareri despre anuntul din ziar si un pic nu f mult am tinut sa precizez ca e prima moto..deci pareri despre cum vi se pare ideea. Buget 2500 asa mi-am propus, cred ca in bugetul asta nu intra abs dar na, va trebui sa ma descurc si fara. Editat Ianuarie 16, 2019 de Flower-Power Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 Ia in calcul si Yamaha FZ6N. Ar trebui sa gasesti in bugetul tau. SV-ul da, e fun, e misto, se potriveste unei fete. Nu o sa iti para rau daca alegi asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Ianuarie 16, 2019 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2019 Yamaha Fz6n nu l-am inclus pentru ca, din nou, nu m-am dat cu el si deci nu stiu cat de compatibila sunt cu dansul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 Sunt destui posesori pe aici, posesori pe care daca i-ai ruga frumos, te-ar lasa la o tura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Larry Flyt Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 Hmm, cb 500 este grea dar no fun. As spune ca ai o dilema. As mai spune ca fz6 iese din calcul, avand in vedere remarca de mai sus, dar si puterea ei. Avand in vedere faptul ca le ai testat si te impaci bine cu ele, parerea mea este sa te decizi intre sv si er,sunt ideale. Trecand la lucruri si mai serioase, cred ca ultimul cuvant il are petre81. Petrone,baga mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 Foarte grele toate ! Pentru mine mobra n-as vrea sa depaseasca 180kg (cu plinul facut pina da pe afara, stilul Contabil). As fi sarit pe mica ninjita 400 fara sa clipesc, daca nu ar fi bagat "teapa" cu rezervorul de 14 litrii (sint normali la cap?). Au scos o mobra mai usoara si performanta, dar mi-au taiat din km/alimentare, acum cu 300-le am +360km pina la o benzinarie, in stil de mers mai repejor. PS. Daca vei dori sa incerci semighidoane, de aproape 300cc, vei avea ocazia la + 10 grade ziua. Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 70 de cai nu sunt putini pentru o incepatoare, si atarna si la cantar. E posibil sa existe un morcov real legat de gabaritul si puterea motocicletei. E al doilea topic, dupa ala cu dominarea, in care spui ca te intimideaza puterea mobrei. Un procent prea mare de morcov e periculos in trafic pentru ca in loc sa fii 100% prezent la ghidon ai o teama permanenta. Iti fura puterea de procesare, si asta vine cu niste consecinte: - te poate face sa iei o decizie proasta intr-un moment critic - te face sa inveti mult mai lent sa mergi pe motocicleta. Pentru un incepator e cel mai sanatos la propriu sa iasa cat mai repede din zona de bajbaiala la ghidon, intr-o gama cat mai larga de scenarii. Daca iesi doar in weekend cu motocicleta progresul o sa fie si mai lent. Parerile altora sunt foarte relative, atata vreme cat fiecare avem alte dimensiuni, fortza si indemanare. Pentru un individ de 1.90 si 100 de kile 80 de cai pot fi bicicleta chiar la prima mobra. Pentru o fata de 60 de kg, 200 ale mobrei pot fi suficiente sa nu poata sa o plimbe de coarne 10 metri. Prin natura ei, motocicleta e mult mai intim legata de caracteristicile noastre fizice si personale decat o masina. Concluzia e urmatoarea: daca ai o teama reala legata de o motocicleta anume, respect-o. Corpul si creierul incearca sa iti spuna ceva. E intotdeauna timp pentru mobra visurilor tale, dupa ce iti construiesti pe motoare mai mici indemanarea necesara ca sa o poti controla fara probleme. In plus, Romania e plina de soferi idioti care te vor forta permanent sa iesi din zona de confort, asa ca e foarte important sa ai o marja de siguranta. In locul tau mi-as largi un pic evantaiul de variante. Afla ce modele nu te sperie deloc, si poate gasesti ceva mai interesant. Prima mobra oricum ar trebui sa fie o achizitie temporara. Scopul primei mobre e sa te faca sa intelegi regulile jocului in traficul din Romania cand esti pe doua roti, si sa te faca sa afli ce anume vrei cu adevarat de la o motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 (editat) Nu sint sigur ca chiar conteaza calutii, am mers alaturi de o mobra de 173 hp, si pe Lepsa, isi lua "leapsa" de la 39 caluti. Mie la liniute nu-mi pasa care iese in fata .... chestiune de preferinte. A schimbat omul mobra (aia de 173 caluti) cu una mai mica, dar mai manevrabila, s-a schimbat si "clasamentul" (tot pe curbe ma refer). PS. Conteaza cel mai mult ce ceri de la mobra, manevrabilitate, viteza, confort, etc. Greu sa sti ca incepator, si mai ales ca mai depinzi si de anturajul cu care te simti intradevar bine ..... calatorii lungi, piste de viteza, baruri cu staif , etc. Lucruri de care te prinzi .... "din mers". Editat Ianuarie 16, 2019 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Ianuarie 16, 2019 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2019 1 oră în urmă, Contabil a spus: Foarte grele toate ! Pentru mine mobra n-as vrea sa depaseasca 180kg (cu plinul facut pina da pe afara, stilul Contabil). As fi sarit pe mica ninjita 400 fara sa clipesc, daca nu ar fi bagat "teapa" cu rezervorul de 14 litrii (sint normali la cap?). Au scos o mobra mai usoara si performanta, dar mi-au taiat din km/alimentare, acum cu 300-le am +360km pina la o benzinarie, in stil de mers mai repejor. PS. Daca vei dori sa incerci semighidoane, de aproape 300cc, vei avea ocazia la + 10 grade ziua. Toate cele bune! Multumesc de oferta dar semighidoane, nu. Acum 3 ore, Metal Heart a spus: Sunt destui posesori pe aici, posesori pe care daca i-ai ruga frumos, te-ar lasa la o tura Mi-ar placea sa incerc un mt03 , recunosc dar nu cred ca rugamintile mele frumoase ma vor ajuta daca o dau pe jos in probe. Adica, cine e dispus sa riste? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 (editat) Doamneajuta, adevarul este ca 1/2 din ghidoane nu se pune cu 1/1 ..... spor la alegere. Acum 9 minute, Flower-Power a spus: Multumesc de oferta dar semighidoane, nu. Alta liga! Editat Ianuarie 16, 2019 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Ianuarie 16, 2019 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2019 @fuchsia multumesc pentru mesaj. Al doilea topic dupa ala, acela l-am facut cand m-a chinuit ceva de 500 cu semighidoane. Cazul de fata cu sv:Aici e vorba de mental , pana sa ma urc pe ea mi-am facut ritualul de spaime dar dupa ce m-am urnit nu am mai simtit ca sunt dominata de mobra. A fost o placere sa merg cu ea si nu imi venea sa ma opresc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 16, 2019 Share Postat Ianuarie 16, 2019 11 hours ago, walking^human said: De ce nu mergi intai cat ai tu nevoie, 1-2-10-nspe ore prin zone fara trafic, pana simti ca macar stapanesti plecatul de pe loc si schimbatul benzii? Ești din București? Unde este zona asta utopică "fără trafic" despre care vorbești? Într-o noapte de sfârșit de august între 2 și 5 dimineața? Ca începător în București ești cam mâncat. Nu ai unde să exersezi mersul prin trafic în mod civilizat. E o junglă din ce în ce mai aglomerată și mai agresivă. 3 hours ago, GoodKat said: Dupa mine daca producatorul iti da un interval de verificare la jumate fata de concurenta directa, inseamna ca nu este un sistem neaparat mai bun. În niciun caz nu am susținut că sistemul ar fi mai bun. Dar de aici la "nu-ți lua dom'le că am văzut eu o dată un deviz de service și te rupe la bani" e cale lungă. 3 hours ago, GoodKat said: reglaje de supape, inlocuite niste 'semilune' Din nou, supapele la Ducati nu se "reglează", nu au arcuri. Se măsoară toleranța și dacă este prea mare se înlocuiesc pastilele și eventual semilunele - elementele 19 respectiv 15 din schemă. După cum vezi, sunt piese minore, costă 3 lei, iar accesul este relativ ușor. Desfaci capacul, măsori. Dacă este nevoie, împingi culbutorul în sus, scoți pastila și eventual semilunele de sub ea, pui altele și ai plecat. Îmi cer scuze pentru detaliile tehnice oarecum off-topic, încerc doar să mai elimin din mitologia nefondată. Nu sunt avocatul macaronarilor, când vezi anumite lucruri la ei (nu doar la Ducati, în general) cam stă mintea-n loc. Dar argumentul cu costul servisării curente nu ține la apă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.