Sari la conținut

BMW K 1200/ 1300 S /GT /R (Sport)


Alex_reg
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 380
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

e senzatie motocicleta, doar sa iti permiti sa-l intretii si sa nu cumperi cel mai hartanit junghi.

 

verifica radiatorul sa nu fie corodat , lichidul de frana sa nu fie negru ( e scump sa-l schimbi si jidanii merg ani de zile asa cu ele) , o pompa de abs e 800E ...

 

te duci la o reprezentanta bmw din zona si te uiti la istoricul servisului, n-are istoric nu cumperi motocicleta

 

sunt 3 revizii la intinzatorul de lant de distributie, vezi sa ai ultimul model (pe istoric ) , altfel poti sa-i pui sa-l schimbe, e 120~ e unu ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe loc este o motocicletă mare și grea, dar în mers este foarte bine echilibrată și are o ciclistică foarte bună datorită centrului de greutate jos și a ampatamentului generos. Are cutie de utilaj agricol (ca majoritatea BMW-urilor), dar nu este foarte deranjant la touring. Mai are și servofrână, o mare tâmpenie din punctul meu de vedere: adaugă complexitate în mod inutil și taie din feeling-ul pe care-l ai în manetă. Pe față are o suspensie șmecheră numită duolever, care separă forțele de frânare de direcție: fața nu plonjează când frânezi. În același timp, sistemul este mai complex decât o furcă normală, iar o înlocuire de pivoți pe față (de exemplu) te costă mult mai mult decât un service la furcă. Opțional, modelul are și ESA, un sistem care ajustează electric preload-ul arcurilor și amortizoarele (pe spate compresie + revenire, pe față doar revenire) în funcție de încărcarea motocicletei (pilot, pilot +bagaje sau pilot cu pasager) și stilul de mers (comfort, normal și sport). Este simpatic, iar diferența se simte pe drum, însă dacă trebuie să înlocuiești amortizoarele devine mai puțin simpatic: un amortizor față cu ESA costă cam 1100€, pe spate aproape 1500€ (noi). ABS-ul este standard, dar mânerele încălzite, gențile laterale și cricul central nu. Importanța lor (pentru mine) reiese din ordinea în care le-am listat.

Dacă ai banii necesari, cumpără K1300S: deși pare aproape identică, este mai ușoară, are mai multă putere și cuplu și au rezolvat o mare parte din problemele pe care le are 1200-le: frână fără servo, cutie mai plăcută, etc. Totuși, dacă bugetul te constrânge la K1200S, sunt câteva lucruri de verificat. Cum s-a zis mai sus, au fost câteva recall-uri pe model care se pot verifica la o reprezentanță. Cele mai importante ar fi întinzătorul de distribuție și flanșa roții spate: în primii ani a avut din aluminiu și avea tendința de a se crăpa. În afară de asta, verifică să nu fie probleme raportate în bord (mai ales legate de ABS sau ESA, dacă are), ca roata spate să nu aibă joc lateral, amortizoarele să nu scape ulei (sunt capsulate și nu se pot servisa), iar cutia să nu sară din nicio viteză (mai ales a 2-a, a 3-a și a 4-a). Eventual și pivoții pe față să nu fie duși.

Cam atât îmi vine în minte acum. Per total recomand modelul, face foarte bine ceea ce a fost gândit să facă: touring într-un mod sportiv.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu detin K1200r sport care sunt similare cu doar câteva diferențe. Îl recomand și eu, PzKpfW punctând foarte bine aspectele importante.

La întreținere e ceva mai scump decât alte mărci și pot să adaug că față de prima impresie, depășește cu destul de mult așteptările.

Editat de Tornada
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul este standard,

 

Nu, ABS-ul nu a fost standard, asa ca atentie la achizitie. Am vazut de exemplu cu ESA dar fara ABS :D

» Post actualizat in 28 Sep 2016 14:54

Dacă ai banii necesari, cumpără K1300S:

 

Asa as sfatui si eu pe oricine. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta chestie ca la modelul 1300 au fost multe din probleme rezolvate , bine de stiut :D . Eu am momentan un hornet din 2004 si sunt foarte multumit de el , asa ca nu vreau sa ma grabesc prea tare .

 

Multumesc pt sfaturi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta chestie ca la modelul 1300 au fost multe din probleme rezolvate , bine de stiut :D . Eu am momentan un hornet din 2004 si sunt foarte multumit de el , asa ca nu vreau sa ma grabesc prea tare .

 

Multumesc pt sfaturi !

de la hornet la k12 e cale lunga , ca intre o honda civic 1.2 si un M3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da , ai dreptate :) . Caut ceva pt drumuri lungi si cu hornetul de la 500 km facuti pe zi devine destul de obositor ,totusi am facut 30000 km peste tot cu hornetul . Acuma culeg informatii ca pe anul viitor sa fiu bine pregatit :D .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

ne face si noua un moderator PINNED acest topic? multe intrebari ajung pe topicul de BMW la gramada...acolo este un user care pare ca se lupta cu morile de vant. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut! A incercat careva sa inlocuiasca becurile standard pentru faza scurta/lunga cu led-uri? Daca da - ce model si de unde le-ati luat?

Am incercat sa pun un C6 H7 de 3600lumeni si 36W ( http://www.ebay.com/itm/Car-LED-H7-Headlight-Plug-Bulbs-6000K-72W-7600LM-Xenon-White-C6-All-In-One-2pcs-/172813241890?hash=item283c78ce22:g:Ui4AAOSwVGhZhA61&vxp=mtr ) insa dupa montaj capacul de plastic presa putin pe spatele ventilatorului si ne mai ramanand loc sa circule aerul probabil s-ar fi incins rapid si apoi ars.

A gasit cineva un model de led cu racire activa (ventilator nu panglica) care sa aiba o lungime mai mica? Varianta de a merge fara capacul de plastic in spate nu mi se pare ok. Chiar daca led-ul este garantat ca IP68 waterproof....apa care ar intra in far nu ar fi ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut! A incercat careva sa inlocuiasca becurile standard pentru faza scurta/lunga cu led-uri? Daca da - ce model si de unde le-ati luat?

Am incercat sa pun un C6 H7 de 3600lumeni si 36W ( http://www.ebay.com/itm/Car-LED-H7-Headlight-Plug-Bulbs-6000K-72W-7600LM-Xenon-White-C6-All-In-One-2pcs-/172813241890?hash=item283c78ce22:g:Ui4AAOSwVGhZhA61&vxp=mtr ) insa dupa montaj capacul de plastic presa putin pe spatele ventilatorului si ne mai ramanand loc sa circule aerul probabil s-ar fi incins rapid si apoi ars.

A gasit cineva un model de led cu racire activa (ventilator nu panglica) care sa aiba o lungime mai mica? Varianta de a merge fara capacul de plastic in spate nu mi se pare ok. Chiar daca led-ul este garantat ca IP68 waterproof....apa care ar intra in far nu ar fi ok.

 

Nu stiu cat de ok sunt becurile LED pe faruri fara lupa, sau pe faruri care vin cu bec halogen.

Faza lunga/ scurta la k1200/k1300 bate foarte bine in comparatie cu orice alta motocicleta pe care am mers. Nu am simtit nevoia de a schimba/ modifica in vreun fel farul, mai ales ca la cata lumina da in mod normal, cu led-uri sau xenon s-ar putea sa fie tare suparator pentru ceilalti participanti.

Exista o varianta, dar presupune dezlipirea sticlei de pe far si mai multe modificari... nu mai gasesc acum site-ul...

Editat de flaviu57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dacă tot se vrea un topic separat pentru modelul ăsta, hai să întreb aici: cam de o lună la al meu k12r sport nu o mai pot pune pe liber când stau pe loc cu motorul pornit.

Sare din 1 în 2 sau invers.

 

Menționez că exclusiv în situația de mai sus, altfel în mers când anticipez că voi opri, iese fără nici cea mai mică problemă.

La fel cu motorul oprit, iese pe neutru fără niciun cîr.

 

Pare că nu debraiaza complet, deși nu agață sau clănțăne mai mult decât înainte.

Are ambreiaj hidraulic, nu știu dacă pot umbla la cablu.

 

L-am sunat pe Tibi de la mototehnica și a spus că în cel mai fericit caz ar fi să se rezolve cu o aerisire, dacă nu ar fi o uzură a ambreiajului... La ce aș putea să mă mai uit?

 

Ambreiajul nu patinează și nu are vreun simptom de defecțiune în afară că nu pot scoate pe neutru din 1 sau 2 atunci când am motorul pornit și moto stă pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am sunat pe Tibi de la mototehnica și a spus că în cel mai fericit caz ar fi să se rezolve cu o aerisire, dacă nu ar fi o uzură a ambreiajului... La ce aș putea să mă mai uit?

 

Ambreiajul nu patinează și nu are vreun simptom de defecțiune în afară că nu pot scoate pe neutru din 1 sau 2 atunci când am motorul pornit și moto stă pe loc.

 

Uzura ambraiajului se manifestă în primul rând prin patinare. Deci nu cred că e acolo problema. Să nu fie o ceva cu cilindrul receptor. Lichid în rezervor ai? O aerisire/înlocuire lichid nu face rău oricum.

 

intreb si eu ca prostu'... esti pe loc, in 2 sau 1 si vrei N si nu intra. Ai incercat sa dai putin drumul la ambreiaj, apoi sa il apesi iar si sa incerci din nou?

 

Încearcă asta. Dacă nu, mărește cursa manetei de ambreiaj. Depărteaz-o la maxim și vezi dacă e mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intreb si eu ca prostu'... esti pe loc, in 2 sau 1 si vrei N si nu intra. Ai incercat sa dai putin drumul la ambreiaj, apoi sa il apesi iar si sa incerci din nou?

Asta o fac instinctiv și îmi este clar că e o problema undeva , cum spuneam cam de o lună.

» Post actualizat in 28 Sep 2017 18:35

 

Uzura ambraiajului se manifestă în primul rând prin patinare. Deci nu cred că e acolo problema. Să nu fie o ceva cu cilindrul receptor. Lichid în rezervor ai? O aerisire/înlocuire lichid nu face rău oricum.

 

 

Încearcă asta. Dacă nu, mărește cursa manetei de ambreiaj. Depărteaz-o la maxim și vezi dacă e mai bine.

Nu patinează.

Cilindru receptor? Hm, să mă documentez.

Lichid da, cumva trebuie să fie plin ochi? Voi face o aerisire.

Faza cu maneta am încercat-o că oricum pare cam singura chestie de reglaj in zonă.

 

O putea avea vreo legătură cu nivelul uleiului din cutie? Vascozitate, ceva? Sau vorbesc prostii?

 

Mersi!

Editat de Tornada
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai poti incerca un lucru. l-am patit la R6. curata bine prinderea levierul in cadru. Daca arcul este uzat, nu mai are forta sa iti traga levierul. merita incercat, nu costa nimic. la mine s-a rezolvat cu un spray degresant. eu am patit mai rau, intra in 1 -2-3 sau 4-5-6 . Atat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am scris si eu in privat (acum abia am vazut mesajul tau) dar ma gandesc ca poate fi de folos si altora. La mine problema nu era de la lichid, cilindru master sau slave sau discurile de ambreiaj. Ci de la minusculul senzor de ambreiaj care se decalibreaza (a se intelege ca se misca de pe pozitia ideala si nu mai este decuplat la actionarea manetei).

Informatii detaliate si instructiuni eu am gasit pe forumul asta:

 

http://advrider.com/index.php?threads/pictorial-r1200gs-clutch-switch-adjustment-no-start-in-gear.376181/

 

Bafta!

P.S. ...pe la unul din mecanicii/service-ul amintit mai sus am calcat si eu si...experienta nu a fost cea mai buna...

Ti-l recomand cu incredere pe Razvan 0724 012 375, are atelierul in incinta Axxa Vitan, si mie mi-a creat convingerea ca e mai ok decat toate service-urile BMW din Bucuresti adunate :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun de știut, mai ales că am reținerile mele vis a vis de mototehnica, dar și despre reprezentanță.
» Post actualizat in 30 Sep 2017 21:35
Mulțumesc pentru răspuns! Cu siguranță voi face și treaba cu senzorul (sincer, eu credeam că așa e normal :|).

Voi reveni cu amănunte după ce îmi rezolv problema.
» Post actualizat in 01 Oct 2017 14:58


LATER:

Aud click-ul la maneta, dar fără efect.
Interesant senzorul ăsta, nu știam de el....
» Post actualizat in 02 Oct 2017 14:39


Another LATER:

Am schimbat uleiul de la ambreiaj, deci implicit aerisit.
Am curățat senzorul cu click-ul de la maneta de ambreiaj care click se aude și senzorul își face treaba.

Dar per total nu mi s-a rezolvat problema inițială încă.
Tibi de la Mototehnica zice că trebuie aruncată o privire în cutie. Doar privitul mă va costa cel puțin o garnitură bănuiesc și șuruburile de aluminiu care se vor buli la scoaterea capacului (cred!).

Altfel, dacă se va dovedi a fi ambreiajul, unul complet ar fi vreo +2.000 lei fără TVA și fără manoperă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to BMW K 1200/ 1300 S /GT /R (Sport)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...