Sari la conținut

BMW G650 Xchallenge ABS 2007, yuhuu!


AlexAB
 Share

Postări Recomandate

@AlexAB, sper ca imi permiti o interventie off-topic :)

 

La 24.04.2019 la 16:58, ERU a spus:

Vad ca Domi-ul ala era altoit cu KTM si de asemenea am vazut ca aveai bordul de la vapor. 

De curiozitate, l-ai montat singur ?

 

Vaporu a fost pus prima data de mine (2010 sau 2011 cred), apoi demontat/remontat de toti cei care au mai umblat la mobra (de ex @stulewa cand a facut altoiu cu moaca de Adventure).

 

Daca te intereseaza, detalii de pe vremuri: https://www.xrv.org.uk/forums/dominator-fmx/75423-honda-fmx650-trail-tech-vapor.html

 

 

Referitor la pliabilele alea ieftine, nu le recomand nici eu. Sunt cam "de jucarie".

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, AlexAB a spus:

Sfatuit de colegii din ultima tura si pofta dechisa de @Flower-Power, am fost azi in poligon la Ilioara sa exersez mersul in scarite.

 

Cand mai mergi in poligon mai bine tii un ochi si pe masinile care trec pe langa tine, sunt multi berbeci care incurca pedalele si trag aiurea de volan. In Ilioara am vazut cum s-a infipt intr-un stalp un logan care tot facea cercuri, cam ca masina din clipul tau :D

 

Daca mai ai camasa veche de la cablul de ambreiaj si te distreaza sa iti faci singur chestii, poti sa incerci sa iti faci un cablu de rezerva. 220 de lei mi se pare mult pentru un cablu de ambreiaj, si daca ce ai tu pe mobra n-are cine stie ce complicatii exotice poti sa iti faci singur unul la fel de durabil ca ala de fabrica:

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, AlexAB said:

 

A fost frumos sa get back to basics. Si neasteptat de usoare, ma incadrez intr-un spatiu mai mic decat daca stau pe sa.

Mai revin cu siguranta, poate ne organizam cativa, mai multi, vad ca duminica nu sunt instructorii in poligon. Sau pe coclau :D.

 

In continuare mi se pare incredibil cum motorul urmeaza privirea..

Eram atent si la masinile care se apropiau.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Fain de tot. 

La o adica, poti sa mai cauti suporti sau scarite mai joase.

Si/sau inaltatoare de ghidon. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O curiozitate am. Ce valoare, maxima, ai citit pana acum pe bord ptr sistemul de incarcare ? Eu n-am vazut mai mult de 13.7V si cred ca o sa caut multimetrul prin casa sa verific si cu el, deoarece mi se pare cam putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

32 minutes ago, vis-a-vis said:

La cum evoluează lucrurile, la anul putem lua lecții de la domn' instructor de adventure AlexAB...

Ce la anul, de weekendul viitor. Lecții de cum să-ți setezi camera :)). 

 

5 minutes ago, cozmino said:

O curiozitate am. Ce valoare, maxima, ai citit pana acum pe bord ptr sistemul de incarcare ? Eu n-am vazut mai mult de 13.7V si cred ca o sa caut multimetrul prin casa sa verific si cu el, deoarece mi se pare cam putin.

O sa urmăresc și-ți zic. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 06.05.2019 at 8:54, cozmino said:

O curiozitate am. Ce valoare, maxima, ai citit pana acum pe bord ptr sistemul de incarcare ? Eu n-am vazut mai mult de 13.7V si cred ca o sa caut multimetrul prin casa sa verific si cu el, deoarece mi se pare cam putin.

 

Salutare!

Cateva lucruri dupa tura de azi.

 

Valoarea din bord pentru baterie

13.8V la contact, rece dimineata

11.1V cand invarte

13.7V relanti rece

Tot drumul intre 13.6V si 14V

 

Amortizorul spate

La prima benzinarie, dupa ce am facut plinul, am zis hai sa vad ce presiune mai am in amortizorul cu aer de pe spate. Pun compresorul fara sa-mi dau seama ca e prea mare filetul si in 3 secunde la revedere aer din suspensie. Mai pun o data, poate mi s-a parut, la dracu, acum chiar a iesit tot.

Motocicleta lasata complet pe spate, si daca nu mai e tinuta cade pe partea cu rezervorul, nu mai sta pe cricul lateral singura.

 

1.thumb.jpg.c1e252570144d9bd48ac06188421526b.jpg2.thumb.jpg.38fccb061e3a417202467b534d7b8c5e.jpg

 

Am verificat si daca aparatoare de noroi se freaca de suspensia de aer, si este un mic punct lucios. Sa vad ce solutie aplic de pe advrider ca sa previn frecarea, posibil sa se rezolve cu doua piulite.

 

Lantul si cricul central

A fost prima data azi cand am auzit un clinchet metalic venind de sub motor.

Am oprit, am tras de diverse, nimic. Se auzea mai pronuntat la viteze mici, damburi, 1a, a2a.

 

Se pare ca lantul s-a largit - nu stiu cand a fost schimbat ultima data, cred ca trebuie unul nou sau cel putin intins - si a decis sa manance din cricul central..

 

O sa-l intind si sa vad daca gasesc o solutie sa departez un pic cricul central.

 

IMG_20190512_165613.thumb.jpg.f30bcb4beba8342e062943d8fc071f66.jpg

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Incearca sa vezi daca nu cumva cricul respectiv nu are o pastila de guma, distantier, ceva de genul, care lipseste si care, implicit, il aduce prea aproape de lant. 

Nu spun ca nu poate fi o constructie nu f fericita (mai ales daca este cric aftermarket) dar nu este chiar normal ca lantul sa frece pe el.  

 

Pe de alta parte, daca totul este ok dpdv constructiv, vezi sa nu ai un lant fff larg. Manualul motocicletei este cel mai bun prieten al omului, so, go for it si vezi ce zice acolo la limitele jocului lantului (burtii in limbaj popular).

 

Sau vezi daca nu cumva iti lipsesc niste role de ghidaj pentru lant. 

Sunt niste cilindri de teflon/plastic prinsi pe cadru (de obicei) si pe care aluneca lantul (cel de jos) sau ii limiteaza smuciturile (cel de sus).

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, AlexAB a spus:

Amortizorul spate

La prima benzinarie, dupa ce am facut plinul, am zis hai sa vad ce presiune mai am in amortizorul cu aer de pe spate. Pun compresorul fara sa-mi dau seama ca e prea mare filetul si in 3 secunde la revedere aer din suspensie. Mai pun o data, poate mi s-a parut, la dracu, acum chiar a iesit tot.

Vezi că la amortizoarele astea, cartușul de aer este foarte mic în volum, cel puțin la biciclete așa e. Pe lângă volum, presiunea este extrem de mare, la greutatea mea eu bag cam 18 bari în amortizor, nu știu cât e la tine. D-aia și pompița aia de amortizoare, care bagă presiune foarte mare dar câte un pic. Ca să știi câtă presiune-ți trebuie, trebuie reglat Sag-ul. Și anume, câtă cursă înghite atunci când stai pe ea, cu echipament și eventualul bagaj. Sag-ul ăsta trebuie să fie cam o treime din cursă. Cam așa se face și cu arcurile, se pun de diferite tării în funcție de greutate.

 

 

Acum 2 ore, _Raul_ a spus:

Pe de alta parte, daca totul este ok dpdv constructiv, vezi sa nu ai un lant fff larg. Manualul motocicletei este cel mai bun prieten al omului, so, go for it si vezi ce zice acolo la limitele jocului lantului (burtii in limbaj popular).

La motoreta asta nu trebuie lăsată burtă, pinionul de atac fiind concentric cu axul basculei. Eu aș lăsa lanțul foarte puțin slab, cât să nu smucească roata pe denivelări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, vis-a-vis said:

Sag-ul ăsta trebuie să fie cam o treime din cursă.

Mersi pentru sfat! O sa masor de curiozitate. Dar sa vad daca imi dau seama cat e cursa totala fara s-o dezumflu iar.

Later edit: Bine, eu n-am nici dirt-bike nici skill de dirt bike rider.

 

Eu am luat-o cu regula de trei simpla raportat la indicatiile de kg vs presiune din manual, problema e ca rezultatul difera.

87 psi pt rider de 65kg cu echipament - daca ma iau dupa asta, imi trebuie 133psi la cele 100 kg ale mele.

97 psi pt 85kg - adica 114psi pentru mine, adica ar cam da cu fundul de pamant.

152 psi cand ai pasager si totalul e 150kg.

 

Ma impac bine cu ea pe la 130-140psi din ce-am vazut.

Si trebuie sa-mi cumpar un adaptor de filet.

 

A, un alt lucru interesant la suspensie e ca dupa o zi de calarit pe damburi si forestiere suspensia spate devine mai ferma, nu cu mult, dar destul cat sa-ti dai seama.

 

Later edit 2: As vrea intr-un weekend sa invat sa sar cu ea :D.

 

@_Raul_ multumesc, o sa vad daca lipseste ceva, desi da, cred ca ai dreptate, e lasat lantul si trebuie intins. Posibil chiar schimbat in curand.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, AlexAB a spus:

Mersi pentru sfat! O sa masor de curiozitate. Dar sa vad daca imi dau seama cat e cursa totala fara s-o dezumflu iar.

Later edit: Bine, eu n-am nici dirt-bike nici skill de dirt bike rider.

Nu trebuie s-o desumfli, uită-te pe filmuleț. Din cursa totală (la gol, eventual cu roata în aer) când stai tu pe ea, trebuie să se ducă la 1/3 din cursa totală. Că ești sau nu dirtbikerider, asta e regula de bază la cam orice vehicul, sag-ul la 1/3.

Acum 11 minute, AlexAB a spus:

trebuie sa-mi cumpar un adaptor de filet.

Eu pe toate amortizoarele cu aer am valvă auto, schrader. despre ce adaptor e vorba?

Acum 11 minute, AlexAB a spus:

A, un alt lucru interesant la suspensie e ca dupa o zi de calarit pe damburi si forestiere suspensia spate devine mai ferma, nu cu mult, dar destul cat sa-ti dai seama.

Fermitatea suspensiei e din rebound, tăria pe revenire. În funcție de teren e bine ca suspensia să fie mai fermă (pe asfalt bun) sau foarte rapidă (pe trasee off-road foarte denivelate)

Că se întărește (sau orice altă variație) nu e un lucru bun. suna a ulei prost care-și schimba vâscozitatea foarte mult în funcție de temperatura de lucru.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aa, gata, am inteles, are cursa spate 27 cm, deci ar trebui cu mine pe ea sa nu coboare mai mult de 8-9 cm.

Adaptorul de la filet mare, cum s-a intamplat sa gasesc la aceasta benzinarie, prea mare pentru filetul meu de amortizor, care e de dimensiunea celui de bicicleta.

Taria de revenire pe spate la amortizorul asta are 2 setari, soft si hard. E pe soft acum.

Cica nu are ulei in el. Doar aer care e impins prin niste fante. Am citit pe advrider ca e ceva comun pentru suspensia cu aer.

 

In fine, ca sa nu despic prea mult firul in patru, o sa probez treaba cu sag-ul. Si o sa mai exersez niste 8 uri :))).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, AlexAB a spus:

Cica nu are ulei in el. Doar aer care e impins prin niste fante. Am citit pe advrider ca e ceva comun pentru suspensia cu aer.

Nu am auzit de așa ceva până acum dar nu te contrazic până nu verific...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

7 hours ago, vis-a-vis said:

De altfel, văd că ai o pompă Giyo pentru amortizoare de bicicletă. Sigur e cu valva auto. Ce ai pățit tu a fost doar să-ți apese pe ventil și sa pierzi toată presiunea... părerea mea.

 

Corect 100%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.05.2019 la 22:12, vis-a-vis a spus:

 

 

 

La motoreta asta nu trebuie lăsată burtă, pinionul de atac fiind concentric cu axul basculei. Eu aș lăsa lanțul foarte puțin slab, cât să nu smucească roata pe denivelări.

Neah. Aia e la G450 nu la G650

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@AlexAB, salutari si aici. Te-am salutat si la service. Atentie la baietii aia, ca la mine au dormit nitel-si eu cu ei :)))) Mi-au montat anvelopa spate pe dos. Si eu ,zmeu, m-am uitat cica, si am zis ca e bine :))) Noroc cu altii mai atenti ca mine, si m-am intors sa remedieze problema. ce i drept ,au rezolvat o pe loc, dupa cca 2 ore.  Dar ca idee...vezi ca sunt cam aiuriti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update după service:

- Disc frâna față nou Brembo. 

- Plăcuțe frâna față Brembo. 

- Schimb lichid frane fata+spate

- Curatat si intins lanțul sa nu mai atingă de cricul central. 

- Montat priză 2xUSB

 

Yuhuu! 

 

IMG_20190517_165919.thumb.jpg.b3b8dcae6e4180fbb92d8d7f8c104384.jpgIMG_20190518_090306.thumb.jpg.473ce382e98361da513a69249f1060a1.jpgIMG_20190518_090417.thumb.jpg.fba1a1099920b1931a391519ad7ffb72.jpg

 

 

Scor total de 900.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-am văzut dimineața pe Mihai Bravu. Eram cu bicla, te-am salutat. Ești cu nasu' pe sus! 😀. Bravo ptr piese. Merita piese bune. E o mobra onestă 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

4 hours ago, popp said:

Te-am văzut dimineața pe Mihai Bravu. Eram cu bicla, te-am salutat. Ești cu nasu' pe sus! 😀. Bravo ptr piese. Merita piese bune. E o mobra onestă 😀

 

@popp salutare, nu te-am văzut. Sa știi ca răspund la orice salut, copii, bicicliști, căței, scuteriști in special, cu siguranță nu te-am văzut :D.

O fi și de la nasul mare, nu zic nu, îmi obtureaza vederea periferica. 

Ce faci @vis-a-vis, n-ai somn? :)))

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...