Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


Adrian M.

Sugestii masina automata sh 5k/verificare

Recommended Posts

Salut,

Se da un habarnist in ale mecanii-eu :))

Se da una bucata sotie-ea :))

Se da un buget de cca 4-5k maxim, pentru a lua o masina pe benzina, automata, e4, clasa medie, hatch, pentru sotie, oras, si ocazional mers 200 300 km ici colo in we. Pentru drumuri lungi, avem la dispozitie alta masina.

Ca modele,  ma uit dupa : Polo, Golf, 1.4 1.6 , DSG, clio/megane 1.6, as fi vrut yaris/swift , insa vad ca ar fi cu cutie automata robotizata, si mi se spune sa fug de asa ceva, smart forfour 1.5, intre 2005-2009. Stiu, voi lua o masina cu destui km, cutia automata , daca se strica, e grav, etc etc. De aceea vreau sa o verific serios inainte de achizitie, respectiv, sa ii fac o revizie mai hotarata. Implicit, bugetul, functie de starea masinii, variaza, as prefera 4 4,5 k, si sa mai bag in ea inca niste bani, sa fie ok.

Implicit, ma uit la anunturi din RO. Analizez si varianta de adus, insa: Cand ma uit la preturile de afara, la care adaug-cost adus masina, rar, acte, umblat, poate ies mai ieftin cu 2, 300 euro. Insa as lua o masina fara sa o vad/conduc/duc la service sa o verific. Ceea ce nu imi prea surade.

Am descoperit si treaba asta:

https://inspectorauto.ro/ro/inspector-pe-teren/

Cum vi se pare, are rost sa imi fac de lucru cu asa ceva? Vad ca au si canal pe yotube. Mai sunt si cei de la masinapotrivita, cam aceleasi servicii, tarifele ceva mai mari.

Ce am nevoie de la colegii forumisti?

1-sugestii de modele-motorizari.

2-sugestii unde sa duc masina la verificat, pentru Bucuresti. Momentan am pus ochii pe un g5 1.4 TSI, 2009, care aparent ar avea km reali,(137.000) masina plimbata in ro, cu istoric la midocar. Rarul zice online ca astia ar fi km, urmeaza sa verific la midocar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. cam orice model ca are o cutie automata, nu robotizata sau cvt (alea cad cam dupa 150k km).

2. iti recomand sa cumperi de la un dealer gen weltauto, care iti ofera garantie 1 an pe motor/cutie de viteze. Poate dai cu 500E mai mult decat echivalentul de pe "olx" dar macar poti dormi linistit

 

In rest, mitul fiabilitatii reduse a cutiei automate este praf in ochii prostiilor. Altfel, fa test-drive, vezi sa fie rece motorul si fi atent cum schimba (daca nu agata, daca nu patineaza etc.). Neaparat sa incerci si Rervesul. 

 

Ca ultima recomandare...nu cumpara cel mai ieftin model din cautarea ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms, ideea cu garantia nu e rea, cutie +motor. si da, nu ma uit la ce e mai ieftin, ca bate la ochi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi si Honda Civic/jazz  1.4 benzina(sau 1.8) ....sunt foarte fiabile,nu s-a plans nimeni de motor sau cutie pana acum

Chiar acum, andrey1205 a spus:

vezi si Honda Civic/jazz  1.4 benzina(sau 1.8) ....sunt foarte fiabile,nu s-a plans nimeni de motor sau cutie pana acum

inschimb la DSG stiu destui cu probleme la mecatronica....si nu e chiar ieftin de reparat,ca idee am un coleg care a schimbat la un DSG ambreiajuj si mecatronica si a ajuns pe la 7-8000 lei toata distractia

 

Cauta o masina cu cutie de viteze automata clasica,cea cu torque convertor...sunt cele mai trainice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, andrey1205 a spus:

vezi si Honda Civic/jazz  1.4 benzina(sau 1.8) ....sunt foarte fiabile,nu s-a plans nimeni de motor sau cutie pana acum

inschimb la DSG stiu destui cu probleme la mecatronica....si nu e chiar ieftin de reparat,ca idee am un coleg care a schimbat la un DSG ambreiajuj si mecatronica si a ajuns pe la 7-8000 lei toata distractia

 

Cauta o masina cu cutie de viteze automata clasica,cea cu torque convertor...sunt cele mai trainice

salut,

civicul/jazz ul nu e robotizat? imi place de mor varianta de civic pana in 2008, cea cu sticla toata fata. Insa am scos o din lista, pentru ca netul zice ca ar fi robotizata, plus, mama lor de masini, sunt scumpe, 6k pentru una 2006 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija ce cauti...banii sunt putini pentru pretentiile tale...pentru ca e bun, e si scump.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, cuki a spus:

Ai grija ce cauti...banii sunt putini pentru pretentiile tale...pentru ca e bun, e si scump.  

 

stiu. Ce sa i faci, ce sa i faci.

Mai analizam...

Acum 1 minut, goe 75 a spus:

ptiu, la asta nu m-am gandit. cam mare , dar.....hmm hmm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai pui si GPL..si e gata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, Calin26 a spus:

Mai pui si GPL..si e gata.

 

sincer, nu as face asta, la masina aia. Oricum, e pe langa lista, prea mare totusi. Legat de buget, poate nu s-a inteles, nu am zis ca vreau masina noua, dotari sfuri. Sa fie e4, automata, benzina, AC , airbaguri, chestii super basic. Va fi o masina pt fataiala, tinuta maxim 2 ani. Dupa ,om vedea , marim bugetul, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice verificare in service autorizat ( nu reprezentanta) costa maxim 250-300 ron, diagnoza si verificare masina (vopsea, directie, frane, scurgeri de ulei etc). Chiar daca nu te pricepi alegi masina, alegi un service si cam asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, goe 75 a spus:

haha, ce funny e asta! dar e o idee, un twingo-nu modelul asta, varianta urmatoare. aruncam un ochi.

Acum 2 minute, flaviu123 a spus:

Orice verificare in service autorizat ( nu reprezentanta) costa maxim 250-300 ron, diagnoza si verificare masina (vopsea, directie, frane, scurgeri de ulei etc). Chiar daca nu te pricepi alegi masina, alegi un service si cam asta e.

Da, clar asta va fi calea, nu exista alta varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 .Si totusi ...daca nu cumperi Bmw sau Merc , nu ai valoare.🤣🤣

 

2.Daca esti sigur ca e de alergat cam doi ani ...pai merge orice buburuza care merge bine si schimba la fel de bine(indiferent de tipul  cutiei) ... , ca doar nu oi fi tu ala mai ghinionist sa se strice la tine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta e planul, luat o masina de 4 k, facuta sa fie ok din pdv tehnic, si umblat cu ea. Tinuta in scurt, ca sa nu ii faca probleme. si peste 2 ani, alta mai noua-oachesa-fitza moft :))) acum nu are rost, sa isi faca mana. Ce zici de yaris Goe? mie imi place maxim buburuza, dar lumea imi zice sa fug de cutia robotizata-idem swift.

legat de bmw, clar n-am valoare :))) ai uitat de haudi. nu ,lasam gluma, luam ceva rational. asa, am gasit si A4 1.8T cu 160 cp din 2004, aproape in buget:))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu prea ma pricep la automate pt ca nu m-au interesat niciodata.Am fost fortat sa le folosesc pentru cativa ani pt ca locuiam undeva unde erau cam singura optiune . Acum am trecut inapoi pe manuale si sunt tot un zambet.Ce am vrut sa spun era ca in bugetul ala si doar pt termen scurt , eu personal nu m-as fi stresat foarte mult cu tipul cutiei ...doar verificat sa functioneze bine la achizitie.

Cand am avut de luat masina la nefasta am mers pe japo.Moartea pasiunii ,dar merg pana nu mai gaseste rugina niciun pic de tabla.

 

Am avut multe masini.Singurele cumparate de mine si care au fost catastrofe totale , au fost cateva modele americane.De cand m-am desteptat si am cumprat numai japo si german, eu nu am mai avut probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Adrian M. a spus:

salut,

civicul/jazz ul nu e robotizat? imi place de mor varianta de civic pana in 2008, cea cu sticla toata fata. Insa am scos o din lista, pentru ca netul zice ca ar fi robotizata, plus, mama lor de masini, sunt scumpe, 6k pentru una 2006 :(

din cate stiu nu e robotizat,dar trebuie sa te mai documentezi....eu nu vad o problema daca ar fi robotizat....sotia are un smart robotizat,si sincer nu am de ce sa ma plang...schimba in locul tau,deci e ok in oras,e simplu sistemul,e ieftin abreiajul(fiind un ambreiaj uscat normal)...doar nu vrei sa faci curse cu ea si ai nevoie sa schimbe la sutime de secunda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

De 7 ani folosesc masini cu cutie automata, personale si de la birou. Ce-i drept, toate au avut la cumparare sub 50Kkm.

1. Toyota Corolla 1.3 Diesel - cutie robotizata. O masina excelenta, fara probleme, consum ca la una manuala. Am avut grija sa-i fac revizia cutiei (ulei) conform km si atat.

2. Ford Focus 1.6 benzina - cutie cvt. O alta masina excelenta, consum teribil in oras, in afara orasului ca la o masina pe benzina normala.

3 si 4 VW Passat 1.6 si 2.0 TDI - cutie DSG cu 7 si 6 viteze. Sub-motorizarea a fost singura problema a modelului 1.6

5. Kia Sportage 2.0 benzina - cutie automata "clasica". Consum pe masura si limitare legata de 4 viteze.

6. Toyota Yaris Hybrid - cutie cvt. Inevitabil cvt, nimic de declarat.

Pana la urma e important modul in care a fost intretinuta. O revizie la inceput este vitala. Apoi, de verificat diversele probleme cu "goagal". As sugera un model cu cutie automata "clasica", apoi o robotizata si abia apoi un DSG de prima generatie.
De evitat cutiile de Ford Fiesta/alte marci (inclusiv VW) cu "dublu ambreiaj electric", folosite pentru motoare cu motoare sub 1.6 l.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, pierrotlefou a spus:

Salut,

De 7 ani folosesc masini cu cutie automata, personale si de la birou. Ce-i drept, toate au avut la cumparare sub 50Kkm.

1. Toyota Corolla 1.3 Diesel - cutie robotizata. O masina excelenta, fara probleme, consum ca la una manuala. Am avut grija sa-i fac revizia cutiei (ulei) conform km si atat.

2. Ford Focus 1.6 benzina - cutie cvt. O alta masina excelenta, consum teribil in oras, in afara orasului ca la o masina pe benzina normala.

3 si 4 VW Passat 1.6 si 2.0 TDI - cutie DSG cu 7 si 6 viteze. Sub-motorizarea a fost singura problema a modelului 1.6

5. Kia Sportage 2.0 benzina - cutie automata "clasica". Consum pe masura si limitare legata de 4 viteze.

6. Toyota Yaris Hybrid - cutie cvt. Inevitabil cvt, nimic de declarat.

Pana la urma e important modul in care a fost intretinuta. O revizie la inceput este vitala. Apoi, de verificat diversele probleme cu "goagal". As sugera un model cu cutie automata "clasica", apoi o robotizata si abia apoi un DSG de prima generatie.
De evitat cutiile de Ford Fiesta/alte marci (inclusiv VW) cu "dublu ambreiaj electric", folosite pentru motoare cu motoare sub 1.6 l.

Succes

Super, ms de sugestii! Adaugam toyota atunci in short list.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borhotizata își arată repejor limitele în trafic bară la bară, patinează ambreiajul ăla "ieftin și uscat" aproape ca un începător și ori apare în bord "clutch overheating", ori se face perucă direct. Cutia automată cu convertizor de cuplu e net superioară din punctul ăsta de vedere.

Iar dacă e să se strice, chiar dacă la achiziție merge perfect, o poate face oricând oricare dintre ele, chiar brusc și dintr-o dată. La automată dacă are jojă poți măcar să vezi culoarea uleiului și să-l adulmeci, deși chestia asta nu-ți poate decât elimina una gata moartă, a 2-a zi poate crăpa și cutia cu cel mai curat ulei din lume.

Smartul borhotizat e cunoscut pt problemele cu ambreiajul, multe sunt luate pe bani mărunți gata stricate și li se face morfina de rigoare pt vânzare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu care sunt preturile, dar am vazut o serie de video-uri de la Masina Potrivita care iti ofera servicii de verificare/cautare masina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Falloutadress a spus:

Nu stiu care sunt preturile, dar am vazut o serie de video-uri de la Masina Potrivita care iti ofera servicii de verificare/cautare masina. 

100 euro, pt o verificare. Minuscul, vs pret achiziție si, clar, va, fi o varianta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, john17 a spus:

Borhotizata își arată repejor limitele în trafic bară la bară, patinează ambreiajul ăla "ieftin și uscat" aproape ca un începător și ori apare în bord "clutch overheating", ori se face perucă direct. Cutia automată cu convertizor de cuplu e net superioară din punctul ăsta de vedere.

Iar dacă e să se strice, chiar dacă la achiziție merge perfect, o poate face oricând oricare dintre ele, chiar brusc și dintr-o dată. La automată dacă are jojă poți măcar să vezi culoarea uleiului și să-l adulmeci, deși chestia asta nu-ți poate decât elimina una gata moartă, a 2-a zi poate crăpa și cutia cu cel mai curat ulei din lume.

Smartul borhotizat e cunoscut pt problemele cu ambreiajul, multe sunt luate pe bani mărunți gata stricate și li se face morfina de rigoare pt vânzare.

Eu imi permit sa contrazic. Sunt convins ca modelul si motorizarea (Toyota Corolla Diesel) au contribuit la experienta placuta. Experienta pe care am avut-o timp de 6 ani cat am condus masina respectiva. De aceea, se poate opta pentru Toyota Yaris benzina, cu aceiasi cutie robotizata.

 

Pentru cutia robotizata e vital ca la "statul in trafic", cutia sa fie la punctul mort. La CVT-ul de Hybrid scrie clar sa NU fie scoasa la punctul mort.

 

Sunt de acord ca cele "clasice" (cutie automata cu convertizor de cuplu) sunt cele mai OK. Recent eram interesat de un Opel Corsa, sub 10Kkm, sub 2 ani, vandute de o firma care le oferea ca masini de inchiriat, insa toate cele 3 exemplare vizionate scapau ulei pe langa garnitura de chiulasa. Si nu era din categoria "bo$$, au completat ulei si nu au fost atenti si din cauza curentului de aer s-a intins pe langa garnitura...".

 

Ce vreau sa spun prin asta este ca nu doar cutia trebuie verificata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, pierrotlefou a spus:

 

corsa am scos din lista, tocmai datorita problemelor de fiabilitate.

Nu stiam aspectul cu punctul mort, bifat inca o informatie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, goe 75 a spus:

Ba sa stii ca este un model extrem de reusit. Motor super fiabil, masina extrem de confortabila si funny, o placere.

Ce-i drept, cutia asta (Quick Shift) care este tot... robotizata, are o reputatie cam proasta. Insa e legata strict de intretinere si utilizare. Si evident, "legendele" din popor...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...