Sari la conținut

Sugestii masina automata sh 5k/verificare


Adrian M.
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 307
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu va consuma chiar 15% in plus in oras.

Problema in oras nu este legata in de treptele cutiei de viteza ci de faptul ca o cutie automata precum este a ta are un cuplaj hidraulic numit si convertizor de cuplu, care are o anumita alunecare.

Cutiile mai noi au si un ambreiaj de blocare (cu discuri de frictiune) menit sa elimine aceasta alunecare din momentul in care aceasta scade sub o anumita valoare. Dupa parerea mea inca o posibila problema in plus.

La viteze mari alunecarea scade, dar in oras este destul de importanta. Avantajul este ca la pornirea de pe loc iti ofera un cuplu mai bun - poti tura motorul si "patina" cuplajul fara sa il strici  asa cum ai patina un ambreiaj uscat cu disc dar evident ca asta vine la pachet cu un consum mai mare.

Cat vei consuma in plus in oras o sa depinda evident de stilul de conducere.

Dar o sa le dai la ceilalti fum la pornirea de la semafor 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Paca a spus:

Daca asta-i masina de dat fum la semafor ...cred ca e gresit topicul  ...  :)))

n-ai inteles, le dai fum,  la propriu :)))

Mda, imi place ca e gata mereu sa o ia de pe loc. Asta ajuta , dupa ce te obisnuiesti. Acum ma intreb, daca, stand la semafor mai mult timp, e util sa o decuplezi, pe N?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decuplatul e ca apa sfintita: nu face nici bine nici rau.

Se incalzeste un pic uleiul din cutie si basta.

Mai este doar un aspect umanist: mai ales seara/noaptea daca ai mila fata de cel din spate, pui masina pe N ca sa nu stai cu piciorul in pedala de frana si sa ii spargi cataracta aluia din spate cu lumina de la lampile de frana 😂

Asa ca eu o pun pe N.

Doar sa nu uiti ca e pe N si sa ii dai dai talpa cand se pune verde 😂

 

@Paca  S-a prins Adi si pentru tine cum e treaba cu fumul. La propriu 💨

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pt masina. Design-ul mi se pare "unic" si fara varsta la modelul asta scurt si de aia am luat si eu una.

Da, becul se schimba facand ginecologie pe langa roata iar farul il dai jos daca dai jos bara fata. Cam naspa. La consum e ok. Pe al meu 1.6 benzinar scot in TM intre 8.5 si 10 la 100, plecand de acasa la 8.50 si de la lucru la 15.00. Deci cam evit orele de varf. Atentie la faptul ca se infunda usor scurgerea de apa dintre motor si parbriz (frunze, crengi) si la o ploaie zdravana sau utilizarea climatizarii risti sa te trezesti cu apa in masina. Iarna sa dezlipesti stergatorul spate inainte sa pleci de pe loc ca are obiceiul sa il miste la manevrarea cu spatele, daca a fost lasat pe automat (senzorul de ploaie) si rupi lamela. De asemenea sa verifici scurgerea de la alimentarea cu carburant ca nu are buson si risti sa bagi apa in rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Breakul meu, 1.6 16V benzina, manuala, imi ia 9.5 fara AC in oras. Trafic de bara la bara... Cam atat imi arata pe computerul de bord. Oricum, la cum se circula-n Bucuresti, cred ca nici un consum nu mai are nici o relevanta.

Deci daca la el, cu automata e tot pe acolo sau cu 1L peste, e-n grafic. 

 

@john17

Mai razi matale mult si ai sa vezi cum venim noi cu Renourile la tine sa ne schimbi becurile. Si stam si pe capul tau sa-ti zicem ca nu faci bine :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Silver Arrow

 

Sper ca erai inca la faza de glume cand ziceai ca e ok sa pui pe N ca sa nu mai pui piciorul pe frana.

 

Sunt cateva motive foarte intemeiate pt care se recomanda sa pui in P cand stai prea mult la semafor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Pop Mihai Lucian

Confirm si eu treaba cu scurgerea de apa... vara trecuta imi baga tot condensul de la AC in masina. E operatiune de cateva minute, orice mecanic de Renault care stie asta ti-o face imediat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, goe 75 a spus:

@Silver Arrow

 

Sper ca erai inca la faza de glume cand ziceai ca e ok sa pui pe N ca sa nu mai pui piciorul pe frana.

 

Sunt cateva motive foarte intemeiate pt care se recomanda sa pui in P cand stai prea mult la semafor.

 

Nu ma supar daca mi le spui. Recunosc ca nu le stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu pot acum pt ca am treaba.

 

Dar macar gandestete la siguranta.In N esti pe liber si te obisnuiesti asa si mai nimeresti un semafor in panta/rampa si tu o lasi pe liber ....si te apuci de butonat pe tel pana te opresti in ceva.

 

Sunt si lucruri care tin de functionare.( in lumea reala ,nu in teorie)

 

 

 

 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok partea cu de siguranta sa spunem desi este ca la cutia manuala.

 

Chiar sunt curios la partea de functionare ce ar putea sa o deranjeze. Vorbim de cutia hidraulica cu convertizor de cuplu.

Nu stiu cum sta treaba la DSG-uri sau CVT-uri. M-am ferit de ele ca draqu de tamaie.

 

@Ribo si la ce i-ar folosi un motor bengos avand in vedere ca va fi in principal masina de oras?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Metal Heart a spus:

@Pop Mihai Lucian

Confirm si eu treaba cu scurgerea de apa... vara trecuta imi baga tot condensul de la AC in masina. E operatiune de cateva minute, orice mecanic de Renault care stie asta ti-o face imediat. 

Eu am facut singur operatiunea cu un cablu de frana de bicicleta si cu o camera endoscop

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, Silver Arrow said:

Ok partea cu de siguranta sa spunem desi este ca la cutia manuala.

 

Chiar sunt curios la partea de functionare ce ar putea sa o deranjeze. Vorbim de cutia hidraulica cu convertizor de cuplu.

Nu stiu cum sta treaba la DSG-uri sau CVT-uri. M-am ferit de ele ca draqu de tamaie.

 

@Ribo si la ce i-ar folosi un motor bengos avand in vedere ca va fi in principal masina de oras?

Nu am zis sa fie bengos...mie personal imi displace foarte mult masina asta...o are tata si i-o mai conduc cand ma duc acasa.

A avut probleme si cu un motor, l-a schimbat e la al doilea ....dar cum se conduce si cum e ea ca masina in afara de consum nu-mi place nimic :D

 

E pur parere personala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
17 minutes ago, Silver Arrow said:

Ok partea cu de siguranta sa spunem desi este ca la cutia manuala.

 

 

Adica tu la manuala o lasi pe liber la semafor si pui piciorul pe frana doar daca o ia la vale?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

Citind pe aici ma minunez ca nu este si mai mare haos in trafic ,dar mai ales devine evident de ce sofatul este asa o activitate obositoare si stresanta pentru unii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se rupe ca e puturos!! Ba din contra, pentru scop, este ok. Eucam mers cu ea in afara, adusa pe roti din bacau, si, mi se pare rezonabila. Depinde mult ce așteptări ai. Ce spanac sa vrei la 3k euro?! Lucian, ms mult, nu stiam de ele, o sa le pun pe lista, cu revizia. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Adrian M. said:

Mi se rupe ca e puturos!! Ba din contra, pentru scop, este ok. Eucam mers cu ea in afara, adusa pe roti din bacau, si, mi se pare rezonabila. Depinde mult ce așteptări ai. Ce spanac sa vrei la 3k euro?! Lucian, ms mult, nu stiam de ele, o sa le pun pe lista, cu revizia. 

Eu am masina din 2005 , a ta e 2006 , deci nu vreau avion sau ceva....doar ca se putea pe alocuri mai bine, dar ti-am zis asta e parerea mea . 

 

Ce detest cel mai mult la astea sa si la loganuri...tine ambreiaju in POD ...faci 3 ture pana incepe sa tina  

 

LE: sa o stapaniti sanatosi ! 

 

Editat de Ribo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Silver Arrow

 

Nu am chef acum sa desfac firu-n patru pt o explicatie plictisitor de lunga ref la funtionarea cv auto traditionala.

 

Foarte pe scurt:

Am folosit pesrsonal foarte multe pe o durata de cca 7-8 ani si tot in perioda respectiva am discutat cu zeci de oameni cu infinit mai multa experienta decat mine cu asa ceva.

Concluzia unanima a fost ca sunt facute sa fie folosite doar in P ,D sau R,    restul de optiuni fiind ...cam puse acolo asa cum pune BMW oglinzi la motorete( adica dupa ce termina motoreta isi aduc aminte ca mai trebuia ceva).

 

Mi nu-mi trec prin cap decat doua situatii care sa ceara N

 

1 Sa o urci pe platforma.

2 Sa o lasi pe liber in service sa o poata urca mai usor pe elevator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Ribo a spus:

Eu am masina din 2005 , a ta e 2006 , deci nu vreau avion sau ceva....doar ca se putea pe alocuri mai bine, dar ti-am zis asta e parerea mea . 

 

Ce detest cel mai mult la astea sa si la loganuri...tine ambreiaju in POD ...faci 3 ture pana incepe sa tina  

 

LE: sa o stapaniti sanatosi ! 

 

care ambreiaj, este automata :))))) cred ca de aici si confuzia ta, privind, ce se putea sau nu , mai bine.

Nu incerc sa conving pe nimeni de valentele rombului, pentru ca nu e cazul, a fost luata strict la rece.Ce se putea mai bine:82000 km, istoric, stare buna. Japo automata, in aceeasi bani, avea 200.000 km. O fi mai buna, dar alegerea a fost pur matematica. am inceptul cu buget de 4-5 k max, am luat de 3, mai raman bani si de revizie calumea, si 2 plati la dintolog pt mine :))) Si tin masina cat se prezinta in stare ok, si nu apar semne ca euro4 devine problematic in ro. Dupa mintea mea, 2 ani, n-am stres.

Daca ar fi fost sa aleg dupa alte criterii, am spus, 1.8 benzina, civic, 2006-2008,  rosie, sa fie treaba treaba. Insa, sunt de regula un tip foarte calculat, am facut analiza la rece, si asta a iesit :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Adrian M. said:

care ambreiaj, este automata :))))) cred ca de aici si confuzia ta, privind, ce se putea sau nu , mai bine.

Nu incerc sa conving pe nimeni de valentele rombului, pentru ca nu e cazul, a fost luata strict la rece.Ce se putea mai bine:82000 km, istoric, stare buna. Japo automata, in aceeasi bani, avea 200.000 km. O fi mai buna, dar alegerea a fost pur matematica. am inceptul cu buget de 4-5 k max, am luat de 3, mai raman bani si de revizie calumea, si 2 plati la dintolog pt mine :))) Si tin masina cat se prezinta in stare ok, si nu apar semne ca euro4 devine problematic in ro. Dupa mintea mea, 2 ani, n-am stres.

Daca ar fi fost sa aleg dupa alte criterii, am spus, 1.8 benzina, civic, 2006-2008,  rosie, sa fie treaba treaba. Insa, sunt de regula un tip foarte calculat, am facut analiza la rece, si asta a iesit :D

 

Lux, automata :))) altceva ! chiar da ! 

 

Da eu vbeam de aia de-am condus-o eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Ribo a spus:

Lux, automata :))) altceva ! chiar da ! 

 

Da eu vbeam de aia de-am condus-o eu.

pai da , vezi, daca nu citesti cap coada:))) Automata, like a boss, sau, in cazul de fata, ca boss a :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Silver Arrow

 

Colegu, imi cer scuze ca ieri am fost un total ass.Incursiunea ta pe teritoriul teoriei chibritului a fost la fel de amuzanta ca intotdeauna, dar am fost extrem de iritat pe mine insumi pt ca

nu gaseam o formulare destul de condensata sa ma satisfaca.

 

Pur si siplu sunt situatii unde "viata bate filmul" ,sau toria si realitatea nu se prea intalnesc.

 

O sa poti sa ma convingi ca neutru de la automata este ca neutru de la manuala doar cand o sa poti sa tractezi pe roti si automata ,pt la fel de multi km , fara sa distrugi cutia de viteze.Cred ca ai vazut cate avertizmente sunt intr-un manual de folosire pentru a nu incerca sa tractezi o automata si ce limbaj puternic si clar se foloseste.

 

In experienta mea personala cu foarte multe automate , este extrem de usor de decalibrat sistemul de cabluri si parghie(in comp cu manuale) ,care opereaza sub consola sau dealungul coloanei de directie.Este aproape un miracol ca dupa un anumit timp in folosinta sa mai ai semnul de referinta exact un dreptul lui D ,sau oricare dintre trepte. 

Pozitia D este foarte bine delimitata .Odata in D nu prea mai poti sa iesi decat daca apesi pe buton ( inainte sa se strice ...si se va strica sigur...)  dar pozitia N nu prea este delimitata .Combini asta si cu ce spuneam mai sus despre decalibrare si daca te joci prea mult cu schibatorul se numeste ca o cauti cu lumanarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...