Sari la conținut

Sugestii masina automata sh 5k/verificare


Adrian M.
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 301
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 20 ore, Adrian M. a spus:

@florinelu07, o sa zic. Cel care mi-a dat o mi a pvoestit povesti ,dar, pana nu vad, nu cred. Oricum, cel putin 10-15%% peste fix aceeasi masina, manuala cutia. Avand doar 4 trepte, se tureaza, etc, e de asteptat sa consume mai mult.

 

In oras pe aglomeratie nu consuma mai mult, poate chiar mai putin pt ca plecarile de pe loc sunt mai facile si fara sa turezi prea mult motorul. In afara de asta conteaza foarte mult stilul de mers si felul cum o conduci. Majoritatea au impresia ca o bagi in Drive si atat, ca restul face singura... Ai posibilitatea sa alegi trepte de viteze, te ajuta in mod special la depasiri pentru ca nu mai trebuie sa faci kick down pt a obliga cutia sa retogradeze. Cand faci kick down in loc sa selectezi manual treapta de viteza supraturezi motorul ceea ce inseamna consum de combustibil si daca esti sufficient de agresiv grabesti si uzura ambreiajelor din cutie pt ca cuplarea si decuplarea se face in turatie mare. In afara de asta poate sa retrogradeze prea mult in anumite situatii.

Acum 19 ore, goe 75 a spus:

@Silver Arrow

 

Sper ca erai inca la faza de glume cand ziceai ca e ok sa pui pe N ca sa nu mai pui piciorul pe frana.

 

 

Si daca esti in D si daca esti in N tot stai cu piciorul pe frana, devine obisnuinta si necesiatate in multe cazuri. Eu cand stau mult timp pe loc o pun pe N ca sa ruleze motorul mai usor la relanti, mai ales daca am AC-ul pornit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
7 minutes ago, Nguyen said:

 

si daca esti sufficient de agresiv grabesti si uzura ambreiajelor din cutie 

 

Nu este DSG, nu mai abera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu are rost sa-mi pierd timpul cu teoria chibritului...Poate reusesti sa-l convingi pe initiator sa o foloseasca precum pe un DSG si garantat nu o sa-l tima aia doi ani de care are nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, vlad58 a spus:

Si cum se numeste ambreiajul la cea automata?

Daca citeai cap coada  u mai, scoteai din context. Colegul zicea ca are ambreiajul sus meganul 2 so ca apesi intr o veselie pe el. Ori, eu n am pedala de ambreiaj! Reciteste discuția 

:)

Clar, legat de stilul de mers, daca esti calm, un stil de condus relaxat, mergi cum schimba ea si gata. Daca vrei sa o tii in ture, placat de pe loc , depasiri, etc,o treci pe manual si schimbi cand vrei. Are un lag de cca 1 secunda, dar este rezonabila. Pt sotie, este supermegaok, chill asa,pe automat.  Revin cu un consum, am inceput sa o fatai de colo colo, de test, sa vad ce cum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, goe 75 a spus:

Nu are rost sa-mi pierd timpul cu teoria chibritului...

 

Nu e teoria chibritului ci modul de functionare al unei cutii de viteze automate pe care este clar ca nu-l cunosti si ca vorbesti din auzite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Nguyen cickdown trece cutia in treapta inferioara si de aceea se tureaza motorul.  De aceea a fost inventat.  Cickdown mai folosesti si daca ai cruise control pus pe limitare de viteza ca sa poti accelera peste limita.

Singurul lucru pe care il faci trecand tu cutia in treapta inferioara este ca turezi motorul pina iese sufletul din el si nu mai schimba cutia inapoi in treapta superioara.

Aici avem cutie cu RND. Cum schimbam?

Sa te vad cum treci la cutia clasica PRND21 din D in 2 cand faci o depasire la +100 km/h.

Si sa stii ca desi pare greu de crezut chiar asa e cutia automata: o pui pe Drive si restul face singura. Sa vezi ce frumos face cand esti pe cruise control si urci un deal de schimba singura viteza daca nu poate tine viteza.

Treptele 2 si 1 la cutiile clasice sunt puse ca sa poti urca un deal mai abrupt fara sa se tot schimbe sus-jos cutia si daca tractezi remorca/rulota.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aloo. Eu is cetatenul turmentat. Eu cu cine votez?? Sau, eu, cum o tin la semafor, cand e full, si e de stat? Azi am probat cu P. Motorul sigur e la relanti, nu e actionat. O fi bine? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
3 minutes ago, Nguyen said:

 

Nu e teoria chibritului ci modul de functionare al unei cutii de viteze automate pe care este clar ca nu-l cunosti si ca vorbesti din auzite.

 

Sunt pe autostrada in Munchen si pe seara trebuie sa fiu in Olanda.Vrei sa trag pe dreapta ca sa te pot educa pe tine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Silver Arrow a spus:

@Nguyen cickdown trece cutia in treapta inferioara si de aceea se tureaza motorul.  De aceea a fost inventat.  Cickdown mai folosesti si daca ai cruise control pus pe limitare de viteza ca sa poti accelera peste limita.

Singurul lucru pe care il faci trecand tu cutia in treapta inferioara este ca turezi motorul pina iese sufletul din el si nu mai schimba cutia inapoi in treapta superioara.

 

Gresit, daca il trec eu manual intr-o treapta inferioara se tureaza motorul doar cu diferenta necesara pentru a compensa viteza de deplasare a masinii in treapta de viteza aleasa. Cand faci kick down, si majoritatea o fac cu pedala la fund, motorul se tureaza la maxim iar ambreiajele care asigura schimbarea treptelor decupleaza treapta superioara pentru a lasa celalalt set de ambreaiaj sa cupleze treapta inferioara dar asta se intampla cu motorul turat la maxim ceea ce duce la solicitarea ambreiajului respectiv.

Acum 3 minute, goe 75 a spus:

 

Sunt pe autostrada in Munchen si pe seara trebuie sa fiu in Olanda.Vrei sa trag pe dreapta ca sa te pot educa pe tine?

 

Deja mi-ai aratat ca nu stapanesti subiectul, ce educatie imi poti oferi tu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Nguyen a spus:

 

Gresit, daca il trec eu manual intr-o treapta inferioara se tureaza motorul doar cu diferenta necesara pentru a compensa viteza de deplasare a masinii in treapta de viteza aleasa. Cand faci kick down, si majoritatea o fac cu pedala la fund, motorul se tureaza la maxim iar ambreiajele care asigura schimbarea treptelor decupleaza treapta superioara pentru a lasa celalalt set de ambreaiaj sa cupleze treapta inferioara dar asta se intampla cu motorul turat la maxim ceea ce duce la solicitarea ambreiajului respectiv.

Colegu, mai usor. Meganul 2 nu are cutie dublu ambreiaj. E clasica, 4 trepte, convertizor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Silver Arrow a spus:

Aici avem cutie cu RND. Cum schimbam?

Sa te vad cum treci la cutia clasica PRND21 din D in 2 cand faci o depasire la +100 km/h.

 

De ce sa folosesti treapta a 2a pentru o depasire la peste 100km/h? In genul acesta de situatii masina mea se descurca cu treapta a 3a avand in vedere ca in a 2a ajunge la maxim 110km/h daca o fortez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cutia clasica cu convertor de cuplu consuma mai mult in oras decat cea clasica. Motivul cum am mai scris il reprezinta alunecarea cuplajului hidraulic. La viteze mari constante alunecarea se reduce si consumul se apropie de cea manuala dar ramane un pic mai mare.

@goe 75 sa ai drum bun. Lasa opririle ca la cat de hotarat e Nguyen nu o sa il convingi ca el isi chinuie cutiile automate.

Daca e fericit asa de ce sa ii strici fericirea?

@Nguyen exista cutii automate clasice cu logica hidraulica. Apoi s-au modificat cu logica electronica. 

Mai sunt cele DSG, CVT.

Nu ai priceput: cutiile mai vechi au PRND21. NU AU PRND+/-. 

Probabil ca esti tanar si nu ai mers cu astfel cutii. 

Nu ma fi asa capos. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
5 minutes ago, Nguyen said:

 

 

Deja mi-ai aratat ca nu stapanesti subiectul, ce educatie imi poti oferi tu?

 

 

Astept scuzele de rigoare , cand te trezesti la realitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, goe 75 a spus:

@Adrian M

 

Omul a plecat pe un vis si e greu de oprit

 

Eu astept de la tine sa explici cum functioneaza o cutie de viteze automata, dupa aceea poate te mai bag in seama pe subiect. E clar ca nu stii dar ai sufficient timp sa cauti informatii si tutorial pe internet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

Cutia clasica cu convertor de cuplu consuma mai mult in oras decat cea clasica. Motivul cum am mai scris il reprezinta alunecarea cuplajului hidraulic. La viteze mari constante alunecarea se reduce si consumul se apropie de cea manuala dar ramane un pic mai mare.

 

Doar la nivel teoretic, in realitate cu o masina cu transmisie manuala cand pleci de pe loc turezi motorul mai mult decat la o masina automatica iar in conditii de traffic bara la bara (ex: intrarea dimineata in Bucuresti) consume mai multa benzina pentru plecare de pe loc decat o faci cu o transmisie automatica la care doar iei piciorul de pe frana si pleaca singura.

 

Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

@goe 75 sa ai drum bun. Lasa opririle ca la cat de hotarat e Nguyen nu o sa il convingi ca el isi chinuie cutiile automate.

Daca e fericit asa de ce sa ii strici fericirea?

 

Ia puneti voi doi niste imagini cu componentele unei cutii de viteze automate.

 

Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

@Nguyen exista cutii automate clasice cu logica hidraulica. Apoi s-au modificat cu logica electronica. 

 

Am avut masini automate cu logica hidraulica, acum am cu logica electronica dar au si panoul hidraulic in continuare.

 

Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

Mai sunt cele DSG, CVT.

 

Nu despre acest tip de transmisii discutam, acestea au alte principia de functionare.

 

Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

Nu ai priceput: cutiile mai vechi au PRND21. NU AU PRND+/-. 

Probabil ca esti tanar si nu ai mers cu astfel cutii. 

 

Am avut, acum am cutie de viteze cu trei moduri: economic, sport si manual. Pe manual pot sa selectez ce treapta vreau chiar si stand pe loc.

 

Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

Nu ma fi asa capos. 

 

 

Eu zic sa nu mai fii arrogant, pune aici imagini cu cutii de viteze automate (exploded views) si explica cum functioneaza, o sa ai o revelatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
15 minutes ago, Nguyen said:

 

Eu astept de la tine sa explici cum functioneaza o cutie de viteze automata, dupa aceea poate te mai bag in seama pe subiect. E clar ca nu stii dar ai sufficient timp sa cauti informatii si tutorial pe internet.

 

 

Nu nu, caut portiuni de drum care nu sunt in constructie ...ca sa pot sa mai citesc prostiile tale si sa ma amuz.

 

20190413_092657.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai ce căuta să mesteci manual când vrei să depășești cu automata! Chestiile alea de după D (2-1, 3-2-1, depinde câte trepte are cutia) sunt făcute doar pentru a o împiedica să schimbe în treapta superioară, de ex când urci o pantă ar schimba în sus, apoi ar reveni pt că nu poate "ține viteza" și tot așa! La cele cu comandă hidraulică se face kick down cu accelerația la fund (are un buton sub pedală) și tot nu ajunge motorul la turația maximă, la cele controlate electronic e mai deștept sistemul.

Ambreiaj de lockup pe convertizor cred că au toate astea mai moderne, inițial intra doar în treptele superioare la viteză constantă, după aia au tot umblat la logica de funcționare și unele intră în toate treptele când ecu "vrea" să elimine alunecarea din convertizor.

În general motoarele mici cuplate cu transmisii automate consumă în oraș mai mult, cele mari aproape la fel sau chiar mai puțin. Depinde f mult și de eficacitatea transmisiei, nr de trepte, logica de comandă. Cele controlate electronic au parametri adaptivi, "învață" modul de conducere.

La semafor, dacă ai mult de așteptat, ori scoți pe N și ții frâna (fix ca la o manuală), ori treci în P. Eu unul aș opta pt N, P are o piedică mecanică și, mai ales dacă îl cuplezi când mașina încă se mișcă, oricât de încet, riști să îl fărâmi. Dacă ar fi o frână n-ar fi bai, dar e un "cârlig" care intră într-o dantură. Pe mine stopurile aprinse nu mă deranjează la semafor (eu stau și cu auto și cu moto cu frâna acționată), pot să nu îmi țin ochii în ele, în schimb m-au spart niște stopuri led de audi noaptea, pe ploaie, prin Pădurea Bogății!🤬 Pe linie dreaptă o călca și berbecul și nu puteam depăși, când se apropia de un viraj își înfigea toate picioarele în frână... La stop chiar nu mă deranjează. Atunci când e bară la bară și coloana se tot mișcă dar numai câțiva metri ești cel mai fericit cu automata!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, john17 a spus:

N-ai ce căuta să mesteci manual când vrei să depășești cu automata! Chestiile alea de după D (2-1, 3-2-1, depinde câte trepte are cutia) sunt făcute doar pentru a o împiedica să schimbe în treapta superioară, de ex când urci o pantă ar schimba în sus, apoi ar reveni pt că nu poate "ține viteza" și tot așa! La cele cu comandă hidraulică se face kick down cu accelerația la fund (are un buton sub pedală) și tot nu ajunge motorul la turația maximă, la cele controlate electronic e mai deștept sistemul.

 

Cu multi ani in urma asa credeam si eu, pana cand un mecanic care repara numai cutii de viteze automate (lucra la Daewoo si facuse si specializare) mi-a explicat niste treburi, de atunci merg numai cu masini automatice si ma folosesc de ele in diferite moduri care imi usureaza deplasarea in mod special pe depasiri rapide. Cu masina pe care o am acum am facut 80.000km si nu am cumparat-o noua, cutia merge perfect.

Acum 12 minute, john17 a spus:

Ambreiaj de lockup pe convertizor cred că au toate astea mai moderne, inițial intra doar în treptele superioare la viteză constantă, după aia au tot umblat la logica de funcționare și unele intră în toate treptele când ecu "vrea" să elimine alunecarea din convertizor.

 

La a mea lock-up intra doar in ultima treapta la mers constant.

Iata un clip care ofera o minima intelegere a pieselor din cutia de viteze automatica, o sa vedeti si niste ambreiaje multi disc acolo, poate explica Goe sau Silver la ce folosesc ele:

 

 

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Nguyen a spus:

 

Am avut masini automate cu logica hidraulica, acum am cu logica electronica dar au si panoul hidraulic in continuare.

 

Am avut, acum am cutie de viteze cu trei moduri: economic, sport si manual. Pe manual pot sa selectez ce treapta vreau chiar si stand pe loc.

 

Felicitari daca consumi cu cutia automata cat cu cea manuala sau de ce nu mai putin. Noi pulimea care nu stim cum vine treaba cu "automatica"  consumam mai mult.

 

Adriane, sa nu iti fie rusine daca tu consumi mai mult. Esti un om normal.

 

Doar comanda cutiei s-a schimbat in prima faza de la hidraulic la electronic. Restul hidraulicii a ramas la fel.

 

Ei uite ca eu asa batran cu tacnelile mele am cutie mai veche pe masina - un XTrail 2005- si nu pot pune in orice viteza cutia si nici atatea moduri de functionare nu are. Un amarat de buton de Overdrive Off. Asta e, m-ai luat 😭

Partea interesanta ca nici nu o vreau altfel.

 

Adriane cu placaciune iti cerem iertare ca se futu - vorba de D-na Esca ProTV - topicul.

Macar ia o hartie si un pix si noteaza cum functioneaza si cate poti face cu cutia automata pe care nu o ai 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Nguyen

 

Filmuletul nu este relevant pt genul de cv de care vorbim si care,in general ,au doar doua placi de frictiune /treapta .

Nimeni niciodata in domeniu nu a numit placile alea de frictiune "ambreiaj"

 

O dai la intors degeaba ... pune poze cu masina ta miracol , avand cutie traditionala si folosita

 de tine fara probleme ca DSG.

 

 

Din felul cum ai formulat , a fost clar pt toata lumea ca ai descris un DSG modern si cand ti s-a dat pe nas te-ai bagat intr-un episod intreg de masare a realitatii ca se potrivesca cu eeoarea ta.

 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...