Sari la conținut

Recomandare kit lanț


Postări Recomandate

Salutare!

 

Am nevoie de o recomandare pentru un kit de lant pentru G650 Xchallenge. Bun. Rezistent. E ok sa fie scump, dar sa îl găsesc in România. 

 

Visul meu, sa nu mai intind lantul la fiecare 2 saptamani sau dupa fiecare iesire mai lunga în off. 

 

Folosesc mult si des frana de motor, in off si pe strada. Trag de gaz, apoi frana de motor, si repet. Il aud clantanind in off.

Pe asfalt vad ca nu sufera atat de tare, cat sufera si se largeste dupa iesiri prelungite pe off. Si cand zic largit, adica de la 1cm joc in sus si 1 cm joc in jos, pana la 3 in sus si 3 in jos. Mi-a frecat din cricul central. L-am scos.

Mentionez ca l-am curatat si uns dupa absolut fiecare iesire de anul acesta. Lanțul curent nu e intins la maxim, dar deja se lărgește ca un cașcaval topit,are și joc lateral, și îmi dau seama ca e pe final de viață. 

 

Am iesit pe Tabla Butii, pe Varful cozia si pe Magura si dupa 1500km - freca lantul de cric, l-am intins si am scos cricul.

Am iesit pe Podul cu Florile apoi off pe langa Transalpina, inca 1000 km, iar a fost nevoie sa il intind.

Am fost in Vrancea pe bolovani cu Robert, apoi doua ture de on/off spre Pecineagu, inca 1500 km, si iar atarna la liber de ma mir ca n-a sarit.

 

Multumesc frumos! 

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca il intinzi la cum spui ar trebui sa iti iasa roata din furca la ce masuri si frecvente de intins zici aici. Eu cred ca intinzatorul de lant nu il tine cum il setezi initial. Verifica sa nu fie filetul dus la intinzator (sau ce sistem ai acolo, nu stiu tipul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Adyp said:

Eu cred ca intinzatorul de lant nu il tine cum il setezi initial. 

La asta nu ne-am gândit, mulțumesc o sa verific. 

Dar tot trebuie schimbat lanțul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum zic si eu, poate nu stii, piulita aia are rol de contra, adica sa nu se insurubeze intinzatorul. Ma gandesc ca daca filetele sunt OK nu respecti procedura de intindere, respectiv blocarea surubului intinzator cu ajutorul piulitei. Zic si eu, le luam prin eliminare. 😁

InkedN20-7Combo-6_LI.jpg

Editat de Adyp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca nu are nimic contra piulita. Eu am intins lantul inainte sa plec cu Alex la tura. Dupa 800 de km deja trebuie intins din nou si nu s-au slabit contrapiulitele. Acelasi motor, mai mult sau mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 cm in sus si 1 cm in jos, aia e 2 cm joc la lant.

Mi se pare putin. Trebuie sa il intinzi cat scrie in manual. Daca nu, din cauza ca e prea intins, bascula forteaza si il slabeste.

La transalp 600 de exemplu jocul  facut cum scrie in manual e 4 cm. 2 in sus, 2 in jos, masurat la mijlocul distantei dintre axul basculei si axul rotii spate (acolo e cel mai mare joc).

Deci verifica ce zice manualul.

Bafta

Editat de johny77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lanțul a fost ajustat cf manual.

Asa, DID 520ZVMX si 530ZVMX sunt cele doua recomandari primite pana acum.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, recomandarea este lant DID 5xx ZVMX. Numerele 520, 525, 530 inseamna masura zalelor (parca distanta dintre cele 2 nituri ale zalelor). Tu trebuie sa alegi lant DID de masura specificata la motorul tau si cu nr zalelor specificat (de ex, DID 520ZVMX cu 118 zale).

Daca e lant deschis (cu za de legatura ) si gasesti doar cu mai multe zale, nu e bai, tai din ele cu flexul pana cand ajungi la nr tau de zale.

 

On Topic: nu conteaza ca e DID, Regina sau alta marca cat de cat mai cunoscuta, important pentru fiabilitatea unui lant e sa fie cu oringuri in forma de X (se cheama x-ring). Adica lanturile pot fi fara oringuri, cu oringuri normale (o-ring) sau cu oringuri in X (x-ring, si sunt si cele mai scumpe). Iar cel recomandat de colegi este X-ring, se vede dupa denumire.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Nu, recomandarea este lant DID 5xx ZVMX. Numerele 520, 525, 530 inseamna masura zalelor (parca distanta dintre cele 2 nituri ale zalelor). Tu trebuie sa alegi lant DID de masura specificata la motorul tau si cu nr zalelor specificat (de ex, DID 520ZVMX cu 118 zale).

Aaaam inteles, iti multumesc Mircea!

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pasul e același (distanța între bolțuri), lățimea lanțului (implicit a pinioanelor utilizate împreună cu el) diferă între 520, 525 și 530!

ZVMX (denumire la producătorul DID) e mai rezistent la întindere decât ZVX, X vine de la forma inelușelor din cauciuc care etanșează lagărele zalei.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DID, Regina cu X ring sau Z ring

 

spre sfirsitul vietii lantului se accelereaza foarte mult uzura

mai ales daca esti mai agresiv cu ambreiajul si frina de motor

e mai mare jocul lantului pe pinioane si intre axe si zale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti vedea pe site-ul DID, ce iti recomanda, dupa ce motor ai. Dar da, zvmx este pentru motoare cu putere mare, asa ca va face fata cu brio la monociclindru si la accelerari bruste. Important e sa fie curatat si uns, dupa turele de enduro.   

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@AlexAB Cand verifici jocul unui lant, mai ales unul uzat, e important sa controlezi in mai multe puncte si sa gasesti punctul unde lantul e cel mai intins, pentru ca uzura nu e deloc uniforma. Daca nimeresti din greseala punctul unde lantul e cel mai larg si tu il aduci la jocul din manual, in celalalt punct in care e cel mai intins o sa devina mult prea intins. Un lant prea intins o sa iti uzeze rapid rulmentii de la roata spate si posibil si alte chestii. Oricum, daca gasesti o uzura prea neuniforma in lant e clar timpul sa il schimbi.

 

In locul tau as baga un ochi si pe forumurile de model de afara, e intotdeauna util sa inveti din experienta altora. Fiecare mobra are subtilititatile si bubele ei caracteristice, si e bine sa ai idee personal de ele chiar daca o intretii la mecanic.

Dau un exemplu la plezneala de pe net: https://advrider.com/f/threads/bmw-g650x-challenge-thread-index.335086/

Spor !

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca  la X-challenge e lantul la fel ca la DRZ400,respectiv latimea 520 cu 112 zale,si recomandat ZVM-X

Cum tocmai am primit setul DID standard (VX2 sau 3),o sa putem compara daca merita mai mult lantul standard sau cel premium.

Am vazut pe unele forumuri ca mai ales pt noroaie oamenii cautau un lant simplu si ieftin,poate chiar fara o-ring,ca oricum nu tine mult un lant,e greu sa-l speli si intretii perfect;vom vedea care e adevarul...

Editat de mihai c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...