Sari la conținut

Accident mortal Bacau.


Fiziflash
 Share

Postări Recomandate

Easy, daca vine o armata cu "ABS" peste o armata fara, cea din urma nici nu apuca sa vada inamicul. De ucis, nu se mai pune problema. E deja de notorietate, extrem de putini motociclisti bat ABS-ul (raportat la numarul lor total) si e foarte probabil ca pe cei ce pot asta sa nici nu-i vezi pe strada... 

Revenind la reactiile de panica, le are orice om, profesionist sau nu. Singura diferenta e pragul la care se instaleaza panica. Pe masura ce exersezi pragul se ridica, tehnica se imbunatateste, dar, ca idee (si legat de nenorocirea baiatului de la care a pornit discutia) franare cu stoppie, ca reactie de panica, s-a vazut si-n motogp. Deci, usurel cu increderea totala in propriile capacitati, mai lasati loc de variable, caci sigur exista pe undeva, desi nu-s pe radar. In orice domeniu, esecuri catastrofale au suferit si (mai ales) cei mai buni. 

Nici sa te culci pe o ureche, dar nici sa nu rasune padurea cand te bati cu pumnii-n piept... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 97
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 15 ore, einstein1984 a spus:

cornering abs are un senzor de pozitie care stie sa faca si asta, face si whellie control ca sa nu te dai peste cap. alea mai vechi nu au senzorul asta inertial. 

Salut!

 

Nu am citit tot topicul, deci nu stiu daca ati ajuns la o concluzie.

 

Da, ABS-ul de la Bosch, versiunile mai noi, reduce stoppie-ul, dar nu il elimina complet. Functia se numeste "rear wheel lift mitigation" sau ceva de genul asta. Lasa roata spate sa se ridice pana cand motocicleta atinge un anumit unghi de inclinare (in jur de 45 de grade) si apoi elibereaza frana fata pentru a preveni capotarea.

 

Cat despre coleg, ce mai e de zis... RIP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 6 ore, yo4hgx a spus:

Pssssst! Motorul lui nu poate face stoppie oricum, indiferent ca are sau nu ABS... chestie de fizica elementara.

 

Acum 6 ore, yo4hgx a spus:

tu cand ai exersat ultima data un stoppie controlat?

Astea sunt definitorii, ești aproape să mă convingi să mi le trag in semnătura!

Sunt convins că nu te-ai urcat niciodată pe un LT. De mers 5 metri nici atât. Pentru că dacă ai fi făcut-o, ți-ai fi dat seama că masa specifică, proporțiile și dimensiunile sale fac imposibil artificiul respectiv.

Am mers o perioadă în care ABS ul era nefuncțional și am testat frâna față de curiozitate la rece, orice frânare bruscă rupe aderența și te trezești că pleacă fața! Și face asta datorită atât lungimii și centrului de greutate, cât și masei imense, unde cauciucul față este strivit.

Este singura motocicletă - după știința mea - la care raportul de schimb este 2 la 1, două gume față la una pe spate!

Și asta demonstrează tot despre masa ei și forțele pe frânare.

Am motorul ăsta de 8 ani, în 6 ani jumate - restul a stat pe dreapta din alt motiv - am făcut 100.000 km fără niciun incident, mers în toate condițiile, oraș sau afară.

Iar tu vii după ce ți-am descris un accident și emiți teorii despre cum s-o manevrez, îmi spui ce anume este recomandat în traficul din România, mă înveți cum să merg, că nu știu să frânez (la ABS!!), cum să fac stoppie și alte inepții!

Dintr-o trăsătura de condei și din fața calculatorului, bazat pe 3 formule de fizică teoretică!

Deși nu ai fi în stare nici măcar să-mi  urci mobra pe cricul central datorita masei sale!

Acum realizez că semnătura aia iți atârnă de gât ca o tinichea, pentru că în ciuda a ceea ce lași să se înțeleagă, nu sesizezi că granița dintre realitate și ridicol este ușor de sărit. 

Si dacă tot îți plac citatele -->„Prostia și înfumurarea sunt tovarășe nedespărțite.” — Pierre Beaumarchais.

 

Acum 6 ore, john17 a spus:

Să nu vb despre frânare, ar fi trebuit doar trasă o manetă atunci când s-a luat numai mâna din gaz și nu ar mai fi ajuns daună totală un anume LT... 

Suferi de aceleași simptome ca și anti ABS-istul de mai sus.

Știi tu ce s-a întâmplat acolo, în accidentul meu.

Dintr-o descriere simplă a unei situații întâmplate într-o fracțiune de secundă,  descrisă de mine in urma unor fracții de amintire!

Cât de simplu!

Așteptările mele ar fi totuși răsplătite oarecum dacă măcar în mică măsură ai încerca să faci eforturi și să te ridici peste judecățile astea demne de triajul Chitila.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No offence, tu singur ai spus că, citez aproximativ: "am luat mâna din gaz" și "eram convins că termină manevra".  Pt că zicem că învățăm din accidente.

Zilele trecute în pădure la Mogoșoaia un suvist face stânga dinspre pădure pe o străduță a cartierului de vizavi. Am frânat, deși normal nu m-ar fi jenat deloc, distanta era suficientă și nu veneam rachetă. Ce crezi? Șumahărul n-a nimerit strada (și nu, nu era aia cu întrare îngustă pe lângă un stâlp aflat în drum, Marta Bibescu parcă îi zice ăleia) și s-a oprit fix de-a latu' benzii mele! :moron: A fost a walk în the park pt că frânasem din prima, dacă doar aș fi luat gazul sau aș fi dat înainte lejer s-ar fi strâns nițel treaba (și cwrul). M-am gândit la accidentul tău atunci.

:peace:

Aici ideea era că ABS-ul, bun el de altfel (deși parcă tu ziceai că tot ți-a plecat fața și de aia ai ajuns jos), nu ar fi împiedicat stoppie-ul. Normal că o Teutul bike sau un autobuz nu fac stoppie la fel de ușor sau nu fac deloc, clar asta. E pe YouTube un film cu unul care face stunt cu un bmw mare, inclusiv stoppie, nu mai știu dacă e LT, dar nu e relevant pt ce s-a întâmplat la Bc. 

:peace: :peace:

Chitila pt că atât s-a putut, n-are treabă cu judecata. Am stat și în centrul civic și aș fi postat la fel și de acolo. 😛

 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta discuta. Ca sa nu zic jenanta. 

Nu stiu cum functioneaza alte ABS-uri, dar al meu ma lasa sa fac stoppie. Testat pe circuit acum vreo 3 saptamani. Motorul in cauza e ktm-690-smc-r 2019. Daaaar ca sa fac un amarat de stoppie de cateva grade, a trebuit sa apas frana aia ca un panicat că-l calca trenul. Anvelope speciale pt SM, asfalt de circuit, cald, rugos, etc. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, john17 a spus:

citez aproximativ: "am luat mâna din gaz" și "eram convins că termină manevra".

Atât ai reținut?

Se cheamă memorie selectivă.

Câteva replici mai jos spuneam că e posibil ca aia să fi fost prima impresie, la cald. 

Cert este că nu îmi amintesc nici acum cu certitudine care a fost succesiunea, am evitat și frânat în același timp, am frânat și apoi am evitat fiind în ocolire.. 

Asta tocmai ca să confirme ce spuneam, chestiunile astea sunt fracțiuni de secundă. 

Oricum, are mai puțină importantă, atâta timp cât am portărei care îmi țin "socoteala" în mână.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 47 minute, einstein1984 a spus:

luigi, pfeifer facea stopie cu K1600GT

Știu. 

Dar GT 1600 e generație de câțiva ani, cu totul alte frâne, mult mai ușoară și scurtă, plus șmecherelile făcute la ea. 

Vaporul meu are 500 kg cu mine în spate, e înaltă și lungă, iar față de 1600 frânele sunt din Cretacic. 

 

Aa, uite că l-am găsit și pe al meu, stoppie in photoshop într-o lume virtuală, ideală, în care se scaldă admiratorii mei 😶

 

5129d1152916614-any-thoughts-k1200lt-stoppie.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, LimpTA a spus:

De mentionat ca eu mereu caut sa am gume cat de aderente pot pe moto, si mai si merg cu ele dezumflate pentru ca asa stiu eu sa merg

Ai grija ca iti sare lumea in cap, la 1,9 pe spate ai 3/4 din frigider plin... Cate mooi mi-am luat pe presiunea recomandata de Balamuc de la toti cunoscatorii... 😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca mai fac si eu un pic de flame.

Ia de aci endo la motoreta cu Innertial Measurement Unit Bosch, ABS combinat cornering, giroscoape, prea multi senzori ca sa ii pot eumara, etc...... incaltata cu niste gume de trail :P  

Min 7:07
 

 

28 minutes ago, Aion2014 said:

Ai grija ca iti sare lumea in cap, la 1,9 pe spate ai 3/4 din frigider plin... Cate mooi mi-am luat pe presiunea recomandata de Balamuc de la toti cunoscatorii... 😅

Lasa tu cunoscatorii, ca e plin de "e nevoie urgenta de sange" in fiecare zi pe facebook :) 

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Ai prins partea aia din clip in care zice ca dezactiveaza toate sistemele de siguranta (e.g. ABS)?

 

Intreb ca sa discutam la subiect. Ca si eu pot sa-ti spun ca se practica mersul pe 3 roti cu tractoarele Universal 650 atunci cand ai pana pe fata. Faptul ca e posibil sa blochezi puntea fata intr-o anumita pozitie folosind o gura de lup nu inseamna ca astea sunt conditiile normale de exploatare.

 

Hai noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, CapnJackSparrow said:

Salut! Ai prins partea aia din clip in care zice ca dezactiveaza toate sistemele de siguranta (e.g. ABS)?

 

Intreb ca sa discutam la subiect. Ca si eu pot sa-ti spun ca se practica mersul pe 3 roti cu tractoarele Universal 650 atunci cand ai pana pe fata. Faptul ca e posibil sa blochezi puntea fata intr-o anumita pozitie folosind o gura de lup nu inseamna ca astea sunt conditiile normale de exploatare.

 

Hai noroc!

Aha, deci eu care am modelul asta de moto iti zic ca se poate sa faci stoppie cu ea, dar tu imi zici ca nu se poate. Fair enough, ai dreptate :)  

Cel mai probabil i-au scos sigurantele sau ceva. Ca nu vad bannerul cu Not Legal pe bord, de care ziceam mai devreme ca iti trebuie un dongle pe care il bagi in ECU. 


Baietii n-au intrebat de normele normale de exploatare ci daca se poate. Acum, scopul meu in viata nu e ala de-a merge 50m in stoppie lumanare, deci n-as sti sa zic cand sau daca taie ECU franele. La stoppieuri non-stunt, nu taie. 
 

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, CapnJackSparrow a spus:

 

Da, ABS-ul de la Bosch, versiunile mai noi, reduce stoppie-ul, dar nu il elimina complet. Functia se numeste "rear wheel lift mitigation" sau ceva de genul asta. Lasa roata spate sa se ridice pana cand motocicleta atinge un anumit unghi de inclinare (in jur de 45 de grade) si apoi elibereaza frana fata pentru a preveni capotarea.

 

 

Salut! Probabil nu ai citit ce am scris mai sus. Nu e problema, nici eu nu am parcurs tot topicul inainte sa postez, dupa cum am si mentionat.

 

Repet. Motocicletele mai noi care au versiuni recente (<= 5 ani) de ABS Bosch nu capoteaza atunci cand faci stoppie! Da, poti desprinde spatele de asfalt, dar motocicleta se va inclina doar pana la un anumit unghi maxim (cred ca e 45 de grade).

 

La motocicletele noi produse pentru UE, ABS-ul nu se poate dezactiva din meniu. Exista siguranta fusibila separata pentru ABS, iar inlaturand-o ABS-ul nu mai functioneaza (asa a facut tipul in clipul de sus).

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, CapnJackSparrow said:

Salut! Probabil nu ai citit ce am scris mai sus. Nu e problema, nici eu nu am parcurs tot topicul inainte sa postez, dupa cum am si mentionat.

 

Repet. Motocicletele mai noi care au versiuni recente (<= 5 ani) de ABS Bosch nu capoteaza atunci cand faci stoppie! Da, poti desprinde spatele de asfalt, dar motocicleta se va inclina doar pana la un anumit unghi maxim (cred ca e 45 de grade).

 

La motocicletele noi produse pentru UE, ABS-ul nu se poate dezactiva din meniu. Exista siguranta fusibila separata pentru ABS, iar inlaturand-o ABS-ul nu mai functioneaza (asa a facut tipul in clipul de sus).

 

Numai bine!

Bun, deci daca previne capotarea doar dupa 45 grade atunci se explica pt ca la franele serioase de la 60-80-90kmh  nu cred sa fi trecut de 45 de grade cu ABS. Lumanare nu m-a interesat vreodata ca nu-s stunter.

Imi scapase postarea ta initiala. 👍 It's a wrap. 


 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, l.u.v a spus:

Suferi de aceleași simptome ca și anti ABS-istul de mai sus.

 

Nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca sunt impotriva ABS-ului dar observ ca ti-ai facut un obicei din a-mi rastalmaci vorbele. Daca tu consideri ca nu ai gresit cu absolut nimic la accidentul tau si ca nu (mai) ai nimic de invatat nu pot decat sa ma inclin. Pana la urma ti-am mai spus... treaba ta, oasele tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, easy ride on! a spus:

Soluţia salvatoare aici ar fi fost un "dribling" cu viraj spre stânga şi ocolirea taxiului (fără frânare).

Chiar dacă o asemenea manevră pare a fi ilegală (fără semnalizare prealabilă, asigurare, etc.). Orice altceva decât un impact frontal.

Principiul "armelor" egale: fărădelege versus fărădelege.

Eu aşa aş fi procedat.

Poate si el ar fi zis la fel urmarind un clipulet asemanator pe computer, cantarind legalitatea manevrei si deschizand sertarasele memoriei pentru a gasi principiul justificator. Din pacate, actiunea din clipulet s-a intamplat cand el se afla in cu totul alta postura, si i s-a intamplat chiar lui. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Easy, tocmai tu sa intepi persoana? In fine...nu e nicio musca pe caciula, ce ziceam nu e o gaselnita de-a mea. Sunt lucruri pe care altii mai experimentati, specialisti, antrenori, fosti profesionisti etc le sustin. Eu doar le-am citit (inca de pe vremea cand nu aveam motocicleta). Nu or fi toate adevarate, sau nu mereu. Mai ales cand fiecare stie el mai bine...pe de alta parte, am blocat si eu fata din cauza reactiilor de panica, o data, pe la inceputuri, cand mergeam pe frig si amanam schimbul de pneuri. Nu a facut decat sa confirme ca ce ziceau fraierii aia prin reviste de profil este adevarat. Si in privinta panicii, si in privinta pneurilor. Deci o musculita o bazai pe langa boneta 😊

Cu politista, am franat pentru ca am vrut sa opresc la semnal. Nu m-am gandit sa o ocolesc, pentru ca nu aveam de ce. Si am facut asta pana am alunecat, adica ceva distanta (unul din colegii ei a banuit ca nici nu am vrut sa opresc). Dar nush cat de relevant e, ca nu ma dau rotund si exemplu de urmat. Impartaseam doar niste lucruri tehnice pe care le cred a fi adevarate si de ajutor si pe care altii poate nu au avut ocazia sa le regaseasca in lecturile lor. 

Chiar lipsit de principii fiind, pot face asta nu? 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, einstein1984 said:

in alta ordine e idei, o yamaha nikken oprea inaite d etaxi? sau evita? 

in o si mai alta ordine de idei, Zahei oprea inainte de taxi? sau evita?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, easy ride on! a spus:

Nu eşti lipsit de principii!

Am "înţepat" un pic (generic) pe tema efectelor frânării neaşteptate la "monştrii" pe două gume. Cam pe aceleaşi gume. Că asta e la modă şi se poartă călăritul pe "monştrii".

Nu prea am înţeles încă de ce (după celebrul Titanic).

Motiv pentru care eu prefer ceva cât mai "easy ...!"

Gen barcă de salvare (din trafic).

Poate că şi din cauza coloanei sonore a filmului cu Peter Fonda.

Trebuie sa recunosc ca piesa e si printre favoritele mele. Adica ma fac de bafta la karaoke fara jena si fara regrete, asa de tare-mi place 😊

Si da, sunt de acord ca tendinta e de a se cumpara motociclete care depasesc (uneori cu mult) priceperea utilizatorului normal. Dar cati raman reci la toate, de-i indeamna si-i cheama? 

Easy, man, sunt la comerciala. Nowdays poti sa dai cu tunul si nu clintesti un muschi pe fata marinarului, ce sa mai conditionezi 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, WotRU2Me a spus:

Am scapat cu bine si eu si domnisoara politist

 

Esti printre putinii care au recunoscut din prima ca au dat cu mucii-n fasole... fara, stai sa ma gandesc un pic, poate ca nu am taiat doar gazul, oh, am pus frana... oh, stai, am tras si de coarne... etc. (stii unde unde bat) si pentru asta ai tot respectul meu. PLM... o mai comitem, ideea sa fim sinceri cu noi insine si sa incercam sa invatam din gresile proprii, pana la urma ele ce ne definesc pe noi ca oameni.

 

Cum s-a rezolvat cu madama?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai fost un baiat, din Galati parca, a suferit un accident asemanator calare pe un RSV4. 

Ca fapt divers, un pilot din BSB a basculat si el cand, venind din turul de formare pentru a se alinia pe grila, un mecanic i-a trecut prin fata. L-a ratat de putin (se poate argumenta ca, probabil ca daca nu bascula, ii punea piedica aiuritului). Dar se intampla si la case mai mari sa te urci pe frane, sa faci point fixation si alte alea, cand morcovul e bine-mersi inauntru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...