Sari la conținut

Accident mortal Bacau.


Fiziflash
 Share

Postări Recomandate

Xael nu neaparat, ci sa se exerseze franarea de urgenta sa aibe lumea idee cum reactioneaza mobra si cum sa o dozezi cat mai eficient. Din pacate multi pun accent pe cornering sau mers pe o roata dar uite cum o fata relativ banala poate sa devina fatala.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 102
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 hours ago, LimpTA said:

Patea la fel cu ABS. 

Nu o sa insist pe tema asta, ca nu am experiența necesară. Dar am doua intrebari, ca sa inteleg mai bine:

1) Esti sigur ca a franat la fel de bine in stoppie, cu roata târâș pe asfalt? Nu ar fi franat mai eficient cu ABS?

 2) Nu crezi ca avea sanse mai mari sa nu se răstoarne moto peste el si sa nu il izbeasca de masina daca nu se ridica in stoppie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ce mă enervează pe mine sfaturile astea despre frânarea de urgență, cum să dozezi, ce să faci! 

Împreună cu aia că trebuie să știi să lași motocicleta să se ducă după ce ai căzut! 

Băi copii, voi care dați sfaturile astea, voi ați ieșit din găoacea Matrix în lumea reală pe motor? 

Ați căzut vreodată și ați mers târâș agățat de motor într-o situație reala? 

Știți că într-o fracțiune de secundă ești jos, și dacă vă pune cineva să povestiți după cum s-a întâmplat, habar nu aveți cum ați dat cu curul (în cazul fericit) de pământ?? 

V-ați trezit brusc cu un obstacol în față, în așa fel încât habar nu ai de unde vine disperarea cu care te înfigi în ambele frâne, doar / doar reușești să scapi de un impact care te poate omorî? 

Băi teoreticienilor, în fracțiunile alea de viață nimic nu-ți trece prin cap și doar creierul dă comenzi instinctual, tu ești doar o păpușă în clipele alea!

Ați încercat senzația aia în care te scurgi tot în picioare și nu mai ai nicio sevă în tine, când ai realizat prin ce ai trecut? 

Ați avut vreodata vreun os rupt, un umăr bușit, v-a plecat vreodată motorul pe o șină de tramvai, o dâră de nisip sau udăciune! 

Lăsați dracului teoriile astea de motociclism pe net și înțelegeți odată că vă faceți de râs cu tâmpeniile debitate!! 

În atâția ani de motociclit, în toate discuțiile purtate cu oameni cu experiență, nu am auzit pe niciunul din ăștia să debiteze tâmpeniile astea! 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cand te gândesti ca un procent de >70% își dau cu părerea din auzite si din cunoștințele acumulate dealungul timpului, nicidecum din experienta.. accidentelor.

Un lucru e cert, in astfel de circumstante ai minimul de noroc încât prin experienta pe care o ai sa reușești să minimizezi daunele, sau pur si simplu te duci pe copca, ajungi rece si te plâng apropiații. 

Editat de Cristian C.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, XaeL said:

Nu o sa insist pe tema asta, ca nu am experiența necesară. Dar am doua intrebari, ca sa inteleg mai bine:

1) Esti sigur ca a franat la fel de bine in stoppie, cu roata târâș pe asfalt? Nu ar fi franat mai eficient cu ABS?

 2) Nu crezi ca avea sanse mai mari sa nu se răstoarne moto peste el si sa nu il izbeasca de masina daca nu se ridica in stoppie?

Pai ba da dar tu incurci borcanele

ABS e folositor atunci cand pierzi aderenta, te impiedica sa blochezi roata(dand drumul un pic la frane) si sa cazi pe o parte. Faptul ca a facut stoppie (din moment ce in loc sa rupa aderenta motoreta a sarit cu coada-n sus) iti zice ca a avut aderenta excelenta.  Din moment ce un petic de cauciuc de marimea unui card iti ridica in aer 250kile tu ce zici?  Cand ai aderenta buna ABS-ul nu intra, ca nu e rolul lui.  

ABS-ul l-ar fi ajutat daca avea gume proaste, aderenta slaba, si l-ar fi tinut pe traiectorie cat sa nu cada timp in care sistemul bloca/debloca roata pana la oprire. 


Deci cele mai mari sanse le-ar fi avut daca nu brusca. Dar sperietura e nasoala si ca sa iti antrenezi reflexe ai nevoie de zeci de mii de franari serioase (si aici intra in schema treaba aia cu circuitul care iti place tie), insa nici macar cu reflexul antrenat nu iti garanteaza ca nu dai de belea. INSA e mult mai ok decat sa fii Fiul Ploii din asta care nu are antrenament si isi da seama fix in momentul in care face accident ca mai bine ar fi exersat macar niste opriri de urgenta. 

In cazul lui impactul era iminent dar a avut ghinion ca l-a injunghiat motoreta. Cel mai ok era sa nu se fi hazardat in locul ala cu potential pericol, dar iar o dam in "daca"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am de gand sa intru in polemici pe topicul asta ... dar am facut scoala moto in tara si norocul meu ca nu am mai dat examenul ca nu inveti absolut nimic si iesi victima pe strazi. 

Am facut scoala moto prin  alte parti unde chiar nu ai cum sa iei cetegoria A daca nu ai niste cunostinte vitale legate de moto. 

Legat exclus de acest incident se vede ca reactia sa a fost de a pune frana blana.  

Si da am trecut prin franari de urgenta dar pana acum nu m-am pierdut cu firea si nu m-am imprastiat. Poate am avut noroc. 

Tot ce am spus e ca e ceca de invatat din clip si am punctat ca a luat o decizie proasta in a se urca pe frane si uite asa vine un zeu al motociclismului sa imi dea mie o lectie

Nu mersi

LipmpTA corect

Editat de Saprodvl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Spring chicken, dacă ii scoli brusc din somn habar nu au pe ce parte e cricul și pe unde să se urce pe motor!

Doamne ferește, cum să îi jignești spunandu-le ceva? 

Acum 15 minute, Saprodvl a spus:

Nu am de gand sa intru in polemici pe topicul asta

Atunci caută altul, unde citesc alți habarniști ca și tine! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, l.u.v a spus:

Ce mă enervează pe mine sfaturile astea despre frânarea de urgență, cum să dozezi, ce să faci! 

Împreună cu aia că trebuie să știi să lași motocicleta să se ducă după ce ai căzut! 

Băi copii, voi care dați sfaturile astea, voi ați ieșit din găoacea Matrix în lumea reală pe motor? 

Ați căzut vreodată și ați mers târâș agățat de motor într-o situație reala? 

Știți că într-o fracțiune de secundă ești jos, și dacă vă pune cineva să povestiți după cum s-a întâmplat, habar nu aveți cum ați dat cu poponeata (în cazul fericit) de pământ?? 

V-ați trezit brusc cu un obstacol în față, în așa fel încât habar nu ai de unde vine disperarea cu care te înfigi în ambele frâne, doar / doar reușești să scapi de un impact care te poate omorî? 

Băi teoreticienilor, în fracțiunile alea de viață nimic nu-ți trece prin cap și doar creierul dă comenzi instinctual, tu ești doar o păpușă în clipele alea!

Ați încercat senzația aia în care te scurgi tot în picioare și nu mai ai nicio sevă în tine, când ai realizat prin ce ai trecut? 

Ați avut vreodata vreun os rupt, un umăr bușit, v-a plecat vreodată motorul pe o șină de tramvai, o dâră de nisip sau udăciune! 

Lăsați dracului teoriile astea de motociclism pe net și înțelegeți odată că vă faceți de râs cu tâmpeniile debitate!! 

În atâția ani de motociclit, în toate discuțiile purtate cu oameni cu experiență, nu am auzit pe niciunul din ăștia să debiteze tâmpeniile astea! 

 

 

asta e experienta ta, dar nu e neaparat adevarul absolut

inteleg de ce cineva care merge pe cruiser sau touring ar avea probleme mari la franari de urgenta (nu le incearca niciodata) sau s-ar speria foarte tare cand ajunge pe jos (ajunge prea rar)

 

daca franezi la limita des sau chiar cazi des lucrurile stau altfel

 

oricum, blana orbitoare in oras e cea mai proasta varianta, nu inveti nimic pana nu lovesti taxi-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@LimpTA man, din ce am mai citit si inteles tot de pe forum, daca ai intrat in stoppie, într-adevăr ai dus franarea si aderenta la maxim. Dar trebuie sa contolezi frâna. Pentru ca altfel, daca franezi blana, dupa stoppie vine si pierderea aderentei, implicit franare mai proastă. Asta incercam sa spun cu "a mers taras roata in stoppie". 

Corectează-ma daca am gresit. Chiar vreau sa inteleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate fi si rezultatul unei pozitii in sea favorabile stoppie-ului. Daca insisti cu frana in stoppie risti mai degraba sa basculezi decat sa aluneci, din moment ce aderenta a permis stoppie...Si daca pierzi aderenta pe fata, trebuie sa o prinzi instantaneu ca sa poti vorbi de o franare mai proasta. Altfel vorbesti de tranta..trust me, been there, done that.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, WotRU2Me said:

.Si daca pierzi aderenta pe fata, trebuie sa o prinzi instantaneu ca sa poti vorbi de o franare mai proasta. Altfel vorbesti de tranta

Nu asta face ABS-ul? Se "joaca" cu frana la limita maximă a aderentei?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, XaeL a spus:

@LimpTA man, din ce am mai citit si inteles tot de pe forum, daca ai intrat in stoppie, într-adevăr ai dus franarea si aderenta la maxim. Dar trebuie sa contolezi frâna. Pentru ca altfel, daca franezi blana, dupa stoppie vine si pierderea aderentei, implicit franare mai proastă. Asta incercam sa spun cu "a mers taras roata in stoppie". 

Corectează-ma daca am gresit. Chiar vreau sa inteleg.

 

era mai bine daca avea abs, nu se mai salta motoreta de poponeata si nu il face sanvis in masina. in cel mai rau caz zbura peste masina la impact si avea julituri si poate doar o clavicula rupta..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincere condoleante familiei si prietenilor. Si sper ca prietena lui care se visa mireasa sa poata trece peste aceasta nenorocire. 🌹 Ei ii va fi cel mai greu.

 

Eu am trecut prin asa ceva acuma 4 ani. Eram cu RT-ul.

In fractiunile de secunda cand vezi conserva in fata este foooarte greu sa stai sa judeci ce sa faci, cum franezi, stai ca ma ridic pe roata din fata sa mai las frana, etc. Esti infipt in frana si aia este. Acesta este instinctul. Nici nu prea ai multe de gandit si de facut.

Pe mobra nu poti sa tragi de volan ca la masina.
Asta este, suntem motociclisti amatori, nu profesioniosti ca sa avem franatul mobrei in natura noastra.

La mine diferentele fata de ceea ce s-a intamplat colegului au fost doua:

- ABS-ul care m-a pus la loc pe roti. Fara el zburam la fel

- am avut noroc (care este elementul cel mai important in orice intamplare) sa mai am acolo niste zeci de cm in plus si m-am putut opri.

Ma rog acuma se poate diviga despre cat de bune sunt franele de la BMW-u, ca or fi niste fractiuni de secunde cu care actioneaza mai rapid frana decat la alta mobra, habar nu am.

Poate daca avea ABS si se infigea in masina (nu il stivea intre masina si mobra) putea sa scape. Doar ca daca si cu parca nu mai ajuta la nimica. Si nu vom afla niciodata cum ar fi fost altfel.

 

Din pacate iarasi s-a pierdut o viata absolut degeaba, pentru ca suntem un popor de egocentrici,  care nu ne intereseaza nici cat negru sub unghie de cei de langa noi.

 

 

@XaeL din pacate ai aflat si tu ca in momentele acelea cand realizezi iminenta impactului, ratiunea se duce draqu si instinctul preia controlul. Probabil ca din acest motiv uneori nici nu mai stii ce s-a intamplat.

 

In rest povesti din astea gen : a culcat mobra, a facut un derapaj controlat, a facut un stoppie sunt doar povesti. La nivelul nostru de amatori.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da. Cand pierzi aderenta, frânele blocheaza roata, ABS-ul se gineste repejor si da drumul la presiune in locul tau. Cand vede ca roata se invarte iar, da liber la presiune. Tot ce trebuie sa faci e sa apesi frana mereu si se ocupa el.

@Xael

Nu cred ca te opreste abs-ul sa faci stoppie. Cel putin nu sistemul de baza. 

Pacat ca a avut nenorocul sa-l inghesuie motocicleta. Fara 

Editat de WotRU2Me
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silver Arrow are mare dreptate, ABSul este pt toti astia care ne dam doar pe strada si nu alocam timp pt a ne da la limita pe circuit. Reflexele astea sunt ceva care se educa si antreneaza, necesita timp. 

ABSul te ajuta si te salveaza, d-aia s-a inventat si d-aia e obligatoriu pe motociclete din 2017 vandute in UE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' știe abs-ul moto să elibereze frâna față când ești în stoppie? Mă cam îndoiesc dar chiar sunt curios. Ar trebui fie un senzor de înclinare longitudinală, fie o logică care să reducă presiunea frânei față când spatele e blocat (dar ar putea să nu fie)... 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, john17 a spus:

Da' știe abs-ul moto să elibereze frâna față când ești în stoppie? Mă cam îndoiesc dar chiar sunt curios. Ar trebui fie un senzor de înclinare longitudinală, fie o logică care să reducă presiunea frânei față când spatele e blocat... 

@john17 nu ai cum sa ajungi sa faci stoppie cu ABS. stiu ca prima generatie de FZ6 cu abs avea o tendinta de a ridica spatele la franarile la care intervenea ABSul.

 

Eu am avut situatii pe TDM in care am franat brusc si tare cat sa intre ABSul dar nu s-a saltat de fund

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, Cavaleru a spus:

nu ai cum sa ajungi sa faci stoppie cu ABS.

De ce?? Frânezi doar cu fața, la limita blocării (cu sau fără intervenția abs), ai aderență bună (DOT, chestii, socoteli) și se ridică spatele de la sol. Poți face cu moto fără abs, cu ce s-ar opune abs-ul?? Și mai ales de ce, cine în logica lui de funcționare ii spune să se opună? Vb de rolling stoppie. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, XaeL said:

@LimpTA man, din ce am mai citit si inteles tot de pe forum, daca ai intrat in stoppie, într-adevăr ai dus franarea si aderenta la maxim. Dar trebuie sa contolezi frâna. Pentru ca altfel, daca franezi blana, dupa stoppie vine si pierderea aderentei, implicit franare mai proastă. Asta incercam sa spun cu "a mers taras roata in stoppie". 

Corectează-ma daca am gresit. Chiar vreau sa inteleg.

Nu mai extindem discutia aiurea. ABS-ul nu stie  ca motoreta ta sta intr-o roata. Pentru aia iti trebuie giroscop(la fel cum e wheelie control de iti taie gazul cand se ridica fata prea mult). Abs-ul doar intra cand blochezi roata. In cazul lui a franat si s-a dat peste cap. Daca mergea macar 1m cu roata fata taras il aruca pe-o parte pentru ca blocarea te tranteste in laterale.  Ai putea sa spui ca s-a blocat roata cand motoreta era deja lumanare cu evacuarea in cer.. dar atunci si mama ABS-ului e degeaba.

De-aia am zis ca in cazul lui impactul a fost iminent. Unii ar zice ca poate putea sa evite prin spatele taxiului, dar n-ai de unde sa stii  daca venea cineva de pe contrasens ca sa il ia in plin. A fost sperietura si gandirea lui de moment. In cazurile astea daca ai bulan si iti ramane timp + sange rece, vezi macar ce se poate face ca sa minimizezi daunele, insa nimeni nu-i robot, de-aia se intampla belele. Pentru el s-a terminat din momentul in care l-a catapultat, putea sa intre ABS-ul cu motocicleta in aer ca nu rezolva nimic. 

De-aia in cazurile astea e bine sa eviti situatia cu dinainte si anume s-o lasi moale in locurile unde te inghesuie si n-ai pe unde sa scapi. Pentru ca uite.. si 60-70 e mult.  "reducerea vitezei pana la limitarea oricarui pericol" poate f bine sa insemne si 10kmh daca situatia o cere. Asta nu-i inteleg pe oamenii care ii dau fara frica chiar si cu 50 :)) Poti sa-ti rupi capul serios si la 50. 

39 minutes ago, Cavaleru said:

 

...

 
uite aici motorete cu ABS Cornering ))).  Repet. ABS-ul Nu e giroscop. Pana si troaca mea de 250 kile cu abs cornering face stoppie daca franezi ca animalul.
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@john17 @LimpTA sa ajungi sa faci stoppie cu o motoreta care abs, iti trebuie fix ce ziceam mai devreme ani de practica si exercitiu. 

 

Utilizatorul normal de motoreta nu va ajunge in situatia asta decat in rare, ff rare cazuri. utilizatorul normal de motoreta care are ABS se va infige in frane si va actiona ABSul.

 

Odihneasca-se in pace! 

Acum 6 minute, LimpTA a spus:

uite aici motorete cu ABS Cornering ))).  Repet. ABS-ul Nu e giroscop. Pana si troaca mea de 250 kile cu abs cornering face stoppie daca franezi ca animalul.
 

 

 

motorete la care se poate dezactiva ABSul ...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te contrazic! Utilizatorul normal se va înfige în frâne, iar dacă forța de frânare va fi mai mare decât cea care rostogolește mobra pe lung - simplist vb, nu inginerește 😛 -, avem stoppie. Cu ABS. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Cavaleru said:

@john17 @LimpTA sa ajungi sa faci stoppie cu o motoreta care abs, iti trebuie fix ce ziceam mai devreme ani de practica si exercitiu. 

 

Utilizatorul normal de motoreta nu va ajunge in situatia asta decat in rare, ff rare cazuri. utilizatorul normal de motoreta care are ABS se va infige in frane si va actiona ABSul.

 

Odihneasca-se in pace! 

Atentie la nuanta, daca guma e aderenta ca in cazul baiatului, daca sari pe frane te-a ridicat imediat.  Faptul ca multi au gume "road" si asflatul nostru e alunecos si de cele mai multe ori rupe aderenta, da. Dar daca te duci pe un asfalt bun (sau proaspat turnat) si te infigi in frane iti dai cu tobele-n ceafa si cu gume decente chiar.   Pe probate si pe ce vrei tu :P  

Dumnezeu sa-l ierte. De-aia preventia e cheia, mama ei de preventie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, LimpTA a spus:

 Ai putea sa spui ca s-a blocat roata cand motoreta era deja lumanare cu evacuarea in cer.. dar atunci si mama ABS-ului e degeaba.

De-aia am zis ca in cazul lui impactul a fost iminent. Unii ar zice ca poate putea sa evite prin spatele taxiului, dar n-ai de unde sa stii  daca venea cineva de pe contrasens ca sa il ia in plin. A fost sperietura si gandirea lui de moment. In cazurile astea daca ai bulan si iti ramane timp + sange rece, vezi macar ce se poate face ca sa minimizezi daunele, insa nimeni nu-i robot, de-aia se intampla belele. Pentru el s-a terminat din momentul in care l-a catapultat, putea sa intre ABS-ul cu motocicleta in aer ca nu rezolva nimic. 

De-aia in cazurile astea e bine sa eviti situatia cu dinainte si anume s-o lasi moale in locurile unde te inghesuie si n-ai pe unde sa scapi. Pentru ca uite.. si 60-70 e mult.  "reducerea vitezei pana la limitarea oricarui pericol" poate f bine sa insemne si 10kmh daca situatia o cere. Asta nu-i inteleg pe oamenii care ii dau fara frica chiar si cu 50 :)) Poti sa-ti rupi capul serios si la 50. 

Eu cand am avut incidentul am ajuns cu roata spate in aer. Nu stiu daca lumanare sau nu pentru ca totul s-a petrecut in fractiuni de secunda. Am simtit insa cand a cazut roata spate inapoi pe asfalt.

Eu apreciez ca eram cu mana in frana. Nu cred ca am avut reactia sa dau drumul la frana cand ma ridicam de spate. Daca s-a intamplat va asigur ca nu am gandit-o.

 

Treaba ca stai tu sa judeci cum sa ocloesti obstacolul sunt povesti spuse de cei care au vazut prea multe filme si nu au avut (din fericire) ocazia sa simta cum ti se receste sira spinarii brusc cand vezi masina in fata ochilor.

 

ABS-ul este pentru noi astia amatori de ne infingem in frane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...