relufarcas Postat Octombrie 31, 2019 Share Postat Octombrie 31, 2019 Tocmai am terminat de restaurat un MZ 175 ES , motorul a fost reparat ( siemeringuri, rulmenti , garnituri , etansare , piston si cilindru utilizat anterior, cu segmenti noi la cota ). Cred ca totusi are o compresie slaba, Singurul lucru pe care nu l-am verificat este planeitatea chiulasei ( nu am rectificat-o). Am vazut ca in cartea tehnica se da un raport de compresie de 8/1 . Am cautat pe net relatia raport de comprimare ( volumul cilindrului / volumul camerei de ardere ) si presiune, dar nu am gasit . As vrea sa masor presiunea in cilindru cu un compresiometru si nu am o valoare de referinta . Stie cineva ce presiune ar trebui sa fie pentru 175 c.c. , eventual pentru 250 c.c. cind motorul este nou ( aprroape nou ) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 31, 2019 Share Postat Octombrie 31, 2019 Presiunea n-are a face cu cilindreea și nu e în relație strictă cu raportul de comprimare, contează mult circulația gazelor. La 4 timpi aș fi putut să spun mai multe, 2 t nu e un domeniu pe care să îl stăpânesc. Pt a verifica dacă ai pierderi îți e mai util un leak down test, vrespectiv pui pistonul într-un punct unde să închidă ferestrele și sufli cu aer comprimat prin gaura bujiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Octombrie 31, 2019 Autor Share Postat Octombrie 31, 2019 (editat) Presiunea difera in functie de cilinrea de 175/250 din cauza camerei de ardere . Teoretic la aceeasi cursa si la acelasi raport de comprimare , presiunea ar trebui sa fie egala ... Cind comprimi un litru de amestec de 8 ori, ar trebui sa obtii aceeasi presiune pe care ar genera-o comprimarea a 10 litri de amestec tot de 8 ori... Intre 175 si 250 c.c. diferenta este mica si o informatie privind presiunea in cilindru m-ar ajuta... Sfatul e bun , dar ramane o problema . Daca pierde aer pe linga piston si segmenti, se duce in carteri si poate sa imi dea peste cap siemeringurile . Altfel, unde se duce aerul sub presiune ( vorbim de 3-5 atm. )????? La inceputul compresiei toate ferestrele sunt acoperite de piston , inclusiv evacuarea, la final in PMS evacuarea ramane inchisa ... Editat Octombrie 31, 2019 de relufarcas Completari . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Noiembrie 1, 2019 Share Postat Noiembrie 1, 2019 6 bari minim si porneste greu 10 ar fi perfect oricum gazul comprimat in chiulasa inainte de explozie nu stie ca motorul este 2t sau 4t valabil si ce a scris colegul mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 1, 2019 Share Postat Noiembrie 1, 2019 Acum 3 ore, Doru1900 a spus: 6 bari minim si porneste greu 10 ar fi perfect oricum gazul comprimat in chiulasa inainte de explozie nu stie ca motorul este 2t sau 4t valabil si ce a scris colegul mai sus. nu prea iese fizic cu raport de compresie de 8:1 sa obtii 10bari.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 1, 2019 Share Postat Noiembrie 1, 2019 Acum 49 minute, einstein1984 a spus: ba iese, ca e comprimare adiabatica nu izoterma ca sa iasa 8 bari.... La 10:1 compresie scoti 12bari de exemplu. https://itstillruns.com/calculate-compression-pressure-6453303.html my bad, ai dreptate. numerele care le am in cap pt motoretele mele sunt date in jos de decompresor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Noiembrie 1, 2019 Share Postat Noiembrie 1, 2019 La același raport de comprimare schimbi arborele cu came și să vezi diferență de presiune măsurată! La 4 t, normal. Relația aia între raport și presiune eu n-aș lua-o de bună. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Noiembrie 4, 2019 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2019 La 01.11.2019 la 10:32, Doru1900 a spus: 6 bari minim si porneste greu 10 ar fi perfect oricum gazul comprimat in chiulasa inainte de explozie nu stie ca motorul este 2t sau 4t valabil si ce a scris colegul mai sus. Multumesc Doru. Aceasta era informatia necesara . Ca explicatie ... Cilindru nu are uzura , prag cum spunea un coleg. Cind era demontat , pus pe palma (etansat ), pistonul "curgea" lis, incet .... Tocmai de aceea nu imi explic de ce nu are compresie si m-am gindit ca ar putea fi un defect ascuns si voiam sa masor compresia. Intre timp am demontat chiulasa, am rectificat-o , o sa elimin garnitura aceea de aluminiu si daca tot nu are compresie o sa pun un set de 250. Inca o data multumiri. La 31.10.2019 la 19:15, easy ride on! a spus: Adică, ai montat segmenţi noi, perfect circulari, la un cilindru ovalizat prin uzură. Şi te mai aştepţi şi la compresie bună, în rotund / oval? Şi să nu mai amintesc faptul că primul segment (nou, muchie ascuţită) va lovi în pragul lăsat pe cilindrul uzat de precedentul segment. Maare este grădina ... "Sollte bei der Montage einmal ein Kolbenring zerbrochen werden, dann ist nur bis zu einer Laufleistung von höchstens 3000 km das Einsetzen eines neuen Ringes als einwandfrei zu bezeichnen. Darüber hinaus muß ausgeschliffen bzw. nachgehont und ein neuer Kolben eingebaut werden." VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU Abt. Kundendienst "Die Ansicht, daß durch Einbau eines Satzes neuer Kolbenringe die Leistung eines längere Zeit gelaufenen Motors verbessert wird, ist falsch. Die Zylinderbohrung ist entsprechend der Fahrleistung mehr oder weniger oval, die neuen Ringe aber sind rund. Demzufolge schlagen die Verbrennungsgase durch. Die Ringe werden aufgeheizt, verziehen sich und sitzen dann eventuell fest." Bingo? Presupunerea ta este eronata . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Noiembrie 4, 2019 Share Postat Noiembrie 4, 2019 Acum 1 oră, relufarcas a spus: Ca explicatie ... Cilindru nu are uzura , prag cum spunea un coleg. Cind era demontat , pus pe palma (etansat ), pistonul "curgea" lis, incet .... Nu asa se verifica un cilindru, trebuie masurat cu comparatorul. Testul pe care l-ai facut tu il faceau bosorogii la Mobra, mai bagau un set de segmenti si pe urma se mirau ca nu porneste sau ca motorul nu avea forta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Noiembrie 4, 2019 Share Postat Noiembrie 4, 2019 Daca reparatia este cu succes compresia trebuie sa fie undeva la 10 -11. Daca ai pus segmenti noi pe cilindru folosit inainte fara honuire nu se vor pasui si nu vei obtine niciodata compresia buna. E si pacat daca motocicleta arata ca in poza sa te zgarcesti la 20 de euro pentru un piston de calitate si un alezaj pe cota. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Noiembrie 4, 2019 Share Postat Noiembrie 4, 2019 Acum 5 ore, sharky_boy a spus: Daca reparatia este cu succes compresia trebuie sa fie undeva la 10 -11. 10.5 e cam minimul admis la un motor 4t modern, la ce te referi cu succesul ăsta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Noiembrie 5, 2019 Share Postat Noiembrie 5, 2019 Acum 11 ore, john17 a spus: 10.5 e cam minimul admis la un motor 4t modern, la ce te referi cu succesul ăsta? Topicul este despre motorul de MZ 175 , 1960 Acum 12 ore, 255b a spus: Piston de calitate cu 20 euro ...? Atat am dat pe un piston de ETZ Almot. S-a dovedit foarte bun pana acum.Fata de altele... sau sa fi fost vreo 40 ... in orice caz nu prea scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Noiembrie 6, 2019 Share Postat Noiembrie 6, 2019 Salutare națiune. Deoarece am recondiționat un MZ rt 125/3 și mai am în curs de recondiționare încă unul 250es iar omul de la care le-am luat mi-a tras o mare teapa cu actele ma simt nevoit sa va cer ajutorul. Deci, prin urmare, caut acte pt MZ 125rt3 și es 250/1, ultimul as prefera sa fie cu ataș, și ofer ce se cere în limita bunului simt și a prieteniei dintre posesori de comuniste. P. S. Mulțumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Noiembrie 8, 2019 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2019 La 04.11.2019 la 14:39, sharky_boy a spus: Daca reparatia este cu succes compresia trebuie sa fie undeva la 10 -11. Daca ai pus segmenti noi pe cilindru folosit inainte fara honuire nu se vor pasui si nu vei obtine niciodata compresia buna. E si pacat daca motocicleta arata ca in poza sa te zgarcesti la 20 de euro pentru un piston de calitate si un alezaj pe cota. Nu m-as zgirci , dar cilindrul este la ultima reparatie , la alezaj mai mare nu gasesc piston. E adevarat , nu am verificat cu ceas comparator daca cilindrul este oval . Am un cilindru si piston nou de 250, am primit segmentii , boltul si sigurantele de la Tg. Mures zilele astea si la nevoie o sa pun set nou. Voiam totusi sa pastrez motorizarea de 175 . Inca nu am montat chiulasa rectificata , dar in cazul in care nu va avea compresie multumitoare , ori pun setul de 250 ori o sa cumpar un set de 175 din Germania . Multumesc pentru raspunsuri tuturor . Va tin la curent ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Noiembrie 16, 2019 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2019 La 08.11.2019 la 13:41, relufarcas a spus: Nu m-as zgirci , dar cilindrul este la ultima reparatie , la alezaj mai mare nu gasesc piston. E adevarat , nu am verificat cu ceas comparator daca cilindrul este oval . Am un cilindru si piston nou de 250, am primit segmentii , boltul si sigurantele de la Tg. Mures zilele astea si la nevoie o sa pun set nou. Voiam totusi sa pastrez motorizarea de 175 . Inca nu am montat chiulasa rectificata , dar in cazul in care nu va avea compresie multumitoare , ori pun setul de 250 ori o sa cumpar un set de 175 din Germania . Multumesc pentru raspunsuri tuturor . Va tin la curent ... Problema era un prezon. Care, desi strins cu cheie dinamometrica, s-a rupt... Desfac din nou motorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Noiembrie 16, 2019 Share Postat Noiembrie 16, 2019 Probabil ar trebui și prezoanele schimbate din când în când.De la atâtea cicluri rece...cald probabil pierd elasticitatea.Și nu mai potrivește cu dinamometrica.(cred că am zis o prostie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Noiembrie 19, 2019 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2019 (editat) La 16.11.2019 la 22:04, pinnochio a spus: Probabil ar trebui și prezoanele schimbate din când în când.De la atâtea cicluri rece...cald probabil pierd elasticitatea.Și nu mai potrivește cu dinamometrica.(cred că am zis o prostie) Nu, nu ai spus o prostie.... Asa este , ar trebui schimbate , dar cum piesele din 1962 se gasesc greu, combinat cu expresia " nu se mai fac piesele de alta data " , combinat cu pretul si durata de livrare , rezulta ca renunti usor sa pui prezoane noi... Cind ai motorul de nou si strangi mereu cu dinamometrica , nu ar trebui sa le schimbi. Cum eu am luat un motor de la un mosulica despre care sigur stiu ca nu avea dinamometrica, ar fi trebuit sa pun prezoane noi. Am riscat ... Asta e. O iau de la capat, dar sincer , sunt cam descurajat. Las pentru la iarna sa desfac motorul ... Pornirea - la primavara . Salutari . La 16.11.2019 la 22:41, easy ride on! a spus: Se rup si cand cineva crede ca rezolva presupusa lipsa de etansare a chiulasei pe cilindru prin (supra)strangerea prezoanelor, iar materialul (nemtesc totusi) intra deja in zona de curgere spre rupere Altfel si axele rotilor ar trebui inlocuite dupa fiecare demontare, pentru ca isi pierd elasticitatea Precum spitele rusesti. Am strins la 30 Nm la inceput si apoi la 40 Nm . Nu ar fi trebuit sa se rupa. Daca cuplul ar fi fost prea mare , ori as fi rupt din prima primul prezon, ori le-as fi rupt pe toate . Dar trei s-au strans iar ultimul s-a rupt. Editat Noiembrie 19, 2019 de relufarcas completare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Noiembrie 19, 2019 Share Postat Noiembrie 19, 2019 Mie mi se pare ca exagerati putin cu chei dinamometrice si alte alea. Prezonul s-a rupt pentru ca s-a rupt. E fier. Se mai si rupe. Sunt convins ca elasticitatea prezoanelor exista, sunt convins ca se mai si intind, dar de aia au filet. Altfel se faceau cu stift. Calitatea pe vremea aia insemna sa circule cu multe abateri de la parametri. De aia IJ-ul e considerat grozav, fara sa fie vreo minune a tehnicii. Dupa Revolutie, stiu pe unul ce umbla cu piston de trabant, si il depaseam cu JAWA doar la vale.Fa-i setul la modul serios, schimba-i prezonul, si.... bice. MZ-ul tau e bijuterie, e pacat sa te impotmolesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Noiembrie 19, 2019 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2019 Da, e posibil ca s-a rupt pentru ca s-a rupt, ai si tu dreptate . Dar tocmai ca sa nu se rupa , dar si pentru a strange egal prezoanele am folosit dinamometrica, Daca o am , nu era pacat sa strang "la mana " , mai ales ca ultimul motor de Mz l-am facut prin 1995 ( vreau sa zic ca nu am mina formata ca atunci cind faci des motoare) ? E frumos al naibii sa se rupa sub nivel si sa fii nevoit sa schimbi carterul, dupa ce totul e montat si astepti sa auzi cum suna motorul ... Dar , cum spuneam : asta e situatia . O sa il fac la iarna ... Multumesc tuturor pentru raspunsuri si sugestii . Salutari . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Noiembrie 20, 2019 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2019 Acum 14 minute, easy ride on! a spus: Nu e cam mult? 12,5 Nm la M8 https://mdmetric.com/tech/Standard_tightening_torque.pdf 29,5 Nm cuplu maxim de strângere (la seria 2,4T), şi asta nicidecum nu la prezoanele filetate în aluminiu. Cheia dinamometrică o fi de vină? Hai să mai citim înainte de a strica câte ceva, o.k.? Am luat momentele de aici https://dokumen.tips/documents/momente-de-strangere-suruburi-55f9e4afe9e0d.html . In cartea motocicletei nu am gasit cuplul de stringere . O sa caut in manualul de service , poate zice acolo ceva. Multumesc. Tabelul pe care l-ai citat , cred eu, se refera la suruburi normale, nu la prezoane tratate ... Parerea mea ... Tabelul pe care l-ai citat , cred eu, se refera la suruburi normale, nu la prezoane tratate ... Parerea mea ...Standard tightening torque for metric screw threads=Cuplu de strângere standard pentru filete metrice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Noiembrie 20, 2019 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2019 Bine. Multumesc. O sa mai studiez problema ... Dar ramine intrebarea : daca am strins prea tare , de ce a cedat doar unul ? Ca primele trei le-am strins la 40 Nm... Si nu a fost nici o problema pina la ultimul. Nu s-a "smuls" filetul din carter , nu s-a dus filetul piulitei sau al prezonului , deci totul a fost ok la 3 prezoane. Poate ai cumva manualul de service pentru MZ 175/250 ES in romana ? Ca am rascolit netul dupa el. Am gasit doar manualul de intretinere in romana ... Inca o data multumiri. Si inca ceva curios : Cind am reparat motorul , nemomtat pe cadru ( era pe banc) , am strins cu o dinamometrica cu ceas , tot la 40 NM . Cind am vazut ca nu are compresie ( dupa ce l-am pus pe cadru ), am gasit piulita de la prezonul care s-a rup ca era slab strinsa. Dupa ce am demontat chiulasa , am pus doua pilite pe prezobul respectiv si am incercat sa il string in carter . Era strins . La a doua stringere a chiulasei ( crezind ca nu l-am strins initial bine - era posibil ) am folosit o cheie cu "clic" imprumutata de la un mecanic ( cheia este noua ) , am strins 3 prezoane si al 4-lea s-a rupt, fara ca sa simt ca e strins si fara ca sa declanseze cheia . Nu imi explic .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Noiembrie 20, 2019 Share Postat Noiembrie 20, 2019 S-a rupt, s-a rupt! Asta este! Poate fi o fisura mai veche (ori era deja "intins", un defect de material- pot fi mai multe).E bine daca e rupt in asa fel incat poate fi scos din carter. Acum mai este o problema sa-l inlocuiesti, incearca sa gasesti unul original, deoarece daca-l vei face prin filetare (cu cutit de strung ori cu filiera) nu este OK, cele originale au filetul facut prin "rulare", cele filetate nu sunt foarte OK. Se mai rup! Nu esti nici primul si nici ultimul care intalneste aceasta problema.Se rup si suruburi de chiulasa la masini, prezoane de roti, etc. Merge viata mai departe asa.Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Noiembrie 20, 2019 Share Postat Noiembrie 20, 2019 Eu am JAWA, VESPA, si HONDA. Cu ceha si italiana , o mai rup. Dar daca trebuie sa invat si japoneza, renunut la motociclete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Noiembrie 20, 2019 Share Postat Noiembrie 20, 2019 Ceva cu fizica nucleara nu ai? Ca prin agricultura ai trecut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relufarcas Postat Noiembrie 20, 2019 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2019 Acum 5 ore, vene a spus: S-a rupt, s-a rupt! Asta este! Poate fi o fisura mai veche (ori era deja "intins", un defect de material- pot fi mai multe).E bine daca e rupt in asa fel incat poate fi scos din carter. Acum mai este o problema sa-l inlocuiesti, incearca sa gasesti unul original, deoarece daca-l vei face prin filetare (cu cutit de strung ori cu filiera) nu este OK, cele originale au filetul facut prin "rulare", cele filetate nu sunt foarte OK. Se mai rup! Nu esti nici primul si nici ultimul care intalneste aceasta problema.Se rup si suruburi de chiulasa la masini, prezoane de roti, etc. Merge viata mai departe asa.Spor! Nu pot sa il scot ... Trebuie sa schimb carterul. Iti inchipui ca am facut tot posibilul sa il scoat ... Am prezoane originale . O sa inlocuiesc carterul, nu am de ales. Multumesc. 1 oră în urmă, shashka a spus: Eu am JAWA, VESPA, si HONDA. Cu ceha si italiana , o mai rup. Dar daca trebuie sa invat si japoneza, renunut la motociclete... Ai dreptate . Dar daca inveti totusi japoneza , da-mi si mie niste lectii , ca am si eu o Fireblade si cine stie , poate am nevoie ... 1 oră în urmă, easy ride on! a spus: Doar minimal. Cât să realizezi că firul de masă nu mai este negru, ci de culoare verde ca firul de orez. Wakarimasen? P.S. Şi nu uita că "o clipă de îndoială" este traducerea literară în lb. română a expresiei "moment încovoietor" Iar nemţu' a "uitat" un punct în textul lui original. Punctul de la .5kpm (kilopoundmeter). Asta pentru ca ne-arienii entuziaşti să "muşte" şi să strângă prezoanele până la rupere după transformarea din kpm în N-m (Newton-metru). 1 kp·m = 9,80665 kg·m²/s² = 9,80665 N·m. Sa inteleg ca trebuie strinse la 9.80665 x 5 = 49.03 Nm ? Ca m-ai pierdut ... Multumesc. Acum 6 minute, relufarcas a spus: Nu pot sa il scot ... Trebuie sa schimb carterul. Iti inchipui ca am facut tot posibilul sa il scoat ... Am prezoane originale . O sa inlocuiesc carterul, nu am de ales. Multumesc. Ai dreptate . Dar daca inveti totusi japoneza , da-mi si mie niste lectii , ca am si eu o Fireblade si cine stie , poate am nevoie ... Sa inteleg ca trebuie strinse la 9.80665 x 5 = 49.03 Nm ? Ca m-ai pierdut ... Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.