Jump to content

Compresia si raportul de comprimare


Recommended Posts

Tocmai am terminat de restaurat un MZ 175 ES , motorul a fost reparat ( siemeringuri, rulmenti , garnituri , etansare , piston si cilindru utilizat anterior, cu segmenti noi la cota ). Cred ca totusi are o compresie slaba,  Singurul lucru pe care nu l-am verificat este planeitatea chiulasei ( nu am rectificat-o). Am vazut ca in cartea tehnica se da un raport de compresie de 8/1 . Am cautat pe net relatia raport de comprimare ( volumul cilindrului / volumul camerei de ardere ) si presiune, dar nu am gasit  . As vrea sa masor presiunea in cilindru cu un compresiometru si nu am o valoare de referinta . Stie cineva ce presiune ar trebui sa fie pentru 175 c.c. , eventual pentru 250 c.c. cind motorul este nou ( aprroape nou ) ? 

17.jpg

Link to post
Share on other sites

Presiunea n-are a face cu cilindreea și nu e în relație strictă cu raportul de comprimare, contează mult circulația gazelor. La 4 timpi aș fi putut să spun mai multe, 2 t nu e un domeniu pe care să îl stăpânesc. Pt a verifica dacă ai pierderi îți e mai util un leak down test, vrespectiv pui pistonul într-un punct unde să închidă ferestrele și sufli cu aer comprimat prin gaura bujiei. 

Link to post
Share on other sites

Presiunea difera in functie de cilinrea de 175/250 din cauza camerei de ardere . Teoretic la aceeasi cursa si la acelasi raport de comprimare , presiunea ar trebui sa fie egala ... Cind comprimi un litru de amestec de 8 ori, ar trebui sa obtii aceeasi presiune pe care ar genera-o comprimarea a 10 litri de amestec tot de 8 ori...  Intre 175 si 250 c.c. diferenta este mica si o informatie privind presiunea in cilindru m-ar ajuta...

   Sfatul e bun , dar ramane o problema . Daca pierde aer pe linga piston si segmenti, se duce in carteri si poate sa imi dea peste cap siemeringurile . Altfel, unde se duce aerul sub presiune ( vorbim de 3-5 atm. )?????

La inceputul compresiei  toate ferestrele sunt acoperite de piston , inclusiv evacuarea, la final in PMS evacuarea ramane inchisa ...

Edited by relufarcas
Completari .
Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, relufarcas a spus:

Stie cineva ce presiune ar trebui sa fie pentru 175 c.c. , eventual pentru 250 c.c. cind motorul este nou ( aprroape nou ) ? 

 

Acum 7 ore, relufarcas a spus:

piston si cilindru utilizat anterior, cu segmenti noi la cota

:lol:

Adică, ai montat segmenţi noi, perfect circulari, la un cilindru ovalizat prin uzură.

Şi te mai aştepţi şi la compresie bună, în rotund / oval?

 

Şi să nu mai amintesc faptul că primul segment (nou, muchie ascuţită) va lovi în pragul lăsat pe cilindrul uzat de precedentul segment.

Maare este grădina ...

 

"Sollte bei der Montage einmal ein Kolbenring zerbrochen
werden, dann ist nur bis zu einer Laufleistung
von höchstens 3000 km das Einsetzen eines
neuen Ringes als einwandfrei zu bezeichnen. Darüber
hinaus muß ausgeschliffen bzw. nachgehont
und ein neuer Kolben eingebaut werden."

VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Abt. Kundendienst

:P

 

"Die Ansicht, daß durch Einbau eines Satzes neuer
Kolbenringe die Leistung eines längere Zeit gelaufenen
Motors verbessert wird, ist falsch. Die Zylinderbohrung
ist entsprechend der Fahrleistung mehr
oder weniger oval, die neuen Ringe aber sind rund.
Demzufolge schlagen die Verbrennungsgase durch.
Die Ringe werden aufgeheizt, verziehen sich und sitzen
dann eventuell fest."

 

Bingo?

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Doru1900 a spus:

6 bari minim si porneste greu 10 ar fi perfect oricum gazul comprimat in chiulasa inainte de explozie nu stie ca motorul este 2t sau 4t valabil si ce a scris colegul mai sus.

 

nu prea iese fizic cu raport de compresie de 8:1 sa obtii 10bari....

Link to post
Share on other sites
Acum 57 minute, b374 a spus:

 

nu prea iese fizic cu raport de compresie de 8:1 sa obtii 10bari....

ba iese, ca e comprimare adiabatica nu izoterma ca sa iasa 8 bari.... La 10:1 compresie scoti 12bari de exemplu. 

https://itstillruns.com/calculate-compression-pressure-6453303.html

 

Link to post
Share on other sites
Acum 49 minute, einstein1984 a spus:

ba iese, ca e comprimare adiabatica nu izoterma ca sa iasa 8 bari.... La 10:1 compresie scoti 12bari de exemplu. 

https://itstillruns.com/calculate-compression-pressure-6453303.html

 

 

my bad, ai dreptate.  numerele care le am in cap pt motoretele mele sunt date in jos de decompresor.

Link to post
Share on other sites

La același raport de comprimare schimbi arborele cu came și să vezi diferență de presiune măsurată! La 4 t, normal. Relația aia între raport și presiune eu n-aș lua-o de bună. 

Link to post
Share on other sites
La 01.11.2019 la 10:32, Doru1900 a spus:

6 bari minim si porneste greu 10 ar fi perfect oricum gazul comprimat in chiulasa inainte de explozie nu stie ca motorul este 2t sau 4t valabil si ce a scris colegul mai sus.

Multumesc Doru. Aceasta era informatia necesara . Ca explicatie ... Cilindru nu are uzura , prag cum spunea un coleg. Cind era demontat , pus pe palma (etansat ), pistonul "curgea" lis, incet .... Tocmai de aceea nu imi explic de ce nu are compresie si m-am gindit ca ar putea fi un defect ascuns si voiam sa masor compresia. Intre timp am demontat chiulasa, am rectificat-o , o sa elimin garnitura aceea de aluminiu si daca tot nu are compresie o sa pun un set de 250. Inca o data multumiri.

La 31.10.2019 la 19:15, easy ride on! a spus:

 

:lol:

Adică, ai montat segmenţi noi, perfect circulari, la un cilindru ovalizat prin uzură.

Şi te mai aştepţi şi la compresie bună, în rotund / oval?

 

Şi să nu mai amintesc faptul că primul segment (nou, muchie ascuţită) va lovi în pragul lăsat pe cilindrul uzat de precedentul segment.

Maare este grădina ...

 

"Sollte bei der Montage einmal ein Kolbenring zerbrochen
werden, dann ist nur bis zu einer Laufleistung
von höchstens 3000 km das Einsetzen eines
neuen Ringes als einwandfrei zu bezeichnen. Darüber
hinaus muß ausgeschliffen bzw. nachgehont
und ein neuer Kolben eingebaut werden."

VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Abt. Kundendienst

:P

 

"Die Ansicht, daß durch Einbau eines Satzes neuer
Kolbenringe die Leistung eines längere Zeit gelaufenen
Motors verbessert wird, ist falsch. Die Zylinderbohrung
ist entsprechend der Fahrleistung mehr
oder weniger oval, die neuen Ringe aber sind rund.
Demzufolge schlagen die Verbrennungsgase durch.
Die Ringe werden aufgeheizt, verziehen sich und sitzen
dann eventuell fest."

 

Bingo?

Presupunerea ta este eronata .

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, relufarcas a spus:

Ca explicatie ... Cilindru nu are uzura , prag cum spunea un coleg. Cind era demontat , pus pe palma (etansat ), pistonul "curgea" lis, incet ....

 

Nu asa se verifica un cilindru, trebuie masurat cu comparatorul. Testul pe care l-ai facut tu il faceau bosorogii la Mobra, mai bagau un set de segmenti si pe urma se mirau ca nu porneste sau ca motorul nu avea forta.

Link to post
Share on other sites
La 01.11.2019 la 19:24, john17 a spus:

La același raport de comprimare schimbi arborele cu came și să vezi diferență de presiune măsurată! La 4 t, normal. Relația aia între raport și presiune eu n-aș lua-o de bună. 

evident, ca maresti umplerea sau cesti suprapunerea intre deschiderea de supape si scapa pe esapament. Relatia aia e una emprica, orientativa, sa stii daca  epilaf motorul si ai d edmeontata sau mai cauti in alta parte.  ideala e valoarea de la fabricant data in manualul de reparatie masurata pe motor nou. 

Link to post
Share on other sites

Daca reparatia este cu succes compresia trebuie sa fie undeva la 10 -11. 

Daca ai pus segmenti noi pe cilindru folosit inainte fara honuire nu se vor pasui si nu vei obtine niciodata compresia buna.

E si pacat daca motocicleta arata ca in poza sa te zgarcesti la 20 de euro pentru un piston de calitate si un alezaj pe cota.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, sharky_boy a spus:

Daca reparatia este cu succes compresia trebuie sa fie undeva la 10 -11. 

10.5 e cam minimul admis la un motor 4t modern, la ce te referi cu succesul ăsta? :huh:

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, relufarcas a spus:

Presupunerea ta este eronata .

Aşa scrie fabricantul, VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU.

Dar, am omis faptul că la noi s-a inventat coada la prună, respectiv cilindrul care (utilizat anterior) nu se ovalizează  :)

La 31.10.2019 la 11:58, relufarcas a spus:

piston si cilindru utilizat anterior, cu segmenti noi la cota

 

 

 

Acum 1 oră, 255b a spus:

Piston de calitate cu 20 euro  ...?  😀

Da.

Se fac în Polonia, la firma Almot, din aliaj Si20.

Bune. Doar că au cam "uitat" să prelucreze corect conicitatea şi ovalitatea necesară la capul de piston (ca să nu se gripeze prin dilatare).

Am "păţit-o", pe ... încredere.

Data viitoare voi verifica cu micrometrul cu comparator dimensionarea pistonului nou. Asta înainte de montaj.

Dar cu ceva şmirghel, după două-trei nopţi de lepuire manuală, l-am adus la dimensiunile corecte.

Acum 7 ore, sharky_boy a spus:

Daca ai pus segmenti noi pe cilindru folosit inainte fara honuire nu se vor pasui si nu vei obtine niciodata compresia buna.

Asta i-am scris şi eu.

Şi cei de la VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU, doar că în limba germană.

Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, john17 a spus:

10.5 e cam minimul admis la un motor 4t modern, la ce te referi cu succesul ăsta? :huh:

 Topicul este despre motorul de MZ 175 , 1960

Acum 12 ore, 255b a spus:

Piston de calitate cu 20 euro  ...?  😀

 Atat am dat pe un piston de ETZ Almot. S-a dovedit foarte bun pana acum.Fata de altele... sau sa fi fost vreo 40 ... in orice caz nu prea scump.

Link to post
Share on other sites

Salutare națiune. Deoarece am recondiționat un MZ rt 125/3 și mai am în curs de recondiționare încă unul 250es iar omul de la care le-am luat mi-a tras o mare teapa cu actele ma simt nevoit sa va cer ajutorul. Deci, prin urmare, caut acte pt MZ 125rt3 și es 250/1, ultimul as prefera sa fie cu ataș, și ofer ce se cere în limita bunului simt și a prieteniei dintre posesori de comuniste. P. S. Mulțumesc anticipat 

Link to post
Share on other sites
La 04.11.2019 la 14:39, sharky_boy a spus:

Daca reparatia este cu succes compresia trebuie sa fie undeva la 10 -11. 

Daca ai pus segmenti noi pe cilindru folosit inainte fara honuire nu se vor pasui si nu vei obtine niciodata compresia buna.

E si pacat daca motocicleta arata ca in poza sa te zgarcesti la 20 de euro pentru un piston de calitate si un alezaj pe cota.

Nu m-as zgirci , dar cilindrul este la ultima reparatie , la alezaj mai mare nu gasesc piston. E adevarat , nu am verificat cu ceas comparator daca cilindrul este oval . Am un cilindru si piston nou  de 250, am primit segmentii , boltul si sigurantele de la Tg. Mures zilele astea  si la nevoie o sa  pun set nou. Voiam totusi sa pastrez motorizarea de 175 . Inca nu am montat chiulasa rectificata , dar in cazul in care nu va avea compresie multumitoare , ori pun setul de 250 ori o sa cumpar un set de 175 din Germania . Multumesc pentru raspunsuri tuturor . Va tin la curent ...

Link to post
Share on other sites

 

https://www.pieces-motos-mz.net/set-piston-71-50-mz-es-ts-ets-250-almot-pl-1096.html

 

 

435_1.jpg

 “Vive la France!”

 

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
La 08.11.2019 la 13:41, relufarcas a spus:

Nu m-as zgirci , dar cilindrul este la ultima reparatie , la alezaj mai mare nu gasesc piston. E adevarat , nu am verificat cu ceas comparator daca cilindrul este oval . Am un cilindru si piston nou  de 250, am primit segmentii , boltul si sigurantele de la Tg. Mures zilele astea  si la nevoie o sa  pun set nou. Voiam totusi sa pastrez motorizarea de 175 . Inca nu am montat chiulasa rectificata , dar in cazul in care nu va avea compresie multumitoare , ori pun setul de 250 ori o sa cumpar un set de 175 din Germania . Multumesc pentru raspunsuri tuturor . Va tin la curent ...

Problema era un prezon. Care, desi strins cu cheie dinamometrica, s-a rupt... Desfac din nou motorul...

Link to post
Share on other sites

Probabil ar trebui și prezoanele schimbate din când în când.De la atâtea cicluri rece...cald probabil pierd elasticitatea.Și nu mai potrivește cu dinamometrica.(cred că am zis o prostie😁)

Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, pinnochio a spus:

De la atâtea cicluri rece...cald probabil pierd elasticitatea

Se rup si cand cineva crede ca rezolva presupusa lipsa de etansare a chiulasei pe cilindru prin (supra)strangerea prezoanelor, iar materialul (nemtesc totusi) intra deja in zona de curgere spre rupere  :)

Altfel si axele rotilor ar trebui inlocuite dupa fiecare demontare, pentru ca isi pierd elasticitatea  :lol:

Precum spitele rusesti.

Link to post
Share on other sites
La 16.11.2019 la 22:04, pinnochio a spus:

Probabil ar trebui și prezoanele schimbate din când în când.De la atâtea cicluri rece...cald probabil pierd elasticitatea.Și nu mai potrivește cu dinamometrica.(cred că am zis o prostie😁)

Nu, nu ai spus o prostie.... Asa este , ar trebui schimbate , dar cum piesele din 1962 se gasesc greu,  combinat cu expresia " nu se mai fac piesele de alta data " , combinat cu pretul si durata de livrare , rezulta ca renunti usor sa pui prezoane noi...  Cind ai motorul de nou si strangi mereu cu dinamometrica , nu ar trebui sa le schimbi. Cum eu am luat un motor de la un mosulica despre care sigur stiu ca nu avea dinamometrica, ar fi trebuit sa pun prezoane noi.  Am riscat ... Asta e. O iau de la capat, dar sincer , sunt cam descurajat. Las pentru la iarna sa desfac motorul ... Pornirea - la primavara .  Salutari .

La 16.11.2019 la 22:41, easy ride on! a spus:

Se rup si cand cineva crede ca rezolva presupusa lipsa de etansare a chiulasei pe cilindru prin (supra)strangerea prezoanelor, iar materialul (nemtesc totusi) intra deja in zona de curgere spre rupere  :)

Altfel si axele rotilor ar trebui inlocuite dupa fiecare demontare, pentru ca isi pierd elasticitatea  :lol:

Precum spitele rusesti.

Am strins la 30 Nm la inceput si apoi la 40 Nm . Nu ar fi trebuit sa se rupa. Daca cuplul ar fi fost prea mare , ori as fi rupt din prima primul prezon, ori le-as fi rupt pe toate . Dar trei s-au strans iar ultimul s-a rupt. 

Edited by relufarcas
completare
Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare ca exagerati putin cu chei dinamometrice si alte alea. Prezonul s-a rupt pentru ca s-a rupt. E fier. Se mai si rupe. Sunt convins ca elasticitatea prezoanelor exista, sunt convins ca se mai si intind, dar de aia au filet. Altfel se faceau cu stift. Calitatea pe vremea aia insemna sa circule cu multe abateri de la parametri. De aia IJ-ul e considerat grozav, fara sa fie vreo minune a tehnicii. Dupa Revolutie, stiu pe unul ce umbla cu piston de trabant,  si il depaseam cu JAWA doar la vale.Fa-i setul la modul serios, schimba-i prezonul, si.... bice.  MZ-ul tau e bijuterie, e pacat sa te impotmolesti

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...