Sari la conținut

Aliniere roti hornet


Postări Recomandate

Salutare.! Am un hornet  din 2002 și nu reușesc sa fac alinierea rotile. După ce am reglat roata spate din întinzătoare nu mai este aliniata cu roata fața. Am diferența de 10mm. Exista vreun reglaj pe cadru sau alta metoda.? Se poate regla din distanțierele de la bolturile de fixare a motorului pe cadru? 

Editat de Silv_mar2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa mai verific o dată distantele de la axul rotii spate și axul basculei cu toate ca nu prea au o forma să-ți arate centrul 

De regula după fiecare reglaj la lanț se verifica și alinierea roților fata spate? 

Semnele care sunt pe bascula par grosiere și 1mm în spate da 4...6mm față de roata față 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

 

1 oră în urmă, Silv_mar2000 a spus:

Am un hornet  din 2002 și nu reușesc sa fac alinierea rotile. După ce am reglat roata spate din întinzătoare nu mai este aliniata cu roata fața. Am diferența de 10mm.

Cum iți dai seama de diferența aia de 10 mm fata / spate?

 

Oricum, lipsește ceva din poveste..ai lucrat la motor, ai schimbat lanțul, ai cumpărat mobra acum și ți-ai dat seama de asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Silv_mar2000 a spus:

Salutare.! Am un hornet  din 2002 și nu reușesc sa fac alinierea rotile. După ce am reglat roata spate din întinzătoare nu mai este aliniata cu roata fața. Am diferența de 10mm. Exista vreun reglaj pe cadru sau alta metoda.? Se poate regla din distanțierele de la bolturile de fixare a motorului pe cadru? 

 

la cum pui problema, in sensul ca alinirea rotilor ar avea vreo legatura cu motorul e un semn clar ca trebuie sa mergi la un mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus o riglă lunga dreapta pe lateralul rotii spate și am măsurat distanta la roata fața pe o parte și pe alta. 

Povestea e ca asa am cumpărat mobra și am avut motorul demontat și bascula spate. 

Editat de Silv_mar2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca, mai bine, chemi pe cineva care se pricepe. Teoretic (si practic) suruburile de la motor, juguri ar trebui stranse la dinamometrica. Ele se strang intr-o anumita ordine, tocmai, pentru a preveni eventualele torsionari.
Pe axul rotii fata sunt doua distantiere inegale, verifici cum pica discul in etrier sa vezi care e stanga si care e in dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Silv_mar2000 a spus:

Am pus o riglă lunga dreapta pe lateralul rotii spate și am măsurat distanta la roata fața pe o parte și pe alta. 

Șiiiii? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, john17 a spus:

Șiiiii? 

Și am diferența de 10mm. Ex în dreapta este cu 10mm mai mare față de stanga

Acum 18 minute, GoodKat a spus:

Ce relevanta are masuratoarea asta? Sunt o mie de moduri in care masuratoarea asta poate da gres. Pana si trecutul prin balta si vazut daca anvelopele calca pe aceeasi linie este o metoda mai precisa.

De ce crezi ca măsurătoarea asta poate da greș în o mie de moduri și trecerea prin balta nu? Am câteva cunoștințe de ce înseamnă un bracaj și parca nu as aștepta să vină ploaia să-mi aliniez rotile

Acum 5 ore, Adyp a spus:

Cred ca, mai bine, chemi pe cineva care se pricepe. Teoretic (si practic) suruburile de la motor, juguri ar trebui stranse la dinamometrica. Ele se strang intr-o anumita ordine, tocmai, pentru a preveni eventualele torsionari.
Pe axul rotii fata sunt doua distantiere inegale, verifici cum pica discul in etrier sa vezi care e stanga si care e in dreapta.

Crede-mă ca asta am făcut chiar am citit manualul de reparații și cred ca am respectat toți pașii . Sigur îmi scăpa ceva sau e o piesa defecta. Credeam ca sa mai lovit cineva de chestia asta și a găsit rezolvarea sau o metoda de ajustare. Oricum nu am simțit nimic ineregula în mersul mobrei pe strada doar ca la măsurătorile astea nu am fost eu pe deplin mulțumit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La roata din spate poti verifica masurand distanta dintre buza jantei si bascula, sa fie egale, pe ambele parti, dar sa ai si aceleasi semne pe semnele de reglaj de la intinzatoare. Ca nu stiu daca exista si bascule asimetrice, asa te verifici. Eu, unul n-am intalnit. (Le exceptam pe cele monobrat)

Daca mergi fara maini trage stanga/dreapta?

Editat de Adyp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Silv_mar2000 a spus:

Am pus o riglă lunga dreapta pe lateralul rotii spate și am măsurat distanta la roata fața pe o parte și pe alta. 

Povestea e ca asa am cumpărat mobra și am avut motorul demontat și bascula spate. 

 

rigla pe rigla aia pune 2 distantiere care sa fie egale si sa atinga janta, nu pune rigla pe cauciuc ca te p*s pe ea de masuratoare. La roata fata la fel masoara  la janta fata, mare grija ca rigla sa fie paralela cu solul

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Adyp a spus:

nu stiu daca exista si bascule asimetrice

Există destule! 

În cazul de față, dacă nu e vreo mermeleală legată de distanțiere - văd că informațiile date de inițiator sunt vagi, din ciclul "unul aruncă piatra și șapte se aruncă s-o scoată" - înseamnă că avem de-a face cu o mobră șuie. Sunt curios dacă roțile n-or fi în X privite pe axa longitudinală.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, john17 a spus:

Păi geaba le măsoară omu' - oricum se vede la ochi că sunt inegale - dacă habar n-are unde vine ăl mai mare și unde ăl mai mic! 

Dacă te referi la distanțierele de la roti sa știi ca am respectat ordinea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silv_mar2000: ce as face eu, daca am inteles corect datele problemei si merg pe presupunerea ca metoda ta de masurat dar si masuratoarea sunt corecte.  Deci zici ca la 1mm modificata pozitia rotii spate pe gradatie, rezulta o diferenta de ~5mm la roata fata cand verifici alinierea rotilor. Bun, as incerca sa modific pozitia rotii spate a.i. la verificarea alinierii cu roata fata sa dea bine, bineinteles ignorand gradatiile de pe bascula (adica indiferent daca nu bate stanga cu dreapta). Apoi as demonta aparatoarea de lant si as verifica cat mai precis posibil daca lantul este aliniat de la pinionul spate pana la pinionul de atac. Daca e ok, as face proba si daca moto merge ok, as tine cont pe viitor, la reglajul lantului, de decalajul intre gradatia de pe partea stanga cu cea de pe partea dreapta. Daca nu ma insel, parca exista si astfel de dispozitive cu laser, care sa te ajute sa reglezi roata spate, astfel incat cele doua pinioane sa fie aliniate.

Oricum, ma gandesc daca nu cumva ti-ai facut de treaba cu masuratoarea asta, daca tot zici ca motocicleta merge bine, Adica, parca vad ca daca si eu ma pun sa verific aliniera rotilor printr-o metoda similiara, o sa constat ca nu am distante egale la roata fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.05.2020 la 6:17, Silv_mar2000 a spus:

Am pus o riglă lunga dreapta pe lateralul rotii spate și am măsurat distanta la roata fața pe o parte și pe alta.

Totusi nu inteleg procedura de masurare. Ai masurat de la buza anvelopei spate la buza anvelopei fata?

La ce nivel ai facut acea masuratoare? esti sugur ca rigla a fost perfect dreapta si orizontala la ambele masuratori?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai simplu: mergi cu moto printr-o balta apoi mergi drept mult pana se mai duce din apa de pe roti si daca vezi 2 linii paralele LOL

 

* daca apar 3 linii pe asfalt e grav.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, danutu_m a spus:

@Silv_mar2000: ce as face eu, daca am inteles corect datele problemei si merg pe presupunerea ca metoda ta de masurat dar si masuratoarea sunt corecte.  Deci zici ca la 1mm modificata pozitia rotii spate pe gradatie, rezulta o diferenta de ~5mm la roata fata cand verifici alinierea rotilor. Bun, as incerca sa modific pozitia rotii spate a.i. la verificarea alinierii cu roata fata sa dea bine, bineinteles ignorand gradatiile de pe bascula (adica indiferent daca nu bate stanga cu dreapta). Apoi as demonta aparatoarea de lant si as verifica cat mai precis posibil daca lantul este aliniat de la pinionul spate pana la pinionul de atac. Daca e ok, as face proba si daca moto merge ok, as tine cont pe viitor, la reglajul lantului, de decalajul intre gradatia de pe partea stanga cu cea de pe partea dreapta. Daca nu ma insel, parca exista si astfel de dispozitive cu laser, care sa te ajute sa reglezi roata spate, astfel incat cele doua pinioane sa fie aliniate.

Oricum, ma gandesc daca nu cumva ti-ai facut de treaba cu masuratoarea asta, daca tot zici ca motocicleta merge bine, Adica, parca vad ca daca si eu ma pun sa verific aliniera rotilor printr-o metoda similiara, o sa constat ca nu am distante egale la roata fata.

Mulțumesc. Cam asa am sa procedez, aștept cauciucurile noi și ma apuc de treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...