Jump to content

Eroare Er3 (dupa spalare)


Recommended Posts

Va salut

 

Am o problema, la care momentan, nu am gasit o solutie si anume:

dupa ce spal motorul (XJ6N) câteodată, la pornire sau in timp ce merg, imi apare eroarea ER3 si bordul o ia razna, ba se duce la maxim (turometru, vitezometru, temperatura si combustibil) ori moare si nu se mai misca, ori oscileaza intre cele doua, maxim si minim.

Cateodata cand o ia nebunia nici nu porneste.

Nu se aprinde alt martor.

Ce poate sa aibe? Daca v ati mai lovit si rezolvat aceasta situatie si mai mult imi spuneti si mie, poate o fi la fel, sunt recunoscator.

 

Va multumesc

Link to post
Share on other sites

Cat dureaza aceste simptome? Daca o lasi 20-30 de min dupa ce o speli mai face asa? Cum speli mobra? Jet cumva. Vezi sa nu fii prea constiincios cu jetul ala si sa ii dai de prea aproape de bord. 

Daca esti mai tehnic vezi procedura de mai jos 

https://www.motorcycleforums.net/threads/yamaha-fault-codes-list.55221/

Link to post
Share on other sites

Nu dureaza decat pana se usuca, daca e soare (vara) in 10 min e ca noua, acum dupa ce o suflu cu aer ii ia cam tot atat, de spalat o spal cu jetul (kaercher de camioane) si manual (in ambele cazuri face la fel).

Link to post
Share on other sites

Încearcă să nu dai cu apa pe ghidon și bord. Ideea e sa ferești de apă comenzile electrice și bordul. Nu as recomanda jet la moto deoarece firele sunt expuse direct la apă. Orice protecție ar avea până la urmă apa găsește o fisura. 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, HondaRider a spus:

Încearcă să nu dai cu apa pe ghidon și bord. Ideea e sa ferești de apă comenzile electrice și bordul. Nu as recomanda jet la moto deoarece firele sunt expuse direct la apă. Orice protecție ar avea până la urmă apa găsește o fisura. 

+1!

 

Jetul nu-i prietenul motocicletelor. :)

Link to post
Share on other sites

ER3 cel mai probabil e de la mufa sau firele placutei imobilizatorului. Daca te chinui putin sa o dai jos, poti verifica daca intra sau nu apa. Firele sunt mai greu de verificat; trebuie dat jos lipiciul de catre un electronist.

Te poti uita si la topicul (ajuta sa-ti faci cont) https://www.yamahasupertenere.com/index.php?threads/2013-super-tenere-dashbord-problem.25485/

Daca o lasi asa, o sa-ti faca din ce in ce mai des.

Edited by raikk
Link to post
Share on other sites
  • Admin

Când aveți timp (și vine iarna) cumpărați-vă un spray contact bun și luați la mână fiecare mufă și contact electric de la motocicletă, inclusiv comenzile de pe ghidon. 

Eu fac treaba asta cam odată pe an și nu am avut probleme de natură electrică. 

Atenție, nu folosiți WD 40 clasic, ci doar spray dedicat de contacte!! 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Christian 1 a spus:

+1!

 

Jetul nu-i prietenul motocicletelor. :)

 Dadeam cu jetul cu apa direct in contact, in bord, in electrice de dracul le lua. Instalatia electrica rezista la multe daca nu ai improvizatii facute. Eu vb de un motor nou, luat de nou, fara improvizatii. Mereu a pornit, fara probleme, fara erori. Spuma si apa la greu...Dar cum sunt multe cazane, normal ca intra diavolul in ele.

Edited by SuzukiRf600R
Link to post
Share on other sites
  • Admin
Acum 26 minute, Georgica_Popescu a spus:

Spray electric uscat , sau...

Da wd40 ce are ? 

Un spray bun de contacte este Wurth

https://www.autoatu.ro/wurth-spray-contact-300ml/up3750/?campaignid=2055052729&adgroupid=75264193853&network=g&keyword=&matchtype=&creative=360435950780&adposition=&device=m&gclid=CjwKCAiAnIT9BRAmEiwANaoE1T_muy-2To3prYvuSm5DVzCQ0OYOxc_eKfAKr_IvyqSYSqcf72RpJRoC3W8QAvD_BwE

 

Wd40 este ceva general, un fel de aspirină folosită și la guturai și la răceală, sau un fel de anvelope all season. 

Dar nu are proprietățile pe care le are un spray dedicat. Acesta este puțin "coroziv", în sensul că își face treaba, intră și curață petele de contact în profunzime. 

Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Sonnax,adica asta:

https://www.daciashop.ro/spray-contact

Orice spray de curatat contacte,e bun. :)

Link to post
Share on other sites
  • Admin

Cine nu-și permite 40 ron pe un produs profi, poate să dea cu orice. Diferența este doar de a face un lucru așa cum trebuie, sau mai puțin bine. 

Link to post
Share on other sites

daca demontezi tpoate mufele odata pe an in vreo 5 ani o sa ai multe mufe care nu se mai blocheaza cum trebuie. Unsoare siliconica pe marginea mufei odata si nu mai intra nici o apa in mufa. 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, l.u.v a spus:

Cine nu-și permite 40 ron pe un produs profi, poate să dea cu orice. Diferența este doar de a face un lucru așa cum trebuie, sau mai puțin bine. 

Eeee...adu si tu un argument viabil...ca ce spui tu e din categoria : nu ai alpinestar nu esti motociclist 😁

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, einstein1984 a spus:

daca demontezi tpoate mufele odata pe an in vreo 5 ani o sa ai multe mufe care nu se mai blocheaza cum trebuie. Unsoare siliconica pe marginea mufei odata si nu mai intra nici o apa in mufa. 

Si ce vaselina, unsoare recomanzi? Daca ai probat nu dupa pret, brand

Link to post
Share on other sites
  • Admin
Acum 47 minute, Georgica_Popescu a spus:

Eeee...adu si tu un argument viabil...ca ce spui tu e din categoria : nu ai alpinestar nu esti motociclist 😁

Citește mai sus, am argumentat deja diferența dintre ele. 

Dar dacă problema stă în prețul produsului pot înțelege și nu are niciun rost să continuăm. 

Link to post
Share on other sites
Acum 54 minute, ilarionciobanu a spus:

Daca dai cu WD-40 pentru contacte, in care gategorie esti? 😄

Eu spalam motocicleta cu wd40. Stii ce shiny se face? 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, l.u.v a spus:

Citește mai sus, am argumentat deja diferența dintre ele. 

Dar dacă problema stă în prețul produsului pot înțelege și nu are niciun rost să continuăm. 

 

 

Testul il poti face singurel  . Pe bornele unei baterii care a oxidat da-i cu spray electric . Incearca pe alta baterie la fel de oxidata si cu wd. 

Ne spui si noua rezultatul

  😂

 

Link to post
Share on other sites

Cel mai bine,din ce am observat eu legat de curatarea de borne de baterie oxidate(auto si moto),o face apa calduta cu o periuta de dinti.Sters ca lumea apoi si dat cu un start subtire de spray de lant peste bornele stranse.Niciodata facand asta,nu am mai avut o problema de oxidare/contact.

Apa calduta curata la fel de bine lichidul de frana si antigelul.

Edited by Christian 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...