Jump to content

Triumph Rocket 3R / BMW R1250GS HP / Yamaha XMAX 400


Recommended Posts

Salutare, primul post pe acest forum, sper sa iasa bine.

 

Cateva cuvinte despre motoarele actuale:

 

Triumph Rocket 3R 2020 - o motocicleta pe care nu am crezut vreodata ca o voi cumpara. Cunosteam modelul vechi de Rocket si mi se parea absolut stupid, dar cand am vazut versiunea noua... m-am indragostit! Desi am doar 1.600 km cu ea, motocicleta este incredibila. Am un background de peste 20 de ani exclusiv pe motoare de viteza si pot spune ca Rocket-ul imi satisface pana si partea sportiva, nu doar optica si impozanta pe drum. Se simte ca si cum este total altceva, are masivitate, dar cuplul rezolva orice problema, din orice pozitie ;) Ma bucur mult ca am facut nebunia de a o achizitiona si sper sa nu ma plictisesc repede de ea. De vorbit pot vorbi o saptamana despre ce si cum face... dar nu vreau sa va plictisesc.

 

BMW R1250GS HP 2020 - cred ca aici e mai simplu cu descrierea, pentru ca e un model ultra cunoscut. Eu am trecut la GS dupa 2 ani de S1000XR, pe care inca o consider motociclelta perfecta pentru mine, pe strada. Am ales sa schimb cu GS din cauza pandemiei si a faptului ca majoritatea (daca nu chiar toti) km parcursi anul acesta si probabil si cel viitor, vor fi in Romania (poate si Bulgaria), iar mersul in tara este mult mai comod cu GS decat cu XR. Pentru mine, GS-ul este o combinatie perfecta de confort, adaptabilitate la orice drum si conditii de rulare, dinamica buna si confort pentru pasager (combinat cu placere si pentru mine). Este sinonimul unui SUV, care nu exceleaza la niciun capitol, dar le face bine pe toate. 10.000 km anul acesta pe GS, suficient cat sa ma simt foarte incantat de ce stie face.

 

YAMAHA XMAX 400 2016 - solutia perfecta pentru oras, pentru mine. Nu pot circula cu ceva ce nu are suficienta putere. Motorul de 400 cc este super ok pentru majoritatea situatiilor, fara a intra pe teritoriul motocicletelor. Imi place mult pozitia de condus, mai sportiva, mai inalta (buna pentru vizibilitate in trafic), mai compacta. Minusul este ca nu ofera confort la drum lung. Dupa 100 km in sa esti praf. Nu are loc suficient pentru picioare (si eu am doar 1.75) iar saua este foarte tare. Ca plus maxim, spatiul de depozitare de sub sa este superb. Incap lejer 2 casti jet si lucruri uzuale de dus in oras (sau 2 integrale). Franele sunt foarte bune si suspensia destul de ferma, ceea ce o face foarte dinamica (cu reducerea confortului, evident). Ce simt acum ca imi lipseste, fata de concurenta din 2020, ar fi keyless system-ul si mufa USB in spatiul de depozitare telefon. In rest, o ador pentru traficul de oras, mai ales in stilul meu, mai sportiv.

 

Sa ne vedem cu bine in trafic sau pe dealuri ;)

 

 

20201012_235305.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 52 minute, victormihai53 a spus:

De vorbit pot vorbi o saptamana despre ce si cum face... dar nu vreau sa va plictisesc.

Ia plictisește-ne!

Link to post
Share on other sites

:)). Victor, ai nimerit pe cel mai "batranesc si hater" forum de pe pamant. Atata sunt de plictisiti membrii de aici (mai ales cei cu miliarde de posturi), incat o sa iti bage de vina si ca ai eleronul gresit pe motor, desi nu ai eleron. Aici nu ai de castigat, decat timp pierdut si zambete la posturi cu sfaturi mecanice. Dar bien ai venit si te astepam sa ne povestesti despre "Honda'i Honda si Bmw e cel mai tare". PS. Cand te gandesti de dealuri, da un semn. 

Link to post
Share on other sites

Nu prea imi vine sa pun gume de off-road pe GS. Imi plac Anakee Adventure astea, ca merg foarte ok pe asfalt... Si daca nu vrei noroi, sunt foarte ok. Si n-as renunta la asfalt si excursii lungi. Doar daca imi mai iau un set de roti ;)

2 minutes ago, Georgica_Popescu said:

Moa...ce de mobret ...

O pozna face cat 1000 de cuvinte ...hai sa vedem si noi ''eleronu'' mai in detaliu asa 😁

 

20201012_225125.jpg

20201013_105916.jpg

20201016_164833.jpg

20201016_164842.jpg

20201016_181940.jpg

Link to post
Share on other sites

Mare greseala ca ai postat aici. O sa apara curand haterii frustrati.

Intrebarea mea este, ce rost are un "amarat" de boxer, chiar daca e boxer GS, cand ai visul absolut de putere si cuplu R3 2020. 

Mergi cu motocicleta de moft sau "muncesti" cu moto te ajuta in activitatea ta? De aceea ma gandesc R1250GS wtf cand ai R3.

Sa le stapanesti sanatos si sa iti cumperi cat mai multe!

Link to post
Share on other sites

Buna dimineata, Victor!

Faina colectie! Sa le stapanesti si utilizezi cum se cuvine 😉😊.

 

Unii bibliotecari ar zice ca sunt un hater :).

Pana apuc eu sa ma dau pe Rocket (sper sa fie disciplinate stelele in primavara lui 2021, fiinda Varsovia nu este departe), poate apuci tu sa te dai (si) pe Ducati Diavel. 

Daca ai timpul si cheful m-as bucura sa citesc o comparatie onesta si subiectiva.

Multumesc. 

 

Edited by _Raul_
Link to post
Share on other sites

Rachetă e cu totul altceva, nu putem trece peste faptul ca e culoarea greșită 😛

 

Cum zicea Raul.. roketu m-a facut sa am senzatii total noi însă diavelu m-a facut sa uit de orice alt motor 😃

 

Iernare plăcută, super mobre in garaj! Bravo tie!

Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Bigfoot said:

Mare greseala ca ai postat aici. O sa apara curand haterii frustrati.

Intrebarea mea este, ce rost are un "amarat" de boxer, chiar daca e boxer GS, cand ai visul absolut de putere si cuplu R3 2020. 

Mergi cu motocicleta de moft sau "muncesti" cu moto te ajuta in activitatea ta? De aceea ma gandesc R1250GS wtf cand ai R3.

Sa le stapanesti sanatos si sa iti cumperi cat mai multe!

Nu prea ma intereseaza haterii si ii ignor cand apar ;) GS-ul si Rocket-ul sunt doua chestii total diferite care servesc scopuri diferite. De aceea se regasesc amandoua in garajul meu. Feeling-ul pe fiecare e diferit, faptul ca pe GS poti merge cu pasager + bagaje intr-un mod foarte confortabil dar si dinamic, iar pe Rocket nu, pozitia de condus, manevrabilitatea... etc. Nu au nicio legatura una cu alta. Dar se completeaza foarte frumos. Motocicletele sunt doar un "moft" pentru mine. Ma ajuta insa in activitatea mea, pentru ca fara ele m-as urca pe pereti dupa birou :)) Iar dupa 24 de ani de moto, sunt o chestie obligatorie in garaj... indiferent de natura lor.

 

7 hours ago, _Raul_ said:

Buna dimineata, Victor!

Faina colectie! Sa le stapanesti si utilizezi cum se cuvine 😉😊.

 

Unii bibliotecari ar zice ca sunt un hater :).

Pana apuc eu sa ma dau pe Rocket (sper sa fie disciplinate stelele in primavara lui 2021, fiinda Varsovia nu este departe), poate apuci tu sa te dai (si) pe Ducati Diavel. 

Daca ai timpul si cheful m-as bucura sa citesc o comparatie onesta si subiectiva.

Multumesc. 

 

Multumesc Raul! M-am dat cu XDiavel S 2016 si pot spune ca e destul de diferit fata de Rocket. Este mai sportiv, ciclistica mai buna, franele mai agresive, dinamica pe total este mai buna. Insa... sunt doua chestii diferite. Rocket merge mai mult pe partea de cruiser mai clasic, dopat cu steroizi, pe cand Diavel merge pe modern, agresiv, sportiv. Oricum, e cel mai apropiat concurent pentru Rocket si e foarte frumos. Daca ar fi sa aleg unul pentru mers pe circuit, as lua Diavel. Daca as vrea sa merg chill, pe drumuri cursive, as lua Rocket. Si cum pe circuit nu mai merg de 2 ani, am cumparat Rocket :)))

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, vis-a-vis said:

Ia plictisește-ne!

La cererea publicului... 

 

Design

Rocketul este o chestie impresionanta de la prima vedere. In poze nu se poate surprinde corect felul in care arata aceasta motocicleta. Are dimensiuni si detalii care te fac sa stai 30-40 minute in jurul ei doar pentru a o admira. Din oricare unghi te uiti, e superba. Multi comentau ca doar partea dreapta, cu cele 3 tevi de evacuare, este impresionanta. Dar nu e asa. Spatele e superb, cu stopul care are un design de-a dreptul erotic. Fata e agresiva, cu cele doua faruri plus "pieptul" mastii de radiator, care se impune vizual cand o vezi ca vine spre tine. Partea stanga, "the dark side", e impresionanta prin masivitatea si complexitatea ansamblului spate, cardan+frana+roata. Totul e masiv, dar intr-un mod armonios. Suruburile sunt masive, inutil dupa mine, dar sugereaza masivitate si siguranta. per total, Triumph a nimerit-o cu modelul acesta!

 

Condus

Cand m-am urcat prima data pe ea, pentru ca am achizitionat-o fara ca macar sa o vad live vreodata, nu stiam la ce sa ma astept. La miscarile pe loc, far sa stai pe ea, pare foarte greoaie. Trebuie sa fii foarte atent si hotarat cand o manevrezi in garaj. Dar... dupa ce te urci pe ea, totul se schimba. Cuplul urias se simte inca de la 1500 rpm si nu se termina niciodata :) Surpriza a fost la primul drum, cand, in rodaj fiind, nu puteam trece de 4000 rpm. Ma si gandeam ca voi merge cu 80-90 kph pana acasa. Doar ca pe autostrada, la 4000 rpm in a 6-a, are 170 kph :))) Deci cred ca a fost primul motor nou pe care l-am dezvirginat cu placere, fara sa simt ca limitarea de rpm imi reduce semnificativ distractia. Cutia de viteze e foarte faina, destul de fina, desi nu te astepti la asa ceva de la un astfel de motor. Urmeaza si upgrade-ul la quickshifter, cu care sunt mult prea obisnuit pentru a nu ma bucura si pe Rocket de el. Abia astept sa vad cum va merge fara sa pierzi cuplu la fiecare schimbare de treapta. Ambreiajul e usor de utilizat, desi maneta e putin ciudata pentru degetele mele. Probabil va fi schimbata in viitor cu una mai reglabila si cu alt finisaj (originala se "lipeste" cumva de manusi). Franele sunt ciudate, pana te obisnuiesti cu ele. Evident ca cele 320 kg ale motorului nu sunt o chestie usor de oprit, mai ales cand viteza e mare. Dar se opreste, doar ca nu la fel de agresiv cum mi-ar fi placut mie sau cum eram obisnuit, inclusiv de la GS. Frana spate are o cursa foarte scurta de pedala si pare agresiva dar nu e foarte eficienta. Trebuie sa te bazezi pe fata in primul rand ;) 

 

Dupa ce pleci de pe loc, te impresionaeaza stabilitatea si "seriozitatea" utilajului dintre picioare. Suspensia e destul de ferma, chiar rigida. A trebuit sa o inmoi de tot, fata-spate, pentru a putea merge chill cu ea pe drumurile patriei. Am umblat si la presiunea in roti, evident, pentru ca fabrica da niste presiuni enorme. Poate ca intr-o zi o voi scoate si pe circuit si atunci o voi face ferma la loc ;) Cutia schimba fluid si ajungi sa o cunosti in ce plaja de turatii ii place. Treptele 3-4-5 sunt cam la fel, cuplul uniformizand totul. Pleaca puternic din 2 si 3 si nu se termina decat undeva pe la 220-230 kph (pe o autostrada in Germania, evident :)) ). Inca nu stiu daca vantul sau cuplul te smulg de pe motor, dar oricum e greu sa te tii de ghidon dupa 130-140 kph. Ce m-a impresionat, mai ales fata de speed-uri, este ca cuplul este prezent chiar si la 200 kph si nu prea lasa CP sa-si faca treaba :)  

 

Ceea ce nu-mi place neaparat si inca nu stiu daca este o problema generala la Rocket sau e doar la al meu, sunt niste vibratii ciudate din motor, mai ales in a 4-a pe la 4-5.000 rpm. Prima data am crezut ca s-a stricat ceva la cardan, asa ciudat vibra, dar pe urma mi-am dat seama ca e din motor. Si mai ciudat a fost ca au aparut doar dupa revizia de 1.000 km. Cine stie, inca studiez.

 

Pasager

Desi nu este un motor pentru pasager, faptul ca vrei sa o pui pe doamna in spate nu prea il impresioneaza pe Rocket :) Ca si suspensii, functioneaza chiar mai placut cu pasager, ca si dinamica lucrurile nu se schimba semnificativ, cuplul facandu-si treaba exemplar. Ca si confort nu este o placere, nici pentru pasager nici pentru pilot. Ceea ce este genial insa, sunt scaritele pentru pasager, pliabile, care se integreaza minunat in design atunci cand sunt inchise. Oricum, mai mult de un drum scurt la cafea sau o plimbare de maxim 100-150 km, nu prea e loc de pasager pe Rocket.

 

Minusuri

Ceea ce nu-mi place, pe langa chestia cu vibratiile mentionata mai sus, sunt chestiunin subiective. Faptul ca stai cu genunchiul drept pe tobe, chiar daca au o protectie termica minimala, te fac sa te cracanezi mai tare de fiecare data cand stai la semafor. In plus, materialul de la pantaloni se lipeste de tobe, daca nu iti dai seama ca te arzi ;) Desi spuneam ca ambreiajul e usor, are totusi un punct de decuplare destul de sensibil. Cred ca am omorat motorul la plecare de pe loc de cel putin 10 ori, mai mult decat la orice motor in ultimii 20 de ani. Trebuie sa te obisnuiesti si sa nu uiti sa deschizi gazul mai puternic cand pleci de pe loc, chiar daca m-as fi asteptat sa fie mai usoara tranzitia la cat cuplu are. Problema cu eroarea de cheie este deja ultra cunoscuta. Problema nu e deranjanta in mod direct, doar ca apare mereu eroarea in bord si trebuie sa o inchizi intai pentru a accesa restul meniurilor din bord. Poate ca va fi un update cat de curand. Saua este putin tare pentru fundul meu si stau cam prea mult pe noada, dar asta cred ca este o problema personala care tine de dimensiunile fiecarui personaj. La mine duce la o nevoie de relaxare a picioarelor cam la fiecare 20 minute, altfel amortesc. Cea mai nasoala chestie, dupa mine, este rezervorul si modul in care se alimenteaza. In primul rand, busonul care se defileteaza si pentru care trebuie sa folosesti cheia fizic (desi ar fi trebuit sa fie un sistem keyless integrat) nu are loc de depozitat pe parcursul alimentarii. Eu am inventat sa-l agat de pin-ul capacului cromat de deasupra, dar este ceva foarte gingas si extrem de usor de dat pe jos. Trecand de acest aspect, cand vrei sa bagi pistoul pompei de benzina in rezervor, constati ca nu intra deloc si ca trebuie sa fii foarte atent sa nu zgarii interiorul rezervorului. In plus, cand dai drumul la benzina, trebuie sa fii foarte gentil pentru a nu stropii pe afara si... sa iei foc ;)  Asta mi se pare cel mai aiurea la acest motor. Rezervorul putea sa mai aiba inca vreo 2-3 L in plus, ar fi fost benefic.

 

Concluzia

Cel mai stupid, inutil, "in your face" motor pe care il stiu eu. Dar care m-a fermecat si m=a facut sa-l iau. Si acum ma face sa-l calaresc si sa ma urc pe el in fiecare zi, chiar daca doar in garaj :))) Are un farmec greu de descris daca nu-l conduci. Si pentru asta, merita fiecare banut din aia multi...

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, victormihai53 a spus:

Faptul ca stai cu genunchiul drept pe tobe, chiar daca au o protectie termica minimala, te fac sa te cracanezi mai tare de fiecare data cand stai la semafor. In plus, materialul de la pantaloni se lipeste de tobe, daca nu iti dai seama ca te arzi

Asta este cea mai faină senzaţie (pentru tine), dacă nu porţi pantaloni tradiţionali, din tablă.

Dar pentru un "ride" pe aproape 2.500 cmc şi pe 22.000 USD, merită.

"dacă nu îţi dai seama că te arzi"  :crack:

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, john17 a spus:

 

Corect, să-l înfierăm cu mânie proletară! :crack:

Nu asta pare a fi problema principală (porunca a 10-a "să nu râvneşti ...").

Tehnic, este o soluţie interesantă, special proiectată pentru cei dispuşi să "spargă" un ban (pe lucruri inutile).

Ideea constructorilor de vehicule pentru snobi este că unii oameni care şi-au consumat o enormă energie vitală şi timp pentru a strânge un ban ajung să îl urască (subconştient). Şi pentru a se "descărca" de sentimentele de frustrare acumulate - au nevoie periodic de produse inutile şi scumpe pe care să "spargă" banul  :smoke:

Şi de admiraţia (sau / negativ de invidia) altora, pentru "umplerea" golului interior  :)

Corect?

Link to post
Share on other sites
Acum 44 minute, easy ride on! a spus:

Nu asta pare a fi problema principală (porunca a 10-a "să nu râvneşti ...").

Tehnic, este o soluţie interesantă, special proiectată pentru cei dispuşi să "spargă" un ban (pe lucruri inutile).

Ideea constructorilor de vehicule pentru snobi este că unii oameni care şi-au consumat o enormă energie vitală şi timp pentru a strânge un ban ajung să îl urască (subconştient). Şi pentru a se "descărca" de sentimentele de frustrare acumulate - au nevoie periodic de produse inutile şi scumpe pe care să "spargă" banul  :smoke:

Şi de admiraţia (sau / negativ de invidia) altora, pentru "umplerea" golului interior  :)

Corect?

corect pt o parte , inutil si de cacao pt alta parte . 

Doar din experienta proprie ....iti doresc sa nu ajungi sa te bucuri de orice cacao .

In alta ordine de idei ...pct tau de vedere este din prisma unui sarac frustrat ....altfel ..nu vad , daca poti , de ce sa nu te bucuri de ce ofera civilizatia ...

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, easy ride on! said:

Nu asta pare a fi problema principală (porunca a 10-a "să nu râvneşti ...").

Tehnic, este o soluţie interesantă, special proiectată pentru cei dispuşi să "spargă" un ban (pe lucruri inutile).

Ideea constructorilor de vehicule pentru snobi este că unii oameni care şi-au consumat o enormă energie vitală şi timp pentru a strânge un ban ajung să îl urască (subconştient). Şi pentru a se "descărca" de sentimentele de frustrare acumulate - au nevoie periodic de produse inutile şi scumpe pe care să "spargă" banul  :smoke:

Şi de admiraţia (sau / negativ de invidia) altora, pentru "umplerea" golului interior  :)

Corect?

Vorbesti despre mine sau in general? Daca vorbesti despre mine, esti foarte departe de adevar si realitate. Dar ma bucur ca ai unde sa iti descarci frustrarile 😉

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, victormihai53 a spus:

Multumesc Raul! M-am dat cu XDiavel S 2016 si pot spune ca e destul de diferit fata de Rocket. Este mai sportiv, ciclistica mai buna, franele mai agresive, dinamica pe total este mai buna. Insa... sunt doua chestii diferite. Rocket merge mai mult pe partea de cruiser mai clasic, dopat cu steroizi, pe cand Diavel merge pe modern, agresiv, sportiv. Oricum, e cel mai apropiat concurent pentru Rocket si e foarte frumos. Daca ar fi sa aleg unul pentru mers pe circuit, as lua Diavel. Daca as vrea sa merg chill, pe drumuri cursive, as lua Rocket. Si cum pe circuit nu mai merg de 2 ani, am cumparat Rocket :)))

 

Mulțumesc pentru părere/recenzie (ca să nu zic review) și pentru timpul alocat. 

Sa ai un week-end cât mai fain.

 

 

Edited by _Raul_
Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Georgica_Popescu a spus:

...pct tau de vedere este din prisma unui sarac frustrat ....altfel ..nu vad , daca poti , de ce sa nu te bucuri de ce ofera civilizatia ...

Nu este un punct de vedere creeat de mine ci unul psihologic, definit de alţii. Şi nici nu sunt un sărac frustrat, dimpotrivă, mă bucur de "jucăriile" mele, tunning. Şi unul care da, poate admira o motocicletă unicat, o raritate construită (custom) de proprietar. Nicidecum nu una de serie, produsă "la ştanţă" şi în cultură megalomană de "palatul poporului" (eventual cu ceva turnuleţe pe desupra şi câta faianţă pe pereţi, în exterior)  :crack:   

Depinde de cultură şi civilizaţie.

Acum 3 ore, victormihai53 a spus:

Vorbesti despre mine sau in general? Daca vorbesti despre mine ...

Atenţie la subiect:

Acum 6 ore, easy ride on! a spus:

Ideea constructorilor de vehicule ...

Nu am nicio frustrare. Dar mă distrez puţin de cei care se laudă cu creaţiile altora.

Că ... şi V.Ponta se lăuda ca proprietar de lucrare de doctorat, doar că era plagiată  :crack:

Nu?

Astea DA!

 

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...