Jump to content

Nissan Terrano pareri/opinii


Recommended Posts

Topic de pandemie,

As vrea sa imi iau un Nissan Terrano II, motor de 3.00 disel pentru iesit pe dealuri la plimbari usoare in afara drumului asfaltat.

As avea nevoie de pareri pro si contra, din auzite din traite despre aceasta masina?

An de fabricatie dupa 2000.....

Adusa de undeva din germania...italia...vedem.

NU vreau sa o folosesc pentru extrem.

Cost de achizitie undeva la  3000 Euro.

Multumesc de pareri.

 

Link to post
Share on other sites

Gabaritul Jimny/Samurai/Vitara/Feroza/Duster, este mult mai potrivit pentru plimbari prin Romania. Fiscal de

asemenea.

Nu este de omis si masa atelajului - in offroad orice kilogram conteaza si mastodontii sunt peste 2tone lejer.

Daca vrei sa o folosesti si ca masina de zi de zi, Duster este o alegere foarte buna.

 

Acum 8 ore, anapurna a spus:

 

Cost de achizitie undeva la  3000

 

Doar mucegaiuri la banii astia.

Mai trebuie lejer 1000 eur la achizitie si inca 1000 sa o pui la punct sa nu ramai pe drumuri.

Link to post
Share on other sites

Eu folosesc o niva pt. plimbarile astea in off peisagistic insa asa cum zicea si florinelu07 cel mai potrivit ar fi un Suzuki sau destul de usoare si intretinerea ok restul, nissan, mitsubishi, land rover etc sint masini grele cost achizitie/intretinere ridicat. Acum depinde cam ce vrei, vrei benzinar sau tractoras sau daca vrei neaparat Nissan atunci aia e. Vezi ca Jimny si Samurai sint cam patratoase si te rastorni repede este la fel ca si cu atv ul daca ai fost cu asa ceva, la Samurai ai suspensi pe foi de arc, cam scutura. 

Link to post
Share on other sites
10 hours ago, anapurna said:

Topic de pandemie,

As vrea sa imi iau un Nissan Terrano II, motor de 3.00 disel pentru iesit pe dealuri la plimbari usoare in afara drumului asfaltat.

As avea nevoie de pareri pro si contra, din auzite din traite despre aceasta masina?

An de fabricatie dupa 2000.....

Adusa de undeva din germania...italia...vedem.

NU vreau sa o folosesc pentru extrem.

Cost de achizitie undeva la  3000 Euro.

Multumesc de pareri.

 

 

Nissan Terrano II 3.0L

Motor scump la impozit. Daca o gasesti autoutilitara(N1) ar fi o treaba.

Dar 3000 Euro sunt putini si nu o gasesti fara rugina.

In plus trebuie sa ii pui niste gume bune, minim AT-uri.

Fiind vorba de 3.0L vorbim de "celebrul" ZD30 supranumit "Grenada"(vezi pe net cu ce probleme s-au confruntat detinatorii acestui motor) si daca nu le ai cu mecanica sau nu ai mecanic priceput la ZD30 mai bine alegi altceva.

 

Alternativa, d.m.d.v. este Pajero scurt, in 3 usi, cutie automata.

Aici ai diverse motorizari(diesel si benzen).

Diesel - 2.5L(ieftin la impozit), 2.8L, 3.2L(scump la impozit daca nu este N1)

Benzen - de la 3.0L in sus 😂, daaaar poti sa ii pui GPL.(ramane problema impozitului).

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, anapurna a spus:

Topic de pandemie,

As vrea sa imi iau un Nissan Terrano II, motor de 3.00 disel pentru iesit pe dealuri la plimbari usoare in afara drumului asfaltat.

As avea nevoie de pareri pro si contra, din auzite din traite despre aceasta masina?

An de fabricatie dupa 2000.....

Adusa de undeva din germania...italia...vedem.

NU vreau sa o folosesc pentru extrem.

Cost de achizitie undeva la  3000 Euro.

Multumesc de pareri.

 

In primul rand bugetul tau este OK pentru o Lada Niva. 

Te zgarcesti la 1000-2000e pe care oricum ii vei cheltui ulterior cumparand un jaf japonez, banii ii faci, timpul NU.

 

Din putina mea experienta cu Patrol Y61 3.0d, nu merita masina doar pentru iesiri de weekend. Daca stai la Predeal/Ranca/zona Transfagarasnului si te ajuta in activitatea ta zilnica, da atunci merita clar. Sa nu te gandesti ca daca e de 3.0 trage sau etc, nu,la offroad motorul este un accesoriu, rapoartele cutiei si reductorul fac toti banii, motorizarea este pe locul 2.

Eu cu Y61 pe trasee gen B-Bran-Magura-Poiana Marului-Targoviste-B am consum de 10% asta incluzand incursiunile in offroad si drumul pe asfalt la un 80-110km/h.

Eu fiind departe de a fi gentil cu acceleratia. B-Campina-Valea-Doftanei-Azuga-Paraul Rece-Bran-Targoviste-B tot 10% ia offraod and onroad, cred ca asta este consumul ei din punct de vedere tehnic, irelevant ca mergi batraneste sau ca esti mai brutal in acceleratii. Eu nu am sarit de 110km/h cu Patrolul nu am simtit nevoia, necesita mici ajustari de directie etc.

Terrano 3.0d cel mai probabil va avea acelasi consum ca si Parol 3.0d.

 

PROBLEMELE TALE vor fi urmatoarele: (indiferent de marca si motorizare)

1. Rugina.

Cine isi ia masina de offroad cu reductor din fabrica 80% o ia sa mearga la offroad. Depinde de tine daca dai de un exemplar intretinut cum trebuie si spalat dupa fiecare iesire sau vopsit imediat cum a fost indoit sau zgariat un element, atunci nu o sa ai rugina. Probabil te va deranja ca e cu 1000e mai scump decat media. Asta e.

2. Motorizarea. 

DIESEL: Aici iarasi trebuie sa ai noroc sa o iei de la un posesor care nu este zgarcit sau sarac, care a avut grija de masina si care nu a lasat nimic pe sistemul lasa bai ca INCA merge, daca e o vand asa. Daca gasesti un diesel intretinut MERITA cu 45de lei la 100km te relaxezi si descoperi multe locuri.

BENZINA: Aici este irelevant cine a avut masina, sunt motoare simple aspirate total lipsite de chestii sofisticate, ii trebuie bujii/bobine schimbate si MULTA MULTA MULTA benzina. Atat. 

Repet motorul este un accesoriu, transmisia este cheia, rapoartele acesteia + reductorul.

 

Am vazut ca s-a vehiculat ideea de masa a autovehiculului. MMMMmmm sa zicem ca asta este relevant doar pe ploaie la offroad cand cobori o panta sau iei niste sleauri, in rest pe uscat din experienta mea masa nu te dezavantajeaza (nu sunt cel mai experimentat). Daca vrei sa mergi super extrem gen sa incerci sa te tii dupa baietii cu ATV prin padure printre copaci ( aia cu enduro sunt la alt level:) ). Am zis asta pentru ca eu as alege Patrol in loc de Terrano daca ar fi sa aleg de la Nissan ceva. Cat timp nu te dai pe noroaie, ploaie, poti lua o masina mare, conteaza spatiul ala, ai loc de bagaje, gratar, lada frigorifica, drona, masuta+scaune.

 

Dupa cum am spus la al doilea paragraf, este o cheltuiala care nu merita 100%, mai ales daca deja stii ce e aia enduro, cu masina mergi incet sa zicem te bucuri de peisaj si de familie/prieteni, zero adrenalina, hai sa zicem adrenalina pe portiunile tehnice atat.

 

M-am urcat si in Jimny dar este un atv, scuze masina, mult prea mica, o gluma deloc practica cu ceva abilitati de offroad extrem sau abilitati de offroad pe ploaie pentru ca e usor. Daca ai peste 1.85m nu iti gasesti confortul in ea, pe lateral mai ales coate in geam, maini, genunchi in bord si in fata de usa, naspa rau, e masina pentru asiatici din astia mici. Portbagajul este irelevant. Jimny este un ATV carosat.

 

Din punctul meu de vedere ca si moft de weekend folosit de maxim 10x pe an, ai Lada Niva, reductor, blocant, motor mic cu impozit mic (o vei folosi de 10-12x pe an), spatiu o leaca mai mult decat Jimny ca portbagaj, la interior este OK ca spatiu pe lateral (eu am ca reper Patrolul). Cel mai mare avantaj la NIVA este ca daca iti aloci 1200e fond de rulment schimbi TOT pe ea mai putin caroseria, cu piese NOI https://www.pieselada.ro/produse/ stiu o sa sara multi si o sa zica "Domnule dar nu sunt de calitate" IRELEVANT cu 1200e am toata masina noua ca piese mecanice si bucsaraie etc, in rest un Patrol/Pajero/Jimny "Japan" sunt niste loterii azi cade o piesa maine alta, nu merita sa cumperi tot timpul piese noi, mai iei din dezmembrari si tot asa.

 

Daca nu faci offroad cu valente mai extreme poti lua si Opel Frontera motorizari 2.2d sau 2.2i cu 4cilindrii si reductor, din pacate nu au blocant, dar au o garda la sol foarte buna si daca ai "talent" te bagi cu ea cam peste tot. Totusi Niva e mai "adevarata" decat Frontera la offroad. Un prieten are Frontera pe benzina, am fost cu el pe Iezer Papusa si ne-am abatut de la traseul de masina, am luat-o si pe direct ca sa tai serpentinele, la urcare, pe suprafata uscata, a mers pe LOW cu 1-a si 2-a. AAAaaa si foarte important, spatiul este foarte bun, fata de Jimny, LUX nene ca spatiu.

 

In concluzie cu 3000e nu te atingi de Nissan-uri nici ca tabla/caroserie nici ca motorizare, e o loterie maxima, dai de un sarac care o vinde dupa ce si-a batut joc de ea, mai bagi in ea inca 2-3mii. Dieselurile trebuie luate in opinia numai cu verificare la service, ele nu sunt proaste dar pun mana pe ele toti ciobanii neaveniti care NU au notiunea de intretinere.

 

Sper ca nu te-am desumflat, prin ceea ce am scris, dar trebuie sa fim realisti cand discutam de un buget ce NU sare de 5000e.

In 3000e te atingi de Niva (piese garla de noi) si Frontera (piese ieftine dar nu toate disponibile imediat). Dai 3000e si ai timp sa te plimbi cu ele. 

Dai sub 5000e pe o japoneza Nissan/Mitsubishi si iti pierzi timpul printre mecanici si tinichigii aiurea.

Edited by Bigfoot
Link to post
Share on other sites

Niva e capabilă în teren, dar are și ea niște păcate! În primul rând ecartamentul spate mai mic decât cel față o face să dea din fund pe tot ce înseamnă șleauri. Apoi motorul de 1.7i este motorul Lada de acum 40 ani pe care s-a grefat o injecție (Bosch made in Russia) rezultând, dpmdv, o chestie nu tocmai reușită care tot minim 10% consumă și cu care viteza >100 km/h pe asfalt devine o aventură. Tre' să ai printre altele 1-2 bobine de inducție de rezervă la tine. 

Nu vorbesc din povești, am pregătit acum ~20 ani 2 Nive pt rallyraid, 1 pe carburator care a ieșit campioană națională și 1 pe injecție care s-a făcut scrum. 

Iarăși considerație personală, nu aș da 3000€ pe așa ceva. 

Cât privește un motor de 3l, asta ar însemna să mai cumperi o dată mașina în 3 ani de impozit dacă nu e N1... 😨

Link to post
Share on other sites

@Bigfootce se strica la Jimny "azi una / maine alta" din motive "de Japonia"?

99% sunt rupte de ciumpalaci care nu vad decat "simex reesapat, bucsi sub arcuri si flanse la roti". Pe sablonul asta suma de start chiar este minima ca in 1-2 ani ajunge la dezmembrari.

 

Cat despre kilograme, conteaza a naibii de mult sa ai cat mai putine.

 

PS: Jimny tot 10%+ consuma in off.

PS2: Duster este o alegere foarte buna daca nu faci nimic extrem.

PS3: anvelopele fac mai mult decat motorizarea.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, florinelu07 a spus:

@Bigfootce se strica la Jimny "azi una / maine alta" din motive "de Japonia"?

99% sunt rupte de ciumpalaci care nu vad decat "simex reesapat, bucsi sub arcuri si flanse la roti". Pe sablonul asta suma de start chiar este minima ca in 1-2 ani ajunge la dezmembrari.

 

Cat despre kilograme, conteaza a naibii de mult sa ai cat mai putine.

 

PS: Jimny tot 10%+ consuma in off.

PS2: Duster este o alegere foarte buna daca nu faci nimic extrem.

PS3: anvelopele fac mai mult decat motorizarea.

 

Pai eu nu discut despre ceea ce inseamna sau reprezinta Suzuki. Eu ma refer la masini mai utile si mai practice Nissan, Mitshubishi.

Jimny ar fi de luat in calcul daca vrei sa te dai singur (maxim 2 persoane) si evident nu vrei sa mori de frig pe ATV. Din ce am observat buba mare la Suzuki este ca nu rezista caroseria ca rugina, bine asta tine si de ciumpalacii mentionati de tine care nu le spala dupa fiecare iesire. Eu unul clar as alege Jimny daca as avea de ales intre un ATV ( din ala scump ) sau un Jimny, asta e as sta cu geamul deschis si cotul pe geam dar macar baga caldura,

Discutam de masini vechi de 10-15-20 de ani, masini trecute de multe ori prin service, 90% dintre ele pentru ca era urgent, 10% doar pentru ca au avut proprietari educati care mergeau de mentenanta in primul rand la service. Nu stii ce noroc ai. SH este o loterie, degeaba am Toyota Nissan Suzuki Opel inclusiv Lada.

Fiabilitatea lor este valabila daca discutam de modele luate din showroom de noi, cat timp disuctam de SH, in opinia mea marca si fiabilitatea ei sunt irelevante, RELEVANTE fiind cat de mult costa sa schimbTOT ce poate cadea chestii serioase nu consumabile. De aceea am zis ca Lada Niva este best option pt maxim 5000km pe an facuti in excursii de offroad. Nu iti cumperi un Iphone 12 si iti iei cardan, grup ambreiaj, bucsi, suspensii, cuzineti, pistoane de toate pentru o Lada Niva si stii o treaba nene, ai o masina noua mecanic. Nu cred ca poti face asta la o japoneza cu 5000de lei.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 53 minute, Bigfoot a spus:

Nu cred ca poti face asta la o japoneza cu 5000de lei

Nu, dar nici așa des ca la Niva! Și manopera costă la fel. 

Bine, am avut Isuzu Trooper 2.3 benzină la care s-a fisurat chiulasa, asta că tot era vorba mai devreme de jafoneze benzinare simple și ieftin de întreținut. Și nu avea 20 ani, doar vreo 6-7, a mers o perioadă, n-a fost fiert sau altceva, și apoi a început să pape lichid de răcire. 

Iar văr-miu cu Frontera și Malatesta reșapate a scos Patrol GR din nămol, așa e, gumele fac 80% din treabă! 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Pentru 5000-6000km pe an o investitie de  1000e daca este cazul ( poate nu e cazul ) isi merita banii tine masina aia in stare buna macar 2 ani, cat timp nu o folosesti daily driver si cat timp nu te dai extrem cu ea.

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Silver Arrow a spus:

Zi si matale

Salut coane! ;)

 

Pai, sincer, nu am ce sa zic pentru ca nu stiu absolut nimic despre Terrano. In schimb, matale stii pentru ca ai unul in ograda. :P

 

Ce pot sa te sfatuiesc, @anapurna este urmatorul lucru: Sa nu te arunci cu capul inainte! 

Cauta informatii cat mai multe despre model si cauta sa vorbesti cu persoane care au experienta in off-road. Ii recomand cu caldura pe cei de la GTC auto. Oamenii sunt deschisi si ofera informatii si sfaturi. Eu am vorbit de 2 ori cu ei numai telefonic vis-a-vis de un Samurai si de un Jimny.

Mai recomand site-ul: https://www.club4x4.ro/forum4x4/ , sub-topicul https://www.club4x4.ro/forum4x4/forum/masinile-noastre-sau-ca-si-ale-noastre/nissan/terrano dar si altele precum: https://www.vinatorul.ro/public/forum/viewforum.php?f=57&sid=1345061a83a6b9978291511a044a7562 pentru ca sunt cateva informatii utile vis-a-vis de masinile folosite in off.

 

Pe scurt, gandirea mea a fost asta: o masina de iesit pe forestiere usoare si medii pentru un sofer incepator in ale off-road-ului. Pret de achizitie undeva la 3000-3500 E cu modificari undeva tot de vreo 3000-3500. S-au "calificat" Jimny 2000-2005, Vitara pana'n 2005 si Pinin. 

Apoi am inceput sa ma documentez vis-a-vis de ele. Duster-ul era undeva in background si "macinam" ideea in tacere. Dupa multe informatii si stat de vorba cu diferiti pasionati de off, ramasese Jimny, dar trebuia sa am noroc sa gasesc unul in stare ok. Am sunat pe la vreo 3-4 "vanzatori" de pe OLX :finger: dar cand auzeau de verificat masina in service specializat o dadeau in balarii, iar cei care acceptau, cereau pe ele in jur de 5000E. 

 

Apoi s-au aliniat planetele si dpdv financiar si dpdv al masinii si m-am ales cu Dusterul. E topic facut...

Desi investitia s-a dovedit a fi dubla fata de ce imi propusesem, nu imi pare rau niciun moment ca am facut alegerea asta.

 

A....daca ai posibilitatea si nu ai facut asta pana acum, mergi la un curs de off, chiar daca este pentru incepatori pentru ca inveti foarte multe. Eu am facut cursul de off-road de la Academia Titi Aur cu Bogdan Mirita (4x4 turistic). Vad ca numai este pe site la ei, dar este aici: https://www.100tracks.net/training/  (primul). Suma se imparte la 25, deci iese un pret destul de ok. 

 

In rest....bafta multa!

 

Link to post
Share on other sites

Jimny sub 4000eur sa nu mergi sa vezi daca sta de mai mult de 1-2zile la vanzare. Daca nu s-a vandut instant, inseamna ca este absolut putred, iar reparatia tablariei este foarte costisitoare. Un Jimny bun se vinde cu >5500-6000 eur (anii 2004/5) si creste cu 500eur pe an de fabricateie si AC.

 

Nu stiu care este pragul valoric al alte brand-uri, dar cam toate pre 2008 au probleme majore cu rugina (producatorul a lasat protectia anticoroziva este doar la nivel de intentie).

 

Cand ajungi la sumele astea, brusc Duster-ul este o optiune foarte buna.

 

 

Link to post
Share on other sites

Duster ul are suspensi destul de proaste in off, cuplarea 4x4 este la buton ceea ce nu e deloc convenabil poti ramine oriunde nu tre sa faci extrem, iar tablaria este ca la orice dacie sa fim seriosi.

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, DIU 46 a spus:

Duster ul are suspensi destul de proaste in off, cuplarea 4x4 este la buton ceea ce nu e deloc convenabil poti ramine oriunde nu tre sa faci extrem, iar tablaria este ca la orice dacie sa fim seriosi.

Ce 4x4 cuplezi la Duster la buton?

Link to post
Share on other sites
Acum 29 minute, florinelu07 a spus:

Ce 4x4 cuplezi la Duster la buton?

Cum cuplezi 4x4 la Duster ??? 

Link to post
Share on other sites

2x4, auto sau lock...

Nu cuplezi mare smecherie acolo doar ii zici vrei 50-50 pe punti combinata cu tr1 lunga sa imite un reductor.

 

Este un sistem tip ambreiaj comandat electronic si nu o cuplare efectiva a puntilor ca la sistemele dedicate 4x4. 

 

 Daca fortezi si se incinge, o sa te cam uiti la masina si la becul.de avarie in bord pana vin de la rescue4x4 sa te scoata.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 46 minute, florinelu07 a spus:

2x4, auto sau lock...

Nu cuplezi mare smecherie acolo doar ii zici vrei 50-50 pe punti combinata cu tr1 lunga sa imite un reductor.

 

Este un sistem tip ambreiaj comandat electronic si nu o cuplare efectiva a puntilor ca la sistemele dedicate 4x4. 

 

 Daca fortezi si se incinge, o sa te cam uiti la masina si la becul.de avarie in bord pana vin de la rescue4x4 sa te scoata.

 

Poi na eu ma refeream la simplul buton, adica la chestii electronice catre nu tin, dupa cum zici tu.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, DIU 46 a spus:

Cum cuplezi 4x4 la Duster ??? 

Studiaza diferenta intre 4WD si AWD.

Duster este o masina 4WD

La 4WD poti avea daca doresti simultan tractiune si propulsie. Adica sa ai cum zice @florinelu07 50% pe punte fata si 50% pe puntea spate.

Este un sistem simplu si bun care te ajuta sa iesi din incurcatura daca ai ramas in zapada sau noroi. Mai lucreaza si ESP-ul cu el cand considera necesar.

Intrucat puntea fata si puntea spate nu sunt cuplate printr-un diferential (numit diferential interaxial) nu poti merge cu 4WD permanent pentru ca pot apare diferente de turatie intre puntea fata si spate (in curbe) si prapadesti ce o fi mai slab pe acolo.

Din acest motiv cuplarea 4WD se face electronic pentru a putea fi decuplata automata cand depasesti o anumita viteza. Daca ar fi cuplare mecanica ai  risca sa uiti de ea si nu e bine.

Asadar cuplajul electronic este un mod de protectie al transmisiei.

La majoritatea masinilor 4WD ai puntea fata cuplata permanent si poti cupla in modul automat (AUTO)sau manual (4WD) si puntea spate.

 

La sistemele AWD exista diferential intre punti si poti merge cu tractiune integrala permament. Poti bloca diferentialele cum poftesti.

 

Legat de tabla Daciei , sa stii ca nu este ''ca la orice Dacie'' ci ca la toate masinile din ziua de astazi (nu numai cele ieftine).  Nu mai au masinile din ziua de astazi tabla generoasa de acuma 20-30 de ani.

 

@florinelu07 daca mergi doar pe noroaie sau zapada poti sa tragi de masina in modul  LOCK fara teama. Am avut eu o treaba acuma mai multi ani la o statie de pompare aflata in mijlocul campului si ca sa ajung la ea am mers cu un Koleos prin sleaurile lasate de un tractor. Afara ploua marunt. Am mers vreo 2 km fara sa se supere. Si inca 2 km ca sa ies la sosea.  Sincer si eu am ramas surpins ca nu am ramas infipt in noroaie.

Link to post
Share on other sites

Koleos nu este de 1.6litri si cu cuplajele/ambreiajele dimensionate in consecinta. In multe teste publicate si pe YT, in conditii de exploatare intensa au reusit sa o indisponibileze temporar.

 

Sa nu fiu inteles gresit - sunt un mare fan Duster. Daca as renunta la Jimny si as cauta solutie mai proaspata, Duster este urmatorul pe lista.

Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, florinelu07 a spus:

Jimny sub 4000eur sa nu mergi sa vezi daca sta de mai mult de 1-2zile la vanzare. Daca nu s-a vandut instant, inseamna ca este absolut putred, iar reparatia tablariei este foarte costisitoare. Un Jimny bun se vinde cu >5500-6000 eur (anii 2004/5) si creste cu 500eur pe an de fabricateie si AC.

 

Nu stiu care este pragul valoric al alte brand-uri, dar cam toate pre 2008 au probleme majore cu rugina (producatorul a lasat protectia anticoroziva este doar la nivel de intentie).

 

Cand ajungi la sumele astea, brusc Duster-ul este o optiune foarte buna.

 

 

Exact!

Anul trecut am vazut cam 10 Suzuki Samurai sau Jimny... erau pline de rugina

Inclusiv sasiul era gaurit de bagai mana...Foarte multe vopsite peste rugina.

Unele sunt "reparate integral", dar este posibil sa te iei cu mainile de cap... Nu stiu de unde au unii asa imaginatie... gasesc niste solutii uluitoare (cele mai multe proaste, dar uluitoare).

Eu am abandonat proiectul. (Am trecut la alta vechitura.)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...