Sari la conținut

Piston etrier frana


gadi
 Share

Postări Recomandate

As dori sa schimb pistonasele de frana de la motocicleta mea (ER6n 2007) dar ce am gasit sunt ori prea scumpe (5 pistonase in total) ori sunt SH la o calitate indoielnica.

Poate stie cineva unde pot gasi pistonase frana, eventual un stungar care sa le execute din inox 316L, evident la preturi decente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motociclismul (cu mici exceptii unde se preteaza scuterele mai bine) este un moft. totul e mai scump decat la auto. trecand peste asta un 2500 de lei pt. niste frane in stare noua nu sunt mult deloc. in jur de 200 fiecare pistonas cu garniturile aferente, vreo 200 fiecare kit de pompa, furtunurile (ca se schimba la 5 ani), tablite si suruburi si placute, lichid de frana plus manopera... si nu esti pericol public pe strazi. visurile cu pistonase facute la strung sunt doar atat, finisarea finala presupune micro-lustruire, altfem oricat de lucioase par la ochi or sa manance garnituri intr-o veselie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, MotoS Garage said:

motociclismul (cu mici exceptii unde se preteaza scuterele mai bine) este un moft. totul e mai scump decat la auto. trecand peste asta un 2500 de lei pt. niste frane in stare noua nu sunt mult deloc. in jur de 200 fiecare pistonas cu garniturile aferente, vreo 200 fiecare kit de pompa, furtunurile (ca se schimba la 5 ani), tablite si suruburi si placute, lichid de frana plus manopera... si nu esti pericol public pe strazi. visurile cu pistonase facute la strung sunt doar atat, finisarea finala presupune micro-lustruire, altfem oricat de lucioase par la ochi or sa manance garnituri intr-o veselie...


Imi dau seama ca unii isi permit sa bage 30% din valoarea optimista a motocicletei fara sa clipeasca, dar nu toti au masina de facut bani acasa. Poti sa fi pericol public cu sau fara frane noi.

Finisarea se face tot la strung, cine stie meserie ca sa realizeze pistonasele corect stie si sa le finiseze, pana la urma pistonasele originale tot la strung sunt facute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine știe meserie te taxează ca atare, nu face pomeni.

Am restaurat pistonase deteriorate, înlocuit simeringurile, pus conducte noi de frână (metal cu teflon), discuri și plăcuțe noi, frânează mai bine decât a ieșit din fabrică (am mai condus și alte modele similare). Da, te costă ceva, însă dacă ții la viața ta, scoți banul. Te joci cu frânele?! No, succes!👍

Ca idee, discuri + plăcuțe + kit reparație cauciucuri (tot ce înseamnă simering și burduf) + bolț etrier spate + conducte metalice = vreo 25 mil, fără manoperă. 

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Lucian_M said:

Cine știe meserie te taxează ca atare, nu face pomeni.

 

La noi totul e la superlativ. Mi-a mai cerut unu 400RON pentru un senzor MAP second hand care nou era 30EUR. Unde e decenta?


De "restaurat" pistonasele se poate face acasa prin slefuire cu smirghel cu granulatie de cel putin 400, am facut-o deja, dar as vrea niste pistonase noi care sa coste mai putin decat etriele complete si noi.


Stiu ca service-urile o sa ma contrazica, doar ei traiesc din suprapreturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia din magazin, atunci.

Nu știai în ce te bagi când ai luat mobra? Când dai 28 mil pe un amortizor spate la mobra te doare inima, știind că la mașină cu banii ăștia înlocuiești amortizoare, arcuri, bucși, brațe, nu?

Desfaci totul, schimbi simeringurile, dai polish la pistonase, apoi vezi ce iese.

https://www.unimotors.ro/Kit-reparatie-etrier-frana-fata-Kawasaki-ER-6n-ER-6f-W-650-KLR-650-KLE-650-ZR-7-S-ZR-750-VN-ZR-1100-TourMax_p_6321.html

 

Sau ai variantă: https://www.ebay.com/itm/Tokico-Frein-Etrier-30mm-Piston-et-Joint-Kawasaki-ER-6-ER6-ER-6N-2006-2007-2008-/184557287942

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sti ca poti roti pistonasul in timp ce il tii in mana invelit cu smirghel?

5 hours ago, Lucian_M said:

Ia din magazin, atunci.

Nu știai în ce te bagi când ai luat mobra? Când dai 28 mil pe un amortizor spate la mobra te doare inima, știind că la mașină cu banii ăștia înlocuiești amortizoare, arcuri, bucși, brațe, nu?

Desfaci totul, schimbi simeringurile, dai polish la pistonase, apoi vezi ce iese.

https://www.unimotors.ro/Kit-reparatie-etrier-frana-fata-Kawasaki-ER-6n-ER-6f-W-650-KLR-650-KLE-650-ZR-7-S-ZR-750-VN-ZR-1100-TourMax_p_6321.html

 

Sau ai variantă: https://www.ebay.com/itm/Tokico-Frein-Etrier-30mm-Piston-et-Joint-Kawasaki-ER-6-ER6-ER-6N-2006-2007-2008-/184557287942

Daca tot dam link-uri de pe ebay:
https://www.ebay.com/itm/Tokico-brake-caliper-30mm-SS-PISTON-Kawasaki-ER-6-ER6-ER-6N-2006-2009/262711164296?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D71d23eb817424e24bd7829e798354218%26pid%3D100675%26rk%3D2%26rkt%3D15%26mehot%3Dnone%26sd%3D184557287942%26itm%3D262711164296%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2380057&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A5585820a-5821-11eb-a35b-6ea06ccfdc98|parentrq%3A0c44dcf31770aa47a0ad1c92ffddb346|iid%3A1

Caut ceva local, de adus din afara prefer sa aduc etrierul cu totul, e mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, gadi a spus:


Imi dau seama ca unii isi permit sa bage 30% din valoarea optimista a motocicletei fara sa clipeasca, dar nu toti au masina de facut bani acasa. Poti sa fi pericol public cu sau fara frane noi.

Finisarea se face tot la strung, cine stie meserie ca sa realizeze pistonasele corect stie si sa le finiseze, pana la urma pistonasele originale tot la strung sunt facute.

Cand ai un fer vechi, piesele de schimb bagate in el intr-adevar ii pot dubla valoarea sau chiar mai mult. 

Exista unele chestii cu care ar fi bine pentru tine si pentru altii sa nu te joci: elementele de siguranta ale  motocicletei. Cum ar fi franele.

 

Poti incerca sa cauti pe site-urile de piese din Japonia. Nu am cautat la mobra, am cautat la masina. Si am gasit o placa cu relee pentru ABS-ul de la Nissan la 660 Lei, cu transport cu tot, fata de 1.600 Lei pretul gasit pe la noi. Dureaza mai mult livrarea dar acuma avem timp 😊

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, gadi a spus:

Dar știi că am făcut faza cu lustruitul, nu? Dar cu abraziv de 1000, 1500 și 3000 (cu wd40), apoi polish.

Din partea mea, poți frâna și cu adidașii, dacă vrei economie. Și nu-ți garantează nimeni că un etrier sh este in perfectă stare de funcționare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Silver Arrow said:

1) ... sa nu te joci: elementele de siguranta ale  motocicletei. Cum ar fi franele.
2) Poti incerca sa cauti pe site-urile de piese din Japonia. 

1) inseamna ca daca se uzeaza placutele de frana aruncam mobra/masina/autobuzul...
2) merci de sugestie, o sa incerc.

 

42 minutes ago, Lucian_M said:

Și nu-ți garantează nimeni că un etrier sh este in perfectă stare de funcționare.

La preturile vehiculate mai sus etrierele sunt noi!
Stiu ca iti vine greu sa crezi ca avem preturi mari in RO.

Editat de gadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, gadi a spus:

1) inseamna ca daca se uzeaza placutele de frana aruncam mobra/masina/autobuzul...
2) merci de sugestie, o sa incerc.

 

La preturile vehiculate mai sus etrierele sunt noi!
Stiu ca iti vine greu sa crezi ca avem preturi mari in RO.

Nu prietene, nu aruncam fiarele, le reparam. Tocmai asta e bucuria cand iti iei mobra 😊

Cand vine vorba de elementele de siguranta le inlocuiesti cu unele corespunzatoare.

Si ar fi bine sa le cumperi noi. Ca le cumperi OEM sau aftermarket este optiunea ta.

 

Faptul ca piesele noi sunt scumpe in raport cu fierul vechi este ceva care trebuie sa il ai in vedere atunci cand il cumperi.

Si in  plus cu cat fierul a fost mai ieftin, cu atata este probabilitatea mai mare sa bagi multi bani in el ca sa il aranjezi.

Si uneori constati ca te-ai zgarcit la cumparare si ai luat un fier ieftin si apoi bagi la bani in el de treci de valoarea unui fier un pic mai scump la achizitie dar mai bun.

Atentie: mobra mai scumpa nu inseamna ca este musai mai buna. De aici deriva notiunea de teapa.

Din acest motiv nu ar fi rau ca la achizitionarea mobrei sa mergi impreuna cu cineva care cunoaste modelul. hibele lui, si stie pe unde sa se uite si sa puna urechea  .... 

 

In ceea ce priveste problema ta, eu as cumpara unele noi, cum iti propune si @Lucian_M

Spagile la ortopezi vor fi mai mari decat valoarea pistonaselor 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Set plăcuțe frână față - 100-150 lei X2 (pentru două etriere). Și mai trebuie și pe spate. Scump, nene, scump.

Pistoanele costă și ele o grămadă, dar pe bună dreptate. Și să vă zic și de ce...

Când trebuie schimbate plăcuțele, cum se procedează? Simplu, scoți etrierul, îndepărtezi plăcuțele, bagi pistonasele înăuntru, pui plăcuțele noi, montezi etrierul. Este că mulți fac așa?! Că omul e pe fugă, nu are timp să scoată pistonasele, să le curețe cum trebuie, să verifice simeringurile, să spele etrierul, să pună lichid proaspăt. După ceva vreme se plânge că nu mai frânează, că pierde lichid etc. Și implicit că e scumpă întreținerea. Păi e scumpă nu întreținerea, ci reparația. Fiecare înțelege ce vrea și fiecare își întreține mobra cum vrea și cum poate. Vorba colegului, s-ar putea să fie scumpă tare șpaga la ortoped.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Lucian_M a spus:

Set plăcuțe frână față - 100-150 lei X2 (pentru două etriere). Și mai trebuie și pe spate. Scump, nene, scump.

Pistoanele costă și ele o grămadă, dar pe bună dreptate. Și să vă zic și de ce...

Când trebuie schimbate plăcuțele, cum se procedează? Simplu, scoți etrierul, îndepărtezi plăcuțele, bagi pistonasele înăuntru, pui plăcuțele noi, montezi etrierul. Este că mulți fac așa?! Că omul e pe fugă, nu are timp să scoată pistonasele, să le curețe cum trebuie, să verifice simeringurile, să spele etrierul, să pună lichid proaspăt. După ceva vreme se plânge că nu mai frânează, că pierde lichid etc. Și implicit că e scumpă întreținerea. Păi e scumpă nu întreținerea, ci reparația. Fiecare înțelege ce vrea și fiecare își întreține mobra cum vrea și cum poate. Vorba colegului, s-ar putea să fie scumpă tare șpaga la ortoped.

 

un pic cam exagerat pt un schimb de placute... eu unul curat etrierii scotandu-i inca un pic, frecat bine cu wd40 si periuta apoi clatit cu spray de frane. dupa montaj, schimbat lichidul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Așa mai procedez și eu dacă pistonasele nu sunt greu de curățat cu periuța de dinți. Dar vin unii la mine cu niște etriere de mă iau cu mâinile de cap. Îi explic omului cum stă treaba și îl las să aleagă: vrea lucrare de calitate sau rapidă. La mobra mea lucrez cum vreau și prefer să pierd timp decât să pierd timp mai mult în momente nepotrivite + bani.

Din ce am mai văzut și citit, unii recomandă curățarea cu apa și detergent de vase. Eram sceptic, dar dă rezultate foarte bune. După uscare, dau cu silicon pe etrieri și îi șterg bine cu cârpa. Arată ca noi și își păstrează aspectul mai mult timp. Am eu ceva cu frânele, e capitol special la întreținerea mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa, da cu silicon, ca face bineeeeeee.... mai ales cand se incalzeste si se topeste ca o smoala pe pistonase.
 

N-ai zis cat costa pistonasele, iti spun eu 160RON bucata (la mobra mea), la care trebuie sa adaugi si garniturile. La cei 160RON primesti un pistonas din otel chior nichelat pe exterior, daca s-a zgariat putin rugineste pana in etrier.
Deci dupa ce dai vreo 1000RON numai pe piese, nici macar nu ai garantia ca dureaza sau ca o sa functioneze.
Sa nu mai vorbim despre curatatul etrierilor, mai specific in locurile unde stau garniturile pentru pistonase, sau de schimbatul pinilor de siguranta care tin placutele de frana, sau de ungerea corecta a pieselor aflate in miscare din ansamblul etrierilor.

Ca sa revenim la topic, pistonase de inox sau strungar care sa le faca din inox, cunoasteti?

Editat de gadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am impresia că unii nu merită să aibă mobra. Cel mult trotinetă.

Te las să te scobești de bani pentru reparații, eventual poate faci o chetă, cum procedează unii moto-flocari de pe la noi.

Doamne ferește să trebuiască să schimbi discurile, mai bine vinzi mobra.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, gadi a spus:

Asa, da cu silicon, ca face bineeeeeee.... mai ales cand se incalzeste si se topeste ca o smoala pe pistonase.

 

cred ca se refera la lubrifiant pe baza de silicon (nafta de fapt), tu te gandesti la ala pe care il folosesti ca sa montezi wc-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, gadi a spus:

Asa, da cu silicon, ca face bineeeeeee.... mai ales cand se incalzeste si se topeste ca o smoala pe pistonase.
 

N-ai zis cat costa pistonasele, iti spun eu 160RON bucata (la mobra mea), la care trebuie sa adaugi si garniturile. La cei 160RON primesti un pistonas din otel chior nichelat pe exterior, daca s-a zgariat putin rugineste pana in etrier.
Deci dupa ce dai vreo 1000RON numai pe piese, nici macar nu ai garantia ca dureaza sau ca o sa functioneze.
Sa nu mai vorbim despre curatatul etrierilor, mai specific in locurile unde stau garniturile pentru pistonase, sau de schimbatul pinilor de siguranta care tin placutele de frana, sau de ungerea corecta a pieselor aflate in miscare din ansamblul etrierilor.

Ca sa revenim la topic, pistonase de inox sau strungar care sa le faca din inox, cunoasteti?

 

un strungar bun, nu o sa iti faca piesele astea la sub 160lei bucata oricat ai visa tu.

 

daca pisonasele tale sunt pilaf iti recomand sa iei niste etrieri SH, o sa te coste 200-400lei, le desfaci, le curati frumos, nu le dai cu smirgel cu pe pasla daca vrei sa le dai un polish frumos. pui alte garnituri pe etrierii tai si aia e..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vă enervați degeaba, băiatul ăsta vrea "ieftin și bun".

 

On topic: nu, nu cunosc strungar care să le facă și nici de unde ai putea cumpăra noi la prețuri care să-ți convină.

Toți cei care au postat mai sus ți-au vrut binele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, The Flying Dutchman a spus:

 

Toți cei care au postat mai sus ți-au vrut binele. 

nu prea cunosti fabule ... :)

 

astia-s "etrierelehttps://www.motorcyclespareparts.eu/en/kawasaki-parts/2006-er-6f-motorcycles/front-brake ?

 

pistonasele alea chiar au pret de ferrari , intrebarea este ... au ruginit? este mancat din pistonas sau trebuie doar sa le cureti/indepartezi carbon ?

 

daca nu-s mancati e foarte usor , ii polishezi direct cu pasla si pasta fina , nu patesc nimic  , daca au zgarieturi adanci sau gauri trebuie sa-i schimbi, cam asta e toata drama

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

El zicea de 400, tot o tragedie o să iasă.

 

Referitor la silicon, mă refeream la spray pentru lubrifiere, se dă în strat fin, apoi se șterge cu laveta, îi dă un aspect plăcut și nu se mai murdărește așa ușor. Nu curge nimic pe pistonase, nu are cum. Dacă el se referea la silicon sanitar........ plm, ăla are o anumită utilizare.

 

Am impresia că ne pierdem vremea. Ies la o plimbare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...