Jump to content

4. Gran Premio Red Bull de España


Recommended Posts

Adevarul e ,ca Pedro a avut ghinion de nesansa.A avut adversari mai buni ca el.Toti crema,Rossi,Stoner,Lorenzo si Marcel.Cand a luat Hayden era prea necopt.De fapt stim cu toti ca titlul ala a fost pierdut de Rossi si apoi castigat de Nicky.A fost tinut din doua motive atata vreme :Repsol si ca a fost muncitor,serios si disciplinat.Un gregario.Si ghinionist pe deasupra.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, ilarionciobanu a spus:

 

Cel mult un ton ironic legat de graba de a prezenta castigatori si strategii mai bune inainte ca lupta sa se desfasoare.

 

Deontologia se mananca cu altceva si se aplica in alta parte. Nu e cazul.

Tocmai ce am explicat mai sus, ca asta fac si expertii pe care ii citim. Diferenta este ca ei o fac pe bani, pentru a mentine interesul publicului pentru competitie, in timp ce noi o facem din pura pasiune.

 

Stiu cu ce se mananca deontologia. Probabil ai observat ca am pus intre ghilimele formularea, cu trimitere la un clasic in viata, care o folosea abuziv pe canalele de televiziune. Pentru un român, ma descurc acceptabil cu limba româna.. ;) 

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites
Acum 26 minute, ilarionciobanu a spus:

Poate ca oamenii care sunt angrenati acolo iau in calcul mai multe elemente decat rezultatul dintr-un FP, dintr-o etapa sau startul (repetat) ratat.

ai cam zis-o pe-asta.

sunt probabil f bune datele lui Vin cand merge bine, indiferent ca e vb de FP sau calificari sau cursa.

 

 

Chiar acum, adiy32 a spus:

Adevarul e ,ca Pedro a avut ghinion de nesansa.A avut adversari mai buni ca el.Toti crema,Rossi,Stoner,Lorenzo si Marcel.Cand a luat Hayden era prea necopt.De fapt stim cu toti ca titlul ala a fost pierdut de Rossi si apoi castigat de Nicky.A fost tinut din doua motive atata vreme :Repsol si ca a fost muncitor,serios si disciplinat.Un gregario.Si ghinionist pe deasupra.

 

 

 

nu uita accidentari pe banda rulanta.

Edited by frigider
Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, frigider a spus:

ai cam zis-o pe-asta.

sunt probabil f bune datele lui Vin cand merge bine, indiferent ca e vb de FP sau calificari sau cursa.

 

sau poate bani adusi cu sponsori. Si faptul ca e spaniol si din cate tin minte la un momentat dat un sponsor a pus conditie sa fie un pilot spaniol.

Acum 7 ore, frigider a spus:

 

Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, xt600 a spus:

 Ca sa nu mai vorbim de Carlo Pernat, o adevarata mama Omida a competitiei.. a trait o viata in culisele competitiei si tot da cu mucii in fasole mai ceva ca regretatul Miki Alexandrescu.

Ooo,da,chiar ca in stilul lui Miki...de fiecare data cand citesc cate o declaratie de-a lui am impresia ca vrea doar sa socheze,ca sa il mai ia si pe el lumea in seama cu ceva.

Acum 11 ore, ilarionciobanu a spus:

Asa cum a fost anul trecut. Baiatul minune, care a inceput cu 2 victorii,  s-a dat tare pana la final cand a terminat sezonul pe 8 (opt). Cu Vin in fata lui. Pe moto cu specificatii identice. La fel cum a fost si in 2019: au avut moto identice si Vin a terminat in fata lui (da, stiu de diferenta intre “uzina” si “client”, insa motocicleta lui Quart a avut specificatie de uzina de cand a venit in GP).

Morbi, care nu a inceput tocmai bine, a terminat mai sus. Acum Morbi e pe val, insa au trecut doar 4 etape.

Omiti din analiza ta asupa lui Quarta faptul ca 2019 a fost anul lui de debut.Nu poti compara un rookie care atunci invata motoretele de gp (si care btw nu facuse nimic notabil in competiiile inferioare in afara de a fi super rapid in cateva curse) cu Vinales - pilot established cu suport de uzina cum foarte bine ai zis,care avea deja 5? ani de gp si 3 ani de Yamaha factory.Efectiv nu poti face comparatii asa.Nici in anul asta eu cred ca nu se poate face o comparatie corecta intre cei 2 pt ca exp lui Vinales e imensa fata de a lui Quarta.Dar sunt de parere ca Quarta il va bate cu ceasul de la gara - sa nu se traga concluzia ca sunt fan Quarta,l-am haterit destul si in 2019 si anul trecut :P

Morbi prezinta (pe Yamaha,ajutat de Forcada - batranul ala cu enspe campionate castigate care a fost alungat de la echipa mare ghici de catre cine :bounce: ) un learning curve fantastic,care learning curve a culminat anul trecut cu un rezultat extraordinar,rezultat mult mai bun decat al pilotilor factory,ceea ce a fost strigator la cer.Iar anul asta performantele sale sunt la fel de solide si de steady.Si cu toate astea nu este luat in seama de catre Yamaha.

Acum 11 ore, ilarionciobanu a spus:

Cel mult un ton ironic legat de graba de a prezenta castigatori si strategii mai bune inainte ca lupta sa se desfasoare.

E o carenta de logica aici.Am mai zis - noi ne dam cu parerea si facem pronosticuri.Toti cred ca recunoastem ca nu stim despre ce vorbim si ca e prea devreme in sezon - dar de aia se numesc pronosticuri - se dau inainte de meci ! Ok,bazate pe anumite semne,rezultate anterioare ce poate prezic forma unui pilot,date disparate chiar feelinguri samd.

Dar asa sunt pronosticurile,la naiba,unii se inseala altii le nimeresc samd.Daca am prezenta pronosticuri dupa ce s-a desfasurat lupta,nu are avea logica,alea se numesc rezultate.Le gasim pe motogp.com,sunt batute in cuie.

Acum 11 ore, ilarionciobanu a spus:

Cat despre locul lui Vin (care nu-mi place) la uzina, un fun fact: exista in istoria competitiei un pilot care a petrecut 13 sezoane la o echipa de uzina. De-a lungul perioadei a avut 4 coechipieri si 3 dintre ei au iesit campioni. El nu a reusit. Cu toate astea, si-a pastrat locul si a fost/este privit ca un pilot important.

Poate ca oamenii care sunt angrenati acolo iau in calcul mai multe elemente decat rezultatul dintr-un FP, dintr-o etapa sau startul (repetat) ratat.

Perfect de acord cu tine - amandoi acesti piloti au un potential fantastic,insa nu confirma/nu a confirmat.

Diferentele (majore) sunt :

1.Pedrosa e vazut de toti pilotii din gp ca un gamechanger cu o tehnica desavarsita - picking up the bike pe accel (as vrea chiar sa spun chiar intreaga idee de stop-and-go dar ma abtin pt ca nu e totusi corect) au fost "inventate" de Pedrosa - vezi declaratiile lui Lorenzo,Marquez samd despre ce au invatat de la el - e intemeietorul "scolii noi de gp",succesoarea "scolii clasice" si stilului cursiv si elegant a lui Rossi.

2.In ciuda fizicului si a multiplelor accidentari era un pilot extrem de rapid,plus ca atunci cand era rapid in cursa era extraordinar de hotarat chiar agresiv in depasiri (nu e cazul la Maravilla).

3.Feedback'ul dat de Pedrosa era cam litera de lege la HRC (Maravilla zero barat la acest capitol) - chiar si dupa 2013 si venirea lui MM,HRC a dezvoltat motoreta in 2 directii cu 2 cadre diferite,unul pt MM si unul pt Pedrosa.Nu mai zic de declaratiile celor de la Ktm dupa ce a venit la ei ca pilot de teste...

 

Da intradevar,Pedrosa a stat mult mai mult la HRC decat trebuia,insa fix acest lucru precum si respectul pe care i l-a purtat si i-l poarta cei de la Honda ne face sa intuim ce pilot a fost si cat a insemnat pt ei.In concluzie,sunt anumite similitudini,insa eu nu cred ca pot fi comparati.Maravilla e zero pana acum fata de Pedrosa.

 

 

Acum 8 ore, frigider a spus:

sunt probabil f bune datele lui Vin cand merge bine, indiferent ca e vb de FP sau calificari sau cursa.

Nu,nu - eu sunt de parere ca se inseala colegul : teoria ar fi fost foarte buna daca era vorba de un debutant de exemplu cum a fost Quarta : a fost adus pt ca s-au vazut pe telemetrie/timpi etc niste lucruri extraordinare.Si a confirmat in mare parte - si-a pastrat viteza (sporadica) de la clasele mici si in gp ba chiar a inceput sa aiba oarecari rezultate.Ok.

Sunt convins ca  sunt extraordinare datele lui Vinales "cand merge bine", DAR nu mai putem spune "stai tati ca uite ce rapid e (in 2 curse din 18)...uite ce timpi imbatabili scoate (pe 4 FP uri din 50)",Vinales e din 2015 la echipe factory (7 ani da?),e din 2017 la Yamaha factory (5 ani da?) - Vinales trebuia sa confirme - sa "mearga bine" aproape cursa de cursa nu imbatabil in 2 pe sezon si in 16 nu gaseste ambreiajul si il deranjeaza rezervorul (btw sunt de parere ca atunci cand i se ia o declaratie ar fi mai bine sa taca ca numa prostii spune - ar fi mai benefic pt el sa nu ne spuna de ce a mers prost :) )

 

Plus ca Vinales are o mare problema (psihica) in dueluri - cand e frecat de un adversar cu ritm egal pe depasiri se taie tot,plus ca feedback'ul lui Vinales la motoreta e inexistent (printre altele date de-a lungul timpului faimoasa declaratie "nu inteleg de ce sunt rapid").Nu,dupa parerea mea Vinales e o mana moarta.Si incepand de anul asta,carentele lui vor fi si mai vizibile - comparat cu nea Rossi nu statea tocmai rau,insa in relatie cu Quarta cred ca se va casca o prapastie (cu conditia desigur ca Quarta sa aiba un parcurs constant,nu ca anul trecut).

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, damager a spus:

 

sau poate bani adusi cu sponsori. Si faptul ca e spaniol si din cate tin minte la un momentat dat un sponsor a pus conditie sa fie un pilot spaniol.

Asta e, primesc pt ce plătesc :)

Acum 4 ore, Method a spus:

in relatie cu Quarta cred ca se va casca o prapastie (cu conditia desigur ca Quarta sa aiba un parcurs constant,nu ca anul trecut).

Am mai zis: ai un pilot care să ia campionat și 1 de forma/sponsori?

 

Nu vrei 2 campioni in echipa 🙃

Apar tensiuni , vezi 99-46

 

 

Fac pariu că vin nu pleacă .

Link to post
Share on other sites
La 08.05.2021 la 19:58, ilarionciobanu a spus:

 

Cat despre locul lui Vin (care nu-mi place) la uzina, un fun fact: exista in istoria competitiei un pilot care a petrecut 13 sezoane la o echipa de uzina. De-a lungul perioadei a avut 4 coechipieri si 3 dintre ei au iesit campioni. El nu a reusit. Cu toate astea, si-a pastrat locul si a fost/este privit ca un pilot important.

Daca te referi la Dani Pedrosa, exemplul tau este unul total neinspirat. Mai intai, pentru ca orice comparatie intre Pedro si Vin nu isi are locul. Vin, nici in visele lui cele mai umede, nu are valoarea lui Pedro si nu va avea palmaresul acestuia. Nici Hayden (cu tot titlul castigat) nu poate sta la comparatie, iar Stoner,  a fost un rider excelent, dar ca racer a fost aproape nul. Toata cariera lui s-a bazat pe capacitaatea de a evada si de a se bate doar cu cronometrul. Daca nu reusea, in pluton era zero barat. In dog fight-uri, la fel.. Racerul Pedrosa a fost mult peste el, in ciuda faptului ca nu a luat nici un titlu.  Marele lui handicap, la clasa mare,  a fost fizicul, cu toate astea a dezvoltat un stil de pilotaj foarte eficient pe franari si pe iesirea din viraj, stil dublat de un psihic remarcabil, cu toate fracturile suferite. Iar palmaresul lui o arata din plin. 

Daca luam in discutie si feedback-ul dat echipelor, pentru dezvoltarea motocicletelor, doar Hayden, din cei luati in discutie mai sus, ii sta alaturi. Vin, Stoner?.. :D :D Cam asta este pilotul Pedrosa, care a petrecut 13 sezoane la HRC, fara sa ia un titlu.. ;) 

Din pmdvd, doi piloti merita respectul si sunt peste "campeoni" precum Stoner sau Lorenzo, chiar daca nu au luat nici un titlu in competitiile lor: Dani in MotoGP si Haga in WSBK. Cei care le-au urmarit carierele, stiu despre ce vorbesc. 

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...