Sari la conținut

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 233
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator goe 75
1 hour ago, mrjo said:

 

Sa nu te ineci cu propria flegma, de la atata relaxare in plin hohot. Salve.

 

 

Nu merge asa usor, mah. Ca sa aiba efect trebuie sa dai cu acatiste , pentru ca eu am trecut de 4 saptamani de experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.06.2021 la 21:02, mrjo a spus:

Asta e concluzia la care ai ajuns tu, cu logica ta, si nu a mea. Te-ai cramponat in niste descrieri plastice, care-si au rolul lor, dar ai ignorat complet contextul, si anume ca vorbim de mersul ca incepator (eu fiind unul). Tot ce spuneam e ca, incepator fiind, sunt mult mai mari sansele sa se intample ceva, punct, asta mi se pare ceva de cel mai elementar bun simt posibil, altfel ar insemna ca experienta pe care o aduni ani la rand nu inseamna nimic. Plecand de la asta, concluzia mea era cu totul alta decat aia la care ai ajuns tu, si anume ar fi mai intelept sa-ti educi primele reflexe si deprinderi singur pe motor, nu cu cineva in spate. Ce-ai facut tu e strawmanning de manual si nu intru pe firul asta ca n-are sens.

 

Daca discutam, s-o facem cu logica, nu aiurea. Niste date statistice de la un agregator legal:

* in peste 50% din accidentele de motor, riderul avea sub sase luni experienta pe motorul respectiv si sub 3 ani in total

* cei intre 16 si 24 de ani sunt mult mai predispusi la accidente (significantly overrepresented in accidents, in formularea originala)

* viteza medie a motocicletei inainte de accident e 50 km/h, iar in momentul impactului e in jur de 30 km/h

* aproape 50% din accidente se termina cu rani serioase/grave sau decese

* motocicletele cu pasager nu sunt implicate mai des in accidente (dar nici mai rar, completare) fata de cele fara pasager (calculat procentual)

 

Astea sunt "hard facts", nu opinii personale sau prejudecati cu cine stie ce radacini. Ele mai variaza de la o tara la alta, de la un studiu la altul etc, dar se joaca pe la valorile alea. Ce-ar trebui sa fac eu, ca incepator, vazand cifrele seci? Sa ma cred mai cu mot, ca am facut manevre in parcare doua saptamani, in timp ce pe multi nu-i preocupa asta mai deloc? Da, sunt mai cu mot la capitolul asta (ca intentie, nu indemanare), dar in rest? Personal, am mai putin de trei saptamani pe propriul motor, cu care am facut 2000 de km totusi variati - trafic de Bucuresti, inclusiv la ore de varf si cu ploaie, DN-uri de Ilfov si nu numai, autostrada, parcare (vreo 10-15 ore), dar nici prin gand nu-mi trece sa iau pe cineva in spate, chiar daca nu ma urc nicidecum cu frica pe motor (cum a fost in prima zi lol). Sunt constient ca mai trebuie sa trec prin multe situatii (nu neaparat situatii-limita, ci pur si simplu "situatii") pentru ca, peste 2 ani, sa pot spune ca merg binisor fata de acum. Asa ca o sa le "astept", ca sigur o sa vina, dar o sa-mi fac ucenicia singur pe motor.

 

PS: Despre lane splitting s-a mai discutat aici, sunt topicuri dedicate in care s-au postat inclusiv raspunsuri de la Politie. Nu e interzis, dar nici nu e stipulat clar ca e permis, asa ca, atunci cand o faci, ar trebui s-o faci cu bun simt, fiecare decide ce inseamna asta. Eu unul fac doar daca e loc, nu claxonez si nu fac semn nimanui, cand coloana se misca ma incadrez inapoi etc. Acum doua zile am trecut pe langa politisti in masina la semafor, niciun gest.

 

Salutare! Bine ai venit pe forum! :) A trecut mult timp pana sa vad un user ca tine, incepator, insa avand o asa logica si claritate in exprimare (inclusiv gramaticala). Sincer, din toata inima, te felicit!

O sa incerc sa o iau babeste in intrebarile tale, si sa raspund pe cat posibil mai bine, pentru ca si eu am fost incepator, nu foarte demult.

Inteleg acele frustrari in cautarile explicatiilor pe un forum (de motociclism, chiar), unde aia mai batrani se dau doar mari in raspunsuri, sau nici atat. O sa rog forumul sa scuze greselile de typo...e tarziu si a fost cald azi :) dar promit sa revin cu eventuale raspunsuri

 

Citat

asta mi se pare ceva de cel mai elementar bun simt posibil, altfel ar insemna ca experienta pe care o aduni ani la rand nu inseamna nimic. Plecand de la asta, concluzia mea era cu totul alta decat aia la care ai ajuns tu, si anume ar fi mai intelept sa-ti educi primele reflexe si deprinderi singur pe motor, nu cu cineva in spate.

Intr-adevar, cele mai bune reflexe ti le dezvolti singur adica fara pasager, asta e clar, dar subliniez urmatoarele: a fost un caz prin 2006-2008 daca memorez bine, in care, unul dintre cei mai experimentati motoristi din tara, undeva la 25+ ani vechime, a murit pentru ca s-a infipt intr-o dacie papuc mergand in acelasi sens, care a schimbat brusc banda de mers, pe un drum de 2 benzi pe sens. Concluzia mersului cu motorul este urmatoarea: iti asumi ca fiecare drum cu moto pe care il faci, poate fi chiar ultimul, indiferent de experienta. Eu, personal, cu asta plec in cap, atunci cand fac chiar si naveta la munca, zi de zi in Bucuresti.

Statisticile mai arata un alt aspect: multe din accidentele moto versus orice, nu implica coliziune fizica si asta e din cauaza franarii excesive si defectuoase a motoristului. In traducere libera, multi franeaza inainte de obstacol si franeaza excesiv de tare, prin asta, se accidenteaza ori singuri, ori lovindu-se de obstacolul pe care tocmai voiau sa il evite. Vezi ultimul caz mediatizat, cu politistul de la casa poporului care avea un S1000 RR parca, intr-adevar, el chiar a avut o coliziune cu acea masina (care a intrat pe verde in intersectie), dar multi in asemenea gen de accident, franeaza abuziv si se trezesc pe asfalt mult prea devreme. Mai mult, sunt foarte multe statistici care spun ca un procent mare de accidente cu motociclisti se intampla inainte sa loveasca obstacolul propriuzis, asta pentru ca motociclistul deja e la pamant, din cauza franarii defectuase. Pentru asta, sunt multe motive, nu putem exclude factorii externi, cum ar fi carosabilul, ud sau cu pietris, pete de ulei, etc. Insa, cel mai probabil, cea mai mare vina o poarta motociclistul, care nu stie sa franeze de urgenta. Aici, am fost chiar eu partas la aceasta statistica, am cazut pe Valea Oltului, fara sa lovesc pe nimeni, dintr-o franare defectuoasa. Am mentionat in topicul asta detaliile: 

 

Bun, acum, ca o concluzie: ce iti sugerez eu, este sa faci un curs moto de perfectionare, imediat si fara amanare.

Cursurile se pot gasi sub cateva forme si ma refer la cele din Bucuresti:

- exista un curs tinut de Razvan Radu pe circtuitul de la ATA (Academia Titi Aur), curs pe care l-am facut si eu si care a avut un impact major in conduita mea de mers in oras si in afara: 

https://academiatitiaur.ro/product/curs-moto-siguranta-perfectionare/

- mai exista un curs de la instructori BMW, la care am facut doar o sedinta, dar pot spune ca merita pe deplin, din relatarile multor cunostinte: 

https://rider-academy.ro/?page_id=56

 

 Multe din neajunsurile unui incepator, care abia iese din poligon, este ca nu stie sa franeze de urgenta, asta este principalul motiv de accidentare.

Citat

Despre lane splitting s-a mai discutat aici, sunt topicuri dedicate in care s-au postat inclusiv raspunsuri de la Politie. Nu e interzis, dar nici nu e stipulat clar ca e permis, asa ca, atunci cand o faci, ar trebui s-o faci cu bun simt, fiecare decide ce inseamna asta. Eu unul fac doar daca e loc, nu claxonez si nu fac semn nimanui, cand coloana se misca ma incadrez inapoi etc. Acum doua zile am trecut pe langa politisti in masina la semafor, niciun gest.

 

Legal vorbind, ai voie sa treci pe langa o masina, fara sa depasesti aceeasi banda cu ea, atunci cand masina stationeaza sau nu are mai mult de 15 km/h. Nu e lane splitting, dar asta e singura explicatie legala. Stiu asta pentru ca subiectul e arhicunoscut, sau era cel putin, acum cativa ani. Unii useri de pe forum, chiar au trimis o cerere la Politie pentru o explicatie legala si au obtinut-o. Daca ai putina rabdare, ai sa o gasesti pe forum aici. Multi au uitat de asta. Chiar eu am depasit masini de politie care stateau la stop de multe ori. Daca masinile depasesc 15 km/k, dupa legea romana, nu ai voie sa treci printre ele. Personal, mi se pare de bun simt. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, misionaru a spus:

 

Salutare! Bine ai venit pe forum! :) A trecut mult timp pana sa vad un user ca tine, incepator, insa avand o asa logica si claritate in exprimare (inclusiv gramaticala). Sincer, din toata inima, te felicit!

O sa incerc sa o iau babeste in intrebarile tale, si sa raspund pe cat posibil mai bine, pentru ca si eu am fost incepator, nu foarte demult.

Inteleg acele frustrari in cautarile explicatiilor pe un forum (de motociclism, chiar), unde aia mai batrani se dau doar mari in raspunsuri, sau nici atat. O sa rog forumul sa scuze greselile de typo...e tarziu si a fost cald azi :) dar promit sa revin cu eventuale raspunsuri

 

Intr-adevar, cele mai bune reflexe ti le dezvolti singur adica fara pasager, asta e clar, dar subliniez urmatoarele: a fost un caz prin 2006-2008 daca memorez bine, in care, unul dintre cei mai experimentati motoristi din tara, undeva la 25+ ani vechime, a murit pentru ca s-a infipt intr-o dacie papuc mergand in acelasi sens, care a schimbat brusc banda de mers, pe un drum de 2 benzi pe sens. Concluzia mersului cu motorul este urmatoarea: iti asumi ca fiecare drum cu moto pe care il faci, poate fi chiar ultimul, indiferent de experienta. Eu, personal, cu asta plec in cap, atunci cand fac chiar si naveta la munca, zi de zi in Bucuresti.

Statisticile mai arata un alt aspect: multe din accidentele moto versus orice, nu implica coliziune fizica si asta e din cauaza franarii excesive si defectuoase a motoristului. In traducere libera, multi franeaza inainte de obstacol si franeaza excesiv de tare, prin asta, se accidenteaza ori singuri, ori lovindu-se de obstacolul pe care tocmai voiau sa il evite. Vezi ultimul caz mediatizat, cu politistul de la casa poporului care avea un S1000 RR parca, intr-adevar, el chiar a avut o coliziune cu acea masina (care a intrat pe verde in intersectie), dar multi in asemenea gen de accident, franeaza abuziv si se trezesc pe asfalt mult prea devreme. Mai mult, sunt foarte multe statistici care spun ca un procent mare de accidente cu motociclisti se intampla inainte sa loveasca obstacolul propriuzis, asta pentru ca motociclistul deja e la pamant, din cauza franarii defectuase. Pentru asta, sunt multe motive, nu putem exclude factorii externi, cum ar fi carosabilul, ud sau cu pietris, pete de ulei, etc. Insa, cel mai probabil, cea mai mare vina o poarta motociclistul, care nu stie sa franeze de urgenta. Aici, am fost chiar eu partas la aceasta statistica, am cazut pe Valea Oltului, fara sa lovesc pe nimeni, dintr-o franare defectuoasa. Am mentionat in topicul asta detaliile: 

 

Bun, acum, ca o concluzie: ce iti sugerez eu, este sa faci un curs moto de perfectionare, imediat si fara amanare.

Cursurile se pot gasi sub cateva forme si ma refer la cele din Bucuresti:

- exista un curs tinut de Razvan Radu pe circtuitul de la ATA (Academia Titi Aur), curs pe care l-am facut si eu si care a avut un impact major in conduita mea de mers in oras si in afara: 

https://academiatitiaur.ro/product/curs-moto-siguranta-perfectionare/

- mai exista un curs de la instructori BMW, la care am facut doar o sedinta, dar pot spune ca merita pe deplin, din relatarile multor cunostinte: 

https://rider-academy.ro/?page_id=56

 

 Multe din neajunsurile unui incepator, care abia iese din poligon, este ca nu stie sa franeze de urgenta, asta este principalul motiv de accidentare.

 

Legal vorbind, ai voie sa treci pe langa o masina, fara sa depasesti aceeasi banda cu ea, atunci cand masina stationeaza sau nu are mai mult de 15 km/h. Nu e lane splitting, dar asta e singura explicatie legala. Stiu asta pentru ca subiectul e arhicunoscut, sau era cel putin, acum cativa ani. Unii useri de pe forum, chiar au trimis o cerere la Politie pentru o explicatie legala si au obtinut-o. Daca ai putina rabdare, ai sa o gasesti pe forum aici. Multi au uitat de asta. Chiar eu am depasit masini de politie care stateau la stop de multe ori. Daca masinile depasesc 15 km/k, dupa legea romana, nu ai voie sa treci printre ele. Personal, mi se pare de bun simt. 

 

 

E bine că va mândriți cu logica că doar despre asta e vorba. Pai daca e sa o iei așa motociclismul nu are treabă cu logica, că logic vorbind e mult prea periculos atâta dpdv accidentări cât și sănătate (sa stai cum stau unii în coloana și să inspiri toate noxele nu e chiar sănătate curată). Daca e sa stai sa pui plusuri și minusuri la a merge cu motoreta ajungi la concluzia că e mai bine cu metroul și mult mai sigur și eficient. La motoare e vorba de a alege cu inima/sufletul. 

Cheers,

 

Luați R1 la copii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca dumneata nu ai stat de vorba cu alti useri, care nu stiau sa discearna dintre alb si negru, pe baza unei simple deductii, fara sa discutam subiectul de fata, ci unul banal, de genul: ce motor imi iau daca nu am 16 ani dar vreau sa ma dau tare.

 

Citat

Pai daca e sa o iei așa motociclismul nu are treabă cu logica, că logic vorbind e mult prea periculos atâta dpdv accidentări cât și sănătate (sa stai cum stau unii în coloana și să inspiri toate noxele nu e chiar sănătate curată). Daca e sa stai sa pui plusuri și minusuri la a merge cu motoreta ajungi la concluzia că e mai bine cu metroul și mult mai sigur și eficient. La motoare e vorba de a alege cu inima/sufletul. 

 

Exemplul meu de logica nu s-a referit la mersul cu motorul sau nu, pentru asta cred ca am fost destul de clar. Dar, logica, are multe feluri de exprimare. M-am referit la logica expunerii ideilor.  Se pare ca nici asta nu pot sa felicit, pentru ca unii gandesc "mai ilogic" decat altii...:)

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, misionaru a spus:

 

Exemplul meu de logica nu s-a referit la mersul cu motorul sau nu, pentru asta cred ca am fost destul de clar. Dar, logica, are multe feluri de exprimare. M-am referit la logica expunerii ideilor.  Se pare ca nici asta nu pot sa felicit, pentru ca unii gandesc "mai ilogic" decat altii...:)

 

 

Asta cam așa e, nu prea am stat pe aici sa discut, și nici nu e așa important....cred. poate cel mai important este bunul simț și cred că asta ne scapă și ne aduce întregi acasă, pentru restul poate exista MasterCard. 

Revenind on-topic la mersul cu pasager că începător pentru @Rares2005 ia citește aici: https://www.k1600forum.com/threads/how-much-experience-to-buy-a-k1600.199172/#post-2549165

 

E de pe forumul de K1600 unde un nene de 56 începător vrea să își ia K1600. Și a început pe R1250RT și direct mers cu pasager. Clar nu are 16 ani dar arată că se poate totuși și exista speranță. Și cum zice și cineva acolo, daca unu merge de 20 de ani nu înseamnă că are neapărat 20 de ani de experiență ci poate doar că are 1 an de experiență de 20 de ori 😂😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, lacroyx a spus:

 Și cum zice și cineva acolo, daca unu merge de 20 de ani nu înseamnă că are neapărat 20 de ani de experiență ci poate doar că are 1 an de experiență de 20 de ori 😂😂

Si asta e adevărat 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, lacroyx a spus:

Asta cam așa e, nu prea am stat pe aici sa discut, și nici nu e așa important....cred. poate cel mai important este bunul simț și cred că asta ne scapă și ne aduce întregi acasă

 

Asa e, iti dau dreptate in totalitate. Si poate, cei noi invata ceva din asta, de la aia trecuti prin "treaba".

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 6/25/2021 at 12:02 AM, misionaru said:

 

Multam si pt gandul bun, si pt sugestii. Cursul de la ATA era deja in plan, dar am zis sa ma invat intai cat de cat cu motorul si sa exersez un pic singur, ca sa nu ma duc acolo chiar pilaf. O sa sun sa vad cand organizeaza, iar in iulie il fac. Si f probabil o sa-l fac si pe celalalt la un moment dat, chiar daca se suprapun teoretic. La cate clipuri de profil am vazut in ultimul an si ceva, ai crede ca vreau sa ajung pilot (pe cruiser chiar, nu orice fel de pilot), dar sunt convins ca instructajul pe care ti-l face cineva care se uita la ce si cum faci isi merita din plin investitia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...