Sari la conținut

Limite de viteza pentru categoria A1


Rares2005
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Revin cu o întrebare. De data asta va cer opinia. 

Ce părere aveți in legătură cu limitele de viteza pentru categoria A1, care sunt următoarele:

 

 

90 km/h pe autostrăzi,

80 km/h pe drumurile expres, naţionale și europene

70 km/h pe celelalte drumuri

 

Eu va trebui sa ies din București sa fac un drum pana la Giurgiu. Înseamnă ca va trebui sa merg pe drum cu o viteza de maxim 60 km/h?? (sunt începător, si se scad automat 20 km/h din limita de viteza a categoriei). La fel si pe autostrada. Eu ca începător ar trebui sa merg doar cu 70 km/h? Mi se pare mai periculos sa mergi cu viteza asta pe autostrada având in vedere ca majoritatea care circula pe acolo merg cu dublul vitezei tale. 

Oare o tine cineva cont de limitele astea? Pentru drumul București - Giurgiu, care e DN, limita de viteza pt A si B e de 100 km/h. Oare ii pasa cuiva daca merg cu 80/90? Am văzut mulți cu motoare de 125 care merg mai rapid pe drumul ala decât mașinile, deci nu știu daca ii pasa cuiva... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Rares2005 a spus:

Salutare. Revin cu o întrebare. De data asta va cer opinia. 

Ce părere aveți in legătură cu limitele de viteza pentru categoria A1, care sunt următoarele:

 

 

90 km/h pe autostrăzi,

80 km/h pe drumurile expres, naţionale și europene

70 km/h pe celelalte drumuri

 

Eu va trebui sa ies din București sa fac un drum pana la Giurgiu. Înseamnă ca va trebui sa merg pe drum cu o viteza de maxim 60 km/h?? (sunt începător, si se scad automat 20 km/h din limita de viteza a categoriei). La fel si pe autostrada. Eu ca începător ar trebui sa merg doar cu 70 km/h? Mi se pare mai periculos sa mergi cu viteza asta pe autostrada având in vedere ca majoritatea care circula pe acolo merg cu dublul vitezei tale. 

Oare o tine cineva cont de limitele astea? Pentru drumul București - Giurgiu, care e DN, limita de viteza pt A si B e de 100 km/h. Oare ii pasa cuiva daca merg cu 80/90? Am văzut mulți cu motoare de 125 care merg mai rapid pe drumul ala decât mașinile, deci nu știu daca ii pasa cuiva... 

De cand e 100 limita pe DN-uri pentru A si B?! Eu stiam ca e 90. 100 e pe expres si 130 pe autostrada. Sunt eu in urma cu updateurile la codul rutier?

Si daca mergi cu 60 pana la Giurgiu ce? Faci o juma de ora in plus.

Si fiind incepator  si avand un  A1 nu crezi ca e suficient? Stiu, e plictisitor, dar la fel de plictisitor e si pentru mine 150 pe autostrada, crede-ma. Prefer sa merg cu 120 pe DN decat cu 150 pe autostrada.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Kristian K a spus:

Rares,nu stiu daca parerea noastra are vreo importanta,cat timp legea e lege.

In ceea ce te priveste,vrei s-o incalci,fa-o,nu vrei,mergi legal.Acceleratia e in mana ta dreapta. :)

Intreabam sa vad ce ziceți si voi. 

Acum 46 minute, Speedy.K a spus:

De cand e 100 limita pe DN-uri pentru A si B?! Eu stiam ca e 90. 100 e pe expres si 130 pe autostrada. Sunt eu in urma cu updateurile la codul rutier?

Si daca mergi cu 60 pana la Giurgiu ce? Faci o juma de ora in plus.

Si fiind incepator  si avand un  A1 nu crezi ca e suficient? Stiu, e plictisitor, dar la fel de plictisitor e si pentru mine 150 pe autostrada, crede-ma. Prefer sa merg cu 120 pe DN decat cu 150 pe autostrada.

M am exprimat greșit, scuze, nu e drum național, e drum național european, unde limita e de 100. 

Eu nu am zis ca nu pot sa merg cu 60 pana la Giurgiu, doar am întrebat dacă are rost având in vedere ca pe drumul ala se merge deobicei si cu 150 - 160 km/h,adică daca polițiștilor le pasa de limitele de viteza a subcategoriilor... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Kristian K a spus:

Rares,eu personal,nu spun ca merg legal si nici ca incalc legea.

Am destule filme pe Youtube unde poti vedea cum merg atat cu 125 cc cat si cu cilindree mai mare. :)

Cum te cheamă pe YouTube? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Rares2005 a spus:

Intreabam sa vad ce ziceți si voi. 

M am exprimat greșit, scuze, nu e drum național, e drum național european, unde limita e de 100. 

Eu nu am zis ca nu pot sa merg cu 60 pana la Giurgiu, doar am întrebat dacă are rost având in vedere ca pe drumul ala se merge deobicei si cu 150 - 160 km/h,adică daca polițiștilor le pasa de limitele de viteza a subcategoriilor... 

Probabil ca niciun gabor cu radar n-o sa te opreasca vreodata la viteze sub limitele generale. Dar daca le depasesti pe alea si te ia un radar sigur o sa vada categoria si vechimea si o sa te arda corespunzator.

Deci ia-te dupa alea generale si vezi-ti de drum.

Oricum, radarele luate din fata nu prea se lasa cu oprit la mobre decat daca sunt de luat permisu'. La 20 km peste nu-si bate capu' niciun gabor sa opreasca un mobrist daca l-a luat din fata, n-are numar pe fata, sta sa se certe cu tine ca nu se poate identifica autovehiculul clar, mai faci si vreo contstatie, n-are chef, nici nu se da jos din masina. Asta iti spun din experienta, dar si explicat de un gabor cand pe mine m-a lasat in pace iar pe nevasta-mea, care venea cu masina exact in spatele meu a oprit-o. Din 98 pana azi n-am fost oprit la niciun radar cu mobra. Am dat in mai mlte, la cateva chiar mi-au dat flashuri gaborii sau mi-au facut semn din masina sa o las mai moale. Eu am ridicat o mana cuminte si mi-am vazut de drum.

Si inca ceva, nu sta cu ochii in bord prea mult cu grija la viteza. Mai bine casti ochii in jur, mai ales in sate. Chiar daca te ia un radar cu 10-20 peste limita si sa zicem ca itit iei amenda, e mai bine decat sa nu vezi caruta care iese de p o ulita sau masina care iti intoarce in fata p continua de pe banda intai.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Hai ca esti in siguranta . Nu ajunge musculita aia la viteze sa-ti fie permisul in pericol . Sa ajungi sa ai probleme tre sa te urmareasca radarul precum masina echipei la ciclism.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, goe 75 a spus:

Hai ca esti in siguranta . Nu ajunge musculita aia la viteze sa-ti fie permisul in pericol . Sa ajungi sa ai probleme tre sa te urmareasca radarul precum masina echipei la ciclism.

Exact! 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Rares2005 a spus:

Intreabam sa vad ce ziceți si voi. 

 

eu zic sa pui kit de 180cc pe motor si sa mergi linistit cu viteza traficului , astia care iti spun sa mergi mai incet decat traficul sunt niste fosile care produc trafic in urma lor, se pun in pericol pe ei si pe altii si nu au ce cauta pe drumurile publice

 

nu ma crezi? asteapta sa te depaseasca primul tir nervos 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Speedy.K a spus:

Probabil ca niciun gabor cu radar n-o sa te opreasca vreodata la viteze sub limitele generale. Dar daca le depasesti pe alea si te ia un radar sigur o sa vada categoria si vechimea si o sa te arda corespunzator.

Deci ia-te dupa alea generale si vezi-ti de drum.

Oricum, radarele luate din fata nu prea se lasa cu oprit la mobre decat daca sunt de luat permisu'. La 20 km peste nu-si bate capu' niciun gabor sa opreasca un mobrist daca l-a luat din fata, n-are numar pe fata, sta sa se certe cu tine ca nu se poate identifica autovehiculul clar, mai faci si vreo contstatie, n-are chef, nici nu se da jos din masina. Asta iti spun din experienta, dar si explicat de un gabor cand pe mine m-a lasat in pace iar pe nevasta-mea, care venea cu masina exact in spatele meu a oprit-o. Din 98 pana azi n-am fost oprit la niciun radar cu mobra. Am dat in mai mlte, la cateva chiar mi-au dat flashuri gaborii sau mi-au facut semn din masina sa o las mai moale. Eu am ridicat o mana cuminte si mi-am vazut de drum.

Si inca ceva, nu sta cu ochii in bord prea mult cu grija la viteza. Mai bine casti ochii in jur, mai ales in sate. Chiar daca te ia un radar cu 10-20 peste limita si sa zicem ca itit iei amenda, e mai bine decat sa nu vezi caruta care iese de p o ulita sau masina care iti intoarce in fata p continua de pe banda intai.

 

👍👍👍Asa o sa fac

Mersi frumos 

Acum 7 minute, superbec a spus:

eu zic sa pui kit de 180cc pe motor si sa mergi linistit cu viteza traficului , astia care iti spun sa mergi mai incet decat traficul sunt niste fosile care produc trafic in urma lor, se pun in pericol pe ei si pe altii si nu au ce cauta pe drumurile publice

 

nu ma crezi? asteapta sa te depaseasca primul tir nervos 

 

 

Asta e sarcasm sau ai zis o pe bune? :))) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Rares2005 a spus:

 

Asta e sarcasm sau ai zis o pe bune? :))) 

sustin tot ce am scris mai sus !

 

treaba sta in felu urmator ... legea aia cu 20 km parca era si cand mi-am luat eu carnetu , nici un gabor nu te intreaba de sanatate , nici nu te ia radarul sub viteza maxim admisa pe tronson , stai linistit

 

pe de alta parte daca nu esti in stare sa mergi cu traficul nu vei merge prea mult pe 2 roti ( intr-un fel sau altul)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, superbec a spus:

sustin tot ce am scris mai sus !

 

treaba sta in felu urmator ... legea aia cu 20 km parca era si cand mi-am luat eu carnetu , nici un gabor nu te intreaba de sanatate , nici nu te ia radarul sub viteza maxim admisa pe tronson , stai linistit

 

pe de alta parte daca nu esti in stare sa mergi cu traficul nu vei merge prea mult pe 2 roti ( intr-un fel sau altul)

 

 

👍 Exact asa ma gândeam si eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, superbec a spus:

eu zic sa pui kit de 180cc pe motor si sa mergi linistit cu viteza traficului , astia care iti spun sa mergi mai incet decat traficul sunt niste fosile care produc trafic in urma lor, se pun in pericol pe ei si pe altii si nu au ce cauta pe drumurile publice

 

nu ma crezi? asteapta sa te depaseasca primul tir nervos 

 

 

Sustin. 

Pe doua benzi pe sens mai e cum mai e sa mergi mai incet decat majoritatea, dar pe o banda pe sens e pericol! 

Pe de alta parte nu te apuca nici sa mergi cu viteza trafucului daca traficul e prea lent. Mai ales nu sta in spatele masinilor mari, gipuri, dube, camioane etc doar ca sa nu depasesti viteza admisa. Depaseste-le si mergi la ceva distanta in fata lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Speedy.K a spus:

Sustin. 

Pe doua benzi pe sens mai e cum mai e sa mergi mai incet decat majoritatea, dar pe o banda pe sens e pericol! 

Pe de alta parte nu te apuca nici sa mergi cu viteza trafucului daca traficul e prea lent. Mai ales nu sta in spatele masinilor mari, gipuri, dube, camioane etc doar ca sa nu depasesti viteza admisa. Depaseste-le si mergi la ceva distanta in fata lor.

Asa cum spui sa stea la ceva distanta in fata lor, poate sa stea si la ceva distanta in spatele lor. 

Singurul lucru nasol este atunci cand stai in spate este ca tragi in plaman toata mizeria care iese pe teava camioanelor sau  a gipurilor (mai ales ale celor tzipla SH Deutschland 😂).

Trecand peste treaba cu fumul, mi se pare chiar recomandabil sa circuli in spatele unui TIR pe sosele cu risc ridicat de accidente cum ar fi Valea Oltului.

 

Incearca sa nu circuli prea apropape de marginea drumului. Ii vei incuraja pe toti cretinii de soferi sa incerce sa se strecoare printre tine si masinile din sens opus si te expui. Valabil si pentru cretinii care vin din sens opus.

 

Casaca alba sau ceva deschis la culoare, jacheta verde fosforescent sau macar ham reflectorizant, daca se poate proiectoare de ceata montate mai jos decat farul si la circa 20-30 cm fata de axul motocicletei (sa dea o demensiune aparenta mai mare mobrei).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca stai in spatele tirului risti sa se bage unul de pe cotrasens in depasire imediat ce a trecut tirul de el. Si mergand cu viteza tirului la ceva distanta de el in spatele lui, o sa se tot bage intre tine si tir cei de pe sensul tau care te depasesc si au in plan sa depaseasca tirul.

Nu, masinile lente si greoaie se depasesc cat de repede o poti face in siguranta, n-ai nevoi de ele in fata ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Mai ales ca un tir modern , in caz de urgenta , opreste mai repede decat un incepator timorat pe o albinutza de 125. Defapt opreste mai repede decat multi "experti" de pe aici. E plin netul de experimentati care au batut la usa cu (,) casca.

 

 

 

41 minutes ago, Speedy.K said:

 

Nu, masinile lente si greoaie se depasesc cat de repede o poti face in siguranta, 

 

Am vazut tone de "soferi" cu 30 ani de experienta care nu au inteles inca ceva atat de elementar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul mergi in spatele tirului, este eronat nenea SIlver! 

Ideal ar fi ca mereu sa ai vizibilitate, niciodata sa nu mergi doar dupa vehiculul din fata ta, ci sa te uiti la 5 vehicule in fata. Sa franezi cand cei din coloana franeaza, nu cand iti franeaza tie cel din fata ta. Ca se aduna franarile si timpii de raspuns, si te trezesti ca franezi tarziu. ca sa nu mai zic ca mereu vei fi surprins de ce fac cei din fata, neavand vizibilitate. Vehiculele de gabarit mare se depasesc , nu mergi dupa ele niciodata. Ma rog, daca esti in localitate si merge TIRU de MD cu 80, atunci nu zbori si tu cu 120 pe langa el :))

 Apoi turbulente, un camion baga grupa mare, si el cu titirez de a1 va cam dansa in vant.

Nu, dpmdv cel mai bun sfat este deja dat de unii colegi, incearca sa mergi cu traficul, fiind incepator. Daca totusi traficul este prea rapid, si mereu ai senzatia ca esti surprins de ce se intampla in jurul tau, atunci e semn clar ca trebuie sa mergi mai incet.  Legat de viteza, tine o si tu in limitele legale, respectiv corelat cu ce face traficul ,si n-ai probleme. Nu te lua dupa aia care fugaresc, este periculos.  Nu alerga in localitati, acolo ai cele mai mari sanse de masini care sa iti faca stanga in fata, sa intoarca, sa nu iti acorde prioritate, copii, carute, biciclete, tot tacamul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, Adrian M. a spus:

Sfatul mergi in spatele tirului, este eronat nenea SIlver! 

Ideal ar fi ca mereu sa ai vizibilitate, niciodata sa nu mergi doar dupa vehiculul din fata ta, ci sa te uiti la 5 vehicule in fata. Sa franezi cand cei din coloana franeaza, nu cand iti franeaza tie cel din fata ta. Ca se aduna franarile si timpii de raspuns, si te trezesti ca franezi tarziu. ca sa nu mai zic ca mereu vei fi surprins de ce fac cei din fata, neavand vizibilitate. Vehiculele de gabarit mare se depasesc , nu mergi dupa ele niciodata. Ma rog, daca esti in localitate si merge TIRU de MD cu 80, atunci nu zbori si tu cu 120 pe langa el :))

 Apoi turbulente, un camion baga grupa mare, si el cu titirez de a1 va cam dansa in vant.

Nu, dpmdv cel mai bun sfat este deja dat de unii colegi, incearca sa mergi cu traficul, fiind incepator. Daca totusi traficul este prea rapid, si mereu ai senzatia ca esti surprins de ce se intampla in jurul tau, atunci e semn clar ca trebuie sa mergi mai incet.  Legat de viteza, tine o si tu in limitele legale, respectiv corelat cu ce face traficul ,si n-ai probleme. Nu te lua dupa aia care fugaresc, este periculos.  Nu alerga in localitati, acolo ai cele mai mari sanse de masini care sa iti faca stanga in fata, sa intoarca, sa nu iti acorde prioritate, copii, carute, biciclete, tot tacamul.

 

👍👍mersi de sfat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, goe 75 a spus:

Mai ales ca un tir modern , in caz de urgenta , opreste mai repede decat un incepator timorat pe o albinutza de 125. Defapt opreste mai repede decat multi "experti" de pe aici. E plin netul de experimentati care au batut la usa cu (,) casca.

 

 

 

 

Am vazut tone de "soferi" cu 30 ani de experienta care nu au inteles inca ceva atat de elementar.

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Adrian M. a spus:

Sfatul mergi in spatele tirului, este eronat nenea SIlver! 

Ideal ar fi ca mereu sa ai vizibilitate, niciodata sa nu mergi doar dupa vehiculul din fata ta, ci sa te uiti la 5 vehicule in fata. Sa franezi cand cei din coloana franeaza, nu cand iti franeaza tie cel din fata ta. Ca se aduna franarile si timpii de raspuns, si te trezesti ca franezi tarziu. ca sa nu mai zic ca mereu vei fi surprins de ce fac cei din fata, neavand vizibilitate. Vehiculele de gabarit mare se depasesc , nu mergi dupa ele niciodata. Ma rog, daca esti in localitate si merge TIRU de MD cu 80, atunci nu zbori si tu cu 120 pe langa el :))

 Apoi turbulente, un camion baga grupa mare, si el cu titirez de a1 va cam dansa in vant.

Nu, dpmdv cel mai bun sfat este deja dat de unii colegi, incearca sa mergi cu traficul, fiind incepator. Daca totusi traficul este prea rapid, si mereu ai senzatia ca esti surprins de ce se intampla in jurul tau, atunci e semn clar ca trebuie sa mergi mai incet.  Legat de viteza, tine o si tu in limitele legale, respectiv corelat cu ce face traficul ,si n-ai probleme. Nu te lua dupa aia care fugaresc, este periculos.  Nu alerga in localitati, acolo ai cele mai mari sanse de masini care sa iti faca stanga in fata, sa intoarca, sa nu iti acorde prioritate, copii, carute, biciclete, tot tacamul.

 

Acuma daca te hotaresti sa stai in fundul cameonului la 2 m ai dreptate. Dar nu te opreste nimeni sa stai mai departe.

Ma rog, fiecare cu ideile lui. 

O sa vada si flacaul cum o fi mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, Silver Arrow a spus:

Acuma daca te hotaresti sa stai in fundul cameonului la 2 m ai dreptate. Dar nu te opreste nimeni sa stai mai departe.

Ma rog, fiecare cu ideile lui. 

O sa vada si flacaul cum o fi mai bine.

Ti-am spus ce se intampla daca mergi la 10 m in spatele camionului, mai ales cu tartareata de 125, se baga toti peste tine ca sa se aseze intre tine si camion in ideea de a-l depasi ulterior. Si eu am facut si as mai face asa cu conserva. Nu stau nici cu mobra nici cu masina dupa tiruri nici pe linie continua, acolo unde se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Speedy.K a spus:

Ti-am spus ce se intampla daca mergi la 10 m in spatele camionului, mai ales cu tartareata de 125, se baga toti peste tine ca sa se aseze intre tine si camion in ideea de a-l depasi ulterior. Si eu am facut si as mai face asa cu conserva. Nu stau nici cu mobra nici cu masina dupa tiruri nici pe linie continua, acolo unde se poate.

Sunt curios cum se va descurca cu racheta de 14 CP sa depaseasca un TIR care merge cu 80-90 km/h.

Si cu ce te incurca daca se baga unul intre tine si TIR?

Iar linia continua ce rost mai are? Decorativa? Optionala?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era vorba de drumuri virajate. Iesi din curba unde tirul nu are 90, arunci un ochi, vezi ca se poate, ii dai o inferioara si te-ai dus. Merge si cu scuteru de 50, verificat in Grecia pe serpentine.

 

Si da, continua e degeaba pentru mine. Tocmai am facut azi TF, daca respecam linia continua eram si acum pe la Balea in spatele unor confrati motociclisti care incercau sa conserve gumele...sau ceva asa...

Asta nu inseamna ca recomand incpatorilor sa depaseasca pe continua, despre aia am vorbit doar in ceea ce ma priveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Speedy.K a spus:

Era vorba de drumuri virajate. Iesi din curba unde tirul nu are 90, arunci un ochi, vezi ca se poate, ii dai o inferioara si te-ai dus. Merge si cu scuteru de 50, verificat in Grecia pe serpentine.

 

Si da, continua e degeaba pentru mine. Tocmai am facut azi TF, daca respecam linia continua eram si acum pe la Balea in spatele unor confrati motociclisti care incercau sa conserve gumele...sau ceva asa...

Asta nu inseamna ca recomand incpatorilor sa depaseasca pe continua, despre aia am vorbit doar in ceea ce ma priveste.

Ce sa mai spun? Ai grija de tine 🤗

Sa stii ca unii merg la plimbare cu mobra, iar altii alearga cu mobra (tot la plimbare) ... Fiecare cum pofteste.

Depasitul unui cameon cu o moto de 125cc este o chestiune complicata. Un incepator trebui sa stie sa isi calculeze cu mare atentie distanta in care poate face depasirea.

Eu m-am mai suit pe mobra de 125cc si pe cea de A2. Asta asa, ca sa imi dau seama cum sta treaba cand sunt pe mobra mare.

Nu ar strica ca inainte de sfaturi date colegilor incepatori sa mai faceti o tura cu asa ceva.

Cand esti pe +100CP toate par usor de facut.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...