Sari la conținut

Incepatorul si virajele


Cristi_set
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 128
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Poate mi-a scăpat, dar cred ca e important de menționat că cel mai important lucru pentru aderenta (indiferent de experienta, tip de motocicleta sau stil de mers) e să luați niște cauciucuri bune și să le schimbați suficient de des!

 

Cum spuneau și ceilalți, în oraș, cu multe opriri la semafoare și un mers normal, anvelopele nu prea stau calde oricum (sau stau, dacă e caniculă, și fără să vrei). Deci nu are rost să te bâțâi sau să valsezi sau cine știe ce alte acrobații.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, ionutpm a spus:

As fi vrut si eu sa vin dar abia azi am luat sala iar orasul e prin septembrie. :( 

Te ia fratele tau in spate daca vrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ionutpm a spus:

As fi vrut si eu sa vin dar abia azi am luat sala iar orasul e prin septembrie. :( 

Care kg ai? 

Acum 32 minute, cinezicealae a spus:

Hai, mă, nimeni? 

Ne măscărim live, râdem de mobra lu' Rareș... O să ne distrăm. Wheeee

@Cristi_setvrei sa vii? 

Acum 19 minute, Rares2005 a spus:

Care kg ai? 

@Cristi_setvrei sa vii? 

sa nu fiu singurul cu 125 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Andrei.c a spus:

Nu este mobra, si km se fac, stai linistit.

E mobra, indiferent de marca. In jargonul motociclistilor mobra =motoreta=motocicleta= fieru' si altele

Pentru incepatorii sensibili: mobristii mai batrani nu sunt foarte politicosi, pe vremea noastra nu se suia orice hipster efeminat pe mobra. Ca urmare suntem majoritatea mai din topor asa. Chiar daca avem mai multi ani de vacanta decat au unii de scoala.

Cine stie sa ceara sfatul si tine un pic la tavaleala poate invata multe de pe forum. Mult mai multe decat de pe la motovlogarii de 20 de ani care si-au luat o mobra si o camera si au in doua luni 50 de postari pe iutub.

Deasemenea veti auzi si multe prostii pe aici, totul e sa filtrezi si sa verifici informatiile primite. Ca in presa, din cel putin doua surse.

In rest pe mobra fiecare e pe barba lui cu viata lui in maini, nimeni nu va trage frana sau ambreiajul. Drumuri bune sa aveti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

51 minutes ago, lacroyx said:

Te ia fratele tau in spate daca vrei

 

50 minutes ago, Rares2005 said:

Care kg ai?

 

Sunt dolofan, am vreo 83 de kg :D 

Nu stiu sa fiu pasager :( , eu vreau sa vin cu mobra mea 😊 (nu o au pe stoc la United Motors, dar cred ca merg in curand sa dau comanda)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, goe 75 a spus:

 

Pe bune , ai avut asa ceva si mai era nevoie sa te atingi de frana spate ? 

Am avut pe 1100 XX ... un deliciu . Cele mai senzationale frane avute de mine ... cativa din gp si sbk sunt mai buni decat sistemul , restul nu ...decat daca exista o pasiune pt trailbraking. Adica functioneaza bine si pe un pic de trailbraking de oameni normali, dar aia care practica extrem il schimba pe sistem normal.

 

 

@Silver Arrow

 

Salut ! Sanatate ! 

 

Moto-canish ala de pe you tube, este zeul . Noi suntem doar niste infideli. 

Eu nu sunt de acord ca e un sistem bun. Chiar ma enerveaza ca l-au implementat si pe noua Hayabusa.

Am avut niste situatii care mi-au dat un pic fiori pe sira spinarii cu XX-ul din cauza franelor combinate.

Atunci cand te apropii de un viraj si sa zicem ca nu ai estimat corect viteza de intrare si vrei sa franezi puternic. La sistemul independent, se lasa fata, se strange un pic geometria, iar tu poti vira si inclina motocicleta in trail braking.

Pe cand la sistemul combinat faptul ca tu franezi tare cu ambele frane, coboara motocicleta in suspensii, se 'lungeste' geometria, iar virarea daca deja a inceput virajul care te-a surpins este aproape imposibila. Trebuie dat drumul la frane si inclinat mai vitejeste, daca te tine virajul bine. Pe cand la sistemul independent poti incetini sanatos si sa te si inscrii corect pe viraj.

La XX trebuie sa franezi tare cat esti drept, sa nu apuci sa intri in viraj.

Asta e experienta mea...eu nu vreau frane combinate 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ionutpm a spus:

 

 

Sunt dolofan, am vreo 83 de kg :D 

Nu stiu sa fiu pasager :( , eu vreau sa vin cu mobra mea 😊 (nu o au pe stoc la United Motors, dar cred ca merg in curand sa dau comanda)

Atunci ne vedem după ce termini școala si dai examenul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@The Mentalist

 

Cutia de viteze era execrabila 

Consumul ...u -la -la ! 

Fierbinteala sasiului la viteze mici aprope la fel de naspa ca la R1 ...dar nu chiar . 

 

In rest  , totul mi s-a parut sublim la motoreta ala .

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei incepatori, sfatul meu este sa urmati niste cursuri de perfectionare dupa luatul permisului si motorului, mai ales in tehnicile franarii de urgenta. Cel putin, pentru mine, ca incepator, acolo a fost problema, ba chiar una reala, cu o cazatura in toata regula pe Valea Oltului, din care era sa iasa ceva urat. 

 

Este adevarat ca temperatura cauciucurilor conteaza, dar daca nu stii sa franezi sau sa abordezi o curba, nu mai conteaza nicio temperatura. 

Nu e nici un post la misto, am primit si eu cateva acu' ceva vreme, aia e, se intampla, treci peste :)

 

Dar, as vrea totusi sa va dau cateva sfaturi utile, pentru cei incepatori:

1. urmati cursuri de perfectionare moto

2. vizionati macar la modul "teorie" biblia abordarii virajelor: 

 

3. nu iesiti in grupuri cu avansati, pentru ca veti avea tendinta sa va tineti dupa ei si veti face greseli (am patit si asta)

4. nu iesiti cu pasager ca incepator, moto se comporta diferit, la franari, mai important. Nu mai zic de viraje si altele.

5. incercati sa acumulati cat mai multi kilometri pe cont propriu, mergand in ritmul de siguranta, fara sa va avantati in escapade de viteza. 

6. Niciodata sa nu va grabiti pe motor sa ajungeti undeva! veti ajunge sa mergeti la limita de sus a sigurantei.

etc. sunt multe sfaturi pentru incepatori, dar eu zic ca astea ar fi primele.

 

Cat despre miscarea stanga-dreapta, o fac si eu acum, imi place sa simt greutatea motorului, imi place sa fac slalom imaginar printre canalele din oras, consider ca nu e un lucru rau, dar pentru incepatori, nu e unul neaparat util. 

 

Aveti rabdare cu userii vechi, sunt trecuti prin multi alti useri ca voi, au raspuns de sute de ori aceleasi lucruri, cateodata se plictisesc, pana la urma nu sunt platiti sa faca asta :)

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, The Mentalist a spus:

Eu nu sunt de acord ca e un sistem bun. Chiar ma enerveaza ca l-au implementat si pe noua Hayabusa.

Am avut niste situatii care mi-au dat un pic fiori pe sira spinarii cu XX-ul din cauza franelor combinate.

Atunci cand te apropii de un viraj si sa zicem ca nu ai estimat corect viteza de intrare si vrei sa franezi puternic. La sistemul independent, se lasa fata, se strange un pic geometria, iar tu poti vira si inclina motocicleta in trail braking.

Pe cand la sistemul combinat faptul ca tu franezi tare cu ambele frane, coboara motocicleta in suspensii, se 'lungeste' geometria, iar virarea daca deja a inceput virajul care te-a surpins este aproape imposibila. Trebuie dat drumul la frane si inclinat mai vitejeste, daca te tine virajul bine. Pe cand la sistemul independent poti incetini sanatos si sa te si inscrii corect pe viraj.

La XX trebuie sa franezi tare cat esti drept, sa nu apuci sa intri in viraj.

Asta e experienta mea...eu nu vreau frane combinate 😀

Niko, asta e un topic de incepatori, crezi ca a auzit cineva de trailbraking sau are curaj macar sa se gandeasca la asta?! Decat reisari d-aia care la 10.000 km facuti ne explica ca frana spate ar trebui sc oasa, ca e degaba, mai bine d-astia fani frane combinate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, misionaru a spus:

Pentru cei incepatori, sfatul meu este sa urmati niste cursuri de perfectionare dupa luatul permisului si motorului, mai ales in tehnicile franarii de urgenta. Cel putin, pentru mine, ca incepator, acolo a fost problema, ba chiar una reala, cu o cazatura in toata regula pe Valea Oltului, din care era sa iasa ceva urat. 

 

Este adevarat ca temperatura cauciucurilor conteaza, dar daca nu stii sa franezi sau sa abordezi o curba, nu mai conteaza nicio temperatura. 

Nu e nici un post la misto, am primit si eu cateva acu' ceva vreme, aia e, se intampla, treci peste :)

 

Dar, as vrea totusi sa va dau cateva sfaturi utile, pentru cei incepatori:

1. urmati cursuri de perfectionare moto

2. vizionati macar la modul "teorie" biblia abordarii virajelor: 

 

3. nu iesiti in grupuri cu avansati, pentru ca veti avea tendinta sa va tineti dupa ei si veti face greseli (am patit si asta)

4. nu iesiti cu pasager ca incepator, moto se comporta diferit, la franari, mai important. Nu mai zic de viraje si altele.

5. incercati sa acumulati cat mai multi kilometri pe cont propriu, mergand in ritmul de siguranta, fara sa va avantati in escapade de viteza. 

6. Niciodata sa nu va grabiti pe motor sa ajungeti undeva! veti ajunge sa mergeti la limita de sus a sigurantei.

etc. sunt multe sfaturi pentru incepatori, dar eu zic ca astea ar fi primele.

 

Cat despre miscarea stanga-dreapta, o fac si eu acum, imi place sa simt greutatea motorului, imi place sa fac slalom imaginar printre canalele din oras, consider ca nu e un lucru rau, dar pentru incepatori, nu e unul neaparat util. 

 

Aveti rabdare cu userii vechi, sunt trecuti prin multi alti useri ca voi, au raspuns de sute de ori aceleasi lucruri, cateodata se plictisesc, pana la urma nu sunt platiti sa faca asta :)

 

 

Mulțumim de sfaturi. Pana acum am făcut 1500 de km pe motocicleta de cand am luat o, niciodata nu m-am grăbit, niciodata nu am mers in grupuri, într-adevăr, au fost momente în care am trecut peste limita de viteza, în care i-am dat puțin mai tare, dar nu știu cine ar fi capabil sa se abțină :)) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Rares2005 a spus:

Mulțumim de sfaturi. Pana acum am făcut 1500 de km pe motocicleta de cand am luat o, niciodata nu m-am grăbit, niciodata nu am mers in grupuri, într-adevăr, au fost momente în care am trecut peste limita de viteza, în care i-am dat puțin mai tare, dar nu știu cine ar fi capabil sa se abțină :)) 

Pai vezi, si dupa aia te miri ca se enerveaza oameni cu 150.000 km in sa cand ii contrazici cu diverse chestii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Rares2005 a spus:

Mulțumim de sfaturi. Pana acum am făcut 1500 de km pe motocicleta de cand am luat o, niciodata nu m-am grăbit, niciodata nu am mers in grupuri, într-adevăr, au fost momente în care am trecut peste limita de viteza, în care i-am dat puțin mai tare, dar nu știu cine ar fi capabil sa se abțină :)) 

Cu placare!

 

Tine cont, totusi, ca una e drumul in oras si alta e in afara orasului. Vei prinde viteza mai mare in afara, vei avea nevoie de experienta mai multa in a frana eficient in situatii de urgenta, vei avea nevoie sa anticipezi mai mult traficul si schimbarile bruste de parametrii, viraj, masina care franeaza in curba, obstacol dupa curba, pasager, etc. 

Din cate vad, ai un WR de 125, motorul ala e conceput pentru offroad, in mare parte, are un singur disc de frana pe fata, e foarte important sa stii sa il folosesti din plin, altfel, combinat cu lipsa de experienta, e posibil sa ramai fara distanta de franare. Repet, urmeaza un curs de perfectionare in ale franarii, e principalul meu sfat. Vei fi surprins de cate lucruri nu stii despre capacitatea motorului de franare, chiar si asa cu un singur disc pe fata.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Speedy.K a spus:

Pai vezi, si dupa aia te miri ca se enerveaza oameni cu 150.000 km in sa cand ii contrazici cu diverse chestii...

Cred ca am zis o de un miliard de ori, eu nu ii contrazic, doar vin cu argumente, si aștept contraargumentele lor, uite spre exemplu azi, i am dat dreptate lui goe, pentru ca a avut dreptate 

Acum 11 minute, Georgica_Popescu a spus:

 

Cand ajungi pe la 50k de mers pe mobra , o sa iei urma lu tovarasu Xael si o sa te imprietenesti cu natura ...dar la cat esti de vehement posibil mult mai devreme . 

Se baga careva la pariuri? 

Eu zic ca mâine, hai maxim poimâine

Acum 10 minute, misionaru a spus:

Cu placare!

 

Tine cont, totusi, ca una e drumul in oras si alta e in afara orasului. Vei prinde viteza mai mare in afara, vei avea nevoie de experienta mai multa in a frana eficient in situatii de urgenta, vei avea nevoie sa anticipezi mai mult traficul si schimbarile bruste de parametrii, viraj, masina care franeaza in curba, obstacol dupa curba, pasager, etc. 

Din cate vad, ai un WR de 125, motorul ala e conceput pentru offroad, in mare parte, are un singur disc de frana pe fata, e foarte important sa stii sa il folosesti din plin, altfel, combinat cu lipsa de experienta, e posibil sa ramai fara distanta de franare. Repet, urmeaza un curs de perfectionare in ale franarii, e principalul meu sfat. Vei fi surprins de cate lucruri nu stii despre capacitatea motorului de franare, chiar si asa cu un singur disc pe fata.

 

O sa ies cât mai curând in afara orașului, încă n am apucat sa ies si vreau sa o fac pana la sf lunii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Rares2005 a spus:

Cred ca am zis o de un miliard de ori, eu nu ii contrazic, doar vin cu argumente, si aștept contraargumentele lor, uite spre exemplu azi, i am dat dreptate lui goe, pentru ca a avut dreptate 

Eu zic ca mâine, hai maxim poimâine

O sa ies cât mai curând in afara orașului, încă n am apucat sa ies si vreau sa o fac pana la sf lunii

Suntem obositi de teorii, crede-ne si gata. Am argumentat rahaturile astea de atatea ori in ultimii 20  de ani incat mi se pare inutil sa o mai fac inca odata.Tu chiar crezica am nervi sa o fac la fiecare nou posesor de permis care apare pe forum cu tot felul de teorii?! 

Citeste forumul din scoarta-n scoarta, probeaza ce nu crezi pe asfalt si pe urma ridica-te cu argumente. Teoria e frumoasa, practica insa a omorat pe multi. La propriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, Speedy.K a spus:

Suntem obositi de teorii, crede-ne si gata. Am argumentat rahaturile astea de atatea ori in ultimii 20  de ani incat mi se pare inutil sa o mai fac inca odata.Tu chiar crezica am nervi sa o fac la fiecare nou posesor de permis care apare pe forum cu tot felul de teorii?! 

Citeste forumul din scoarta-n scoarta, probeaza ce nu crezi pe asfalt si pe urma ridica-te cu argumente. Teoria e frumoasa, practica insa a omorat pe multi. La propriu.

Pai atunci nu mai răspunde daca nu ai chef, sau nu mai răspundeți, daca sunteți mai mulți. Tu chair crezi ca am eu chef de fiecare data cand intru pe forum sa vad jigniri si alte căcaturi? Iti zic eu, nu am, si fiind nou venit pe forumul asta, nu am de unde sa știu prin ce ați trecut voi veteranii. Apreciez ca imi răspundeți dar mai bine nu o faceți dacă o faceți intr un fel dur, ca aparent noi asa suntem mai fetite (ca sa nu zic altcumva ca nu vreau sa injur). Ma refer la generația mai noua 

Acum 49 minute, Speedy.K a spus:

Suntem obositi de teorii, crede-ne si gata. Am argumentat rahaturile astea de atatea ori in ultimii 20  de ani incat mi se pare inutil sa o mai fac inca odata.Tu chiar crezica am nervi sa o fac la fiecare nou posesor de permis care apare pe forum cu tot felul de teorii?! 

Citeste forumul din scoarta-n scoarta, probeaza ce nu crezi pe asfalt si pe urma ridica-te cu argumente. Teoria e frumoasa, practica insa a omorat pe multi. La propriu.

Imi cer scuze daca am enervat pe cineva dar v-am explicat cum sta situația, nu știam ca ati mai zis chestiile astea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu cand intri pe forum si ai ceva de intrebat ar trebui intai sa cauti sa vezi ce s-a discutat in ultimii 20 de ani e subiectul respectiv si, daca nu te lamuresti, abia atunci sa redeschizi subiectul. Ca de-aia s-a inventat scrisul, ca sa putem accesa informatiile si mai tarziu, nu doar atunci cand au fost furnizate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Speedy.K a spus:

Tu cand intri pe forum si ai ceva de intrebat ar trebui intai sa cauti sa vezi ce s-a discutat in ultimii 20 de ani e subiectul respectiv si, daca nu te lamuresti, abia atunci sa redeschizi subiectul. Ca de-aia s-a inventat scrisul, ca sa putem accesa informatiile si mai tarziu, nu doar atunci cand au fost furnizate.

Cam cât crezi ca mi ar lua sa citesc tot forumul? Nimeni nu face asta, e mult prea mult si e chiar imposibil, doar daca nu ai ce face cu viata, eu am citit doar subiectele fixate, atat

 

De acum încolo o sa caut sa vad daca a mai pus cineva întrebarea pe care o am in minte 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Rares2005, tu nu ai vrut decât confirmări pt ceva, nicidecum să asculți păreri pro și contra!

Nu frecarea e cea care încălzește "sănătos" o anvelopă, ci efortul la care este supusă carcasa. Anvelopele de curse funcționează diferit de cele de stradă, cele din urmă nu se încălzesc atât de tare (s-ar distruge f rapid) și nu sunt diferențe atât de mari între aderența oferită la diverse temperaturi ca în cazul celor racing. 

Dacă vrei eu pun la bătaie una bucată termometru digital cu infraroșii și măsurăm temperatura înainte și după bâțâială! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, ENEOS a spus:

@Rares2005, tu nu ai vrut decât confirmări pt ceva, nicidecum să asculți păreri pro și contra!

Nu frecarea e cea care încălzește "sănătos" o anvelopă, ci efortul la care este supusă carcasa. Anvelopele de curse funcționează diferit de cele de stradă, cele din urmă nu se încălzesc atât de tare (s-ar distruge f rapid) și nu sunt diferențe atât de mari între aderența oferită la diverse temperaturi ca în cazul celor racing. 

Dacă vrei eu pun la bătaie una bucată termometru digital cu infraroșii și măsurăm temperatura înainte și după bâțâială! 

Pentru ce vreau eu confirmări? La topicul asta doar am zis "Eu fac asa sa imi încălzesc cauciucurile", atat, nici nu am întrebat ceva, discuțiile au pornit de acolo. Si legat de celalalt topicuri ale mele, erau doar întrebări, cum ar FI (ca să nu mai scriu greșit) mersul cu pasager ca începător. După cum am zis și acolo, multa lume mi-a zis ca nu am voie sa iau pasager dacă am. mai puțin de un an de experienta. 

 

 

Ma rog, eu nu mai stau sa ma contrazic, nu mai îmi pasa, credeți ce vreți despre mine, nu mai încerc sa demonstrez nimic pentru ca nu am de ce

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, Rares2005 a spus:

Cam cât crezi ca mi ar lua sa citesc tot forumul? Nimeni nu face asta, e mult prea mult si e chiar imposibil, doar daca nu ai ce face cu viata, eu am citit doar subiectele fixate, atat

 

De acum încolo o sa caut sa vad daca a mai pus cineva întrebarea pe care o am in minte 

Asta ziceam si eu, sa cauti cand ai un subiect cu nelamuriri, nu sa citesti tot, ca pe un foileton. Nu e foarte buna functia de cautare, dar e suficient de buna. Vezi ca ai si mai multe variante de cautare, de ex. doar in titlu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...