Sari la conținut

Restaurare Ford Taunus 17M, 1971


Silver Arrow
 Share

Postări Recomandate

Au sosit primele piese:

 

Kit reparatie etrieri

305697818_KITETRIER.thumb.jpg.e3cc342109521acae83f3e71473575de.jpg

 

Cillindri receptori:

830029907_CILINDRURECEPTOR.thumb.jpg.8d6f2402d80794ee3c020706d50049ed.jpg

 

Astazi scotocind pe net am gasit, daca va fi nevoie, placa de presiune si ambreiaj. 390 de lei discul si 420 lei placa de ambreiaj. 

 

E drept ca am gasit si set disc+placa+rulment pe la vreo 100 €, doar ca ''decat'' pentru motorul de 2000 cmc.

 

Inca nu am identificat un rulmentul de presiune. Cel original de la SKF nu mai apare cu codul vechi: 360438

 

Cautarile continua.

 

O sa mai am nevoie de o gramada de piese, mai ales chestii din cauciuc care au imbatranit si la demontare se vor deteriora cu siguranta.

 

Si mai sunt multe alte nimicuri care trebuiesc inlocuite pentru ca sunt lipsa sau gata stricate. Unele tin de estetica, de ex. capacul de la sigurantele electrice lipsa sau ornamente din aluminiu lovite aktele tin chiar de functionarea masinii, de ex. socul automat stutz oxidat si rupt. 

 

Unele piese sunt al dracului de greu de gasit....

 

Noroc cu e-Bay 😊

 

Asa ca sambata vine prima etapa: reparatul franelor ca sa putem misca masina prin curte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Acum 15 minute, pinnochio a spus:

Salutare! Cum merge proiectul? 

Am avut un pic de treaba si nu am mai avut timp de masina.

M-am apucat de etrieri

Blestem! Am reusit sa il rezolv pe cel de pe dreapta. Cel de pe stanga juri ca are pistonasele sudate. 🤦‍♂️ Poti sa apesi pe pedala pina iti vine rau, nu misca nimica.

In etriere e namol, chiar solidificat.

Banuiesc ca lichidul de frana nu a fost schimbat niciodata. 

IMG-20210916-WA0012.thumb.jpeg.d9d5fef5121cde382b4e1f11c164865a.jpeg

Sper maine si poimane sa pot sa rezolv etrierele.

In continuare este senzational cum se desfac suruburile si piulitele de acuma 50 de ani....

La fel conductele de frana s-au desfacut fara nici un efort.

IMG-20210916-WA0010.thumb.jpeg.7588c03e9aa416ec55af7530ec90534e.jpeg

Namolul din etrier...

IMG-20210917-WA0002.thumb.jpeg.7008960120dd0b16477279d996638770.jpeg

A iesit si ultimul, greu de tot.

Rugina cat cuprinde.

 

IMG-20210917-WA0027.thumb.jpeg.c739d812d7789680d0a5cd5b693e30d8.jpeg

Am folosit pistolul de sablare si piesele ies frumos.

Am sablat o jumatate de etrier...

Dupa ce m-am umplut de nisip e clar ca trebuie sa imi fac o cabina de sablare 

IMG-20210918-WA0006.thumb.jpeg.f533fd509946e4ad98f80c085be1abcf.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Update 03.10.2021

 

Nu am avut ce face si ieri m-am apucat se demontez amortizorul si bascula stanga fata 🤦‍♂️

 

Dupa ce m-am muncit am reusit cu greu sa dau jos toate cele.

 

Absolut toate piesele sunt originale , care nu au fost niciodata demontate 😃

 

Rugina destula, tot ce este cauciuc este terminat asa ca este de munca si de cheltuit 🙈

2017692616_AMORTIZORFATACUARC.thumb.jpg.bfc4a51851f1d5d907c6a3f2f2eb7949.jpg

1913578948_AMORTIZORFATA.thumb.jpg.57f7eee2fa6b115ddc638587df05738a.jpg

Amortizorul trebuie desfacut si reparat. pierde ulei, dar nu prea grav

Asa trebuie sa arate tamponul amortizorului:

838600507_TAMPONAMORTIZOROK.thumb.jpg.2669047f40f44fdb9a806a7b5093522d.jpg

Si asa arata 😂

280586843_TAMPONAMORTIZOR.thumb.jpg.76f626e81fa39e815ec895cb0fe51cfb.jpg

 

Capetele de bara nu au joc dar cauciucul articulatiilor sferice s-a intarit si a crapat, asa ca trebuiesc inlocuite:

531382056_CAPBARADIRECTIE.thumb.jpg.998132f60cf0c37b9394d2b2e909a008.jpg

 

Pivotul este original si ma gandesc daca sa il schimb. Nu are fi chiar  de inlocuit:

168904784_PIVOTINFERIOR1.thumb.jpg.53f60662f5ea9f5c0df732740396fd53.jpg

 

Oala in care se afla piulita pivotului are rugina grupa mare:

398041938_PIVOTINFERIOR3.thumb.jpg.24a502170a2184715afdd015fdfeb1c0.jpg

 

Inca ma gandesc cum sa scot pivotul. Splintul este intepenit.

 

Si bucsa de la bara de stabilizare trebuie inlocuita:

644530966_BUCSEBARASTABILIZARE.thumb.jpg.eecfc2d67b1e96d56d7268276396d7f4.jpg

 

Una peste alta costul pieselor se duce pe la 500 €, asta daca o sa inlocuiesc si pivotii.

 

M-am apucat sa imi fac o mica cutie pentru sablare.

 

Banuiesc ca si la puntea spate va trebui schimbata toata cauciucaria, asa ca inca vreo 300 €

 

Ma gandesc deja sa imi fac o mica sanie pe roti ca sa am cum sa misc caroseria cand o fi complet dezechipata si va trebui sa o pun pe o platforma sa o trimit la sablat-vopsit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...
  • 2 months later...

Treaba sta cam asa: din fericire munca multa cu firma - peste asteptari, si nu imi vad capul de treburi. Pe de alta parte am ramas mult in urma cu multe proiecte personale, inclusiv cu Ford-ul.

Am cumparat special pentru lucrare o macara girafa ca sa pot scoate motorul cu cutie de pe masina.

Inca nu am dezechipat nimica din geamuri pentru ca nu cred ca anul acesta mai prinde sablarea.

S-au mai adunat ceva bani la buget, intrucat am mai luat piese (capete de bara, pivoti, setrepartii etriere si pompa frana , chestii socoteli) si s-au dus  sutele de euro ca nimica.

Estimez ca se va duce pe la 6000 euro toata restaurarea.

Nici mobra nu prea am apucat sa merg anul acesta 😪

Si de bine ce nu am timp de nici unele,  mai am de aranjat si Intruder-ul de 125 😂

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, Silver Arrow a spus:

Estimez ca se va duce pe la 6000 euro toata restaurarea.

 

Nu ai calculat bine dar asta este mai putin important, orice socoteala faci in domeniul asta trebuie sa inmultesti cu 1.8 ca sa-ti dea suma reala si asta prespunand ca nu dai nici o gherla si merge totul bine. Asta e un proiect pe care il faci in timpul liber, asta pentru tine inseamna trei ani daca te tii de el si nu-l abandonezi. Pentru mine ar insemna un an de munca si asta in conditiile in care experienta mea este infinita in comparatie cu nivelul tau. Eu am spus de la inceput ca nu o sa faci nimic tocmai pt ca am experienta si stiam ce te asteapta. Cand te hotarasti sa o vinzi  spune-mi si-ti trimit client la 1000-1500 euro, in felul asta scapi de necaz iar masina primeste o sansa reala de a fi repusa in starea tehnica optima.

 

Daca totusi iti plac vechiturile iti recomand sa cumperi gata facuta, platesti aceiasi bani dar castigi timp liber berechet pe care il poti folosi ca sa te bucuri de masina cumparata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa facem nguyene, fiecare cu nivelul sau.  Desi nu am inteles propozitia ta: "experienta mea este infinita in comparatie cu nivelul tau."  Nu prea are logica.

Daca mai ai o urma de bun simt m-as bucura sa ma scutesti de comentariile tale.

Daca ai bagat de seama te-am lasat in pace. Poti sa o faci si tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, Silver Arrow a spus:

Treaba sta cam asa: din fericire munca multa cu firma - peste asteptari, si nu imi vad capul de treburi. Pe de alta parte am ramas mult in urma cu multe proiecte personale, inclusiv cu Ford-ul.

Am cumparat special pentru lucrare o macara girafa ca sa pot scoate motorul cu cutie de pe masina.

Inca nu am dezechipat nimica din geamuri pentru ca nu cred ca anul acesta mai prinde sablarea.

S-au mai adunat ceva bani la buget, intrucat am mai luat piese (capete de bara, pivoti, setrepartii etriere si pompa frana , chestii socoteli) si s-au dus  sutele de euro ca nimica.

Estimez ca se va duce pe la 6000 euro toata restaurarea.

Nici mobra nu prea am apucat sa merg anul acesta 😪

Si de bine ce nu am timp de nici unele,  mai am de aranjat si Intruder-ul de 125 😂

 

 

 

Păi spor și curaj.

Să auzim vești bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...