silviusss Postat Octombrie 31, 2021 Share Postat Octombrie 31, 2021 Salut, vreau sa achizitionez primul meu enduro si nu stiu ce sa aleg intre: 1. Yamha WR250 F - din 2008 si 18.000 Km plusuri: se pare ca motorul e mai fiabil are si pedala pentru pornire minusuri: vechime KM 2. Husqvarna 350 FE - 2015 -240 ore functionare plusuri: greutate de WR si putere mult mai mare mai noua cu 7 ani ambreiaj hidraulic minusuri: se pare ca motorul e mai putin fiabil in comparatie cu WR ul lipsa pedala de pornire Multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Noiembrie 1, 2021 Share Postat Noiembrie 1, 2021 (editat) din cate stiu motorul de ktm / husqvarna 350 e chiar fiabil, cand o iei faci o verificare la supape, piston si o vreme nu mai ai treaba... alt plus pt ktm / husqvarna e ca gasesti f usor piese originale si aftermarket. Editat Noiembrie 1, 2021 de pepsi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Noiembrie 1, 2021 Share Postat Noiembrie 1, 2021 Eu intre cele 2, presupunand ca sunt OK dpdv tehnic, as alege fara sa ma gandesc Husqvarna. Yamaha e recunoscuta pentru fiabilitate, si cam atat. In schimb, KTM/Husqvarna e recunoscut pentru bicicleta foarte bine gandita, amortizoare superioare, etc. Adica, daca te urci pe un WR250 si pe un FE350, daca sunt realmente de aceeasi greutate, vei simti FE350-ul ca fiind mult mai usor, mult mai manevrabil, ca se lipeste mult mai bine de pamant si are grip mult mai bun pe urcari din cauza suspensiei mai bune care copiaza mai bine terenul. Pe langa aceasta diferenta, gandeste-te ca orice an care trece aduce progrese tehnologice. O motocicleta KTM 350 din 2008 poate ar fi cat de cat comparabila la cum se comporta cu o motocicleta WR250/2008. Dar una FE350/2015 va fi net superioara, o vei simti cu totul altfel. Nu degeaba cei ce se dau la hard enduro incearca sa-si schimbe motocicletele anual sau la 2 ani, orice mic progres tehnologic conteaza. Un cuplu imbunatatit de la un an la altul, sau un radiator gandit astfel incat sa fie mai protejat la lovituri, sau care fierbe un pic mai greu, orice conteaza. P.S. EU am trecut, la un moment dat, de la un motor ce nu era KTM, din 2009 la un KTM din 2011. Diferenta la amortizoare a fost imensa, am putut urca mult mai bine, am facut un pas imens. Apoi, am trecut de la acel KTM2011 la o alta motocicleta, non-KTM, dar 2020. Sincer, desi motorul in sine e mmult mai OK, ma ajuta pe mult mai multe urcari, dar partea de bicicleta nu e la fel de bine gandita. As putea spune ca pasul inainte nu e atat de mare pe cat a fost cel de la trecerea pe KTM. De aceea prefera oamenii KTM, desi poate schimbi cateva chestii mai des decat la alte marci (dar nu extraordinar de des), totusi calitatea bicicletei in sine compenseaza din plin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Noiembrie 1, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2021 Va multumesc frumos pentru raspunsuri: 1. la intervale de servis pare castigator yamaha 2.greutate: WR la gol - 106 kg si FE - 109 kg la gol 3.putere WR aprox. 36cp - FE - 45cp (nu ar trebui sa ma plictisesc de el repede) 4. inaltime sa : WR - 98 cm - Fe 97 cm 5 cutie WR 5 viteze, FE 6 viteze (durumul pana la locul de joaca...) 6.ambreiaj: WR - clasic, FE - hidraulic PS: si eu cred FE ul ar trebui sa fie castigator ...dar la 240 ore functionare are motorul desfacut (mi se pare cam devreme - asta la 2 FE uri...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Noiembrie 1, 2021 Share Postat Noiembrie 1, 2021 1. Care dintre ele e inmatriculat? Ca vad cala tine e si drumul pana la locul de joaca, deci iti trebuie inmatriculare. Atentie, "cu acte" inseamna probabil ca nu este si nu va putea fi niciodata inmatriculat, daca nu a fost la vremea lui. 2. Ce inseamna ca 240 ore de functionare are motorul desfacut? Ca si operatiune de mentenanta, la mobrele hard-enduro se schimba pistonul. La un 2T se schimba la 120-150 ore maxim, la un 4T mai rar, nu stiu exact la cat. Probabil la 250-300, si atunci e corect ca cineva l-a desfacut la 240 ore ca sa-l schimbe. Ca si ore, nu-ti fa probleme, o iesire contorizeaza in medie 4 ore. Eu ies odata la 2 saptamani, vreme de vreo 7-8 luni/an, fara sezonul concediilor, si contorizez 80-100 ore/an. Deci, daca tocmai s-a schimbat pistonul, vreo 3 ani nu ar trebui sa mai fie nevoie de aceasta operatiune intr-un ritm similar cu al meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Noiembrie 1, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2021 1. Care dintre ele e inmatriculat? Ca vad cala tine e si drumul pana la locul de joaca, deci iti trebuie inmatriculare. Atentie, "cu acte" inseamna probabil ca nu este si nu va putea fi niciodata inmatriculat, daca nu a fost la vremea lui. R: ambele au acte dar nu inmatriculate ( Germania si Belgia) - daca a trecut o perioada mai mare de cand sunt aduse, nu se mai pot inmatricula? 2. Ce inseamna ca 240 ore de functionare are motorul desfacut? Ca si operatiune de mentenanta, la mobrele hard-enduro se schimba pistonul. La un 2T se schimba la 120-150 ore maxim, la un 4T mai rar, nu stiu exact la cat. Probabil la 250-300, si atunci e corect ca cineva l-a desfacut la 240 ore ca sa-l schimbe. R: se vede ca s a umblat la motor (suruburile) dar nu se stie ce s a facut Ca si ore, nu-ti fa probleme, o iesire contorizeaza in medie 4 ore. Eu ies odata la 2 saptamani, vreme de vreo 7-8 luni/an, fara sezonul concediilor, si contorizez 80-100 ore/an. Deci, daca tocmai s-a schimbat pistonul, vreo 3 ani nu ar trebui sa mai fie nevoie de aceasta operatiune intr-un ritm similar cu al meu. R: daca acum e in parametri (compresie, fara zgomote ciudate, etc) sa inteleg ca e de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Noiembrie 1, 2021 Share Postat Noiembrie 1, 2021 La inmatriculare, daca au fost deja inmatriculate in trecut in vreo tara europeana, nu e o problema. E o simpla transcriere a proprietarului. Daca, insa au doar factura de cumparare din Germania sau Belgia, si nu au fost efectiv inmatriculate in aceste tari, nu se mai pot inmatricula nici la noi. Ca si explicatie, din 1 ianuarie 2021 nu se mai pot inmatricula in UE mobre noi (niciodata inmatriculate) sub euro5. Yamaha e euro2, poate 3, Husqvarna e euro 4. Au fost topicuri pe aici, om care si-a luat KTM nou-nout in decembrie 2020, a vrut sa-l inmatriculeze in ianuarie 2021 si i s-a spus mumu de catre politie. Si cu greu, cu declaratia KTM ca ala e sfarsit de serie, a reusit sa o inmatriculeze intr-un final. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Noiembrie 1, 2021 Share Postat Noiembrie 1, 2021 Recomand cel de 350. Eu detin exc 350 si sunt foarte multumit de cum dezvolta puterea si de fiabilitate. Sa nu uitam ca unu pe injectie, care automat aduce alte avantaje. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Noiembrie 1, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2021 Multumesc frumos pentru raspunsuri. Sa inteleg ca ,,toate drumurile duc la KTM'' - mai bine caut de la inceput un KTM 250 EXCF dupa 2010 sa zicem? (am inceput sa citesc si despre KTM EXCF acum...- sa fiu in ceata totala...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Noiembrie 1, 2021 Share Postat Noiembrie 1, 2021 incearca sa ramai la 2012+, fie ea 250 / 350 , ktm / husqvarna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Noiembrie 1, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2021 Multumesc frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Noiembrie 1, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2021 Foarte interesanta husqvarna, multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Noiembrie 3, 2021 Share Postat Noiembrie 3, 2021 Asculta ce zice @mircea.cazachevici ca iti zice de bine. Uita de WR ala....am avut eu ...nu se compara vreodata cu husqvarna / ktm. Pe de alta parte...am mers cu ktm350 si e foarte versatila...nu vei simti greutatea. Conceptul cadrului si amortizoarele de ktm/husvarna sunt net superioare fata de YAMAHA ( care sa nu uitam ca este derivata dintr-o motocicleta de cross , unde sa zicem ca exceleazaa si ei). Eu am un FE450 2018 de vanzare...chiar daca nu o cumperi...te pot ajuta sa o vezi si sa-ti arat ce inseamna , asta daca esti din Bucuresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Noiembrie 8, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2021 Multumesc frumos, 450 CC mi se pare mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Noiembrie 8, 2021 Share Postat Noiembrie 8, 2021 Eu ti-am zis sa-ti faci idee ;)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Noiembrie 8, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2021 Multumesc frumos si apreciez sicer ajutorul tau. Nu ma deranjeaza sa ma dau cu o motocicleta ...sa vad cum merge. Dar nu e normal sa te deranjez, daca stiu ca nu o voi cumpara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Noiembrie 23, 2021 Share Postat Noiembrie 23, 2021 La 01.11.2021 la 15:18, silviusss a spus: Multumesc frumos pentru raspunsuri. Sa inteleg ca ,,toate drumurile duc la KTM'' - mai bine caut de la inceput un KTM 250 EXCF dupa 2010 sa zicem? (am inceput sa citesc si despre KTM EXCF acum...- sa fiu in ceata totala...) Am mers si pe 250cc si 450cc. Din punctul meu de vedere unica diferenta este cuplul in proportie de 70% , puterea este evident mai mare dar nu aia este "problema". Zvacul din treapta 1-a la 250cmc 4t este echivalent cu zvacul din 3-a sau 4-a la 450cc 4t in functie de harta de putere aleasa. Discut aici de motociclete intretinute perfect, nu de rable. In puncte tehnice pe traseu, intertia motorului 4t se simte vs inertia motorului 2t insesizabila. Iti recomand sa incepi pe o motocicleta in 2timpi, pentru ca te vei simti in largul tau mult mai rapid. 125cmc 2t sunt arhisuficienti pt inceput ca putere. Cum trage Aprilia Pegaso 650 sau Yamaha XT660Z Tenere, cam asa trage un 125cc 2t cu power valve la o masa a motocicletei de 100-110kg. Am mers si eu cu WR250F din 2001 si din 2015, caracteristicile motorului ca putere si cuplu sunt 90% identice. Totusi ceea ce pe mine m-a deranjat foarte tare este ca inertia pieselor in miscare din motorul in 4t este la fel ca la KX450F-ul meu, deci practic au acelasi "handicap" in ceea ce priveste dinamica in zonele mai tehnice de pe traseu sau manevrele la viteza joasa, Daca te vei urca pe 2t, te vei simti ca acasa din prima, cel putin eu asa m-am simtit. BONUS o motocicleta in 2t vibreaza mai putin ca una in 4t, ma refer la motocicleta de generatie noua vechi de maxim 5 ani. PS: Odata inceput sportul asta, 50% ai sanse sa iti vinzi moto de strada si sa te dedici doar la offroad. Mersul pe strada iti va parea mega plictisitor, indiferent de motocicleta pe care o calaresti pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Noiembrie 25, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2021 Multumesc pentru sfaturi, din pacate sau din fericire, am achizitionat WR 250 f pt ca Husqvarna nu avea toate actele pt inmatriculare. Si ,,nu puteam'' sa mai astept ...asa ca am luat WR ul. Am iesit la o plimbare cu ea pe camp, e: distractiva, manevrabila, usoara,....., mai putin ambreiajul rekluse la care vreau sa renunt. Eu doream ceva inmatriculat/inmatriculabil, cand o sa am ocazia o sa incerc un 2t sa vad cum e. Cat despre motorul de strada ....eu sper sa nu renut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Noiembrie 25, 2021 Share Postat Noiembrie 25, 2021 Sa o stapanesti sanatos. Dupa ce o sa mergi pe un ktm/husqvarna ....n-o sa mai vrei yamaka in viata ta PS: merge pornirea la buton? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Decembrie 2, 2021 Autor Share Postat Decembrie 2, 2021 1.Multumesc frumos pt urari 2.Merge pornirea la buton 3. Eram ca pe jar.....doream cat mai repede un motor de enduro (cand o sa simt nevoia o schimb) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 5, 2021 Share Postat Decembrie 5, 2021 La 23.11.2021 la 23:45, Bigfoot a spus: PS: Odata inceput sportul asta, 50% ai sanse sa iti vinzi moto de strada si sa te dedici doar la offroad. Mersul pe strada iti va parea mega plictisitor, indiferent de motocicleta pe care o calaresti pe asfalt. Complet de acord! Eu dupa 17ani de motorete de asfalt mi-am luat WR400 iar dupa doua luni am vândut VFR-ul pe care il ave de 4 ani si as fi jurat ca nu il vand niciodată. Iubeam motocicleta aia. Dar dupa doua luni de WR.... mi-am dat seama ca nu o sa mai merg cu ea ever, nu ma mai pasioneaza deloc mersul pe stradă. La 25.11.2021 la 11:10, Ribo a spus: Sa o stapanesti sanatos. Dupa ce o sa mergi pe un ktm/husqvarna ....n-o sa mai vrei yamaka in viata ta PS: merge pornirea la buton? Lasa ca e buna si Yamaca. Silviuss, felicitari! Eu am 65kg îmbrăcat si 1.78 si mi se pare WR-ul de 400 o bicicletă cu motor. Nu neg ce spun oamenii, nu am mers cu KTM sau Husa...iar ei au mai multa experiență oricum. Eu am avut mari dileme in a lua 250 sau 400/450.. si pana la urma am ales 400. Si a mea e înmatriculată.. dar nu merg cu ea pe stradă.. doar cat fac "etape de legătură". Ador trail-riding, nu ma bag la rupere de oase, desi era sa imi rup cateva pana acum.. Am scapat cu un deget mare dizlocat si o arsura pe picior. (Vara asta) Sa te bucuri de ea! Am uitat sa mentionez, motocicletele de enduro/cross au nevoie de mentenanță destul de des, daca o sa te uiti in manualul de service o sa te crucești. Deci, faptul ca s-a umblat la ea si sunt urme pe șuruburi indica ca a fost servisată. Era mai rau daca nu era. Ambreiajul... Eu la al meu WR il trag cu un deget: 1. Daca nu e maneta originala caut-o pe cea originală, sa nu fie scurtată, cu cat e mai scurtă cu atat tragi mai greu, logic. Cablul curățat si uns cu ulei siliconic, multi neglijeaza chestia asa apoi se mira ca merge greu.. Am avut la VFR ambreiaj hidraulic, in trafic in Timișoara efectiv faceam carcel la mana, turbam. Ambreiajul hidraulic pare si e mai "smooth" dar iti oboseste mana mai usor. Cel cu cablu si uns corect ..merge chiar mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviusss Postat Decembrie 6, 2021 Autor Share Postat Decembrie 6, 2021 Mulțumesc frumos pentru urări și sfaturi, 1.de strada am r 1200 gs - sper sa nu renunț la ea 2.deja am început cu mentenanta: ulei, filtre, plăcute frana, curățat pistoane etrier frana,..... Etc 3.am luat cartea și o sa încerc sa fac tot ce pot eu, ce ma depășește... o sa caut un mecanic 4.un mecanic pt genu asta de motorete puteți sa mi recomandați? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Decembrie 9, 2021 Share Postat Decembrie 9, 2021 On 06.12.2021 at 20:28, silviusss said: Mulțumesc frumos pentru urări și sfaturi, 1.de strada am r 1200 gs - sper sa nu renunț la ea 2.deja am început cu mentenanta: ulei, filtre, plăcute frana, curățat pistoane etrier frana,..... Etc 3.am luat cartea și o sa încerc sa fac tot ce pot eu, ce ma depășește... o sa caut un mecanic 4.un mecanic pt genu asta de motorete puteți sa mi recomandați? Jumba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.