Jump to content

Sfat achizitie WR 250 F / FE350


silviusss
 Share

Recommended Posts

Salut, vreau sa achizitionez primul meu enduro si nu stiu ce sa aleg intre:

 

1. Yamha WR250 F  - din 2008 si 18.000 Km

       plusuri: se pare ca motorul e mai fiabil

                    are si pedala pentru pornire

        minusuri: vechime

                        KM

 

2. Husqvarna 350 FE - 2015 -240 ore functionare

        plusuri:  greutate de WR si putere mult mai mare 

                       mai noua cu 7 ani

                       ambreiaj hidraulic

       minusuri: se pare ca motorul e mai putin fiabil in comparatie cu WR ul

                       lipsa pedala de pornire

 

Multumesc anticipat 

 

 

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu motorul de ktm / husqvarna 350 e chiar fiabil, cand o iei faci o verificare la supape, piston si o vreme nu mai ai treaba...

alt plus pt ktm / husqvarna e ca gasesti f usor piese originale si aftermarket.

Edited by pepsi
Link to comment
Share on other sites

Eu intre cele 2, presupunand ca sunt OK dpdv tehnic, as alege fara sa ma gandesc Husqvarna.

Yamaha e recunoscuta pentru fiabilitate, si cam atat. In schimb, KTM/Husqvarna e recunoscut pentru bicicleta foarte bine gandita, amortizoare superioare, etc. Adica, daca te urci pe un WR250 si pe un FE350, daca sunt realmente de aceeasi greutate, vei simti FE350-ul ca fiind mult mai usor, mult mai manevrabil, ca se lipeste mult mai bine de pamant si are grip mult mai bun pe urcari din cauza suspensiei mai bune care copiaza mai bine terenul.

Pe langa aceasta diferenta, gandeste-te ca orice an care trece aduce progrese tehnologice. O motocicleta KTM 350 din 2008 poate ar fi cat de cat comparabila la cum se comporta cu o motocicleta WR250/2008. Dar una FE350/2015 va fi net superioara, o vei simti cu totul altfel. Nu degeaba cei ce se dau la hard enduro incearca sa-si schimbe motocicletele anual sau la 2 ani, orice mic progres tehnologic conteaza. Un cuplu imbunatatit de la un an la altul, sau un radiator gandit astfel incat sa fie mai protejat la lovituri, sau care fierbe un pic mai greu, orice conteaza.

P.S. EU am trecut, la un moment dat, de la un motor ce nu era KTM, din 2009 la un KTM din 2011. Diferenta la amortizoare a fost imensa, am putut urca mult mai bine, am facut un pas imens. Apoi, am trecut de la acel KTM2011 la o alta motocicleta, non-KTM, dar 2020. Sincer, desi motorul in sine e mmult mai OK, ma ajuta pe mult mai multe urcari, dar partea de bicicleta nu e la fel de bine gandita. As putea spune ca pasul inainte nu e atat de mare pe cat a fost cel de la trecerea pe KTM.

De aceea prefera oamenii KTM, desi poate schimbi cateva chestii mai des decat la alte marci (dar nu extraordinar de des), totusi calitatea bicicletei in sine compenseaza din plin.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc frumos pentru raspunsuri:

 

1. la intervale de servis pare castigator yamaha

2.greutate: WR  la gol - 106 kg si FE - 109 kg la gol

3.putere WR aprox. 36cp - FE - 45cp (nu ar trebui sa ma plictisesc de el repede)

4. inaltime sa : WR - 98 cm - Fe 97 cm 

5 cutie WR 5 viteze,  FE 6 viteze (durumul pana la locul de joaca...)

6.ambreiaj: WR - clasic, FE - hidraulic

 

PS: si eu cred FE ul ar trebui sa fie castigator ...dar la 240 ore functionare are motorul desfacut (mi se pare cam devreme - asta la 2 FE uri...)

Link to comment
Share on other sites

1. Care dintre ele e inmatriculat?  Ca vad cala tine e si drumul pana la locul de joaca, deci iti trebuie inmatriculare. Atentie, "cu acte" inseamna probabil ca nu este si nu va putea fi niciodata inmatriculat, daca nu a fost la vremea lui.

2. Ce inseamna ca 240 ore de functionare are motorul desfacut? Ca si operatiune de mentenanta, la mobrele hard-enduro se schimba pistonul. La un 2T se schimba la 120-150 ore maxim, la un 4T mai rar, nu stiu exact la cat. Probabil la 250-300, si atunci e corect ca cineva l-a desfacut la 240 ore ca sa-l schimbe.

Ca si ore, nu-ti fa probleme, o iesire contorizeaza in medie 4 ore. Eu ies odata la 2 saptamani, vreme de vreo 7-8 luni/an, fara sezonul concediilor, si contorizez 80-100 ore/an. Deci, daca tocmai s-a schimbat pistonul, vreo 3 ani nu ar trebui sa mai fie nevoie de aceasta operatiune intr-un ritm similar cu al meu. 

 

Link to comment
Share on other sites

1. Care dintre ele e inmatriculat?  Ca vad cala tine e si drumul pana la locul de joaca, deci iti trebuie inmatriculare. Atentie, "cu acte" inseamna probabil ca nu este si nu va putea fi niciodata inmatriculat, daca nu a fost la vremea lui. 

R: ambele au acte dar nu inmatriculate ( Germania si Belgia) - daca a trecut o perioada mai mare de cand sunt aduse, nu se mai pot inmatricula?

 

2. Ce inseamna ca 240 ore de functionare are motorul desfacut? Ca si operatiune de mentenanta, la mobrele hard-enduro se schimba pistonul. La un 2T se schimba la 120-150 ore maxim, la un 4T mai rar, nu stiu exact la cat. Probabil la 250-300, si atunci e corect ca cineva l-a desfacut la 240 ore ca sa-l schimbe.

R: se vede ca s a umblat la motor (suruburile) dar nu se stie ce s a facut 

 

Ca si ore, nu-ti fa probleme, o iesire contorizeaza in medie 4 ore. Eu ies odata la 2 saptamani, vreme de vreo 7-8 luni/an, fara sezonul concediilor, si contorizez 80-100 ore/an. Deci, daca tocmai s-a schimbat pistonul, vreo 3 ani nu ar trebui sa mai fie nevoie de aceasta operatiune intr-un ritm similar cu al meu. 

R: daca acum e in parametri (compresie, fara zgomote ciudate, etc) sa inteleg ca e de bine

Link to comment
Share on other sites

La inmatriculare, daca au fost deja inmatriculate in trecut in vreo tara europeana, nu e o problema. E o simpla transcriere a proprietarului. Daca, insa au doar factura de cumparare din Germania sau Belgia, si nu au fost efectiv inmatriculate in aceste tari, nu se mai pot inmatricula nici la noi.

Ca si explicatie, din 1 ianuarie 2021 nu se mai pot inmatricula in UE mobre noi (niciodata inmatriculate) sub euro5. Yamaha e euro2, poate 3, Husqvarna e euro 4.

 

Au fost topicuri pe aici, om care si-a luat KTM nou-nout in decembrie 2020, a vrut sa-l inmatriculeze in ianuarie 2021 si i s-a spus mumu de catre politie. Si cu greu, cu declaratia KTM ca ala e sfarsit de serie, a reusit sa o inmatriculeze intr-un final.

Link to comment
Share on other sites

Recomand cel de 350. Eu detin exc 350 si sunt foarte multumit de cum dezvolta puterea si de fiabilitate. Sa nu uitam ca unu pe injectie, care automat aduce alte avantaje.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspunsuri.

Sa inteleg ca ,,toate drumurile duc la KTM'' - mai bine caut de la inceput un KTM 250 EXCF dupa 2010 sa zicem? (am inceput sa citesc si despre KTM EXCF acum...- sa fiu in ceata totala...) 

Link to comment
Share on other sites

 

"Since this is Husky’s second year in the US in its current state, there is nothing in common with older Italian built Husqvarnas. The 2014 350 FE was the Husaberg rebadged. Very similar to the 2015 FE, now getting some styling changes to the shrouds, front fender  and ..."

https://dirtbiketest.com/bike-tests/2015-husqvarna-350-fe

Nu cumva le fac in China cu eticheta finala UE ?

https://www.made-in-china.com/manufacturers/husqvarna.html

:D

Link to comment
Share on other sites

Asculta ce zice @mircea.cazachevici ca iti zice de bine.

 

Uita de WR ala....am avut eu ...nu se compara vreodata cu husqvarna / ktm.

Pe de alta parte...am mers cu ktm350 si e foarte versatila...nu vei simti greutatea.

 

Conceptul cadrului si amortizoarele de ktm/husvarna sunt net superioare fata de YAMAHA ( care sa nu uitam ca este derivata dintr-o motocicleta de cross , unde sa zicem ca exceleazaa si ei).

 

 

Eu am un FE450 2018 de vanzare...chiar daca nu o cumperi...te pot ajuta sa o vezi si sa-ti arat ce inseamna , asta daca esti din Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos si apreciez sicer ajutorul tau. Nu ma deranjeaza sa ma dau cu o motocicleta ...sa vad cum merge. Dar nu e normal sa te deranjez, daca stiu ca nu o voi cumpara.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
La 01.11.2021 la 15:18, silviusss a spus:

Multumesc frumos pentru raspunsuri.

Sa inteleg ca ,,toate drumurile duc la KTM'' - mai bine caut de la inceput un KTM 250 EXCF dupa 2010 sa zicem? (am inceput sa citesc si despre KTM EXCF acum...- sa fiu in ceata totala...) 

Am mers si pe 250cc si 450cc. Din punctul meu de vedere unica diferenta este cuplul in proportie de 70% , puterea este evident mai mare dar nu aia este "problema".

Zvacul din treapta 1-a la 250cmc 4t este echivalent cu zvacul din 3-a sau 4-a la 450cc 4t in functie de harta de putere aleasa. Discut aici de motociclete intretinute perfect, nu de rable.

 

In puncte tehnice pe traseu, intertia motorului 4t se simte vs inertia motorului 2t insesizabila.

Iti recomand sa incepi pe o motocicleta in 2timpi, pentru ca te vei simti in largul tau mult mai rapid. 

125cmc 2t sunt arhisuficienti pt inceput ca putere. Cum trage Aprilia Pegaso 650 sau Yamaha XT660Z Tenere, cam asa trage un 125cc 2t cu power valve la o masa a motocicletei de 100-110kg.

 

Am mers si eu cu WR250F din 2001 si din 2015, caracteristicile motorului ca putere si cuplu sunt 90% identice.

Totusi ceea ce pe mine m-a deranjat foarte tare este ca inertia pieselor in miscare din motorul in 4t este la fel ca la KX450F-ul meu, deci practic au acelasi "handicap" in ceea ce priveste dinamica in zonele mai tehnice de pe traseu sau manevrele la viteza joasa, 

 

Daca te vei urca pe 2t, te vei simti ca acasa din prima, cel putin eu asa m-am simtit.

BONUS o motocicleta in 2t vibreaza mai putin ca una in 4t, ma refer la motocicleta de generatie noua vechi de maxim 5 ani.

 

PS: Odata inceput sportul asta, 50% ai sanse sa iti vinzi moto de strada si sa te dedici doar la offroad.

       Mersul pe strada iti va parea mega plictisitor, indiferent de motocicleta pe care o calaresti pe asfalt.

 

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi,

din pacate sau din fericire, am achizitionat WR 250 f pt ca Husqvarna nu avea toate actele pt inmatriculare. Si ,,nu puteam''  sa mai astept ...asa ca am luat WR ul. Am iesit la o plimbare cu ea pe camp, e: distractiva, manevrabila, usoara,....., mai putin ambreiajul rekluse la care vreau sa renunt. Eu doream ceva inmatriculat/inmatriculabil, cand o sa am ocazia o sa incerc un 2t sa vad cum e. Cat despre motorul de strada ....eu sper sa nu renut.

WR1.thumb.png.69deb9f0c26000c734fb073aa392243b.png

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...