Sari la conținut

Remorca, pickup sau duba pentru calatorii prin tara?


Postări Recomandate

Buna ziua,

 

Deschid acest topic pentru a afla informatii de la membrii care calatoresc prin tara cu motociclete enduro si dorm noaptea la hoteluri si pensiuni , cum v-ati descurcat cu remorca in parcare la pensiune, ma gandesc ca sunt cazuri in care nu se poate parca cu ea cuplata la masina, si atunci se poate fura usor, oricum se poate fura si din remorca.

Cu un pickup scapi de grija parcatului dar se poate fura din bena si e mai greu sa o urci si sa o cobori.

Duba este cea mai comfortabila solutie, dar majoritatea nu pot sa justifice cumpararea unei dube si intretinerea ei doar pentru a transporta o motocicleta de cateva ori pe an.

Eu am in prezent o remorca  si o folosesc pe plan local dar ma gandesc la o duba pentru ture mai lungi in tara unde trebuie sa stau noapte la pensiuni/hoteluri.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eventual remorca parcata cu spatele la gard/casa ca sa fie mai greu de descarcat. Dar sa fim seriosi, problema asta nu e specifica doar mersului cu remorca. O ai cu orice motor, mai greu sau mai usor. Daca e cineva chitit sa ti-o salte nu conteaza ca are 150 de kil sau 250...tot pe 2 roti merge si merge usor.

Mai fezabil e sa te rogi de gazda sa gaseasca un loc unde sa o adapostesti - o camaruta, garaj, șură, cotet de caine, grajd.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Ursul89 a spus:

Buna ziua,

 

Deschid acest topic pentru a afla informatii de la membrii care calatoresc prin tara cu motociclete enduro si dorm noaptea la hoteluri si pensiuni , cum v-ati descurcat cu remorca in parcare la pensiune, ma gandesc ca sunt cazuri in care nu se poate parca cu ea cuplata la masina, si atunci se poate fura usor, oricum se poate fura si din remorca.

Cu un pickup scapi de grija parcatului dar se poate fura din bena si e mai greu sa o urci si sa o cobori.

Duba este cea mai comfortabila solutie, dar majoritatea nu pot sa justifice cumpararea unei dube si intretinerea ei doar pentru a transporta o motocicleta de cateva ori pe an.

Eu am in prezent o remorca  si o folosesc pe plan local dar ma gandesc la o duba pentru ture mai lungi in tara unde trebuie sa stau noapte la pensiuni/hoteluri.

 

Salut.

 

Cat timp nu faci bani cu duba, aceasta nu se justifica. RCA+Impozit+Rovigneta+Intretinere te duce undeva la 1500ron anual.

Remorca este de departe solutia optima, daca ai unde sa o parchezi acasa. Aigurare 50ron anual si impozit 4ron anual. Plus ca avand o remorca poti circula in conditiile/luxul unui automobil vs o duba.

Eu merg cu remorca dupa mine de mult timp, inclusiv cu moto de strada, mai ascult un podcast pe drum, un documentar, o carte (daca merg singur), nu am chef/timp/nervi sa fierb vara sau sa imi curga nasul toamna pe drumul catre serpentine + retur, timp pierdut in opinia mea, cand ai de facut un drum B-AG/BV/HD. 

Nu te bate vantul sau soarele, nu te ploua, aiurea, poti folosi timpul alocat drumului de legatura intr-o maniera mai utila sau agreabila (daca esti cu sotia/prietena).

Bonus sotia/prietena poate sa vina cu tine fara sa te "incurce" cand te dai cu moto strict pe serpentine 2-3h, aveti spatiu pt bageje enorm in masina.

 

In ceea ce priveste furtul, exista antifurt de remorca + diverse modalitati de a securiza motocicleta pe remorca.

A da jos o motocicleta de pe remorca ai vazut si tu ca implica macar 5minute si ceva zgomote.

Cat timp stai la un hotel decent, nu vei avea probleme de furt in opinia mea. Un hotel OK are camere de luat vederi si o parcare proprie.

Atunci cand mergi la enduro  cu mai multi poti bloca remorca cu masinile prietenilor tai, desi, deja intram in paranoia aici.

Daca nu am loc de parcare destul de bun, eu dezleg remorca o bag cu spatele catre un perete ( sau pomi ) si apoi o blochez cu masina mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Bigfoot a spus:

nu am chef/timp/nervi sa fierb vara sau sa imi curga nasul toamna pe drumul catre serpentine + retur, timp pierdut in opinia mea, cand ai de facut un drum B-AG/BV/HD. 

Poți parca liniștit atelajul pe dn1, ai timp să asculți toată biblioteca până când eu mă și întorc acasă cu 🏍️! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mamă, ce spaime pe aici! 

De parcă hoții merg după voi să vă fure mobrele. 🤣

Pensiunile alea presupun că nu sunt în țigănie în favele, ci intr-o zonă civilizată. Și au si ele curți, camere de luat vederi etc. 

Apoi discutăm de o capră ușoară, dacă nu vrei s-o lași pe remorcă, o dai jos și o pui în curtea pensiunii, legată de un copac cu un antifurt mai procopsit. 

Mai legi si remorca de mașină cu un alt antifurt și aia e. 

Auzi, pick up, dube.. 😅🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea LUV, mobrele astea se fura. Nu-mi faceam nicio problema cand aveam mobra de enduro de 1500 euro. Cand mi-am luat una de 3000, incepusem sa o leg bine. Acum cu una de 6500 sunt si eu un pic panicat. Ca stiu ca se vand si fara acte, si sunt doritori care le iau si fara acte la jumatate de pret.  Hotul informat o fura de la mine si o da altuia la 4000 euro, si o da chiar a doua zi.....  

 

Si, colac peste pupaza, mie mi s-a furat chiar remorca din fata casei acum un an jumate. De ce? Pentru ca am lasat-o nelegata, de-aia.  Ca de, stai si te gandesti: ce sa faca hotul cu o remorca? Dar uite ca orice se fura.

 

Si inca ceva, furturile astea se petrec in general la curse. Adica acolo unde se stie ca intr-un week-end dinainte stabilit vor veni 100 motoare, din care macar cateva vor ramane in strada, mai mult sau mai putin legate. Hotii din zona stiu si se pregatesc.

 

Eu unul ma tot plimb macar la 2-3 curse in tara in fiecare an, de 7-8 ani incoace. Aleg sa ma protejez macar minimal, 2 antifurturi cu care leg mobra de niste belciuge de pe remorca, plus un antifurt cu care leg remorca de masina. Ca nu toti au garaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 21 minute, mircea.cazachevici a spus:

 

Si inca ceva, furturile astea se petrec in general la curse. Adica acolo unde se stie ca intr-un week-end dinainte stabilit vor veni 100 motoare,

Corect, am tot văzut anunțuri la curse.

Dar aici nu e cazul. 

Nu-ți ia nici dracu mobra dacă te duci și stai o zi la pensiune. 

Și cum spuneam, sunt destule variante să ți-o asiguri. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ursul89 daca nu ai probleme cu banii, eu ti-as recomanda o duba. 

nu te mai chinui cu remorca si sa omori masina personala.

nu vede nimeni ce transporti

ai spatiu destul pentru mai mult de 3 motorete

ai un spatiu unde sa te schimbi si sa tii hainele murdare dupa o zi de noroiala fara sa iti faci griji de tapiteria masinii

poti cara cu tine chiar si echipament cu care sa poti spala motoretele

eu zic ca merita cei 120lei lunar cum a calculat mai sus un coleg 1500lei anual pentru duba.

eficienta si simplitate inainte de toate.

 

PS remorcile astea nu au o viteza maxima recomandata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Cavaleru a spus:

remorcile astea nu au o viteza maxima recomandata?

Ba da. Legal ai -10 km sub limita auto trăgător în afara localităților, constructiv însă nu sunt probleme la cele cu roți "normale". Eu am avut platformă auto cu roți pe 10' și avea 100 sau 110 km/h limita (roți mici, turație mare a rulmenților cică). Practic am dus-o încărcată și cu +160 și n-a avut nici pe dracu', important e cum așezi încărcătura astfel încât să ai apăsare destulă pe cârlig, altfel șerpuiește. La o remorcă ușoară probabil nu e așa critic. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, toate au 100km/h viteza maxima autorizata. Asta pentru ca aia de la RAR nu stiu carte, sa citeasca si ei niste specificatii. Le iau pe toate la gramada.

Am avut o remorca romaneasca,marca Timis, cu roti de 8 inch, de roaba. Tot 100 km/h. Si, din cauza turatiei mari, distrugeam 2 perechi de rulmenti pe an.

Sunat acum la a 2-a remorca normala, cu roti de 13 inch, fara amortizoare (pe bara de torsiune). Tot 100km/h, si sincer spun ca nici nu o simti nici la 130-140 km/h. Nicio problema nici cu rotile, nici cu rulmentii, nici cu stabilitatea.

 

Cat despre cei 1500 lei/an calcul al unui coleg, aia sunt doar pentru asigurari/impozite, in niciun caz pentru duba in sine.

 

Pana la urma fiecare cu cati bani are. Eu am avut bani de remorca, am luat remorca. Daca ai bani de autorulota model din acela cu usita mare de bagaje pe spate, pe unde intra si motorul, pai aia e solutia. Mergi cu autorulota, dormi in ea cand esti obosit, motorul e in interior, lux, ce sa mai....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

O duba decenta (sau un mini van gen Kangoo Maxi, Multi Jet, etc) este câteva mii de euro. Minim 2000. Realist 4-5000.

Și mai este și problema unde o parchezi, dacă nu stai la casa. 

Evident cea mai eleganta soluție, de la mers la enduro, pana la mers cu motor și toate echipamentele în Alpi. 

 

O remorca ff bună 1-1200.

 

Una pt motor/motoare de enduro pe la 700.

 

@Ursul89:

Găsești pe olx dube de închiriat. 

Am închiriat anul trecut și as zice ca nu a fost scump 

Dacă te cuplezi cu încă 2 colegi mi se pare o soluție ok pt competițiile de week end. 

Vezi și tu preturile și dacă merita. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 5000 isi ia o duba mare, gen Ducato, Jumper sau Boxer toate sunt pe aceeasi platforma 2010-2014

la 7000 isi una cu o generatie mai noua dupa 2016 din modelele de mai sus

eu ma tot uit dupa dube astea sunt preturile de pe OLX orientative

am un prieten si-a luat un Master 2015 cu 7000 fara rugina si probleme.

 

acum fiecare stie ce are nevoie, ce buget are si ce isi permite.

 

daca banii nu sunt o problema atunci eu zic ca duba e cea mai buna solutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

He-he, daca tot e topic de iarna, unde fiecare spune ce si-ar dori, uite, eu una din asta mi-as dori:

image.png.180ec477b62f25057c9139455c547722.png

 

Pe usita aia din spate, in compartimentul de bagaje, intra fara probleme 2 motoare.  Ca agregatul costa cat o garsoniera....astea deja sunt detalii😀

Cu cine trebuie sa vorbesc ca sa primesc si eu una din asta sub brad?

4AE9B40B-2923-4C76-AAB2-96E9455BD1E8.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ca om care a luat serios in calcul versiunea duba ieftina vs remorca (renuntant la amandoua si tinand pe lista de "poate poate" doar rulota si aia mai degraba pliabila/mica) si pasionat de umblat (la nivel decent, nu extrem) ma bag si eu in seama pe topicul asta. 

Singurele situatii in care am gasit o logica autorulotelor au fost doar 2: 

- pensionari sau teleworkeri, plecati cu anii prin lume

- familie de minim 4 unde costurile cazarii si mancarii pt toti sunt atat de mari incat merita inchiriatul cu 100E pe zi. Am vazut multe familii cu copiii prin Spania pe stilul asta.

Teleworkerii erau plin de ei intre Cadiz si Tarifa (zona super faina de surf)

 

Eu unul nu suport sa traiesc intr-un apartament ce are cuplata bucataria cu sufrageria (din pacate 90% din ce se construieste peste tot acum). Le evit chiar si la stat in regim hotelier iar pe termen lung nu am ales niciodata asa ceva.

Strict pe parte de autorulote - sa gatesc in aceeasi incinta unde dorm si sa am locul de somn expus vederii (nu mai zic mirosurilor) mi se pare medieval, dar asta este strict parerea mea. 

Plus ca iarna mi se par inutile. Nu ma vad mergand un weekend sau o saptamana la ski in asa ceva. 

O duba + de restul banilor cazari decente mi se pare mai interesant. Mai interactionezi cu lumea la hoteluri, mai mananci altceva zilnic, nu mai gatesti tu mic dejun, etc etc si intr-o duba poti sa cari mai fara stress orice fiare (chei, chingi, banc pt dejantat, compresor, etc, etc. 

Daaar. Si o duba este pe la 5000. Nu bani putini ca sa ai jucaria ta 10-15 weekenduri pe an. Plus intretinere, taxe si, cum ziceam mai sus, cel mai complicat - parcarea, respectiv uzura din nefolosire. Sa zicem ca o inchiriezi tu altora la pret sub al pietei, ca sa mai scoti un ban, numai ca sa nu mai fixezi rafturile tale si alte cele prin ea + batai de cap sa te vezi cu fel de fel de inchiriatori :)

 

@mircea.cazachevici Multe din alea vedeam la Enduromania. Sunt sigur ca si tu la alte competitii de profil. 

Dar la ERM erau ori nemti pensionati ori ar-uri de echipe/competitie ori de service-uri la care se cuplau x prieteni.

 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt un om normal, hobby, nu pro, tot o remorca cred ca este principala optiune pt ca:

1. Cu 1500ron anual economositi, iti intretii motocicleta de enduro/motocross. Lejer. Inclusiv cu "snobisme" Motul/Belray la schimbul de ulei, o revizie de furca, o anvelopa, din astea.

2. Ocupa foarte putin spatiu in curte o remorca. Mai ales cum sunt "noile ansamble rezidentiale" gen apartament de 4 camere cu 2 locuri de parcare pe post de "curte".

3. Foarte important in opinia mea, iti pastrezi stilul de viata si "nu te adaptezi tu cumva" astfel incat sa iti cumperi o duba.

Nu...poti sa ai un coupe sau un seria 5 GT si sa te bucuri de automobilele tale si de ceea ce ele iti ofera (putere/izolare fonica/lux sa zicem/un sistem audio agreabil). Asa....stai cu duba...300-450km., zero depasiri, zero izolare fonica, zero mofturi utile si placute vietii cotidiene.

4. Am vazut ca un coleg a mentionat ca "omori masina". Nu are nici o treaba asta. Astea sunt simple preconceptii sau cicatrici probabil din era Trabantului/Daciei vechi.

Automobilele sunt declarate si mentionate in CIV cat pot tracta ca masa maxima autorizata. O remorca usoara cu masa maxima de 750kg este pistol cu apa.

1.5dci incepe sa o simta o leaca de la 100km/h im sus. 3.0d nu o simte deloc, nici daca urci o panta, cu remorca incarcata sau fara remorca la fel raspunde.

1.6t benzina ala o cam simte😀. Daca ai 1.0t 1.2t s-ar putea sa planga putin.

De 4 ani merg cu remorca de cate ori ies cu moto, nu am stricat nici o masina. Nici pe departe.

Unica mentiune, auto pe benzina (cazul meu 1.6t), odata cuplata remorca, consuma nene cat un submarin, dar mecanic vorbind, niciodata nu am avut probleme sau semne de oboseala/uzura mecanica in ceea ce priveste masinile folosite cu remorca.

 

Dupa cum spuneam, cat timp stai la un hotel decent, dai si tu 100ron in plus fata de o porcarie, slabe sanse sa fie furata. Doamne fereste.

Eu cand ieseam cu remorca (+moto) pe TA sau TF lasam remorca si masina ori la o pensiune ori la o benzinarie sub camerele de luat vederi si aia era, ma intelegeam eu cu personalul.

20211114_145744.jpg

Acum 14 ore, mircea.cazachevici a spus:

He-he, daca tot e topic de iarna, unde fiecare spune ce si-ar dori, uite, eu una din asta mi-as dori:

image.png.180ec477b62f25057c9139455c547722.png

 

Pe usita aia din spate, in compartimentul de bagaje, intra fara probleme 2 motoare.  Ca agregatul costa cat o garsoniera....astea deja sunt detalii😀

Cu cine trebuie sa vorbesc ca sa primesc si eu una din asta sub brad?

4AE9B40B-2923-4C76-AAB2-96E9455BD1E8.jpg

 Mda da da. L-am vazut pe unu din asta pe o portiune de pamant/iarba fara denivelari, dupa o ploaie de 2h a mai iesit din acea poienita/pajiste pana la asfalt tras de un nene binevoitor cu Touareg.

Campervan-urile (sau motorhome?!) astea nu sunt utile pt iesiri la enduro, ca logistica daca nu sunt prevazute din fabrica cu sistem de tractiune 4x4. 

Prea mari, prea grele, prea incete, prea insetate de carburant.

 

Am un prieten curios, aventuros care in mod normal foloseste un X3 3.0d si o rulota mica (90% este pt pescuit). 

Dupa primul drum prin tara cu rulota a zis aaa e prea mica, a inchiriat un cort din asta pe roti, s-a intors dupa 3 zile de "aventura", citez: "Incuram tot traficul, de depasit...doar biciclisti".

A ajuns si el la concluzia colegului de mai sus ca cel mai elegant/eficient este sa stai la hotel. Cand folosesti masina ta + noptile de la hotel, costul este aproximativ identic cu cel al unui motorhome, astea consuma 10% la 80-90km/h

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Revenit pe topic (super fain, merita) ca sa realizez ca poate ar fi cazul sa corectez 2 chestii mai sus, la mine. 

Acum 17 ore, _Raul_ a spus:

Ca om care a luat serios in calcul versiunea duba ieftina vs remorca (renuntant la amandoua si tinand pe lista de "poate poate" doar rulota remorca si aia mai degraba pliabila/mica) ......

 

Singurele situatii in care am gasit o logica autorulotelor au fost doar 2: 

 Remorca mica (presupun ca pliabila; recunosc cu rusine ca nu am aprofundat, dar asa imi pare) are Calin de la Carpathian 2Wheels Guide si am vazut-o intr-un videoclip de-al lui, altfel habar nu aveam 

1567147453_Remorcapliabila.thumb.JPG.65d9fb79dd9c15cbe00881a79b91aa10.JPG    

 

 

Iar autorulota in postarea de mai sus - vehicul ce are partea de locuit pe acelasi sasiu cu cabina, motorul, etc. Adica asta 

DSC03541-1024x768.thumb.jpg.05c5cad35f5561c854cc469c608d676b.jpg

 

si nu rulota standard, casuta de melc ce o tractezi cu masina. Aceleia chiar nu ii prea vad logica. Iti trebuie masina cu motor mai de doamne ajuta, ai oglinzile alea suplimentare, nu vad unde sa bagi motocicleta, compresor, scule, cauciucuri. Le bagi in ea la mers, clar, dar mi se pare ca e o mare ursarie. Le vad logica sa stai in ele pana iti termini casa, daca le duci undeva in pustiu ca sa traiesti acolo n luni (ciupercari, pensionarii de pe valea raurilor din Ro, etc). 

 

 

Acum 3 ore, Bigfoot a spus:

Campervan-urile (sau motorhome?!) astea nu sunt utile pt iesiri la enduro, ca logistica daca nu sunt prevazute din fabrica cu sistem de tractiune 4x4. 

Prea mari, prea grele, prea incete, prea insetate de carburant.

Am un prieten curios, aventuros care in mod normal foloseste un X3 3.0d si o rulota mica (90% este pt pescuit). 

Dupa primul drum prin tara cu rulota a zis aaa e prea mica, a inchiriat un cort din asta pe roti, s-a intors dupa 3 zile de "aventura", citez: "Incuram tot traficul, de depasit...doar biciclisti".

A ajuns si el la concluzia colegului de mai sus ca cel mai elegant/eficient este sa stai la hotel. Cand folosesti masina ta + noptile de la hotel, costul este aproximativ identic cu cel al unui motorhome, astea consuma 10% la 80-90km/h

La amanuntele astea 2 chiar nu m-am gandit niciodata serios. Consumul, ce ii drept, nu ma asteptam sa fie sub 8-9 la drum intins cu una moderna, dar vitezele alea mi se par f mici sincer. Nu spun ca nu este asa, Ci ca daca este asa, nu cea mai fun chestie.

Acum 14 ore, einstein1984 a spus:

daca bagi 200 de kile atata de in spate in garajul ala....

 

Am vazut autorulote si camioane (alea mai mici de 3.5) adaptate ca motorhome, cu motociclete intr-un compartiment din ala.

Nu sunt expert in domeniu, dar cred ca cea din poza respectiva nu este cel mai bun exemplu. Aceea cred ca are acolo compartiment pt biciclete. 

Sunt unele,in schimb, ce au compartiment de moto enduro sau atv din fabricatie. Deci bine gandit ca pozitionare pe sasiu. 

Just sayin, no expert, bazat pe ce am vazut si deduc.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul a inceput cu intrebarea "ce sa-mi iau ca sa fie motorul in siguranta" si a ajuns la consum masini, viteza, etc. Dar asta e, e un bun topic de iarna 😀

Depinde de fiecare, ce masina are, ce preponderenta au calatoriile de 2-3 zile prin tara fata de iesirile de dimineata pana seara.

 

De exemplu, am vazut pe la curse un trabant ce isi construise pe barele de deasupra, de portbagaj, un sistem de transport motocicleta, si cara o Husqvarna de colo-colo. Clar omul era doar la show cu sistemul asta, dar e o solutie. Pe portbagaj nu ti-o fura nimeni, insa banuiesc ca riscul de a o pierde pe drum e mare, iar ca sa o dai jos si ca sa o urci iti trebuie ajutoare si dispozitive (rampe) speciale.

 

Daca as avea SUV, ceva cu sasiu, cel mai la indemana mi-ar fi sa imi iau un sistem de prindere pe carlig.

IMG_3566.thumb.jpg.8af05f4f7071f12cad27c2f3a976069a.jpg

 

Nu mai ai nici macar treaba cu un impozit sau asigurare pentru remorca, nu te mai gandesti ca iti ocupa loc in curte, intoarcerile poti sa le faci din prima.

Totusi trebuie atentie si aici, sa fie sistemul de calitate. Am un prieten care prima data a reusit sa-si sparga luneta cu un astfel de sistem. Sisemul e si el elastic, daca prinzi motorul prea aproape de luneta si apoi treci prin gropi normal ca te trezesti cu luneta sparta.

Si, ca si asigurare contra furtului, clasicele antifurturi de motocicleta, cele pe care nu poti sa le tai nici cu o gura de lup. Si daca mai ai si o alarma sensibila la masina si camera pe luneta, clar nu ti-o fura nimeni.

 

Alta solutie care imi suradea la un moment dat era remorca aia total demontabila. Dar mi se pare mult prea firava.

https://anunturi-auto.4tuning.ro/remorci/remorca-platforma-transport-moto-demontabila-139554.html

Pe asta o iei si o pui in balcon daca te superi. Insa nu stiu ce e cu rotile alea, daca la roti de 8 sau 10 inch, cum par, le rezista rulmentii la viteze de autostrada.

 

 

Ideea cu motorhome-ul e buna doar pentru 2-3 calatorii pe an. Cand te duci pana in celalat capat al tarii si nu te grabesti. In rest, o solutie simpla e cea mai buna.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E omologata. Uite aici:

https://www.autogedal.ro/suport-pentru-1-motocicleta-cu-prindere-pe-carligul-de-remorcare-hakr-cross-carrier-hv1151.html?gclid=Cj0KCQiAqvaNBhDLARIsAH1Pq50Pl5SgZd-gZLbco4PQHugULt9j7SCCyIsUrqbcGc1I-kfCFUUOqq8aAtHnEALw_wcB

 

Problema e ca e omologata pana la 100kg, cel putin asta de am gasit-o eu la repezeala (enduro-ul meu are 102 fara lichide). NU e mare problema daca depasesti cu cateva kg, doar sa nu iei gropi cu motorul incarcat.

Probabil exista si variante cu incarcarea de 120-130kg.

 

Dar problema principala este ca se monteaza doar pe masini cu sasiu, nu cu caroserie autoportanta. Deci, ai SUV cu sasiu,e OK. Ai autoportanta, nu poti pentru ca risti sa se indoaie lonjeroanele.

 

Daca stau sa ma gandesc si un amarat de Suzuki Samurai are sasiu, insa aia se ridica de fata daca pui 120 kg pe carlig.😄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suv cu șasiu? Cam greu, ăla nu prea e suv! Și rar găsești cârlige și mașini care să suporte peste 75kg vertical pe cârlig, iar un suport din ăsta e în consolă, deci sarcina e și mai mare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite un alt motiv pentru care o duba NU ESTE o solutie buna cand mergi la enduro sau motocross.

Tocmai am venit de la Moreni, cu noroi cat pentru un asteroid de mici dimensiuni.

Avand remorca am urcat direct motocicletele pe remorca, cu minim 10kg de noroi de fiecare bucata.

Mi-a luat 15minute in seara asta sa spal motocicleta, si tot nu e asa de curata precum ar trebui sa fie.

 

Eee sa faci asta in duba nene....sa stai sa speli duba la interior bla bla bla. O transformi in peluza direct. Cand incarci descarci motocicleta curg bucati de pamant, noroi, zoae etc, in cazul unei motociclete de enduro sau de motocross.

 

+ ca daca esti comod, in cazul utilizarii unei remoci moto, poti baga jetul pe motociclete direct, cu ele ancorate pe remorca. Castigi timp.

20211218_161450.jpg

20211218_132150.jpg

20211218_161513.jpg

Acum 10 ore, mircea.cazachevici a spus:

E omologata. Uite aici:

https://www.autogedal.ro/suport-pentru-1-motocicleta-cu-prindere-pe-carligul-de-remorcare-hakr-cross-carrier-hv1151.html?gclid=Cj0KCQiAqvaNBhDLARIsAH1Pq50Pl5SgZd-gZLbco4PQHugULt9j7SCCyIsUrqbcGc1I-kfCFUUOqq8aAtHnEALw_wcB

 

Problema e ca e omologata pana la 100kg, cel putin asta de am gasit-o eu la repezeala (enduro-ul meu are 102 fara lichide). NU e mare problema daca depasesti cu cateva kg, doar sa nu iei gropi cu motorul incarcat.

Probabil exista si variante cu incarcarea de 120-130kg.

 

Dar problema principala este ca se monteaza doar pe masini cu sasiu, nu cu caroserie autoportanta. Deci, ai SUV cu sasiu,e OK. Ai autoportanta, nu poti pentru ca risti sa se indoaie lonjeroanele.

 

Daca stau sa ma gandesc si un amarat de Suzuki Samurai are sasiu, insa aia se ridica de fata daca pui 120 kg pe carlig.😄

Din experienta iti zic ca L200 2020 are 250kg sarcina maxima verticala pe carlig.

Totusi si asa este prea mult stres concentrat intr-un singur punct, in opinia mea.

Eu unul nu as avea "tupeul" sa pun o motocicleta pe carlig vertical.

Aa ok se intampla o singura data cand cineva are nevoie de ajutor, dar sa pui atat de mult stres in mod constant si vertical aplicat pe un singur punct....mnee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru remorcă aș vota și eu, am folosit și dacă nu ai de făcut manevre, e chiar ok de condus, fără a brusca direcția și fără frâne ca la raliu. Una dedicata moto nu rupe portofelul, mai scoți din banii plătiți dacă o bagi la închiriat. Sau o închiriezi tu când ai nevoie de ea, tot ieși mai bine. Am transportat și cu dubă, dar nu era a mea. 

Cu remorca e fain, că o poți lăsa pe undeva dacă nu îți trebuie. In plus, cum a zis colegul, speli motoreta fără să o mai dai jos. Și are dreptate.

Nu aș avea curaj să agăț mai mult de două biciclete pe un cârlig auto, indiferent despre ce auto ar fi vorba.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...