Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Am o chinezarie din 2009 si m-a dus si inca merge. Am 120 kg, 1,83 inaltime, deci nu sunt deloc mic. Daca le ingrijesti cat de cat te duc. Cum am mai spus si pe alt topic, neajunsul lor e ca au motoare mici si implicit putere mica. Deci cum spunea cineva mai sus "senzatii zero"! Dar ca sa te duca din A in B sunt bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

I-mi pare rau ca ai avut probleme cu carburatoarele.........nu am de mult motorul, dar nu am avut probleme...... din 4 o merge 1!

La una singura am avut probleme mai nasoale cu niste improvizatii si am bagat o carca de bani, la restul intretinerea obisnuita; Nu e asta problema, dar acum 2 ani am avut un kymco (SH, ~10k km, 125cc), deci nu chiar chinezarie, dar oricum. Am tras de el in oras in vara, mergea super. Bujie 15 lei, ulei motul 310v 15w50 vreo 50 de ron litrul, filtrul l-am suflat si asta a fost. Mi-a trebuit TDM de 850 si deasta l-am dat, i-am si pleznit pistonul din stanga; altul lua alt motor SH si asta era. Eu am preferat sa pun piese OEM in el si sa bag alta gramajoara de bani... Asa e la SH, e un risc desi motorul nu batea, pornea la prima apasare de buton, se auzea frumos de tot. La altele nu am avut probleme. Tot asa la alta am intalnit semeringuri la furca infasurate in banda izoler. Poate unii nu au cine stie ce asteptari de la o mobra SH, poate altii nu le vad/aud, poate unele chiar sunt in stare buna (am vazut si eu o gramada chiar, chiar si eu voiam sa dau honda dupa ce am bagat peste 20 de mil in ea), dar eu intotdeauna am preferat sa stiu pe ce merg. Nu sa ma duc pe undeva si sa imping de motocicleta ca nu porneste, ca nu merge cum trebuie, ca nu stiu ce. Omul de mai sus a zis ca vrea sa mearga cu ea la munca, nu cred ca are rabdare sa surubareasca la un SH, sau sa o tina nu stiu cat la service pana ii aduce una-alta. Ii da cheie la chinezarie, isi face treaba si asta e.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O motocicleta nu va fi niciodata mai ieftin de intretinut ca o masina, cu atat mai putin o chinezeasca... Daca tu-ti iei mobra pt a economi, nu ai ales varianta corecta. :)

 

De acord cu tine, cu o exceptie : Honda CBF 125 !

Consum 2-3 la suta maxim etc.

Dar viitorul nostru coleg are niste dimensiuni care parca il indeparteaza de genul asta de mobrete.

 

Eu am Honda CB 500 - o motocicleta foarte fiabila, cu care nu ai probleme. Ca si manevrabilitate/ commuting e ideala, dar nu gasesti una buna sub 1000+ Euro, si daca mai pui si inmatricularea... iti iei ce vrei dar eu cred ca e bine sa investesti intr-o marca cunoscuta, despre care se stiu performantele, nu in chinezarii...

 

La profil scrie total altceva, dar asa esti tu, complexa...misterioasa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel ca bogdansam, si eu sunt incepator, tot bandit din 96' am si eu, si sfatul meu e urmatorul: daca n-ai bani,lasa-te. Nu dorm noaptea de grija motocicletei, ca-mi trebui 1100 lei pentru cauciucuri, ca-mi trebuie 600 lei pt kit lant,ca imi trebuie bani pentru inmatriculare, ca tocmai am dat 1900 lei pe ce i-am facut pana acum (consumabile, frani), ca mai vreau aia si aia .... Daca tu crezi ca o motocicleta e un mijloc econom de a te deplasa la munca si-napoi, te inseli. Nu ma intelege gresit, nu-mi pare rau, eu m-am apucat de placere, si stiam ce ma asteapta, dar daca tu crezi ca dai o mie de euro si gata, te anunt ca fie te vedem la rubrica accidente, din diverse motive (frani varza, cauciucuri varza,etc) fie te bucuri de ea cateva luni dupa care iti pui mainile in cap cand vezi cat costa una sau alta la ea. Deci, fie te faci motociclist si iti asumi riscurile si cheltuielile aferente, fie te faci scuterist te complaci cu situatia, fie transportul public. Motociclismul nu e pentru toti. Sa ai o zi frumoasa, si spor la luat o decizie. Daca vrei o parere mai ampla, da-mi un PM cu nr de telefon si vorbim.salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lionx1987, ai ochelari de cal . Sezonul trecut am bagat maxim 1000 de lei in intretinere in GS(guma spate, releu incarcare, ulei, filtre, semeringuri) . Poate nu e motocicleta.....

 

PS: motocicleta chiar e un mijloc econom de a te deplasa la munca din aproape toate punctele de vedere, in special din cel al timpului.

Exista motoare pentru absolut orice nevoie, nu iti tre neaparat o presa de bani ca sa te poti bucura de viata pe doua roti, deci nu mai da sfaturi atat de extremiste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lionx1987, ai ochelari de cal . Sezonul trecut am bagat maxim 1000 de lei in intretinere in GS(guma spate, releu incarcare, ulei, filtre, semeringuri) . Poate nu e motocicleta.....

 

PS: motocicleta chiar e un mijloc econom de a te deplasa la munca din aproape toate punctele de vedere, in special din cel al timpului.

Exista motoare pentru absolut orice nevoie, nu iti tre neaparat o presa de bani ca sa te poti bucura de viata pe doua roti, deci nu mai da sfaturi atat de extremiste

 

Totusi gresesti.

Am avut GS 500 si daca trebuie sa iei un set de pneuri, sub 8 milioane nu gasesti, noi.

Ulei si filtru de ulei +filtru de aer iesi in 2 milioane, depinde de calitatea produselor cumparate, dar pe acolo esti. Daca faci in medie 10.000 km pe an te poti gandi la 2 schimburi de ulei.

O servisare de furca (ulei de furca, simeringuri) te duce la 2-3 milioane, plus manopera, daca nu te pricepi (sub 2 milioane nu scapi).

Daca ai noroc si sunt duse si placutele fata-spate, inca 2-3 milioane lejer, plus putin lichid de frana.

Lant + pinioane minim 5-6 milioane un DID, si au si astea o durata de viata (nu prea lunga).

Bateria daca ai norocul sa fie pe duca te scapa de 1,5 milioane rapid.

Bujiile inca vreo 60-80 de lei.

Daca directia nu e chiar in regula si iei rulmenti de jug noi mai scoti 1,5 mil.

Nu mai vorbesc de fineturi gen discuri de frana(nu sunt nemuritoare), reglare joc supape etc., pentru care platesti manopera destul de consistent, daca nu te pricepi (si majoritatea suntem pe langa la mecanica fina :) ).

Oricum, motor SH in care sa nu bagi din prima bani nu prea se exista :) .

Plus ITP, asiigurare, impozit, dar alea le platesti oricum la orice vehicul. Dar tot bani sunt.

Iar GS ul e un motor modest, nepretentios la intretinere si rezistent la abuzuri. Altele sunt sugatoare de bani grupa mare.

Editat de Kevinn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda Varadero 125 nu iti place? Mie mi se pare ok pentru ce vrei tu.

Si in legatura cu chinezariile eu nu as alege una pentru mers zi de zi si plimbari prea lungi... Mie unul nu imi inspira increderea necesara pentru a pleca la un dum mai lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi, nu schimbi toate alea in fiecare sezon, nu? Eu am facut totul in regie proprie, deci din start am scapat de manopera si scutit destul de multi bani.

 

In afara de ulei si filtrul de ulei, sa zicem ca restul tin macar 2 ani, la o utilizare normala.

Totusi sunt bani. Pentru veniturile noastre, in special.

Faptul ca poti economisi la manopera te avantajeaza mult, si lucrul facut de tine pentru tine de multe ori nu se compara cu cel facut de altul dezinteresat si in bataie de joc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bag si eu un pic ca musca in .... :P eu iti recomand un kawasaki gpz 500 s din '94 - 2000 . am avut unu , lam luat cu 500 d euro , si am mai bagat in el nush 150 de euro maxim , mergea f frumos , se manevra bine , tragea bine , si consumul era cam 4 % daca mergeam lejer , am fost f multumit d el , l-am dat ca mi-am luat masina ( nah nevoile ) , as zice s cauti unu bunisor ca te-ai incadra cu banii si ai sa fii multumit d el ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in legatura cu chinezariile eu nu as alege una pentru mers zi de zi si plimbari prea lungi... Mie unul nu imi inspira increderea necesara pentru a pleca la un dum mai lung.

Zi-le alora de birjaresc scuterele de atatia ani :) Si lui robertkiran de a incarcat concorde-ul si l-a tot plimbat, parca facuse o tura sanatoasa si prin tara. Motorul il ai asa cum il pastrezi. Schimbi uleiul la 2 ani, sa nu te miri ca vrei sa iesi la terasa si nu mai poti pleca din fata. Din cauza ca la noi nu prea are lumea bani, sau o mentalitate fucked up, se da un pic cu trocariciu, ii da blana, ii da bordul peste cap, il duce la mecanic, ala ii da un scor de sta matza in coada (scor corect de altfel90% din cazuri) si asta in loc sa o repare o pune la vanzare; Ori din nestiinta se merge cu consumabilele vechi... Doar ce m-a sunat unu' pe la ora 7 sa ma intrebe de o mobra care o am la vanzare: primul lucru: cat prinde? Nu de consumabile, nu de stare, nu de bani. Ajunge o mobra pe mana astuia, daca nu o face terci in vreun accident, face ca altul de il cunosc si merge 2 ani cu mobra cu acelasi ulei, ii da de o rupe in 2 si asta a fost. Daca nu incepe sa bata la el si reuseste sa o dea, urmatorul s-ar putea sa nu fie asa norocos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacro, am facut un calcul, de la motor de 1000 de euro, cand termin eu cu ea o sa fie motor de 2500 de euro. De ce zici ca am ochelari de cal? Ca nu sunt inconstient cum sunt altii ? Daca tu mergi pe incredere cand iti spune vanzatorul ca "e buna dom'le, nu ai de bagat in ea", e treaba ta. Eu mi-am luat motor care imi place mie cum arata, dar nu vreau sa imi asum riscul de a imi vedea numele sau poza la rubrica accidente sa dati cu RIP. Am mers cu ea o luna, si dupa a garaj. Schimbat si reglat tot ce se poate. Abia cand o termin pot sa ma plimb in lung si-n lat cu incredere. O fi ea din 96, dar daca e pusa la punct, frani noi, cauciucuri noi, uleiuri si filtre noi, benzina de calitate si grija stapanului, eu consider ca se v-a comporta ca una noua. A mea n-are multi km in bord, motorul e bun, si am considerat ca isi merita banii. La cati bani o sa bag in ea ma indoiesc ca o s-o mai vand vreodata exact din considerentul asta, dar nici nu cred ca o sa vreau ceva mai sus de 4L 600cmc. Deci... Cine are ochelari de cal ? Eu doar ma refeream ca la inceput trebuie bagati bani pt a iti asigura integritatea corporala, si dupa te poti gandi la economii. Dar dupa ce ai spart 1000 de euro in plus fata de bugetul initial,mai conteaza litrul ala de benzina economisit ?

Editat de lionx1987
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi-le alora de birjaresc scuterele de atatia ani :) Si lui robertkiran de a incarcat concorde-ul si l-a tot plimbat, parca facuse o tura sanatoasa si prin tara. Motorul il ai asa cum il pastrezi. Schimbi uleiul la 2 ani, sa nu te miri ca vrei sa iesi la terasa si nu mai poti pleca din fata. Din cauza ca la noi nu prea are lumea bani, sau o mentalitate fucked up, se da un pic cu trocariciu, ii da blana, ii da bordul peste cap, il duce la mecanic, ala ii da un scor de sta matza in coada (scor corect de altfel90% din cazuri) si asta in loc sa o repare o pune la vanzare; Ori din nestiinta se merge cu consumabilele vechi... Doar ce m-a sunat unu' pe la ora 7 sa ma intrebe de o mobra care o am la vanzare: primul lucru: cat prinde? Nu de consumabile, nu de stare, nu de bani. Ajunge o mobra pe mana astuia, daca nu o face terci in vreun accident, face ca altul de il cunosc si merge 2 ani cu mobra cu acelasi ulei, ii da de o rupe in 2 si asta a fost. Daca nu incepe sa bata la el si reuseste sa o dea, urmatorul s-ar putea sa nu fie asa norocos.

Nu stiu ce sa zic, eu unul mi-am zis decat parerea, nu am zis ca nu sunt bune. Eu de ex am un atv chinezesc de 150cc si in 3 ani de cand il am nu i-am facut mare lucru in afara de consumabile si pot sa spun ca nu l-am menanjat deloc si am mers si vara si iarna si prin apa si prin toate locurile posibile si a fost mai mult decat ok. Ca motorizare mi se par super ok dar pe partea de suspensie, rulmenti, bucsi, etc sunt cam varza... deasta ziceam ca nu imi inspira siguranta necesara....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intereseaza ceva care sa fie ieftin si sa aiba piese ieftine, chiar daca se strica mai des... un f650 sh nu e chiar asa ieftin decat daca e f vechi... Ar mai fi interesanta aprilia pegaso (ar cam fi cea mai ieftina in 650cc), dar citind pe aici am vaz ca nu e nici ea f fiabila si sunt cam scumpe piesele. + ca si consuma destul.

mai nene , pegaso daca te loveste musca peste acceleratie te da pe o roata ! e prea puternica pentru tine ..

Consumul este de minim 7 la suta !

Recomand bandit 400 (prima mea motoreta) ai consum de 5 la suta maxim 5,5 , oricat ai trage de ea , asta in care ai sincronizate carburatoarele si iti lucreaza bujiile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am dat in cap, am replicat in spirit de gluma :) Voiam sa subliniez ca daca ai grija de fier, sunt sanse mari sa nu te lase sa te uiti la el ca nu mai merge. Am avut masini de munca, le-am condus decent, am bagat chiar bani din buzunar ca sa schimb anumite chestii si au mers, chiar bine. Cum au ajuns pe mana altora... nu au mai mers... ca fiat, ca daewoo, ca nu stiu ce, dar niciodata din cauza gibonilor care le conduceau. Asa si cu chinezariile... ca sunt si cazuri in care, da, au picat de pe ele una-alta, ca au mai fost probleme la garantie (dar asta se tot intampla si la BMW, era duracell care si-a schimbat grupul pe banii lui parca) dar eu stiu in C-ta unde se face serviceul la FB si am mare respect pt. mecanicul ala, asa ca nu mi-ar fi frica. Luati voi japoneza de 30 de ani cu 20 de milioane la superreducere, ca platesc si la asta asigurare de ma plictisesc (am 1 de 750cc si una de 850cc, ambele touringuri si consuma in oras de mai bine mergi pe jos) si maine promit ca imi iau (strict pt oras, nu mai am chef sa depasesc tiruri cu frica) si postez factura pt. un trascalet de 150cc de la firstbike, iar daca se strica in 2 ani (normal ca o sa depasesc cei 3000km din garantie, dupa care ii fac eu intretinerea) ii dau drumul in mare. Voi vedeti care e treaba cu chinezariile pe bune, pe mana unuia care are grija de lucruri si stie sa schimbe un ulei la timp, iar eu scap cu o asigurare mai mica si un trocarici sa il birjaresc prin oras cu consum decent 3% (monitorizam si impreuna consumul pe balaria aia de sprit-monitor).

 

mai nene , pegaso daca te loveste musca peste acceleratie te da pe o roata ! e prea puternica pentru tine ..

Consumul este de minim 7 la suta !

 

Si eu am ridicat-o involuntar cand aveam (si confirm si consumul)... E o motoreta tare buna, problema e ca s-au ieftinit peste noapte si au devenit accesibile pt. populatie. Si ajungem in acelasi loc de unde am plecat si cu discutia despre chinezarii. Au fost cumparate cu bani putini si s-a zgarcit lumea sa cumpere un rulment la 150 ron pt. o mobra de 900 euro, o baterie e cat e, o tot freaca cu pornirea cu bateria terminata si strica sprag-clutchul, care costa si ala vreo 300-400 ron, deci ~10% din valoarea troacei. Eu am bagat in TDM de m-am stricat si totusi nu zic ca e o mobra proasta... Desi e vestita ca ar fi cica fiabila, uite ca la SH e totusi riscul sa faca 'poc' :)

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La profil scrie total altceva, dar asa esti tu, complexa...misterioasa...

 

Da, mi-am luat CBF 600 S si inca nu am vandut mobra veche. Da clic pe profil si apar amandoua la mobre detinute. Nu ma apucam sa vorbesc despre o mobra de care nu am habar. Alte non-mistere mai vrei sa lamurim?

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, e grav... adica sper ca aveai socul tras... :crack:

 

Oricum, ma bucura cand vad ca iegzista iuzari care isi amintesc chestii carora eu nu le-am dat importanta la momentul respectiv. ;)

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pegaso e o varianta " ieftina" poate doar la achizitie.

 

In rest motocicleta iti lasa senzatia ca "e de jucarie". Si nici F650 nu e departe...cu toata sigla lui bavareza.



Eu am Honda CB 500 - o motocicleta foarte fiabila, cu care nu ai probleme. Ca si manevrabilitate/ commuting e ideala, dar nu gasesti una buna sub 1000+ Euro, si daca mai pui si inmatricularea... iti iei ce vrei dar eu cred ca e bine sa investesti intr-o marca cunoscuta, despre care se stiu performantele, nu in chinezarii...

 

Asa e...CB-ul de 500 aproape ca si-a castigat renumele de " motocicleta indestructibila".

 

Poate fi o alegere foarte buna pentru inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...