Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

multumesc tuturor pentru pareri, mi-ati fost de mare ajutor. cred ca o sa-mi caut un F4i, nu ma grabesc mai ales ca acum este si sfarsitul sezonului poate gasesc ceva bun si mai ieftin pt ca de cand urmaresc preturile la motoare scade considerabil iarna. o sa va tin la curent daca gasesc ceva

 

am gasit un f4i 2002,22000 km 2200euroi.pareri despre el, la ce sa ma uit mai atent ca maine merg sa-l vad. cam dubiosi cred ca sunt km 22000 la un motor din 2002. a fost vopsit in primavara si nu are semnalizari pe fata. are distributia schimbata recent. nu pot sa pun poze cu el sau nu stiu eu cum

 

 

poate 122.000 :) si oricum, daca vrei motocicleta nu-ti iei honda...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nici vorba sa cumperi asa ceva. Sunt sigur ca are mult mai multe probleme pe care nu le-ai vazut iar pretul este nesimtit de mare. Toate motoarele SH au probleme dar incearca sa nu te grabesti, ci sa te duci sa vezi mult mai multe motoare sa-ti faci o idee. Nu te lasa influentat de cei care vand motociclete care par foarte convingatori si priceputi. Un sfat ar fi sa cauti un motor la care nu trebuie sa intervii ca sa mergi cu el. Problemele vor aparea cu siguranta in timp si o sa bagi destui bani atat pentru intretinere cat si pentru eventualele probleme neprevazute. Peste toate astea o sa mai bagi bani in ea ca sa sporesti gradul de siguranta sa poti avea incredere in ea si sa nu stai cu emotii ca la un drum lung o sa-ti faca probleme cand esti la sute de km distanta de casa. Ca o concluzie cauta ceva bun de la inceput ca mai apoi sa-l transformi tu in ceva foarte bun. Nu lua motocicleta care necesita investitii sa poti merge cu ea crezand ca faci o afacere,.

 

P.S. : Vorbesc din proprie experianta, am cautat modelul respectiv si am vizionat peste 20 in toata tara . Pana la urma m-am ales cu un RR. :)

nu ma grabesc.

 

poate 122.000 :) si oricum, daca vrei motocicleta nu-ti iei honda...

de ce sa nu-mi iau honda??????? ce altceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,l-am vazut azi este un f4i sport [cu sa dubla] are ceva defecte pe la carene nu are toate suruburile si urechile unde trebuiesc suruburi, l-am tinut pornit si termocupla a pornit cand a ajuns antigelul la 115 grade si cand ajungea la 113 se oprea, cand l-am oprit a inceput sa dea cu antigel afara ,fierbea antigelul in vas[ este normal asta?????] se vede ca a fost cazut pe partea stanga are carcasa de la far lipita iar farul nu este aliniat cu carena din fata. 2000e a fost ultimul pret dar nu cred ca merita chiar daca este vopsit acum.relantiul cam varia putin[ cred ca nici asta nu e normal sau este???]

 

Eu n-am prea mers anul ăsta aşa că nu-mi amintesc exact la cât trebuie să deschidă şi la cât închide ventilatorul. Din ce-mi amintesc (vag) ştiu că îl lăsam cu contactul pus până ajungea la 108 grade C (atunci se oprea ventilatorul) după care puteam să scot cheia din contact. Eu nu-mi amintesc să fi avut "pierderi" de antigel pe loc dar ce-i drept nici n-am aşteptat atât sau eram deja în trafic (semafor, stop, vară, caniculă, coafura rezistă :)) etc.) şi nu eram atent la asta.

La prima vedere pare mult 2.000€ luând în calcul că nu e bine pusă la punct (cu atât mai mult cu cât a fost accidentată). Uneori aparenţele înşeală alteori nu.

Relantiul nu are voie să varieze decât la început (are şoc automat). După ce îţi apare temperatura pe bord (pe la 35 de grade C parcă) atunci indicatorul de la turometru ar trebui să stea constant undeva la 1.300 RPM +/-100.

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu n-am prea mers anul ăsta aşa că nu-mi amintesc exact la cât trebuie să deschidă şi la cât închide ventilatorul. Din ce-mi amintesc (vag) ştiu că îl lăsam cu contactul pus până ajungea la 108 grade C (atunci se oprea ventilatorul) după care puteam să scot cheia din contact. Eu nu-mi amintesc să fi avut "pierderi" de antigel pe loc dar ce-i drept nici n-am aşteptat atât sau eram deja în trafic (semafor, stop, vară, caniculă, coafura rezistă :)) etc.) şi nu eram atent la asta.

La prima vedere pare mult 2.000€ luând în calcul că nu e bine pusă la punct (cu atât mai mult cu cât a fost accidentată). Uneori aparenţele înşeală alteori nu.

Relantiul nu are voie să varieze decât la început (are şoc automat). După ce îţi apare temperatura pe bord (pe la 35 de grade C parcă) atunci indicatorul de la turometru ar trebui să stea constant undeva la 1.300 RPM +/-100.

relantiul statea pe la 1000 varia tot timpul cat a stat pornit ce-i drept putin dar se si auzea ca variaza nu doar pe ceas. si distributia parca cam zgomotoasa

 

pt ca uraste el hondele,i-ati ce iti place tie nu ce le place altora!

honda vreau si nu ma poate convinge nimeni sa-mi iau alta marca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu n-am prea mers anul ăsta aşa că nu-mi amintesc exact la cât trebuie să deschidă şi la cât închide ventilatorul. Din ce-mi amintesc (vag) ştiu că îl lăsam cu contactul pus până ajungea la 108 grade C (atunci se oprea ventilatorul) după care puteam să scot cheia din contact. Eu nu-mi amintesc să fi avut "pierderi" de antigel pe loc dar ce-i drept nici n-am aşteptat atât sau eram deja în trafic (semafor, stop, vară, caniculă, coafura rezistă :)) etc.) şi nu eram atent la asta.

La prima vedere pare mult 2.000€ luând în calcul că nu e bine pusă la punct (cu atât mai mult cu cât a fost accidentată). Uneori aparenţele înşeală alteori nu.

Relantiul nu are voie să varieze decât la început (are şoc automat). După ce îţi apare temperatura pe bord (pe la 35 de grade C parcă) atunci indicatorul de la turometru ar trebui să stea constant undeva la 1.300 RPM +/-100.

si inca un detaliu foarte important a avut 5 proprietari in 5 ani cam dubios

 

rulmenti de oala, rulmenti de presiune, intinzatoare de lant de distributie, relee. sa ai minim cate una din piesele astea de rezerva daca vrei honda. si sa te obisnuiesti sa te depaseasca toate sport-touring-urile din' 85 incoace...

nu vreau honda ca sa nu ma depaseasca nimeni.vreau pentru ca-mi place si am un prieten care a avut si nu a avut probleme mari cu ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

relantiul statea pe la 1000 varia tot timpul cat a stat pornit ce-i drept putin dar se si auzea ca variaza nu doar pe ceas. si distributia parca cam zgomotoasa

 

honda vreau si nu ma poate convinge nimeni sa-mi iau alta marca

Relantiul poate să stea la 1000 şi dacă îl reglează el să stea mai jos deşi nu ar avea motiv decât dacă ar folosi-o la poligon pentru şoala moto. Manualul zice că cel mai bine e să stea undeva la 1300+/- 100, eu aşa le am setate pe ale mele, undeva la 1250-1300.

Variaţia respectivă de turaţie apare si în sarcină? Dacă-l ţineai turat pe la 5.000-6.000 RPM tot avea jocul respectiv? În mod normal el trebuie să stea fix sau să varieze foarte-foarte puţin, insesizabil dacă nu eşti atent în mod special la asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca toba nu e aia de fabrica poate sa oschileze putin relantiul, mai ales ca-i reglat mai jos. 1300 ar trebui sa fie.

La 108 grade pleaca ventilatorul.

Daca nivelul lichidului de racire e corect, adica la semnul de jos in vasul de expansiune, nu trebuie sa dea antigel pe furtun cand se incalzeste. Daca a avut mai mult o sa scuipe afara ce e in plus in la primele incalziri ale motorului. In niciun caz nu trebuie sa fiarba in vas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relantiul poate să stea la 1000 şi dacă îl reglează el să stea mai jos deşi nu ar avea motiv decât dacă ar folosi-o la poligon pentru şoala moto. Manualul zice că cel mai bine e să stea undeva la 1300+/- 100, eu aşa le am setate pe ale mele, undeva la 1250-1300.

Variaţia respectivă de turaţie apare si în sarcină? Dacă-l ţineai turat pe la 5.000-6.000 RPM tot avea jocul respectiv? În mod normal el trebuie să stea fix sau să varieze foarte-foarte puţin, insesizabil dacă nu eşti atent în mod special la asta!

daca-l tineam turat nu oscila doar la relantiu.

 

Daca toba nu e aia de fabrica poate sa oschileze putin relantiul, mai ales ca-i reglat mai jos. 1300 ar trebui sa fie.

La 108 grade pleaca ventilatorul.

Daca nivelul lichidului de racire e corect, adica la semnul de jos in vasul de expansiune, nu trebuie sa dea antigel pe furtun cand se incalzeste. Daca a avut mai mult o sa scuipe afara ce e in plus in la primele incalziri ale motorului. In niciun caz nu trebuie sa fiarba in vas.

ventilatorul pornea la 115 si la 113 se oprea iar antigelul fierbea in vas dupa oprirea motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oscila tot timpul, la relantiu, sau doar până se încălzea?

Ar putea fi (şi) o problemă electrică la baterie, fie la partea electronică (ECU, alternator, etc.), fie la cablaj (cu timpul se mai oxidează contactele, mai ales dacă motoreta nu e depozitată corespunzător).
După cum ziceam, e normal să varieze RPM-urile până când ajunge temperatura uleiului pe la 35-40 de grade..
Respectivul vânzător ce ţi-a zis când l-ai întrebat chestiile astea?

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oscila tot timpul, la relantiu, sau doar până se încălzea?

Ar putea fi (şi) o problemă electrică la baterie, fie la partea electronică (ECU, alternator, etc.), fie la cablaj (cu timpul se mai oxidează contactele, mai ales dacă motoreta nu e depozitată corespunzător).

După cum ziceam, e normal să varieze RPM-urile până când ajunge temperatura uleiului pe la 35-40 de grade..

Respectivul vânzător ce ţi-a zis când l-ai întrebat chestiile astea?

oscila relatiul si dupa 20 minute tinuta pornita, proprietarul nu stia mai nimic sau asa incerca sa para, el nu stia nici unde a fost facuta julitura de pe carena din lateral stanga, cred ca nu era foarte serios

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

cine poate sa imi spuna cum imi pot imbunatati motorul ?

Design si performante.

 

Legat de performante, am gasit un Fazer care avea astea pe el :

 

Power commander III

BMC - air filter

''Lars'' system

Ivan's Fuel Cut Eliminator

Ivan's Flies

Dyno jet - exhaust Eliminator

AIS off, Ivan's Blockoff pads

Dynojet - quickshifter

 

Poate stie cineva ce inseamna toate astea si imi poate explica si mie... :)

Eu nu inteleg, ce performante mai vrei la 150cp?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg, ce performante mai vrei la 150cp?

 

Intrebarea mea era ce sunt si ce fac acele lucruri !

Si nu stiu cum este suzuki`le tau dar la Yamaha mea , acei 150 cp se simt de pe la 8-9.000 ture (poate si mai sus) , iar eu as vrea sa se simta si pe la turatii mai mici (asta e dorinta mea).

Poate ca 150 cai suna extraordinar, dar nu e chiar asa , eu inca nu merg cu motorul la turatii mari , sportiv, si mie mi`ar trebui pentru depasiri , pentru demaraj mai puternic , ceva (presupun ca se gaseste in lista de mai sus ceva...) care sa mai aduca cativa din acei 150 cai si pe la turatii mai mici ( 3-7.000).

Nu stiu nici eu , daca e posibil si cum se face ( dar am o banuiala ca se poate ), de aceea intreb !

Repet , intrebarea este, ce sunt acele lucruri, ce fac ele (si nu , ce credeti, sunt nebun sau nu ).

Multumesc !

 

PS: acest tuning l`am vazut pe internet in acest clip:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca n-ai vrut monocil/V2 ce sa iti fac,astea sunt 4 in linie..si inca e de 1 mie...daca ai fi luat un 250 cc ce mai ziceai.

Eu in locul tau(mai ales ca esti incepator) m-as concentra mai mult si la altele in afara de mansonul din dreapta...

Editat de MZRider18
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea mea era ce sunt si ce fac acele lucruri !

Si nu stiu cum este suzuki`le tau dar la Yamaha mea , acei 150 cp se simt de pe la 8-9.000 ture (poate si mai sus) , iar eu as vrea sa se simta si pe la turatii mai mici (asta e dorinta mea).

Poate ca 150 cai suna extraordinar, dar nu e chiar asa , eu inca nu merg cu motorul la turatii mari , sportiv, si mie mi`ar trebui pentru depasiri , pentru demaraj mai puternic , ceva (presupun ca se gaseste in lista de mai sus ceva...) care sa mai aduca cativa din acei 150 cai si pe la turatii mai mici ( 3-7.000).

Nu stiu nici eu , daca e posibil si cum se face ( dar am o banuiala ca se poate ), de aceea intreb !

Repet , intrebarea este, ce sunt acele lucruri, ce fac ele (si nu , ce credeti, sunt nebun sau nu ).

Multumesc !

 

PS: acest tuning l`am vazut pe internet in acest clip:

La majoritatea SS-urilor de 600, puterea se simte la turatii mari. Asa este si la Gsx-ul meu. Daca vroiai putere mare in ture mici si aspect sportiv, de ce nu ti-ai luat R1, Gsx-r 1000, Fireblade s.a.m.d. ? Cum spunea si colegul MZRider, ar trebui sa te uiti si la altceva in afara de acceleratie si putere, mai ales ca esti la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

r6...

r6 din 2000,2001 este pe carburatie pe cand f4i din 2001 pe injectie, nu e mai buna o motocicleta pe injectie??

astazi merg sa vad un f4i sport din 2001 rosu cu negru dar ma gandeam sa vad si cateva r6

Editat de yahym85
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unul din F4i-urile mele (ambele model 2001) are ~7200Km (e ~nouă), aşa că nu pleca de la premisa că e problemă la kilometrii! Din câte ştiu eu, la astea nu se pot da km înapoi ci doar schimba bordul cu totul, ceea ce nu e chiar ieftin (pleacă de pe la vreo 200€ în sus unul SH care are deja km şi dacă provine dintr-un accident sunt şanse mari să aibă urme, deci fi atent şi la aspectul ăsta).

Să-i verifici suspensiile, la km-ii ăştia ar cam trebui schimbate uleiul de la furcă şi semeringurile...

Încearcă să-l convingi cumva pe propietar să te lase să te plimbi cu ea 1/2 de zi ca să poţi să-i faci consumul (dacă îţi permiţi) pentru că dacă îţi consumă mai mult de ~7.5L/100 la mers mediu e foarte posibil să aibă probleme fie la bujii, fie la injectoare, fie la pompa de benzină (asta de obicei se întâmplă când stă motorul mult nepornit; şi eu cât şi CristiDB -parcă- am păţit asta la motoarele cu ~7.000Km şi a trebuit să ne luăm pompe de presiune noi - a mea ajunge mâine :D ). Dacă e de la pompă, e posibil să miroasă a benzină într-un mod anormal, tocmai pentru că nu e arsă cum trebuie (benzina, nu pompa :-))) ) -un alt motiv pentru care motorul nu va merge "rotund"- şi vei avea consum ridicat.

O altă chestie la care te poţi uita (apropo de Km) este radiatorul. Uită-te atât la spaţiile dintre ||||| (nu ştiu cum se numesc, dar hai să-i spunem generic, "plasă" -vezi aici). Dacă sunt paralele, fără îndoituri, curburi, etc, înseamnă fie că nu are mulţi km, fie că a evitat contactul cu toate zburătoarele posibile şi cu tot ceea ce se mai poate prinde într-un radiator!

Las-o să meargă vre-o 15-20 de minute sau mai mult, ca să vezi că-ţi pleacă ventilatorul de la radiator şi că îţi cuplează când trebuie -adică că nu are probleme nici la termocuplă, nici la termostat, nici la ventilator-. În cazul în care nu pleacă, să verifici siguranţele, ar putea fi şi din cauza lor. Dacă totuşi pleacă dar după un timp continuă să se încălzească (ai martor de temperatură pe bord) înseamnă că nu mai are antigel.

Dacă mai îmi vine ceva în minte te anunţ. ;)

 

L.E. Dacă te lasă să mergi cu el, găsiţi un drum liber şi dă-i "blană" (sau spune-i lui să o facă, cu tine pasager)! Atunci se vede, la viteza respectivă (ar trebui să ajungă la 230-250Km/h cu 2 persoane) dacă reparaţia în urma accidentului (presupun că din cauza asta a fost revopsit dar e posibil să fi fost doar un moft -cu toate că nu e ieftină o vopsire moto-) este de calitate SAU NU. Nu are voie să apară troncăneli, lovituri, sunete ciudate, etc.! Cea pe care o vând eu (jos în semnătură) a fost avariată (şi ulterior reparată) în UK, apoi a ajuns în RO la un coleg motociclist, apoi la mine. I-am schimbat uleiul şi alte consumabile şi m-a dus fără probleme cu 280, respectiv 250km/h cu pasageră. Eu, cu excepţia unor "scăpări de moment", am mers normal cu ea. La cele de care s-a "tras" mult, se observă un anumit colorit la galerii (în spatele roţii frontale), din cauză că trec prin modificări repetate de temperatură.

Dacă cumva intră în voblaj poate să fie nu numai de la o reparaţie prost efectuată ci şi/sau de la roţile ce nu sunt echilibrate (sau e tocită gumă aiurea).

Te dezamagesc cu datul kilometrajului inapoi, in placa electrica din bord, se afla un mic circuit integrat cu numele de MEMORIE electronica. Se pot programa oriciti kilometri doresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta fac

 

intre f4i sau R6 ce sa aleg???

Ţie pentru ce îţi trebuie motocicletă? Pentru mine, spre exemplu, super-sporturile de 600cc ies din discuţie (mă refer la modelele mai vechi, 2000-2006) iar F4i-ul are tot ce îmi doresc momentan (de asta şi am două iar ultima, crede-mă, n-a fost deloc ieftină dar am considerat că merită ;) ).

Personal, nu ştiu de ce consideră colegul de mai sus (Performance Solutions) că sistemele de injecţie de la F4i-uri sunt "vai mama lor". Ori ţi se înfundă din cauza mizeriilor din benzină, ori cedează injectorul (ceea ce nu mi s-a întâmplat în 20.000 de km cu un motor şi încă 2000 cu altul), ori apar ceva probleme la pompa de presiune, aşa cum ziceam cu ceva mesaje în urmă, dar problema acolo am înţeles că se datorează unui mecanism intern al pompei care e bine să fie pus în uz, altfel se deteriorează şi trebuie schimbată pompa de presiune.

Strict ca poziţie, mai bine stai (dacă eşti cât de cât înalt - +180cm) pe GSXR-ul de 600 decât pe R6. R6-le are şaua pilotului moale dar atât, poziţia nu se compară cu F4i-ul sau cu GSXR-ul (care ar fi prima super-sportivă pe care aş alege-o strict din punct de vedere al poziţiei plus că vine din fabrică cu stabilizator de voblaj care altfel te-ar costa câteva sute de € iar pentru începători şi nu numai e foarte bine venit -a nu se înţelege că GSXR-ul sau altă supersportivă e indicată pentru începători!!!!-).

Am un prieten ce şi-a schimbat R6-le cu un 636. Dacă aflu de ce a renunţat la R6 te anunţ.

Ca şi plus, R6-le se manevrează mai uşor decât celelalte SS-uri. GSXR-ul spre exemplu e cam ţeapăn (desigur, comparativ şi cu F4i-ul care se manevrează destul de ok în oraş).

Din nou, chiar dacă repet, tu gândeşte-te bine ce vrei de la motor, pentru că mie mi se pare că înca nu ştii foarte bine şi e foarte posibil să-ţi iei ceva şi apoi să-ţi pară rau şi să vrei să-l vinzi, iar cauţi altceva, iar timp pierdut, etc.!!

Nu prea sunt multe variante de sport-touring carenate de 600cc iar dintre ele F4i-ul este cea mai bună, frumoasă (din punctul meu de vedere), fiabilă (cel puţin are nişte hibe care sunt cunoscute, nu ca la alte motoare de se strică ceva la ele şi nu ştii ce iar mecanicul face experimente pe banii şi timpul tău), etc..

 

@JAGI Mersi pentru completare, nu ştiam de chestia asta. Oricum, mă gândesc că faza respectivă o poate face doar cineva cu un computer cu adaptorul special pentru memoria respectivă, pentru ca una e să resetezi memoria şi alta să dai kilometrajul înapoi (chiar dacă ar merge, ar rămâne discrepanţă între Km şi mile) iar astfel de lucruri mă îndoiesc ca le poate face orice service moto iar cele care se respectă mă îndoiesc că s-ar preta la astfel de subterfugii dar nu zic nu, doar e România.

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...