Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

multumesc frumos, maine ma duc sa-l vad dar nu-l iau pana nu-l vede si cineva care se pricepe cu adevarat la motoare. eu nu o sa ma urc pe el si sa-i dau 250 pt ca nu e al meu si cine stie ce se poate intampla si oricum nu o sa merg acum la inceput cu viteza foarte mare pana nu cunosti motorul sa sti cum sa-l stapanesti la asemenea viteza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Unele probleme nu ies la iveală decât în sarcină, de asta ţi-am spus că ar fi bine să faci testul respectiv pe care altfel nu ştiu dacă îl poţi face. Eventual pus pe un Dyno (sau cum îi spune) şi testat pe el deşi nu se compară cu modul în care reacţionează pe şosea însă măcar mai simţi unele chestii -dacă e să fie-.

Ai grijă să nu fie cadrul vopsit! Dacă e vopsit în negru poate să provină de la un F4i Sport (cu şa dublă) sau poate să fie vopsit doar aşa, de "kiki" SAU ca să se mascheze o lipitură/sudură/într-un cuvânt: reparaţie! Acelaşi lucru dacă e vopsit în altă culoare.

 

Apropo de viteză foarte mare, unul din lucrurile care-ţi sunt recomandate să le faci în caz de voblaj (spate) şi în cazul în care cauciucurile sunt ok şi roţile echilibrate este să accelerezi (îţi transferă greutatea pe spate) şi tendinţa de deplasare este înainte. Ideea e că atât timp cât e drumul drept şi bun, nu-ţi trebuie "skill-uri" de Rossi ca să te ţii de ghidon, motorul vrea să meargă drept; vei observa la viteză (mare) că e puţin mai greu să virezi (mă rog, faci countersteering) decât la viteze mici iar 250-ul (generic, ideea e să fie pus în sarcină motorul şi tot ansamblul de la roţi la cadru, ghidon, etc.) poate să fie mai mare sau mai mic.
Eu am testat un 929RR şi la 180Km/h a început să tremure, ceea ce nu se întâmpla pe la 100-120Km/h. M-am întors cu F4i-ul din semnătură, pe acelaşi drum, aceleaşi condiţii şi nu mi-a apărut niciun tremurat. Concluzia o tragi singur.

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,l-am vazut azi este un f4i sport [cu sa dubla] are ceva defecte pe la carene nu are toate suruburile si urechile unde trebuiesc suruburi, l-am tinut pornit si termocupla a pornit cand a ajuns antigelul la 115 grade si cand ajungea la 113 se oprea, cand l-am oprit a inceput sa dea cu antigel afara ,fierbea antigelul in vas[ este normal asta?????] se vede ca a fost cazut pe partea stanga are carcasa de la far lipita iar farul nu este aliniat cu carena din fata. 2000e a fost ultimul pret dar nu cred ca merita chiar daca este vopsit acum.relantiul cam varia putin[ cred ca nici asta nu e normal sau este???]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici vorba sa cumperi asa ceva. Sunt sigur ca are mult mai multe probleme pe care nu le-ai vazut iar pretul este nesimtit de mare. Toate motoarele SH au probleme dar incearca sa nu te grabesti, ci sa te duci sa vezi mult mai multe motoare sa-ti faci o idee. Nu te lasa influentat de cei care vand motociclete care par foarte convingatori si priceputi. Un sfat ar fi sa cauti un motor la care nu trebuie sa intervii ca sa mergi cu el. Problemele vor aparea cu siguranta in timp si o sa bagi destui bani atat pentru intretinere cat si pentru eventualele probleme neprevazute. Peste toate astea o sa mai bagi bani in ea ca sa sporesti gradul de siguranta sa poti avea incredere in ea si sa nu stai cu emotii ca la un drum lung o sa-ti faca probleme cand esti la sute de km distanta de casa. Ca o concluzie cauta ceva bun de la inceput ca mai apoi sa-l transformi tu in ceva foarte bun. Nu lua motocicleta care necesita investitii sa poti merge cu ea crezand ca faci o afacere,.



P.S. : Vorbesc din proprie experianta, am cautat modelul respectiv si am vizionat peste 20 in toata tara . Pana la urma m-am ales cu un RR. :)

Editat de Wesko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tuturor pentru pareri, mi-ati fost de mare ajutor. cred ca o sa-mi caut un F4i, nu ma grabesc mai ales ca acum este si sfarsitul sezonului poate gasesc ceva bun si mai ieftin pt ca de cand urmaresc preturile la motoare scade considerabil iarna. o sa va tin la curent daca gasesc ceva

 

am gasit un f4i 2002,22000 km 2200euroi.pareri despre el, la ce sa ma uit mai atent ca maine merg sa-l vad. cam dubiosi cred ca sunt km 22000 la un motor din 2002. a fost vopsit in primavara si nu are semnalizari pe fata. are distributia schimbata recent. nu pot sa pun poze cu el sau nu stiu eu cum

 

 

poate 122.000 :) si oricum, daca vrei motocicleta nu-ti iei honda...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici vorba sa cumperi asa ceva. Sunt sigur ca are mult mai multe probleme pe care nu le-ai vazut iar pretul este nesimtit de mare. Toate motoarele SH au probleme dar incearca sa nu te grabesti, ci sa te duci sa vezi mult mai multe motoare sa-ti faci o idee. Nu te lasa influentat de cei care vand motociclete care par foarte convingatori si priceputi. Un sfat ar fi sa cauti un motor la care nu trebuie sa intervii ca sa mergi cu el. Problemele vor aparea cu siguranta in timp si o sa bagi destui bani atat pentru intretinere cat si pentru eventualele probleme neprevazute. Peste toate astea o sa mai bagi bani in ea ca sa sporesti gradul de siguranta sa poti avea incredere in ea si sa nu stai cu emotii ca la un drum lung o sa-ti faca probleme cand esti la sute de km distanta de casa. Ca o concluzie cauta ceva bun de la inceput ca mai apoi sa-l transformi tu in ceva foarte bun. Nu lua motocicleta care necesita investitii sa poti merge cu ea crezand ca faci o afacere,.

 

P.S. : Vorbesc din proprie experianta, am cautat modelul respectiv si am vizionat peste 20 in toata tara . Pana la urma m-am ales cu un RR. :)

nu ma grabesc.

 

poate 122.000 :) si oricum, daca vrei motocicleta nu-ti iei honda...

de ce sa nu-mi iau honda??????? ce altceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,l-am vazut azi este un f4i sport [cu sa dubla] are ceva defecte pe la carene nu are toate suruburile si urechile unde trebuiesc suruburi, l-am tinut pornit si termocupla a pornit cand a ajuns antigelul la 115 grade si cand ajungea la 113 se oprea, cand l-am oprit a inceput sa dea cu antigel afara ,fierbea antigelul in vas[ este normal asta?????] se vede ca a fost cazut pe partea stanga are carcasa de la far lipita iar farul nu este aliniat cu carena din fata. 2000e a fost ultimul pret dar nu cred ca merita chiar daca este vopsit acum.relantiul cam varia putin[ cred ca nici asta nu e normal sau este???]

 

Eu n-am prea mers anul ăsta aşa că nu-mi amintesc exact la cât trebuie să deschidă şi la cât închide ventilatorul. Din ce-mi amintesc (vag) ştiu că îl lăsam cu contactul pus până ajungea la 108 grade C (atunci se oprea ventilatorul) după care puteam să scot cheia din contact. Eu nu-mi amintesc să fi avut "pierderi" de antigel pe loc dar ce-i drept nici n-am aşteptat atât sau eram deja în trafic (semafor, stop, vară, caniculă, coafura rezistă :)) etc.) şi nu eram atent la asta.

La prima vedere pare mult 2.000€ luând în calcul că nu e bine pusă la punct (cu atât mai mult cu cât a fost accidentată). Uneori aparenţele înşeală alteori nu.

Relantiul nu are voie să varieze decât la început (are şoc automat). După ce îţi apare temperatura pe bord (pe la 35 de grade C parcă) atunci indicatorul de la turometru ar trebui să stea constant undeva la 1.300 RPM +/-100.

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu n-am prea mers anul ăsta aşa că nu-mi amintesc exact la cât trebuie să deschidă şi la cât închide ventilatorul. Din ce-mi amintesc (vag) ştiu că îl lăsam cu contactul pus până ajungea la 108 grade C (atunci se oprea ventilatorul) după care puteam să scot cheia din contact. Eu nu-mi amintesc să fi avut "pierderi" de antigel pe loc dar ce-i drept nici n-am aşteptat atât sau eram deja în trafic (semafor, stop, vară, caniculă, coafura rezistă :)) etc.) şi nu eram atent la asta.

La prima vedere pare mult 2.000€ luând în calcul că nu e bine pusă la punct (cu atât mai mult cu cât a fost accidentată). Uneori aparenţele înşeală alteori nu.

Relantiul nu are voie să varieze decât la început (are şoc automat). După ce îţi apare temperatura pe bord (pe la 35 de grade C parcă) atunci indicatorul de la turometru ar trebui să stea constant undeva la 1.300 RPM +/-100.

relantiul statea pe la 1000 varia tot timpul cat a stat pornit ce-i drept putin dar se si auzea ca variaza nu doar pe ceas. si distributia parca cam zgomotoasa

 

pt ca uraste el hondele,i-ati ce iti place tie nu ce le place altora!

honda vreau si nu ma poate convinge nimeni sa-mi iau alta marca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu n-am prea mers anul ăsta aşa că nu-mi amintesc exact la cât trebuie să deschidă şi la cât închide ventilatorul. Din ce-mi amintesc (vag) ştiu că îl lăsam cu contactul pus până ajungea la 108 grade C (atunci se oprea ventilatorul) după care puteam să scot cheia din contact. Eu nu-mi amintesc să fi avut "pierderi" de antigel pe loc dar ce-i drept nici n-am aşteptat atât sau eram deja în trafic (semafor, stop, vară, caniculă, coafura rezistă :)) etc.) şi nu eram atent la asta.

La prima vedere pare mult 2.000€ luând în calcul că nu e bine pusă la punct (cu atât mai mult cu cât a fost accidentată). Uneori aparenţele înşeală alteori nu.

Relantiul nu are voie să varieze decât la început (are şoc automat). După ce îţi apare temperatura pe bord (pe la 35 de grade C parcă) atunci indicatorul de la turometru ar trebui să stea constant undeva la 1.300 RPM +/-100.

si inca un detaliu foarte important a avut 5 proprietari in 5 ani cam dubios

 

rulmenti de oala, rulmenti de presiune, intinzatoare de lant de distributie, relee. sa ai minim cate una din piesele astea de rezerva daca vrei honda. si sa te obisnuiesti sa te depaseasca toate sport-touring-urile din' 85 incoace...

nu vreau honda ca sa nu ma depaseasca nimeni.vreau pentru ca-mi place si am un prieten care a avut si nu a avut probleme mari cu ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

relantiul statea pe la 1000 varia tot timpul cat a stat pornit ce-i drept putin dar se si auzea ca variaza nu doar pe ceas. si distributia parca cam zgomotoasa

 

honda vreau si nu ma poate convinge nimeni sa-mi iau alta marca

Relantiul poate să stea la 1000 şi dacă îl reglează el să stea mai jos deşi nu ar avea motiv decât dacă ar folosi-o la poligon pentru şoala moto. Manualul zice că cel mai bine e să stea undeva la 1300+/- 100, eu aşa le am setate pe ale mele, undeva la 1250-1300.

Variaţia respectivă de turaţie apare si în sarcină? Dacă-l ţineai turat pe la 5.000-6.000 RPM tot avea jocul respectiv? În mod normal el trebuie să stea fix sau să varieze foarte-foarte puţin, insesizabil dacă nu eşti atent în mod special la asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca toba nu e aia de fabrica poate sa oschileze putin relantiul, mai ales ca-i reglat mai jos. 1300 ar trebui sa fie.

La 108 grade pleaca ventilatorul.

Daca nivelul lichidului de racire e corect, adica la semnul de jos in vasul de expansiune, nu trebuie sa dea antigel pe furtun cand se incalzeste. Daca a avut mai mult o sa scuipe afara ce e in plus in la primele incalziri ale motorului. In niciun caz nu trebuie sa fiarba in vas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relantiul poate să stea la 1000 şi dacă îl reglează el să stea mai jos deşi nu ar avea motiv decât dacă ar folosi-o la poligon pentru şoala moto. Manualul zice că cel mai bine e să stea undeva la 1300+/- 100, eu aşa le am setate pe ale mele, undeva la 1250-1300.

Variaţia respectivă de turaţie apare si în sarcină? Dacă-l ţineai turat pe la 5.000-6.000 RPM tot avea jocul respectiv? În mod normal el trebuie să stea fix sau să varieze foarte-foarte puţin, insesizabil dacă nu eşti atent în mod special la asta!

daca-l tineam turat nu oscila doar la relantiu.

 

Daca toba nu e aia de fabrica poate sa oschileze putin relantiul, mai ales ca-i reglat mai jos. 1300 ar trebui sa fie.

La 108 grade pleaca ventilatorul.

Daca nivelul lichidului de racire e corect, adica la semnul de jos in vasul de expansiune, nu trebuie sa dea antigel pe furtun cand se incalzeste. Daca a avut mai mult o sa scuipe afara ce e in plus in la primele incalziri ale motorului. In niciun caz nu trebuie sa fiarba in vas.

ventilatorul pornea la 115 si la 113 se oprea iar antigelul fierbea in vas dupa oprirea motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oscila tot timpul, la relantiu, sau doar până se încălzea?

Ar putea fi (şi) o problemă electrică la baterie, fie la partea electronică (ECU, alternator, etc.), fie la cablaj (cu timpul se mai oxidează contactele, mai ales dacă motoreta nu e depozitată corespunzător).
După cum ziceam, e normal să varieze RPM-urile până când ajunge temperatura uleiului pe la 35-40 de grade..
Respectivul vânzător ce ţi-a zis când l-ai întrebat chestiile astea?

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oscila tot timpul, la relantiu, sau doar până se încălzea?

Ar putea fi (şi) o problemă electrică la baterie, fie la partea electronică (ECU, alternator, etc.), fie la cablaj (cu timpul se mai oxidează contactele, mai ales dacă motoreta nu e depozitată corespunzător).

După cum ziceam, e normal să varieze RPM-urile până când ajunge temperatura uleiului pe la 35-40 de grade..

Respectivul vânzător ce ţi-a zis când l-ai întrebat chestiile astea?

oscila relatiul si dupa 20 minute tinuta pornita, proprietarul nu stia mai nimic sau asa incerca sa para, el nu stia nici unde a fost facuta julitura de pe carena din lateral stanga, cred ca nu era foarte serios

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

cine poate sa imi spuna cum imi pot imbunatati motorul ?

Design si performante.

 

Legat de performante, am gasit un Fazer care avea astea pe el :

 

Power commander III

BMC - air filter

''Lars'' system

Ivan's Fuel Cut Eliminator

Ivan's Flies

Dyno jet - exhaust Eliminator

AIS off, Ivan's Blockoff pads

Dynojet - quickshifter

 

Poate stie cineva ce inseamna toate astea si imi poate explica si mie... :)

Eu nu inteleg, ce performante mai vrei la 150cp?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg, ce performante mai vrei la 150cp?

 

Intrebarea mea era ce sunt si ce fac acele lucruri !

Si nu stiu cum este suzuki`le tau dar la Yamaha mea , acei 150 cp se simt de pe la 8-9.000 ture (poate si mai sus) , iar eu as vrea sa se simta si pe la turatii mai mici (asta e dorinta mea).

Poate ca 150 cai suna extraordinar, dar nu e chiar asa , eu inca nu merg cu motorul la turatii mari , sportiv, si mie mi`ar trebui pentru depasiri , pentru demaraj mai puternic , ceva (presupun ca se gaseste in lista de mai sus ceva...) care sa mai aduca cativa din acei 150 cai si pe la turatii mai mici ( 3-7.000).

Nu stiu nici eu , daca e posibil si cum se face ( dar am o banuiala ca se poate ), de aceea intreb !

Repet , intrebarea este, ce sunt acele lucruri, ce fac ele (si nu , ce credeti, sunt nebun sau nu ).

Multumesc !

 

PS: acest tuning l`am vazut pe internet in acest clip:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca n-ai vrut monocil/V2 ce sa iti fac,astea sunt 4 in linie..si inca e de 1 mie...daca ai fi luat un 250 cc ce mai ziceai.

Eu in locul tau(mai ales ca esti incepator) m-as concentra mai mult si la altele in afara de mansonul din dreapta...

Editat de MZRider18
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea mea era ce sunt si ce fac acele lucruri !

Si nu stiu cum este suzuki`le tau dar la Yamaha mea , acei 150 cp se simt de pe la 8-9.000 ture (poate si mai sus) , iar eu as vrea sa se simta si pe la turatii mai mici (asta e dorinta mea).

Poate ca 150 cai suna extraordinar, dar nu e chiar asa , eu inca nu merg cu motorul la turatii mari , sportiv, si mie mi`ar trebui pentru depasiri , pentru demaraj mai puternic , ceva (presupun ca se gaseste in lista de mai sus ceva...) care sa mai aduca cativa din acei 150 cai si pe la turatii mai mici ( 3-7.000).

Nu stiu nici eu , daca e posibil si cum se face ( dar am o banuiala ca se poate ), de aceea intreb !

Repet , intrebarea este, ce sunt acele lucruri, ce fac ele (si nu , ce credeti, sunt nebun sau nu ).

Multumesc !

 

PS: acest tuning l`am vazut pe internet in acest clip:

La majoritatea SS-urilor de 600, puterea se simte la turatii mari. Asa este si la Gsx-ul meu. Daca vroiai putere mare in ture mici si aspect sportiv, de ce nu ti-ai luat R1, Gsx-r 1000, Fireblade s.a.m.d. ? Cum spunea si colegul MZRider, ar trebui sa te uiti si la altceva in afara de acceleratie si putere, mai ales ca esti la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

r6...

r6 din 2000,2001 este pe carburatie pe cand f4i din 2001 pe injectie, nu e mai buna o motocicleta pe injectie??

astazi merg sa vad un f4i sport din 2001 rosu cu negru dar ma gandeam sa vad si cateva r6

Editat de yahym85
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...