Rzww Postat Iulie 28, 2015 Share Postat Iulie 28, 2015 Salut, O alta varianta, tinand cont de ce ai tu nevoie, ar fi un BMW 650 GS. Cauta unul cu ABS, ajuta mult la inceput ( cand te sperii si blochezi franele). Consum bun, manevrabilitate mai mult decat ok. Colegi ti-ar spune ca vibreaza ca dracu monocilindru. Eu unu "vin" de pe un VFR. In afara de problema vantului, care ma bate mult mai tare pe GS, nu simt altceva. Am facut si drumuri de 300 de km si nici cea mai mica de oboseala in maini din cauza vibratiilor. Poate doar pozitia sa fie un pic mai obositoare comparativ cu VFR-ul ( ma doare si poponeata parca mai tare). Cat despre probat, sincer iti zic ca e cea mai sfanta varianta. Decat sa-ti iei un motor si apoi sa nu-ti placa, probeaza inainte. Ori la colegi ( daca ai drum in Bucuresti dai un telefon si te ajut cu placere cu "caprita" mea), ori la colegi care inchiriaza ca si bussines. Eu am facut asta si nu regret. Bike2rent e o varianta super tare, om de milioane care te mai si sfatuieste cu una alta. Pe mai departe, din experienta iti zic ca oricat te-am sfatuii noi, tot ce vrei tu iti vei lua. Si-n plus, cu cat ai mai multe variante, cu atat mai debusolat o sa fii. Cu atat o sa consideri alegerea mai dificila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hds Sergiu Postat Iulie 28, 2015 Share Postat Iulie 28, 2015 Bai , ce sa zic... Va multumesc mult pentru sfaturi. Imi place foarte mult xtx-ul cum arata, imi doresc un supermoto aratos. Toti prietenii mei au supersporturi de 600 de care nu vreau sa aud, cel putin in primii doi ani. 40-50 cp sunt suficienti pentru mine pana ma invat. Daca nu ma hotarasc la un supermoto, probabil o sa merg pe un er6n, am facut scoala pe el si mi-a placut. Sau daca nu un cb500 sau gs500f. Eu stau in Bucuresti ca aici lucrez, in weekend ma duc la mine acasa in Targoviste, stiu ca se mai strang baietii acolo, poate pot sa ma urc si eu pe una pe alta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 Eu zic sa studiezi piata.... vezi ce se vinde, incadrandu-se in bugetul tau, alegi in primul rand modelul cu "inima" si dupa aceea mobra cu capul. Sa fie cat mai noua, cat mai intretinuta, sa bagi cat mai putini bani in ea. Pt ca, la orice sh, o sa bagi bani... ideea e sa nu aiba bube mari. Daca poti sa iei ceva cu minim 2 cilindrii, e f bine, cel putin pt confortul tau. Parerea mea e sa te calmezi cu offroad-ul la inceput... un forestier sau drum de tara mai merge, poti sa-l faci cu orice mobra mai usurica, dar nu te baga la trasee "salbatice". Alergatul prin padure si urcatul muntilor in viteza e pt cross-uri. Pt probe vezi sectiunea dedicata orasului tau, roaga oamenii sa te lase sa te urci pe mobrele lor. Pe mine m-a ajutat mult un coleg forumist in alegerea vacii, lasandu-ma sa ma urc pe ea. Bine, una e urcatul in sa in parcare sau 200 m de mers, si alta e sa pleci la drum... dar macar iti faci o idee cum stai. Nu mai induce oamenii in eroare, mai ales când sunt incepători. Pt ceea ce descrii tu acolo iti trebuie un enduro nu un cross. » Post actualizat in 29 Jul 2015 05:57 Salut, O alta varianta, tinand cont de ce ai tu nevoie, ar fi un BMW 650 GS. Cauta unul cu ABS, ajuta mult la inceput ( cand te sperii si blochezi franele). Consum bun, manevrabilitate mai mult decat ok. Colegi ti-ar spune ca vibreaza ca dracu monocilindru. Eu unu "vin" de pe un VFR. In afara de problema vantului, care ma bate mult mai tare pe GS, nu simt altceva. Am facut si drumuri de 300 de km si nici cea mai mica de oboseala in maini din cauza vibratiilor. Poate doar pozitia sa fie un pic mai obositoare comparativ cu VFR-ul ( ma doare si poponeata parca mai tare). Cat despre probat, sincer iti zic ca e cea mai sfanta varianta. Decat sa-ti iei un motor si apoi sa nu-ti placa, probeaza inainte. Ori la colegi ( daca ai drum in Bucuresti dai un telefon si te ajut cu placere cu "caprita" mea), ori la colegi care inchiriaza ca si bussines. Eu am facut asta si nu regret. Bike2rent e o varianta super tare, om de milioane care te mai si sfatuieste cu una alta. Pe mai departe, din experienta iti zic ca oricat te-am sfatuii noi, tot ce vrei tu iti vei lua. Si-n plus, cu cat ai mai multe variante, cu atat mai debusolat o sa fii. Cu atat o sa consideri alegerea mai dificila. Dacă ai un GS din 2001 - 2003 adică varianta cu o singură bujie, un "easy fix" este parbrizul de Dakar din aceeasi ani. Pt mine a functionat excelent, acum mai contează si ce inăltime ai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 Dacă vrea să-si cumpere o mobră ma gândesc că are niste bani. In altă ordine de idei, tu dacă ai inchiria mobra ta, nu ai cere garantie? 500 de euro e chiar putin, pe afară fără 1000 euro garantie nu prea găsesti de inchiriat. Gandire de chioscar; cand inchiriezi masini lasi 2000 de euro garantie? Eu inchiriez avioane si nu am lasat niciodata garantie: proprietarii au asigurare pentru acest gen de afacere si asigurarea acopera riscurile. Am mai inchiriat moto in Bucuresti pentru un var si tot nu am lasat garantie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 Gandire de chioscar; cand inchiriezi masini lasi 2000 de euro garantie? Eu inchiriez avioane si nu am lasat niciodata garantie: proprietarii au asigurare pentru acest gen de afacere si asigurarea acopera riscurile. Am mai inchiriat moto in Bucuresti pentru un var si tot nu am lasat garantie. Tu ți-ai făcut vreodată CASCO la mobra? Nu te chinui să răspunzi, e retorică întrebarea. Dacă tot te-ai dat priceput zi și mie de unde închiriez un 747? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 Motocicleta am cumparat-o noua, CASCO era o banalitate. Nu stiu unde gasesti un 747 in Romania, dar daca vrei ceva mai mic spune-mi in ce oras vrei si iti spun unde gasesti. In zona Bucurestiului sunt cel putin vreo 4-5 avioane de inchiriat, am pilotat eu 4 din ele in regim de inchiriere, iar CASCO la un avion mic e cam 4500 de euro pe an. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 Si cât peste 1000 euro era franchiza la banalitatea aia de CASCO? Si ce nu-ti acoperea furtul, dauna totală sau nici una dintre ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 (editat) Unii de aici au nevoie de cate o vaca mecanizata! Iata aici! https://www.google.ro/search?q=photos+of+artbasel+2015&espv=2&biw=1745&bih=977&tbm=isch&imgil=hMDOzJuGPyDvqM%253A%253Bh3VP4j8OsGdG_M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.cctv-america.com%25252Fflagallery%25252Fphotos-art-basel-2015-in-hong-kong&source=iu&pf=m&fir=hMDOzJuGPyDvqM%253A%252Ch3VP4j8OsGdG_M%252C_&usg=__PSouLr1XZ8GBbzE0ogNnnW0pmqI%3D&ved=0CDIQyjdqFQoTCLX3q7CXgscCFcy1FAodxnEEMQ&ei=LL65VbUxzOtSxuORiAM#imgrc=r_h02tQhYfZv9M%3A&usg=__PSouLr1XZ8GBbzE0ogNnnW0pmqI%3D Editat Iulie 30, 2015 de Proxi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jaman Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 Unii de aici au nevoie de cate o vaca mecanizata! Iata aici! https://www.google.ro/search?q=photos+of+artbasel+2015&espv=2&biw=1745&bih=977&tbm=isch&imgil=hMDOzJuGPyDvqM%253A%253Bh3VP4j8OsGdG_M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.cctv-america.com%25252Fflagallery%25252Fphotos-art-basel-2015-in-hong-kong&source=iu&pf=m&fir=hMDOzJuGPyDvqM%253A%252Ch3VP4j8OsGdG_M%252C_&usg=__PSouLr1XZ8GBbzE0ogNnnW0pmqI%3D&ved=0CDIQyjdqFQoTCLX3q7CXgscCFcy1FAodxnEEMQ&ei=LL65VbUxzOtSxuORiAM#imgrc=r_h02tQhYfZv9M%3A&usg=__PSouLr1XZ8GBbzE0ogNnnW0pmqI%3D Page not found... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 (editat) incerc din nou: http://www.artnet.com/artists/subodh-gupta/two-mechanized-cows-a-zN5_wWI-g5teku9koac_6A2 Vad ca nici asta nu merge, via forum, desi la mine merge, la fel si cea de sus care e o pagina din NYtimes. E o sculptura, se cheama: Two Mechanized Cowsautor: Subodh Gupta Editat Iulie 30, 2015 de Proxi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 (editat) 1. Multumesc frumos pentru raspuns FLEX, este exact ce aveam nevoie sa aud. 2. M-am gandit si eu la varianta XT-R cu roti de supermoto, dar cum ziceai si tu am impresia ca suspensia aia e prea moale pentru strada, si cum 3. voi merge majoritatea timpului pe asfalt cred ca solutia optima pentru mine este un XTX SM + niste roti de enduro. 4. 80% din timp voi merge pe asfalt, voi face iesiri si pe drum forestier sau accidentat , dar n-am de gand sa fac flicu' pe spate sau sa merg cu 150 pe acolo. Sper ca ma voi descurca P.S: M-am "gindit" totusi ca mici inadvertente vor trece neobservate pe un forum de motociclisti. Nu-mi ramane "decit" sa fiu mai atent la cum scriu, te-as sfatui la fel si pe tine. 1. Cu placere. 2. M-am dat cu asa ceva o tura scurta, atit "before" cit si "after" transformare in supermoto (ghidon mai lat, roata fata diametru mic, caucioace stradale), impresia a fost ca mergeam pe complet alta motocicleta, extrem de manevrabila, dar un pic cam prea "moale" in viraje mai rapide. 3. Atentie la aderenta cauciucurilor cu ceva crampon, sigur e diminuata in comparatie cu cea a unor stradale (asta in ipoteza ca gasesti cramponate pentru roata de fata de diametru mic) si nu e obligatoriu sa se inteleaga cu suspensia de supermoto. Cel mai bine vorbesti cu XT-isti, poate unii au facut diverse combinatii. 4. Suspensiile "de teren" lucreaza altfel decit cele "stradale", atita tot. Cu atentie te vei descurca, cu siguranta, insa s-ar putea ca efortul sa copleseasca placerea. PS: am avut impresia ca ai spus ceva de genul "pe un forum motociclistic nu conteaza cum scriu", exasperarea mea nu iti era adresata in totalitate tie. Daca impresia mea a fost gresita, imi cer scuze, pari un om care are toate cele in bagaje. Academia Romana a spus ca este acceptabila si vechea grafie (referitor la "i din a" precum si alte forme ale cuvintelor "sint>sunt", "nici o>ncicio") in paralel cu cea noua si eu am hotarit sa o pastrez pe cea pe care am invatat-o, mi se pare mai semnificativ sa folosesc doar pentru cele legate de Romania "i din a"; iar fata de "sunt" am o aversiune personala, nu stiu de ce. Toate bune! Editat Iulie 30, 2015 de FLEX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 (editat) Mai incerc odata cu vacile: (sau sunt 3?) Editat Iulie 30, 2015 de Proxi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Salut, Asa cum am scris in titlu sunt viitor motociclist, momentan fac scoala (decurge cam greu, din cauza vremii ploioase din ultima perioada, dar nu renunt). Problema mea este ca (pe langa sinuzita) am si discopatie lombara pe L4-L5. Practic si mountain bike, acolo pentru a reduce problemele am luat un mtb full suspension si am ridicat ghidonul cat s-a putut pentru a nu sta aplecat. Bine, ma mai doare dupa un nr de km, dar am sporit confortul. Intrebare: ce motor ar fi cat de cat compatibil cu problema asta. Am auzit ca chopperele / cruiserele ar fi excluse, ulterior am vazut pe pielea mea la scoala (primele sedinte le fac pe o honda rebel de 125 de acomodare, urmeaza sa continui pe un Suzuki SV 650). Problema cu Rebelul am si cu manevrabilitatea in poligon, sper ca SV-ul sa fie mai ok. Pentru viitoarea motocicleta m-am gandit initial la un enduro - touring, Honda Varadero de 125, dar am inteles ca ma voi plictisi repede de ea. Tot la ceva de genul cu motor mai mare m-as orienta sau un Suzuki Bandit, sau GSXF 600. Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 (editat) ca sa poti primi niste sfaturi pertinente, da si tu mai multe detalii despre categoria pe care o vei obtine(presupun ca A, dar nu vad de ce ti-ai lua in acest caz varadero 125), greutate, inaltime si ce vrei sa faci cu motocicleta in speta, chiar daca vrei una cu pozitie adv-touring.... Editat August 24, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Suzuki Vstrom 650, Honda Transalp 600/650/700, Kawasaki KLE 500/Versys, in functie de buget/preferinte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Categoria A, am 29 ani La Varadero de 125 ma gandisem ca si acomodare, imi e cam frica de motoare mari. Am 1.72 / 70 kg si voi putea aloca un buget in jur de 2000 euro maxim, ideal ar fi chiar mai putin, fiind prima motocicleta. Desi imi place foarte mult viteza, la moto incerc sa stau departe de ea Motorul vreau sa-l folosesc in excursii gen munte cu cort + bagaje + pasager (imi e frica cu 125 ca n-ar face fata la asa ceva) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 (editat) Categoria A, am 29 ani La Varadero de 125 ma gandisem ca si acomodare, imi e cam frica de motoare mari. Am 1.72 / 70 kg si voi putea aloca un buget in jur de 2000 euro maxim, ideal ar fi chiar mai putin, fiind prima motocicleta. Desi imi place foarte mult viteza, la moto incerc sa stau departe de ea Motorul vreau sa-l folosesc in excursii gen munte cu cort + bagaje + pasager (imi e frica cu 125 ca n-ar face fata la asa ceva) in acest caz poti incepe cu incredere de la un F650GS si te incadrezi si in buget. Cred ca e cea mai safe din toate punctele de vedere, atat ca esti la inceput si iarta multe, fiabilitate, pret, greutate scazuta, o poti si incarca fara grija ca duce, incet dar duce.....dupa un an,2 mai vezi tu 125 exclus pentru ceea ce vrei tu - pasager/bagaje/munte o sa-ti vina sa iei bicla (adica pe bune) Editat August 24, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 (editat) F650GS, Transalp, Suzuki Freewind (ca sa ajungi OK cu picioarele jos). Astea de enduro-touring sunt OK dpdv putere, nu sunt prea naravase si n-o sa ai probleme cu ele, decat daca esti un maniac care trage tare de gaz (si poate nici atunci). Eu am avut Transalp 650 ca prima motoreta si a fost foarte OK. A fost foarte fiabila, m-a dus unde am vrut sa merg cu investitii minime (consumabile). Dintre alea 3 de mai inainte recomand Transalp, fiind si in 2 cilindri, dar foarte probabil nu sunt 100% obiectiv Bafta P.S. Gasesti Transalp de 600 in buget, sau poate chiar 650, dar cu KM mai multi sau cu defecte optice. Editat August 24, 2015 de captain_obvious Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Multumesc pentru sfaturi tuturor. Ramane sa ma decid pana in momentul achizitiei. Eu le iau pe rand: scoala, echipament si apoi moto. Din variantele de mai sus BMW-ul imi place si Freewind-ul. V-stromul ma depaseste financiar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Oricat de comod ar parea GSXF-ul, totusi stai putin aplecat pe el. Pozitia s-ar putea sa nu fie cea mai fericita pentru tine. Incearca si Bandit 600 / Hornet 600 / FZS600 Fazer / FZ6 sau, de ce nu, Honda CBF 600. Nu recomand SV-ul pentru ca V-ul ala vibreaza ceva, saua nu este tocmai moale si daca ai probleme cu spatele atunci chiar si un SV N s-ar putea sa-ti creeze probleme la un drum mai lung de 150 km. Gama asta de nakeduri este foarte prietenoasa, motoarele sunt fiabile, pozitia este destul de ok, seile in general foarte confortabile. Daca n-ai ganduri de offroad sau sa bantui pe drumuri forestiere, atunci nu prea vad utilitatea unui Transalp/Pegaso/Freewind/F650. Daca optezi pentru asa ceva, atentie totusi: ele vibreaza si vibratiile astea la drum lung s-ar putea sa nu fie tocmai pe placul tau! Ti-as recomanda si TDM850, un dual sport extraordinar (bun si pe asfalt si pe forestiere) dar e un pic cam greu si daca vreodata simti ca-l scapi si incerci sa te opintesti, simti cum toata greutatea o absoarbe spatele. Dar il poti incerca si pe acesta sa vezi cum te simti. Cel mai bine e sa le incerci pe loc, sa vezi cum le manevrezi si cum te intelegi cu ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 (editat) dupa mine atat transalpul cat si v-stromul sunt motoare grele/inalte pentru un incepator de gabaritul lui. Are nevoie de ceva usor si nu foarte naravas - GS/Freewind/Pegaso(asta fiind mai sensibila) daca e sa vorbim de vibratii probabil cele de mai sus sunt si cele mai echilibrate monocilindre de pe piata(vibreaza, insa sunt ok chiar si la drum lung), daca treci la twin vorbim de alte greutati si probabil putere - nu as recomanda unui incepator (din simplul motiv ca dupa 4-5 luni capeti incredere si crezi ca o poti stapani, dar nu e...) Editat August 24, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Nu am de gand sa fac cine stie ce offroad, pentru forestiere am mtb-ul probabil iesit pe poteci pana la un loc de gratar, ceva de genul asta nu cred ca ar pune probleme unui Bandit. La enduro touring ma gandisem pentru pozitie. Din ce am vazut la Bandit ai posibilitatea sa schimbi ghidonul, spre deosebire de cele cu semi-ghidon. Clar vreau ceva cu putine vibartii, si monocilindrele sau V-urile nu cred ca ar fi pe placul meu.... Grea decizie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Daca nu ma insel exista si niste exercitii fizice care sa iti intareasca musculatura spatelui, si mai ales muschii de pe langa coloana. Pt moto ti-as sugera sa mergi inspre enduto-touring( transalp, gs 650, freewind). Nakedurile la inaltimea ta fara inaltatoare de ghidon te vor forta sa stai cat de cat aplecat. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 GSX F ul e sport touring, deci pozitia e cam sportiva. In plus e cam grea si nu neaparat recomandata incepatorilor nu neaparat din cauza CP (90), ci a greutatii si a manevrabilitatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Salut, Asa cum am scris in titlu sunt viitor motociclist, momentan fac scoala (decurge cam greu, din cauza vremii ploioase din ultima perioada, dar nu renunt). Problema mea este ca (pe langa sinuzita) am si discopatie lombara pe L4-L5. Practic si mountain bike, acolo pentru a reduce problemele am luat un mtb full suspension si am ridicat ghidonul cat s-a putut pentru a nu sta aplecat. Bine, ma mai doare dupa un nr de km, dar am sporit confortul. Intrebare: ce motor ar fi cat de cat compatibil cu problema asta. Am auzit ca chopperele / cruiserele ar fi excluse, ulterior am vazut pe pielea mea la scoala (primele sedinte le fac pe o honda rebel de 125 de acomodare, urmeaza sa continui pe un Suzuki SV 650). Problema cu Rebelul am si cu manevrabilitatea in poligon, sper ca SV-ul sa fie mai ok. Pentru viitoarea motocicleta m-am gandit initial la un enduro - touring, Honda Varadero de 125, dar am inteles ca ma voi plictisi repede de ea. Tot la ceva de genul cu motor mai mare m-as orienta sau un Suzuki Bandit, sau GSXF 600. Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc Avand in vedere ca te plangi de probleme in zona lombara, logic ar fi sa eviti acele motociclete pe care pozitia corpului favorizeaza descarcarea intregii greutati si a fortelor, in zona lombara. Cu alte cuvinte, ar fi de evitat acele modele pe care stai cu spatele perfect drept, timp indelungat. O inclinare usoara spre fata este mult mai potrivita. Iti spun asta si prin prisma propriei experiente: si eu am ceva probleme cu zona lombara, iar atunci cand simt ca imi oboseste spatele (apar dureri), ma pozitionez mai in spate, pe sa, astfel incat sa pot relaxa spatele. Daca crezi te ajuta cu ceva, uite aici un simulator pentru pozitia corpului pe diferite modele de motociclete: http://cycle-ergo.com/ In general, touringurile si enduro-touringurile ofera pozitii relaxate in timpul mersului, pentru ca sunt gandite pentru parcurgerea de distante foarte mari. Spor in cautari!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.