Jump to content

Conversie Tubeless - Africa Twin Adventure Sports 2018


Recommended Posts

Revin cu feedback. Am fost in respectiva tura care a implicat cam 4~5kkm si [aproape] totul e ok. Nu am pierdut de loc presiune desi traseul a avut destul mers in afara asfaltului si unele bucati pe grohotis maricel care au zdruncinat destul de serios motoreta [si creierii mei]. Am zis ca aproape totul e OK, pentru ca atunci cand am vrut sa reduc presiunea in roti, roata spate nu a cooperat, probabil am pus prea mult mastic pe valva, unse sincer nici nu era nevoie sa pun. Revin dupa ce incerc o solutie mai de forta.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Bună dimineața!

In concluzie, ce kit are calitatea corespunzătoare unei conversii sigure? Vrea un băiat pe o Honda (VT 750, dacă ar conta), e nevoie de valve și kitul de etanșare, pentru o lucrare stas, cică nu mai vrea camere. La ce mobra are, nu se pune problema de sărit anvelopa de pe jante, zic eu...

Link to comment
Share on other sites

Buna dimineata,

 

In mod cert, niciun kit de conversie nu este sigur, dar "cel mai sigur" cu siguranta este cel cu masticul de parbriz aplicat pe interiorul jantei, dupa degresare si curatare religioasa.. dar si cel mai greu de aplicat, si oarecum ireversibil.. Africana mea cu conversia asta facuta acum 4 ani inca tine fara probleme, nu pierde aer, si a facut vreo 40k de atunci :) dar dupa parerea mea si a altor specialisti, singura metoda sigura este janta tubeless.. :)

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc de clarificare, pe de o parte mă gândeam la asta plus niște bandă 3M încălzită și aplicată prin tragere. Cam ce timp de uscare este la masticul respectiv? Ar fi de ajuns 2-3 ore? Că tot trebuie aplicat vreo 5-6 mm, să treacă un pic de capul spițelor... Ce valve bune ai folosit?

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, danmihai49 a spus:

Buna dimineata,

 

In mod cert, niciun kit de conversie nu este sigur, dar "cel mai sigur" cu siguranta este cel cu masticul de parbriz aplicat pe interiorul jantei, dupa degresare si curatare religioasa.. dar si cel mai greu de aplicat, si oarecum ireversibil.. Africana mea cu conversia asta facuta acum 4 ani inca tine fara probleme, nu pierde aer, si a facut vreo 40k de atunci :) dar dupa parerea mea si a altor specialisti, singura metoda sigura este janta tubeless.. :)

Pe vremea cand eram mai tanar, si aveam tot felul de idei, am vrut si eu sa trec pe tubeless la Transalp-ul XL700. Adica acuma vreo 12 ani.

Era o firma Kineo Wheels care fabrica roti tubeless cu spite. Cred pe atunci costa cam 2.000 € un set de roti de Transalp.

Am gasit si acuma ceva, nu am stat sa sap pe net:

https://www.bikehps.com/acatalog/Kineo-Wire-Spoked-Wheels-Honda-XL700V-Transalp-2007-2013.html#aKINXL700

Astazi evident preturile sunt mult mai mari.

Erau si unii prin Italia care le importau, firma Kineo fiind americana (cel putin acuma 12 ani).

Link to comment
Share on other sites

Am dus la respitat un cerc care a avut mastic pe el. Dezastru de cat am curatat la el. Cealalta roata, banda 3M 4412N, curat, elegant. Asa ca e de luat in calcul si asta :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Lucian_M a spus:

Bună dimineața!

In concluzie, ce kit are calitatea corespunzătoare unei conversii sigure? Vrea un băiat pe o Honda (VT 750, dacă ar conta), e nevoie de valve și kitul de etanșare, pentru o lucrare stas, cică nu mai vrea camere. La ce mobra are, nu se pune problema de sărit anvelopa de pe jante, zic eu...

eu zic ca ar merita incercat asta:https://www.ebay.com/itm/292460098946

am tot auzit de astia de la outex...

https://ultimatemotorcycling.com/2023/05/05/outex-tubeless-kit-review-tube-to-tube-free-conversion/

 

IN cel mai rau caz pierde doritorul 100 euro plus...inca atat manopera?

Link to comment
Share on other sites

I-am trimis băiatului, de jante dedicate nu se pune problema, mi-a zis să îi caut un kit bun.

M-am mai gândit la o chestie: dau jos gumele, curăț perfect, montez valve de calitate, apoi merg la o fabrică de termopane să pună silicon de al lor. Nivelez, pun două rânduri de bandă, apoi montez gumele. Din ce știu, siliconul ăla topit e al naibii de rezistent în timp. In plus, scutesc mult din bibileala. Manevra asta am găsit-o si pe YouTube, teoretic funcționează, presupun că au mai incercat unii, parcă mi-ar fi mai utilă o părere de la voi in locul uneia de pe yt.

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus tot silicon de geam termopan dar nu silicon topit, ci din ala tip salam:

https://www.dedeman.ro/ro/silicon-neutral-ig-glasseal-den-braven-negru-interior/-exterior-600-ml/p/5001070?srsltid=AfmBOorFfaXNXGSHZHUsFQwFnyiQjh84hIOufbiMwv_EM-a5atHbGHqP

L-am pus la un Transalp 600, a tinut 3 sezoane si a inceput sa scape aer, iar eu ca fraierul am curatat siliconul si cand am ajuns sa desfac valva, nu era stransa deloc - cel mai probabil pe acolo scapa.

Metoda asta am invatat-o de la Bogdan Harea, care a facut la cateva motoare si lumea zicea ca tine.

Dar mi-ai dat o idee buna, la mine in oras este o firma de termopane si as intreba daca au silicon topit, ca ma bate gandul sa fac tubeless roata spate la Africa Twin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...